Salvesen. Skrevet 31. desember 2024 Del Skrevet 31. desember 2024 Bjerknez skrev (8 minutter siden): Den siste tidennhar jeg testet forbruket på min i4 M50 ved det jegnkaller normal pen kjøring på landevei i rundt 0-5 grader og snitthastigheter på rundt 40-60km/t pr. tur. Det laveste jeg (eller rettere sagt madammen) har fått den er 18.9kwh. Da gikk det FRYKTELIG pent. Med min normale kjøring har jeg klart ned mot 20kwh men aldri under enda. Turens lengde er en fast runde jeg tar og er på rundt 2 mil. Skal jeg ha den under 20kwh i disse omstendighetene må jeg virkelig knipe sammen rumpebollene og kjlre med egg under foten å det gidder jeg ikke. Har ikke kjøpt en M50 for å spare strøm. Det står i appen at jeg ligger 6% over gjennomsnittet. Så enten bruker min bil mer strøm enn andres eller så blir jeg sammenlignet med også andre tyler BMW'er som edrive35/40 etc. eller så kan det jo også være at andre kjører mye penere enn meg. Håper ikke den bruker 20kWh på 2 mil😅 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 31. desember 2024 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2024 (endret) Salvesen. skrev (5 minutter siden): Håper ikke den bruker 20kWh på 2 mil😅 Du skjønner sikkert greia. Jeg tror vertfall dem fleste gjør det Men den brukte 3.6kwh på disse 2 milene. Endret 31. desember 2024 av Bjerknez Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 31. desember 2024 Del Skrevet 31. desember 2024 Bjerknez skrev (39 minutter siden): Den siste tidennhar jeg testet forbruket på min i4 M50 ved det jegnkaller normal pen kjøring på landevei i rundt 0-5 grader og snitthastigheter på rundt 40-60km/t pr. tur. Det laveste jeg (eller rettere sagt madammen) har fått den er 18.9kwh. Da gikk det FRYKTELIG pent. Med min normale kjøring har jeg klart ned mot 20kwh men aldri under enda. Turens lengde er en fast runde jeg tar og er på rundt 2 mil. Skal jeg ha den under 20kwh i disse omstendighetene må jeg virkelig knipe sammen rumpebollene og kjlre med egg under foten å det gidder jeg ikke. Har ikke kjøpt en M50 for å spare strøm. Det står i appen at jeg ligger 6% over gjennomsnittet. Så enten bruker min bil mer strøm enn andres eller så blir jeg sammenlignet med også andre tyler BMW'er som edrive35/40 etc. eller så kan det jo også være at andre kjører mye penere enn meg. Du blir sammenlignet med folk som har samme drivverk. I ditt tilfelle I4 M50 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 31. desember 2024 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2024 Trestein skrev (21 minutter siden): Du blir sammenlignet med folk som har samme drivverk. I ditt tilfelle I4 M50 Ok, da bruker jeg 6% mer enn snittet vertfall. Men det skal sies atnjegbhar sittet veldig mange timer i bilen med kupevarmer på og trykket uten å kjøre. Det kan selvsagt dra opp en del. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 31. desember 2024 Del Skrevet 31. desember 2024 (endret) Bjerknez skrev (1 time siden): Det står i appen at jeg ligger 6% over gjennomsnittet. Så enten bruker min bil mer strøm enn andres eller så blir jeg sammenlignet med også andre tyler BMW'er som edrive35/40 etc. eller så kan det jo også være at andre kjører mye penere enn meg. Du sammenliknes BARE med andre i4 M50 brukere og området er Norge. Og sjekk lufttrykket i dekkene (bruk anbefaling for highway usage og legg deg "litt" under dette) Jeg har 3.0 foran og 3.4 bak Endret 31. desember 2024 av Syar-2003 1 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 31. desember 2024 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2024 Jeg bruker 18" vinterhjul nå, men dette er mitt dekktrykk som forøvrig er satt av BMW når jeg hentet den. Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 31. desember 2024 Del Skrevet 31. desember 2024 Bjerknez skrev (45 minutter siden): Ok, da bruker jeg 6% mer enn snittet vertfall. Men det skal sies atnjegbhar sittet veldig mange timer i bilen med kupevarmer på og trykket uten å kjøre. Det kan selvsagt dra opp en del. Bilen teller ikke med strøm når bilen står i park eller st by heating. Kun D B N og R taes med i forbruk. Også prevarming av batteri taes med når du kjører. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 31. desember 2024 Del Skrevet 31. desember 2024 Syar-2003 skrev (14 timer siden): Og jeg har også en uttrekkbar krok for handlepose (som de har fjernet på 2025 modellen) Kjipt av BMW å fjerne det fra 2025 modellen, det er en krok jeg bruker veldig mye i min, utrolig kjekk sak. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 31. desember 2024 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2024 Evil-Duck skrev (4 minutter siden): Kjipt av BMW å fjerne det fra 2025 modellen, det er en krok jeg bruker veldig mye i min, utrolig kjekk sak. Det er en krok bak i bilen så jeg som kunne felles ut som man kan huke innpå bæreposer etc. 🙂 så da er jeg langt på vei Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 31. desember 2024 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2024 Trestein skrev (7 minutter siden): Bilen teller ikke med strøm når bilen står i park eller st by heating. Kun D B N og R taes med i forbruk. Også prevarming av batteri taes med når du kjører. Da er set nok prevarming av batteriet som drar mye strøm. Så hvis jeg prevarmer batteriet før jeg kjører og mens den lader og resetter telleren når jeg kjører så regner jeg med forbruket går noe ned kanskje? Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 31. desember 2024 Del Skrevet 31. desember 2024 Bjerknez skrev (3 minutter siden): Da er set nok prevarming av batteriet som drar mye strøm. Så hvis jeg prevarmer batteriet før jeg kjører og mens den lader og resetter telleren når jeg kjører så regner jeg med forbruket går noe ned kanskje? Det er mange triks for å få lavt forbruk. Jeg har som regel lavest i edrive40gruppen Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 31. desember 2024 Del Skrevet 31. desember 2024 Bjerknez skrev (8 minutter siden): Det er en krok bak i bilen så jeg som kunne felles ut som man kan huke innpå bæreposer etc. 🙂 så da er jeg langt på vei Da er den vel ikke fjernet likevel, like ved knappen for å felle ut hengerfestet? Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 31. desember 2024 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2024 Evil-Duck skrev (1 minutt siden): Da er den vel ikke fjernet likevel, like ved knappen for å felle ut hengerfestet? Det stemmer. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 31. desember 2024 Del Skrevet 31. desember 2024 (endret) Bjerknez skrev (1 time siden): Jeg bruker 18" vinterhjul nå, men dette er mitt dekktrykk som forøvrig er satt av BMW når jeg hentet den. Det er litt for "lite" , og gjør forbruket større. Når det blir -10° får du dessuten alt for lavt lufttrykk foran. Still bilen til tungt lastet i iDrive så får du andre anbefalte trykk. Erfaringsmessig bør man legge seg et sted midt i mellom og om vinteren opp mot max for å være kompensert for temperaturendringer. Dekktrykk er forøvrig nesten daglig tema i fb i4 owners norway. Og om du leser der vil du få de samme anbefalingene. Rundt 3.0 bar sommer som vinter. Endret 31. desember 2024 av Syar-2003 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 31. desember 2024 Del Skrevet 31. desember 2024 Evil-Duck skrev (35 minutter siden): Kjipt av BMW å fjerne det fra 2025 modellen, det er en krok jeg bruker veldig mye i min, utrolig kjekk sak. Er ikke skråsikker på det. Jeg mener jeg leste noen sa den var fjernet på 2025 refresh i i4 owners norway fb forumet. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 31. desember 2024 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2024 Syar-2003 skrev (9 minutter siden): Det er litt for "lite" , og gjør forbruket større. Når det blir -10° får du dessuten alt for lavt lufttrykk foran. Still bilen til tungt lastet i iDrive så får du andre anbefalte trykk. Erfaringsmessig bør man legge seg et sted midt i mellom og om vinteren opp mot max for å være kompensert for temperaturendringer. Dekktrykk er forøvrig nesten daglig tema i fb i4 owners norway. Og om du leser der vil du få de samme anbefalingene. Rundt 3.0 bar sommer som vinter. Hvor justerer jeg dette i idrive? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 31. desember 2024 Del Skrevet 31. desember 2024 Bjerknez skrev (11 minutter siden): Hvor justerer jeg dette i idrive? Bare søk i hovedmenyen etter dekktrykk (dekktrykkontroll) - gå inn på dekkinstillinger -> Last Appen heter "Bilens status" Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 31. desember 2024 Del Skrevet 31. desember 2024 Bjerknez skrev (50 minutter siden): Det stemmer. I min modell har jeg "en" slik knagg på høyre side i bagasjerommet sammen med 12v uttaket og knappen for hengerfestet. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet onsdag kl 01:51 Forfatter Del Skrevet onsdag kl 01:51 Syar-2003 skrev (11 timer siden): I min modell har jeg "en" slik knagg på høyre side i bagasjerommet sammen med 12v uttaket og knappen for hengerfestet. Jepp. Samme som meg Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet onsdag kl 22:19 Del Skrevet onsdag kl 22:19 Bjerknez skrev (20 timer siden): Jepp. Samme som meg Da har du jo en knagg til i hvertfall to poser Jeg klarer å henge (feste) to på den , men ikke tre. Så hjelper det med antiskli bagasjeromsmatte i stedet for kun filt/teppet. BMW formtilpasset bagasjeromsmatte Sklihemmende, vannavvisende matte som beskytter bagasjerommet mot smuss og fuktighet. Sort med spenne i rustfritt stål som matcher interiøret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå