Gå til innhold

BMW i4 M50 | Erfaringer og meninger...


Bjerknez

Anbefalte innlegg

Bjerknez skrev (43 minutter siden):

Jeg fikk låne den i dag også og skal levere den i morgen. :) 

Jeg har enda ikke pugget utstyrslisten til BMW, men det at man får "alt" utstyr man TRENGER er nok riktig til den prisen. Derimot er det tillegg for å få Sport pluss pakken som betyr 19" felger, skinnseter, takluke og oppjustert Harman Kardon annlegg. Så er det et tillegg til som mange ønsker og som jeg tok. Nemlig 20" felger på sommer. Med "storkunde rabatt" etc. så havnet bilen på 650k. Derimot er jeg ikke så glad i skinnseter, så jeg valgte bort disse, men med de samme stolene etc. så der sparte jeg 15k. Tror jeg det var. Så blir det jo tillegg hvis man skal ha en annen lakk (tror jeg)  jeg skal ha den dimitri grey  

Med en bil som dette så mener jeg vertfall at oppjustert lydanlegg og 20" felger er et must, men det er jo en smakssak selfølgelig. Takluken kunne jeg egentlig lett huket vekk, men den fikk være med denne gangen... 

med sport+ pakken får man også sorte eller mørkere hovedlykter, røde bremsekalippere etc  :)

 

Har hatt soltak på de 3 siste bilene, men bruker det nesten aldri. Hvis ikke rattvarme er med så ta det, for det kommer du til å sette pris på til vinteren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jalla21 skrev (29 minutter siden):

Har hatt soltak på de 3 siste bilene, men bruker det nesten aldri. Hvis ikke rattvarme er med så ta det, for det kommer du til å sette pris på til vinteren.

Soltak er nok ikke noe must nei. Men det er slikt man tar med for helhetens skyld. Kan lett velges bort for min del :) 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (1 time siden):

Jeg fikk låne den i dag også og skal levere den i morgen. :) 

Jeg har enda ikke pugget utstyrslisten til BMW, men det at man får "alt" utstyr man TRENGER er nok riktig til den prisen. Derimot er det tillegg for å få Sport pluss pakken som betyr 19" felger, skinnseter, takluke og oppjustert Harman Kardon annlegg. Så er det et tillegg til som mange ønsker og som jeg tok. Nemlig 20" felger på sommer. Med "storkunde rabatt" etc. så havnet bilen på 650k. Derimot er jeg ikke så glad i skinnseter, så jeg valgte bort disse, men med de samme stolene etc. så der sparte jeg 15k. Tror jeg det var. Så blir det jo tillegg hvis man skal ha en annen lakk (tror jeg)  jeg skal ha den dimitri grey  

Med en bil som dette så mener jeg vertfall at oppjustert lydanlegg og 20" felger er et must, men det er jo en smakssak selfølgelig. Takluken kunne jeg egentlig lett huket vekk, men den fikk være med denne gangen... 

med sport+ pakken får man også sorte eller mørkere hovedlykter, røde bremsekalippere etc  :)

 

Mener utvalget til I4 er relativt begrenset i forhold til i gamle dager da man fikk soft close dører, el rullegardiner ,variabel styringsutveksling, justerbart hjuloppheng ,varmedempende glass, støydempende gass ,oppvarmede dørløser, osv osv. Noe av dette fåes vel på I4 også men relativt beskjedent

Lenke til kommentar

Har hatt min i4M50 2 år i Januar/25. Beste bilen jeg har hatt og angrer ikke et sekund på kjøpet. Jeg bestilte min i 2021 et par mnd etter lanseringen og ventet vel 17-18 måneder før jeg fikk den utlevert. Min har så godt som alt mulig utstyr pluss individual frozen pure gray lakk. Bare å «go for it». Har ikke hatt et eneste problem med den.

 

IMG_0527.jpeg

Endret av Syar-2003
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Syar-2003 skrev (9 minutter siden):

Har hatt min i4M50 2 år i Januar/25. Beste bilen jeg har hatt og angrer ikke et sekund på kjøpet. Jeg bestilte min i 2021 rett etter lanseringen og ventet vel 17-18 måneder før jeg fikk den utlevert. Min har så godt som alt mulig utstyr pluss individual frozen pure gray lakk. Bare å «go for it». Har ikke hatt et eneste problem med den.

 

IMG_0527.jpeg

Rett og slett en lekker bil. 

Ser dog ikke ut som man får den fargen på 2025 modellene. 

Kunne tenkt meg litt mørkere grå jeg da, men uansett blir jo det flisespikkeri og smak etc. 

Er det 20 tommere og takluke på den du har?

Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (3 minutter siden):

Rett og slett en lekker bil. 

Ser dog ikke ut som man får den fargen på 2025 modellene. 

Kunne tenkt meg litt mørkere grå jeg da, men uansett blir jo det flisespikkeri og smak etc. 

Er det 20 tommere og takluke på den du har?

Man kan vanligvis få BMW i veldig mange flere farger enn det som ligger i konfigurator, det heter individual, koster en del mer og må nok ta det via selger. Men de har fantastisk mange fine farger der. Champagne quartz f.eks. er ganske magisk.

 

Og angående det med stjernemerkede dekk som var nevnt et par sider tilbake her så er det kun viktig å bruke hvis man har ICE modell med x-drive. Fordelingskassene til x-drive er veldig følsomme på dekkdimensjoner, og hvis man kjører med ulik rulleomkrets så kan den havarere. Stjernemerkede dekk er de dekkene som kan garantere rulleomkrets ihht BMW sine krav. Jeg vet det er mange som har brukt ikke stjernemerkede dekk og det har gått fint, men da sliter du med garanti hvis noe skulle ryke.

Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (51 minutter siden):

Rett og slett en lekker bil. 

Ser dog ikke ut som man får den fargen på 2025 modellene. 

Kunne tenkt meg litt mørkere grå jeg da, men uansett blir jo det flisespikkeri og smak etc. 

Er det 20 tommere og takluke på den du har?

Ja. Har alltid takluke eller panoramatak på mine biler. Mye på grunn av den ekstra åpenheten (lyset) man får i kupeen , ikke nødvendigvis for at man kan åpne det (men gjør naturligvis det også når anledningene tilsier det og man føler for det)
Bilen min ble bestilt og levert med 19" M861 OE BMW felger for sommerhjul men solgte de og gikk til innkjøp av disse 20" fra Concaver wheels.
Som vinterhjul har jeg piggfrie VC7 i 245/255 på 19" 859M orginale bmw i4M50 felger. 

 

Endret av Syar-2003
Lenke til kommentar
Syar-2003 skrev (1 time siden):

Ja. Har alltid takluke eller panoramatak på mine biler. Mye på grunn av den ekstra åpenheten (lyset) man får i kupeen , ikke nødvendigvis for at man kan åpne det (men gjør naturligvis det også når anledningene tilsier det og man føler for det)
Bilen min ble bestilt og levert med 19" M861 OE BMW felger for sommerhjul men solgte de og gikk til innkjøp av disse 20" fra Concaver wheels.
Som vinterhjul har jeg piggfrie VC7 i 245/255 på 19" 859M orginale bmw i4M50 felger. 

 

Kult. :) 

Min får nok noe av det samme oppsettet. men jeg skal spare inn på skinnsetene. Disse koster rundt 18.000 ekstra og skinn er egentlig aldri noe jeg har likt. Varmt og klamt når det er sommer og kaldt når det er vinter. 

Men ellers har jeg det meste som er mulig og få :)

Lenke til kommentar
Ayrton skrev (3 minutter siden):

Takluke stjeler litt av takhøyden, så hvis du rundt 190 cm eller høyere så kan du få problemer med takhøyden. Prøvesitt bil med takluke før du bestiller med.

 

Har kjørt 25 mil med M50 allerede med takluke. Jeg er 182 og har ingen problemer med at pannebrasken subber i taket :) 

Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (44 minutter siden):

Har kjørt 25 mil med M50 allerede med takluke. Jeg er 182 og har ingen problemer med at pannebrasken subber i taket :) 

Da er du heldig som får prøvd bilen ordentlig, den lokale Bilia er helt håpløs når det gjelder prøvekjøring.

Lenke til kommentar
Ayrton skrev (Akkurat nå):

Da er du heldig som får prøvd bilen ordentlig, den lokale Bilia er helt håpløs når det gjelder prøvekjøring.

 

Selger spurte meg TO ganger om jeg ville prøvekjøre. Når jeg spurte om jeg kunne ha den til dagen etter så sa han bare "tut og kjør". Veldig god service på Sulland i Fredrikstad :) 

Lenke til kommentar
Ayrton skrev (2 minutter siden):

Hos min lokale Bilia må du bestille bil uten prøvekjøring.

What??

Det har jeg aldri i mitt liv opplevd med noen forhandlere. Det er jo bare rart egentlig....?

Kan det ha med alder og gjøre? Jeg skjønner at det sitter langt inne og låne bort en M50 til en random 18-20 åring (selv om dem har penger eller finnanseringen i orden) men allikevel.... 

Endret av Bjerknez
Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (9 minutter siden):

What??

Det har jeg aldri i mitt liv opplevd med noen forhandlere. Det er jo bare rart egentlig....?

Kan det ha med alder og gjøre? Jeg skjønner at det sitter langt inne og låne bort en M50 til en random 18-20 åring (selv om dem har penger eller finnanseringen i orden) men allikevel.... 

Forrige gang jeg kjøpte ny BMW så var det like vanskelig med prøvekjøring, så prøvekjørte jeg hos Bavaria og kjøpte bil der. Verkstedet hos den lokale Bilia har vært veldig bra, så jeg har brukt det. Siden det er litt lang vei til nærmeste Bavaria, så ble det handel hos Bilia, noe som var en stor tabbe. Lite fornøyd med den handelen.

Ja det er mulig det er noe alderen, forrige gang var jeg 50, nå 60 år

Endret av Ayrton
Lenke til kommentar
Ayrton skrev (1 time siden):

Takluke stjeler litt av takhøyden, så hvis du rundt 190 cm eller høyere så kan du få problemer med takhøyden. Prøvesitt bil med takluke før du bestiller med.

 

Takluken stjeler kanskje «litt» takhøyde , men det er først og fremt bak fører og passasjer og i forkant av baksete passasjerer siden luken skal åpnes den retningen og går over taktrekket og man har en fallende taklinje.
Jeg synes de har fått utført det ganske bra på modellen.

Endret av Syar-2003
Lenke til kommentar
Ayrton skrev (20 minutter siden):

Hos min lokale Bilia må du bestille bil uten prøvekjøring.

Det har jeg aldri opplevd hverken hos Bilia eller Bavaria. Dette er nok et særtilfelle og ikke standarden hos en BMW forhandler. Noen ganger dog ved nylanseringer av en modell er det ofte heavy booking av demo modell (de har først kanskje kun en bil) og ikke ledig til enhver tid.

Endret av Syar-2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...