Gå til innhold

BMW i4 M50 | Erfaringer og meninger...

Bjerknez

Anbefalte innlegg

Salvesen. skrev (På 6.12.2024 den 10:41 PM):

Personlig vill jeg si frunk er oppskrytt. Tungvindt å bruke(iallefall på min bil) og rommet er lite.

Brukes maks en gang i året på langtur. Hadde aldri vært en avgjørende faktor for meg i valg av bil.

Med auto åpning og lukking hadde jeg kanskje brukt det noe mer da jeg typisk rygger inn slik at handleposer kunne plasseres der.

Auto-åpning/lukking er undervurdert. Jeg har installert en tredjepartsløsning for det på Teslaen min og bruker den hele veien. Frunk som har såpass størrelse som på Model Y er helt fantastisk. På langturer brukes den til ting som må være lett tilgjengelig og ikke bør stues inn bak. Jeg legger alltid handleposene og får fint plass til ukeshandel for min familie hvertfall. Når vi skal på vinterhytta er det magisk med et «avkjølt» rom så kan vi handle før vi reiser hjemmefra.

Syar-2003 skrev (På 6.12.2024 den 10:35 PM):

Vi får mye pes i elbil tråden at bilen ikke har "frunk" :) Betyr dette noe for deg ?

Hvordan ser det egentlig ut under panseret da? Det som irriterer meg mest er når det er plenty plass og de bare ikke har spandert på seg litt plast for å gi ekstra oppbevaring. Min Fiat 500 er der hvor jeg fint kunne hatt ladekabelen i frunken på fast basis og det lages faktisk tredjeparts frunk: www.frunk.at

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Syar-2003 skrev (11 minutter siden):

Hvorfor skal jeg bry meg om det ?
Eneste jeg behøver er å fylke vinduspyleveske to ganger i året, og det er lett tilgjengelig.

Jeg spurte bare fordi jeg er nysgjerrig og tenkte du kunne gi noe innside info siden jeg ikke har bilen selv.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (29 minutter siden):

Jeg spurte bare fordi jeg er nysgjerrig og tenkte du kunne gi noe innside info siden jeg ikke har bilen selv.

Hva forventer du da , at jeg tar av dekselet og bilde/video av layouten og det som er under ?
Dette finner vi vel på internett/youtube.

Wokeby (som lager frunks til BMWer) sa dette:

Why We’re Not Offering a Frunk for the BMW i4 M50

18. October 2023 

Dear BMW Enthusiasts

You may have noticed that we do not offer a frunk (front trunk) for the BMW i4 M50. Why? The answer is simple: lack of space and cost.

When developing our frunk solutions, we place great emphasis on quality and practicality. Before we offer a product, we carefully check whether it meets our customers’ needs. In this case, we carefully analyzed the BMW i4 M50 and determined that there simply wasn’t enough room in the front of the vehicle to create a useful frunk.

https://wokeby.de/en/why-were-not-offering-a-frunk-for-the-bmw-i4-m50/

Endret av Syar-2003
Lenke til kommentar

Slik jag har oppfattet det: BMW bruker underleverandører til utstyr som aircondition, styreservo etc. Det er ikke spesielt tilpasset bilen, så slanger og rør tar opp stor plass.
Tesla har derimot tilpasset utstyret slik at det blir god plass til frunk.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (27 minutter siden):

Trodde ikke du skulle gå totalt i angrepsposisjon

??
Trodde det var ganske åpenbart nå, at jeg er en av de som ikke bryr meg om denne bilen har frunk eller ikke.

Flott svar iom jeg også tok meg bryet med å søke opp Wolfgang Wokeby sitt svar og utredning og dele med deg 🤷‍♂️

Hva slags "innsideinformasjon" du sikter til jeg skulle ha om i4M50 sitt motorrom aner jeg ikke. 

Endret av Syar-2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hjulbuene og innerskjermene på I4M50 er kledd med et lyddempende loddent materiale lik andre premium biler som Audi, Mercedes  for å dempe hjulstøy (grov filtaktig struktur). Det medfører en del kladding/pakking av is og sne vinterstid.
For mange et irritasjonsmoment.
Saltet og sukkeraktig slush/sne der slike kjemikalier brukes gjør at det setter seg enda lettere.

IMG_1461.jpeg

IMG_1466.jpeg

IMG_1465.jpeg

Lenke til kommentar

Det er ingen tvil om at det er ett større problem på BMWen enn det var på E-Soul og Leafen ja, bor heldigvis på vestlandet så har ikke sååå mange snødager i året, men er greit å få seg en liten rutine med å fjerne saltsørpa fra innerskjermene før de fryser til is de gangene det er slikt føre. 

Lenke til kommentar

Jeg har dog hørt at hvis man har slike vanlige plast innerskjermer så kan man smøre inn disse med teflonspray. Da sies det at is og snø løsner lettere hvis det i det hele tatt fester seg. 

Å påføre teflonspray på innerskjermer bør vel uansett ikke være noen bakdel, så er nok verdt forsøket. 

Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (4 timer siden):

Jeg har dog hørt at hvis man har slike vanlige plast innerskjermer så kan man smøre inn disse med teflonspray. Da sies det at is og snø løsner lettere hvis det i det hele tatt fester seg. 

Å påføre teflonspray på innerskjermer bør vel uansett ikke være noen bakdel, så er nok verdt forsøket. 

Det funker nok dårlig. Man må bruke noe laget for tekstil på i4M50. Det er loddent/filtaktig (ikke glatt).  Så må man dekke til hjul og bremser så en ikke får noe slikt på bremser eller gummi. Beste er vel å gjøre dette mens hjulene er av bilen og påføre med fille/svamp.

Lenke til kommentar
Syar-2003 skrev (7 minutter siden):

Det funker nok dårlig. Man må bruke noe laget for tekstil på i4M50. Det er loddent/filtaktig (ikke glatt).  Så må man dekke til hjul og bremser så en ikke får noe slikt på bremser eller gummi. Beste er vel å gjøre dette mens hjulene er av bilen og påføre med fille/svamp.

Som jeg skrev så mente jeg hvis man hadde innerskjermer i vanlig plast og ikke tøy/filt. 

Lenke til kommentar
Syar-2003 skrev (På 8.12.2024 den 10:53 AM):

??
Trodde det var ganske åpenbart nå, at jeg er en av de som ikke bryr meg om denne bilen har frunk eller ikke.

Flott svar iom jeg også tok meg bryet med å søke opp Wolfgang Wokeby sitt svar og utredning og dele med deg 🤷‍♂️

Hva slags "innsideinformasjon" du sikter til jeg skulle ha om i4M50 sitt motorrom aner jeg ikke. 

Angrep er det beste forsvar.

Lenke til kommentar

Hvordan er multimedia mulighetene ved lading? Ser at man kan kjøpe en ekstern enhet som kobler til bilen med bluetooth for å få "eSIM" mulighetene med hvem som helst telefonoperatør. Har også lest at man kan få video avspilt fra USB ved å rename mp4 video filer til mp3. Men er det noen andre(lit enkelre) måter å få noe underholdning opp på skjerm i bilen?

Slike ting jeg ikke tenkte på ved prøvekjøring men som jeg tenker litt på nå, det var noe betryggende ved å ha hybrid.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...