Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

BMW i4 M50 | Erfaringer og meninger...


Bjerknez

Anbefalte innlegg

Bjerknez skrev (8 minutter siden):

Den siste tidennhar jeg testet forbruket på min i4 M50 ved det jegnkaller normal pen kjøring på landevei i rundt 0-5 grader og snitthastigheter på rundt 40-60km/t pr. tur. 

Det laveste jeg (eller rettere sagt madammen) har fått den er 18.9kwh. Da gikk det FRYKTELIG pent. Med min normale kjøring har jeg klart ned mot 20kwh men aldri under enda. Turens lengde er en fast runde jeg tar og er på rundt 2 mil. 

Skal jeg ha den under 20kwh i disse omstendighetene må jeg virkelig knipe sammen rumpebollene og kjlre med egg under foten å det gidder jeg ikke. Har ikke kjøpt en M50 for å spare strøm. 

Det står i appen at jeg ligger 6% over gjennomsnittet. Så enten bruker min bil mer strøm enn andres eller så blir jeg sammenlignet med også andre tyler BMW'er som edrive35/40 etc. eller så kan det jo også være at andre kjører mye penere enn meg. 

Håper ikke den bruker 20kWh på 2 mil😅

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bjerknez skrev (39 minutter siden):

Den siste tidennhar jeg testet forbruket på min i4 M50 ved det jegnkaller normal pen kjøring på landevei i rundt 0-5 grader og snitthastigheter på rundt 40-60km/t pr. tur. 

Det laveste jeg (eller rettere sagt madammen) har fått den er 18.9kwh. Da gikk det FRYKTELIG pent. Med min normale kjøring har jeg klart ned mot 20kwh men aldri under enda. Turens lengde er en fast runde jeg tar og er på rundt 2 mil. 

Skal jeg ha den under 20kwh i disse omstendighetene må jeg virkelig knipe sammen rumpebollene og kjlre med egg under foten å det gidder jeg ikke. Har ikke kjøpt en M50 for å spare strøm. 

Det står i appen at jeg ligger 6% over gjennomsnittet. Så enten bruker min bil mer strøm enn andres eller så blir jeg sammenlignet med også andre tyler BMW'er som edrive35/40 etc. eller så kan det jo også være at andre kjører mye penere enn meg. 

Du blir sammenlignet med folk som har samme drivverk. I ditt tilfelle I4 M50

Lenke til kommentar
Trestein skrev (21 minutter siden):

Du blir sammenlignet med folk som har samme drivverk. I ditt tilfelle I4 M50

Ok, da bruker jeg 6% mer enn snittet vertfall. Men det skal sies atnjegbhar sittet veldig mange timer i bilen med kupevarmer på og trykket uten å kjøre. Det kan selvsagt dra opp en del. 

Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (1 time siden):

Det står i appen at jeg ligger 6% over gjennomsnittet. Så enten bruker min bil mer strøm enn andres eller så blir jeg sammenlignet med også andre tyler BMW'er som edrive35/40 etc. eller så kan det jo også være at andre kjører mye penere enn meg. 

Du sammenliknes BARE med andre i4 M50 brukere og området er Norge. 

Og sjekk lufttrykket i dekkene (bruk anbefaling for highway usage og legg deg "litt" under dette)
Jeg har 3.0 foran og 3.4 bak
 

IMG_1547.jpeg

Endret av Syar-2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (45 minutter siden):

Ok, da bruker jeg 6% mer enn snittet vertfall. Men det skal sies atnjegbhar sittet veldig mange timer i bilen med kupevarmer på og trykket uten å kjøre. Det kan selvsagt dra opp en del. 

Bilen teller ikke med strøm når bilen står i park eller st by heating. Kun D B N og R taes med i forbruk.

Også prevarming av batteri taes med når du kjører.

Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (4 minutter siden):

Kjipt av BMW å fjerne det fra 2025 modellen, det er en krok jeg bruker veldig mye i min, utrolig kjekk sak. 

Det er en krok bak i bilen så jeg som kunne felles ut som man kan huke innpå bæreposer etc. 🙂

så da er jeg langt på vei :) 

Lenke til kommentar
Trestein skrev (7 minutter siden):

Bilen teller ikke med strøm når bilen står i park eller st by heating. Kun D B N og R taes med i forbruk.

Også prevarming av batteri taes med når du kjører.

Da er set nok prevarming av batteriet som drar mye strøm. Så hvis jeg prevarmer batteriet før jeg kjører og mens den lader og resetter telleren når jeg kjører så regner jeg med forbruket går noe ned kanskje? 

Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (3 minutter siden):

Da er set nok prevarming av batteriet som drar mye strøm. Så hvis jeg prevarmer batteriet før jeg kjører og mens den lader og resetter telleren når jeg kjører så regner jeg med forbruket går noe ned kanskje? 

Det er mange triks for å få lavt forbruk.

Jeg har som regel lavest i edrive40gruppen

Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (1 time siden):

Jeg bruker 18" vinterhjul nå, men dette er mitt dekktrykk som forøvrig er satt av BMW når jeg hentet den. 
 

IMG_1176_Original.thumb.png.97a19b7f4a44e14e1e5d7b5bcd1c0bf3.png

Det er litt for "lite" , og gjør forbruket større. Når det blir -10° får du dessuten alt for lavt lufttrykk foran.
Still bilen til tungt lastet i iDrive så får du andre anbefalte trykk. Erfaringsmessig bør man legge seg et sted midt i mellom og om vinteren opp mot max for å være kompensert for temperaturendringer.

Dekktrykk er forøvrig nesten daglig tema i fb i4 owners norway. Og om du leser der vil du få  de samme anbefalingene. Rundt 3.0 bar sommer som vinter.

Endret av Syar-2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Syar-2003 skrev (9 minutter siden):

Det er litt for "lite" , og gjør forbruket større. Når det blir -10° får du dessuten alt for lavt lufttrykk foran.
Still bilen til tungt lastet i iDrive så får du andre anbefalte trykk. Erfaringsmessig bør man legge seg et sted midt i mellom og om vinteren opp mot max for å være kompensert for temperaturendringer.

Dekktrykk er forøvrig nesten daglig tema i fb i4 owners norway. Og om du leser der vil du få  de samme anbefalingene. Rundt 3.0 bar sommer som vinter.

Hvor justerer jeg dette i idrive?

Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (20 timer siden):

Jepp. Samme som meg :)

Da har du jo en knagg til i hvertfall to poser :) 
Jeg klarer å henge (feste) to på den , men ikke tre.
Så hjelper det med antiskli bagasjeromsmatte i stedet for kun filt/teppet.


 

BMW formtilpasset bagasjeromsmatte
Sklihemmende, vannavvisende matte som beskytter bagasjerommet mot smuss og fuktighet. Sort med spenne i rustfritt stål som matcher interiøret.

 

oem matte i4.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...