Iterion Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) Bjerknez skrev (11 minutter siden): Okay. Jeg synes nå uansett dem burde perfeksjonere samt forbedre det dem har fremfor å være først ute med noe som kanskje ikke funker. Men det er nå min mening. All ære for at dem går i bresjen og prøver nye ting, men det blir vertfall ikke meg som blir forsøkskanin. Burde kanskje ha fortsatt denne i Tesla-tråden, men jeg er enig i det. Og gjør de det, pluss fortsetter å lage spreke, gode biler å kjøre som ser bra ut, ser jeg ingen grunn til å gå bort fra Tesla. Da blir jeg fort en fast og lojal kunde i lang tid fremover. Jeg er som sagt opptatt av både design, teknologi, god kvalitet på interiør, bra service og masse hestekrefter, som jeg kan dra på litt med! Jeg elsker jo den følelsen. Endret 2 timer siden av Iterion Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Bjerknez skrev (35 minutter siden): For de fleste er jo økonomi en stor greie når man kjøper bil. Da blir det lett og la seg farge av Tesla som er priset meget gunstig. Så spør man seg selv kanskje: TRENGER jeg en bil som er litt mer "premium" eller HVOR mye mer vil betale for å få bedre interiør etc? Så må man kikke i lommeboka og se på bilen samt behovet og ta et valg rundt hva som er viktigst ut fra den situasjonen man er i. Gidder man ikke å pøse ut 100k ekstra BARE for å få mer premium, så er jo det et valg man tar. Siden Tesla er såpass godt priset så er det jo uansett ingen dårlig bil til prisen. Madammen kommer trolig til å kjøpe seg en Model 3 ganske snart da ho bare skal ha en pendlebil. Hun skal da bytte ut en e-UP så for ho boir jo dette natt og dag uansett og strengt tatt isolert sett er Tesla Model 3 Highland en veldig bra bil, så det handler ikke om det. Det handler bare om at jeg ble forelsket i det lille ekstra som BMW ga meg. Så jeg er så absolutt ingen Teslahater i det hele tatt. Men man kjøper ikke Tesla slik jeg ser det fordi det er premium. Det er ganske langt fra det mener jeg. Men det betyr ikke at det er en dårlig bil. Hadde den kostet like mye som BMW i4 M50 med M-sport pluss pakke så ville jeg sagt Tesla var et ganske dårlig kjøp. Men slik er det altså ikke Enig med det. Om jeg hadde null interesse for bil og kun skulle ha en bil for å pendle til og fra jobb hadde nok T3 vert et alternativ. Men der er mye annet også i den klassen. Volvo 30 og den nye skodaen. Nå er det ikke bare premium stemplet som er BMW sine fordeler. Måten de bygger bil på gjør at den er enklere å reparere billigere å forsikre, bekjening er bedre, nyttelast, hengervekt, lavere støyniva, sterkere hjuloppheng, bedre komfort, mere teck(Bare sammenlign baklyktene, de klarer å blende el og mekanisk bremsing på samme pedal, sterkere regenerering, bedre viskersystem/regnsensor, HUD, induktiv sensor i rattet (Man trenger ikke vri) bedre parkerings system både sensorer og kamerasystem, radarer både foran og bak, lysteknologi, lyspunkter i dører, håndtak, fotbrønner, rundt bilen osv, veldig bra forvarming av både kupe og batteri, hengerfeste som man ikke ser før man bruker det og som man trykker på en knapp for å bruke osv osv Man får som regel det man betaler for. Jeg synes bilen min var et kupp til 600 000. Naboen min kjøpte en M3 LR omtrent da jeg bestilte min. Han betalte over 600 000 for den. Det syntes jeg var dyrt den gangen. 1 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 2 timer siden Forfatter Del Skrevet 2 timer siden Iterion skrev (5 minutter siden): Burde kanskje ha fortsatt denne i Tesla-tråden, men jeg er enig i det. Og gjør de det, pluss fortsetter å lage spreke, gode biler å kjøre som ser bra ut, ser jeg ingen grunn til å gå bort fra Tesla. Da blir jeg fort en fast og lojal kunde i lang tid fremover. Jeg er som sagt opptatt av både design, teknologi, god kvalitet på interiør, bra service og masse hestekrefter, som jeg kan dra på litt med! Jeg elsker jo den følelsen. Jeg er også opptatt av design og teknologi, men ikke hvis det ikke funker. Masse hestekrefter får man i andre biler også, men dem koster gjerne litt mer, å det av en grunn. Skal man ha noe som funker så må man velge noe som er prøvd ut over tid. Så akkurat det takker jeg Tesla for. Men jeg vil ikke betale for å være prøvekanin. Jeg kjenner alt for mange som eier eller har eid Tesla som er vært det, og det virker ikke på meg som om dem har vært overlykkelige over at dem har bidratt der.... Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 2 timer siden Forfatter Del Skrevet 2 timer siden Trestein skrev (3 minutter siden): Enig med det. Om jeg hadde null interesse for bil og kun skulle ha en bil for å pendle til og fra jobb hadde nok T3 vert et alternativ. Men der er mye annet også i den klassen. Volvo 30 og den nye skodaen. Nå er det ikke bare premium stemplet som er BMW sine fordeler. Måten de bygger bil på gjør at den er enklere å reparere billigere å forsikre, bekjening er bedre, nyttelast, hengervekt, lavere støyniva, sterkere hjuloppheng, bedre komfort, mere teck(Bare sammenlign baklyktene, de klarer å blende el og mekanisk bremsing på samme pedal, sterkere regenerering, bedre viskersystem/regnsensor, HUD, induktiv sensor i rattet (Man trenger ikke vri) bedre parkerings system både sensorer og kamerasystem, radarer både foran og bak, lysteknologi, lyspunkter i dører, håndtak, fotbrønner, rundt bilen osv, veldig bra forvarming av både kupe og batteri, hengerfeste som man ikke ser før man bruker det og som man trykker på en knapp for å bruke osv osv Man får som regel det man betaler for. Jeg synes bilen min var et kupp til 600 000. Naboen min kjøpte en M3 LR omtrent da jeg bestilte min. Han betalte over 600 000 for den. Det syntes jeg var dyrt den gangen. Helt enig. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) 30 minutes ago, Bjerknez said: Okay. Jeg synes nå uansett dem burde perfeksjonere samt forbedre det dem har fremfor å være først ute med noe som kanskje ikke funker. Men det er nå min mening. All ære for at dem går i bresjen og prøver nye ting, men det blir vertfall ikke meg som blir forsøkskanin. Virker som de gjør ting riktig for å tjene penger som gjerne betyr en del for ett bilselskap. Om ikke annet så tipper jeg man får man den gamle Y for småpenger om den nye kommer med masse ny tech som folk vil ha, som ganger mange med dårlig råd som får seg en veldig god og vellprøvd bil. Endret 2 timer siden av Complexity Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Complexity skrev (8 minutter siden): Virker som de gjør ting riktig for å tjene penger som gjerne betyr en del for ett bilselskap Market Cap har ingen verdens ting med omsetning eller profitt å gjøre. Market Cap er total verdisetting til aksjene, som er særdeles malproporsjonert i forhold til de selskapene på høyre side av stolpediagrammet ditt om man ser i kontekst av det som faktisk er omsetning og profitt. Det er en grunn til at det er mange som holder short-posisjoner av Teslaaksjer. Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Complexity skrev (3 minutter siden): Virker som de gjør ting riktig for å tjene penger som gjerne betyr en del for ett bilselskap. Om ikke annet så tipper jeg man får man den gamle Y for småpenger om den nye kommer med masse ny tech som folk vil ha, som ganger mange med dårlig råd som får seg en veldig god og vellprøvd bil. Dette er ikke inntjening. Det er selskapets aksjeverdi. Bare vw sitt rekordlave overskudd var ca halparten av teslas omsetning Prøv å regne ut søylen om tesla ble vurdert som en bilfabrikk! 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Jeg er litt lei av å måtte lese side opp og ned om Tesla model 3 (som foreløpig overhode ikke interesserer meg) i hver bidige tråd her. Emne tittel er : BMW i4 M50 | Erfaringer og meninger... La oss holde oss til topic. 2 Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Bjerknez skrev (38 minutter siden): Jeg er også opptatt av design og teknologi, men ikke hvis det ikke funker. Masse hestekrefter får man i andre biler også, men dem koster gjerne litt mer, å det av en grunn. Skal man ha noe som funker så må man velge noe som er prøvd ut over tid. Så akkurat det takker jeg Tesla for. Men jeg vil ikke betale for å være prøvekanin. Jeg kjenner alt for mange som eier eller har eid Tesla som er vært det, og det virker ikke på meg som om dem har vært overlykkelige over at dem har bidratt der.... Det er sant, men ikke til en så billig penge. Vil ikke påstå at jeg har vært en prøvekanin med min min TM3 2021 modell, men ser hva du mener. Er tvert imot veldig fornøyd med bilen og kvaliteten på den. Greit nok, vi trenger sikkert ikke diskutere mer om det i BMW tråden din 😉 Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Syar-2003 skrev (Akkurat nå): Jeg er litt lei av å måtte lese side opp og ned om Tesla model 3 (som foreløpig overhode ikke interesserer meg) i hver bidige tråd her. Emne tittel er : BMW i4 M50 | Erfaringer og meninger... La oss holde oss til topic. Haha det skjønner jeg godt! Og jeg er enig, la oss holde oss til BMW i450en her inne 😉 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 1 time siden Forfatter Del Skrevet 1 time siden (endret) Ja, ok. Jeg er vel delvis skyldig selv siden jeg drar opp Tesla, men vi kan godt stoppe her vedrørende Tesla for min del og fokusere på den bilen jeg faktisk har bestillt. Den kommer forøvrig ikke før i januar 2025, så er god tid på og synse og mene noe rundt den bilen Dog skal det sies at jeg har 30 mil bak meg i en i4 M50 så litt erfaring har jeg vertfall Endret 1 time siden av Bjerknez 1 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå