Svein M Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden (endret) De forskjellige dekkene kan kan endre seg litt fra år til år. Det beste er å se på en dekktest, f.eks: https://www.motor.no/tester/motors-store-test-av-vinterdekk-2024/287550 Dekk som er gode på is er ofte ikke så bra på barmark, og motsatt. Nokian prioriterer ofte snø og is. Continental/Viking, Goodyear eller Michelin kan være gode alternativer. Endret 14 timer siden av Svein M 1 Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden Usikker på om dette er unikt for i4 M50 eller bare resultat av det er en stor og tung bil, men jeg har i løpet av noen få timer på vinterføre opplevd flere ekle tap av grep enn jeg gjorde i løpet av fire år med min forrige elbil, en liten 208 med forhjulstrekk. Den slipper i jevn fart i rolige kurver, og den slipper når adaptiv regenerering slår inn i nedoverbakker. Er det bare sånn bilen oppfører seg, eller kan det tyde på at det noe feil med dekk eller dekktrykk? Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 7 timer siden Forfatter Del Skrevet 7 timer siden Da har jeg fått bekreftet at vinterdekkene jeg får heter Goodyear Ultragrip Performance 3. om dem er bra eller ikke aner jeg ikke, men selger sa vertfall det var gode dekk og han brukte dem selv på sin i4 M50 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Lord Britishface skrev (45 minutter siden): Usikker på om dette er unikt for i4 M50 eller bare resultat av det er en stor og tung bil, men jeg har i løpet av noen få timer på vinterføre opplevd flere ekle tap av grep enn jeg gjorde i løpet av fire år med min forrige elbil, en liten 208 med forhjulstrekk. Den slipper i jevn fart i rolige kurver, og den slipper når adaptiv regenerering slår inn i nedoverbakker. Er det bare sånn bilen oppfører seg, eller kan det tyde på at det noe feil med dekk eller dekktrykk? Slik bilen er satt opp høres dette riktig ut. Jeg har kjørt den og fryktet at den ville være skummel på vinterføre. (Ref elbiltråen) Jeg kjøpte en edrive i stedet. Kjempebil om vinteren. Utrolig imponert over kjøring men regen bare på bakhjula om vinteren, hadde trodd man ville merke det på glatta Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Bjerknez skrev (41 minutter siden): Da har jeg fått bekreftet at vinterdekkene jeg får heter Goodyear Ultragrip Performance 3. om dem er bra eller ikke aner jeg ikke, men selger sa vertfall det var gode dekk og han brukte dem selv på sin i4 M50 Det er hvertfall ett nordisk vinterdekk fra en anerkjent produsent som vel er det viktigste Sverger selv til continental viking contact som jeg har hatt på alle mine biler i litt mer voksen alder. Men det handler vel kanskje litt mer om hva jeg er trygg på enn at det nødvendigvis er det absolutt beste valget. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Lord Britishface skrev (2 timer siden): Usikker på om dette er unikt for i4 M50 eller bare resultat av det er en stor og tung bil, men jeg har i løpet av noen få timer på vinterføre opplevd flere ekle tap av grep enn jeg gjorde i løpet av fire år med min forrige elbil, en liten 208 med forhjulstrekk. Den slipper i jevn fart i rolige kurver, og den slipper når adaptiv regenerering slår inn i nedoverbakker. Er det bare sånn bilen oppfører seg, eller kan det tyde på at det noe feil med dekk eller dekktrykk? Den kan av og til logre litt med rompa når det er glatt men tar seg alltid inn. Og man venner seg til det. Anbefaler deg å prøve å bruke eco pro evt eco pro individual på glatt vinterføre. Med individual - juster vifter/klima, lys og setevarme til unrestricted , fjæring/dempere etter behov og ratt-tyngde til sport. Og man lan med fordel stille om regen fra adaptiv til lav eller middels. Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden 56 minutes ago, Syar-2003 said: Den kan av og til logre litt med rompa når det er glatt men tar seg alltid inn. Og man venner seg til det. Anbefaler deg å prøve å bruke eco pro evt eco pro individual på glatt vinterføre. Med individual - juster vifter/klima, lys og setevarme til unrestricted , fjæring/dempere etter behov og ratt-tyngde til sport. Og man lan med fordel stille om regen fra adaptiv til lav eller middels. Takk, det skal testes! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå