Gå til innhold

BMW i4 M50 | Erfaringer og meninger...

Bjerknez

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Syar-2003 skrev (På 20.11.2024 den 3:44 PM):

Sorry jeg skrev feil nummer - mente 858M.
felg858.jpg.a76cfff7b5a5d2c0fcaedf6b010179d7.jpg
Jeg bestilte vinterhjul i konfigurator ( i 2021 ) med Ultragrip Performance +  på denne. 
Men fin den du får også :) , samme som de leverer fra forhandlere som antrasitt grå (gunmetal).

Gratulerer og velkommen i klubben :)
Ser at det ble denne 18" 858M som først antatt. 

Endret av Syar-2003
Lenke til kommentar

Gratulerer med nye biler @Bjerknez og @Bone . Var selv på første service på min 2 år gamle veteran i dag, så fikk se en i4 LCI på nært holdt selv mens jeg ventet, de baklysene 🤤

Uansett, litt praktisk informasjon. En 60" Samsung TV i embalasje passer på millimeteren i bredden i en i4 om noen måtte lure. 

Ingen beskrivelse er tilgjengelig.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Syar-2003 skrev (1 time siden):

Alt vel @Bjerknez , og bilen like hel :xmas:

Alt er i skjønneste orden :) 

Bilen er rett og slett en kjøremaskin. Den innbyr så absolutt til skikkelig frekk kjørestil, men allikevel sitter man såpass godt plantet i den bilen at man synes det er helt greit og bare cruise rundt også. 

jeg lurer fortsatt litt på den parkeringsvarmeren og hvordan den virker. Er det slik at denne varmer opp/kjøler ned til 22 grader som er satt av fabrikk uten mulighet for å stille inn temperatur selv, eller er det slik at den bruker den temperaturen den sist var instillt på? 

Jeg ser begge metoder er nevnt rundt om og jeg finner heller ikke noe konkret svar i manualen, tror jeg... 

Lenke til kommentar

Godt å høre :)
Angående klimatisering: Jeg har aldri tatt meg bryet med å legge en temperaturmåler i bilen for å sjekke. Men jeg mener det rette er at det er predefinert (fixed) oppvarming/nedkjøling til 22°.

Man kan jo lett sjekke det med å legge et termometer i bilen nær sensoren som er i midtkonsollen. 

Men for meg funker det og er behagelig sommer som vinter.

Lenke til kommentar
Syar-2003 skrev (10 minutter siden):

Godt å høre :)
Angående klimatisering: Jeg har aldri tatt meg bryet med å legge en temperaturmåler i bilen for å sjekke. Men jeg mener det rette er at det er predefinert (fixed) oppvarming/nedkjøling til 22°.

Man kan jo lett sjekke det med å legge et termometer i bilen nær sensoren som er i midtkonsollen. 

Men for meg funker det og er behagelig sommer som vinter.

Jeg klagde på min og selger sa at den brukte bilens siste innstilte temperatur som settpunkt. Tviler på om det er rett men syntes den er blitt bedre. Om vinteren var det som å sette seg inn i en sauna. Om sommeren funker det bedre. Bruker funksjonen hver dag

Lenke til kommentar
Trestein skrev (6 minutter siden):

selger sa at den brukte bilens siste innstilte temperatur som settpunkt

Mange påstår det, og mange påstår det er fiksert. Jeg tror ikke det er tilfelle at den bruker sist innstilte lengre. Det ville være dumt også f.eks på høsten og våren når det er store temperaturforskjeller på ulike tidspunkter i døgnet.

Men vi får vel gjøre en test da ...

Lenke til kommentar
Syar-2003 skrev (5 minutter siden):

Mange påstår det, og mange påstår det er fiksert. Jeg tror ikke det er tilfelle at den bruker sist innstilte lengre. Det ville være dumt også f.eks på høsten og våren når det er store temperaturforskjeller på ulike tidspunkter i døgnet.

Men vi får vel gjøre en test da ...

Merkelig at det ikke står noe som helst om dette. 

personlig mener jeg at det er bedre om den hadde stått fikset til 22C enn at den den automatisk valgte sist brukte temperatur. Føler det er litt gammeldags da det funker slik i min mors 4 år gamle Caddy. 

Der er det ofte jeg parkert bilen med full kjøling etter en tung arbeidsdag hvor jeg er litt "varm" på vei hjem og hvor jeg setter meg inn i en bil på morgenkvisten som er langt kaldere enn ønsket. 

jeg synes man burde kunne sette en temperatur for dette selv i appen etc. det er egentlig litt rart at ikke det er mulig. 

Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (14 minutter siden):

personlig mener jeg at det er bedre om den hadde stått fikset til 22C enn at den den automatisk valgte sist brukte temperatur. Føler det er litt gammeldags da det funker slik i min mors 4 år gamle Caddy. 

Der er det ofte jeg parkert bilen med full kjøling etter en tung arbeidsdag hvor jeg er litt "varm" på vei hjem og hvor jeg setter meg inn i en bil på morgenkvisten som er langt kaldere enn ønsket. 

jeg synes man burde kunne sette en temperatur for dette selv i appen etc. det er egentlig litt rart at ikke det er mulig. 

Som sagt tidligere.
Har hatt i4 i to år (to somre og to vintre) og IX3 to år før det begge fullelektiske (samt andre BMW før det, inkl hybrid igjen med app og samme prekondisjonerings funksjon ) og dette har aldri plaget meg overhode.
Jeg mener at "problemet" er blåst opp og ut av proposjoner. 

Det er min mening (og erfaring) om saken :) 
Har ikke rørt klimainstillingene på lang tid (står alltid på 20 grader og lav vifte hastighet året rundt)

Endret av Syar-2003
Lenke til kommentar
21 minutes ago, Bjerknez said:

Det er litt pussig ja.
Kan velge dette på min 2014 Nissan Leaf..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...