kremt Skrevet 27. oktober Del Skrevet 27. oktober 3 hours ago, Bjerknez said: Kjlrer jeg fra Fredrikstad til Molde (60 mil) hvor store deler av turen er motorvei, så blir det totalt to ladinger 2 ladinger med totalt 40 minutter virker ganske overdrevet med en bil som går ca 50 mil på sommerføre. Men det kommer jo an på temperatur, vær, hastighet etc. Du vil isåfall komme frem med omtrent halvt batteri. Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 27. oktober Del Skrevet 27. oktober 10 minutes ago, kremt said: 2 ladinger med totalt 40 minutter virker ganske overdrevet med en bil som går ca 50 mil på sommerføre. Men det kommer jo an på temperatur, vær, hastighet etc. Du vil isåfall komme frem med omtrent halvt batteri. Nå har ikke jeg kjørt i4M50 (men det har jeg skikkelig lyst til etter å ha lest postene her, så skal få ordnet meg en prøvekjøring en dag) Men fra elbil erfaring her på østlandet, så tror jeg @Bjerknez har rett. Og jeg tror dine antagelser @kremt er basert på landeveis kjøring og en annen kjørestil. Dersom man legger på moms i 110 sonen, så man ligger 130 km/t som er det venstrefeltet ofte flyter i så dobler man forbruket i forhold til å følge trafikken på landevei med 60/70/80 soner. Fra Fredrikstad til Mjøsbrua er det 240km motorvei, det drar veldig med strøm men tar bare rundt 2 timer å kjøre. Hvis man i tillegg er litt uheldig med vindretning, litt våt veg så blir første lading i Brumunddal eller Lillehammer. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. oktober Del Skrevet 27. oktober (endret) Juli/ Oslo - Strømstad (motorvei så og si helt frem og fulgt fartsgrensene) Kjørt helt vanlig. Har samme type dekk og hjuldiameter som @Evil-Duck (Goodyear Eagle F1 Asym 5 i 245/35R20 255/35R20) Endret 27. oktober av Syar-2003 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 27. oktober Forfatter Del Skrevet 27. oktober (endret) Syar-2003 skrev (25 minutter siden): Juli/ Oslo - Strømstad (motorvei så og si helt frem og fulgt fartsgrensene) Kjørt helt vanlig. Har samme type dekk som Evil-Duck (Goodyear Eagle F1 Asym 5 i 245/35R20 255/35R20) Du har en snitthastighet på 91km/t. Det er vel det som annses som optimalt vedrørende strømforbruk. Hva menes med "18kWh total"? Hvis det er 18kWh du brukte i snitt i den hastigheten midtsommers så virker dette ganske normalt. Men npr jeg kjlrer fra Fredrikstad til Oslo så får jeg langt høyere snitthastighet enn det der. i 100 sonen ligger jeg i 115 på speedometer, i 110 ligger jeg i 120/125 og i 120 ligger jeg i rundt 130/135km/t. Da skal jeg love deg at du bikker 20kw glatt. Tenk deg at du da skal kjlre fra Fredrikstad til Lillehammer i slike hastigheter. Da må du nok legge inn en lading etter 30 mil Er det i4 M50 du kjørte her? Endret 27. oktober av Bjerknez Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 27. oktober Forfatter Del Skrevet 27. oktober kremt skrev (3 timer siden): 2 ladinger med totalt 40 minutter virker ganske overdrevet med en bil som går ca 50 mil på sommerføre. Men det kommer jo an på temperatur, vær, hastighet etc. Du vil isåfall komme frem med omtrent halvt batteri. Jeg tror du blander inn mye teori her. BMW opplyser kjørelengden til 41 til 52 mil. Teoretiske mil. At du får 50 mil på en motorvei er jo rett og slett ønsketenkning. Jeg kan si at når jeg kjørte fra Fredrikstad til Moss på motorvei (ca. 3 mil) så brukte jeg litt over 20kWh i snitt. Da lå jeg i 120 i 110 sone og 130 i 120 sone. Temperaturen var 12-14 grader. Skulle jeg fortsatt i samme hastighet så kunne jeg kjørt 4 timer teoretisk. La oss si en snitthastighet på 100km/t så hadde jeg måtte lade etter 40 mil. Men da hadde batteriet vært HELT tomt. Man planlegger gjerne lading rundt 10%. Da er man nede i 35 mil faktisk rekkevidde. Når det da er 60 mil til Molde så hadde man trolig klart seg med en lading midtveis hvis man ladet bilen helt til 100% midtveis, men det er ikke veldig effektivt. man må legge inn litt sikkerhetsmargin. Så derfor blr man sørge for at man har strøm nok om det skulle bli full stopp grunnet veiarbeid, omkjøringer etc. så derfor la jeg inn to ladinger. En til 80% rundt Lillehammer og en til 80% rundt dombås. Så er det jo greit å ankomme destinasjonen med LITT strøm på batteriet også. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 27. oktober Del Skrevet 27. oktober Det er vel ganske mye stigning på den strekningen, men går nedover igjen på slutten. Man trenger egentlig bare regne ut hvilken forbruk man tror man får og så gange opp med distanse for å se hvor mye kWh man vil forbruke på turen. 80 kWh tar du med "hjemmefra", alt over det må du lade. Hvis du tror du vil bruke 20 kwh i snitt vil du trolig trenge å lade ca 40 kWh. Men du vil jo ikke ankomme med tomt batteri, si at du vil lade 30 kWh ekstra som blir det du kommer frem med. Totalt ladebehov på 70 kWh. Lillehammer-Dombås er kun ca 155 km. Tipper lading til 60 % holder på Lillehammer, og kanskje 70-80 % på Dombås er greit. Jeg tipper du kommer til å bruke mindre strøm enn du tror pga trafikk, ferie osv. Et annet tips er vel egentlig å unngå Dombås dersom du kan pga flere veger møtes der og mange skal lade, du kan ende opp i en lang kø. Vegarbeid, køer, av og påkjøring motorveg osv vil dra ned snitthastighet MYE men uten at forbruket går så mye ned. Snitthastighet på faktisk 110-120 km/t i Norge kan du nok se langt etter, det må i såfall være på bare deler av strekningen. Ved vanlig langkjøring i Norge på landeveg / E6 / Rv3 er det omtrent umulig å få snittfart på over 70-80 kmt. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. oktober Del Skrevet 27. oktober (endret) Bjerknez skrev (2 timer siden): Du har en snitthastighet på 91km/t. Det er vel det som annses som optimalt vedrørende strømforbruk. Hva menes med "18kWh total"? Hvis det er 18kWh du brukte i snitt i den hastigheten midtsommers så virker dette ganske normalt. Men npr jeg kjlrer fra Fredrikstad til Oslo så får jeg langt høyere snitthastighet enn det der. i 100 sonen ligger jeg i 115 på speedometer, i 110 ligger jeg i 120/125 og i 120 ligger jeg i rundt 130/135km/t. Da skal jeg love deg at du bikker 20kw glatt. Tenk deg at du da skal kjlre fra Fredrikstad til Lillehammer i slike hastigheter. Da må du nok legge inn en lading etter 30 mil Er det i4 M50 du kjørte her? Optimal hastighet for elbil mtp forbruk er 70km/t. Turen har forbrukt 18kwh av batteriet. Jeg har fulgt trafikken og fartsgrenser + 5-10km/t. Snittforbruket var 16,4kwh/100km. Man greier ikke å få en snitthastighet på 100-110 på denne strekningen uten å bryte loven. Og snitt hastighet er ende til ende , dvs noen km med 30-40-50 soner også. Jeg kjører ikke i 130-135km/t på Norske veier så for min del er det urealistisk. Oslo - Nordby i lovlig hastighet på motorvei i Juli ga disse forbrukstallene. Pusher man >120km/t øker forbruket veldig. Jeg har hatt min i4M50 i snart to år og dokumentasjon er fra BMW appens trip data. Selvsagt er det kjørt med M50. Og som sagt er Goodyear Eagle dekkene gode da de har A Class rating i forbruk. Og viktig å passe på å ha «rett» lufttrykk på denne bilen for å unngå skjevslitasje og få et okay forbruk (for highway usage 3.0bar foran og 3.5 bak) @Bjerknez anbefaler deg å melde deg inn i disse to facebook gruppene: BMW I4 Owners Norway BMW I4M50 Norge Endret 27. oktober av Syar-2003 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 27. oktober Del Skrevet 27. oktober Bjerknez skrev (8 timer siden): Da tør jeg påstå du kjører ganske sparsomt? Altså du kjører penere enn man kanskje normalt gjør for å oppnå lenger rekkevidde? For det er vel ingen jeg har sett klart dette av testere så langt. Link gjerne til en slik test hvis du vet om noen. At man klarer et slik forbruk hvis man virkelig prøver er jeg ganske sikker på, men i real life tror jeg forbruket øker en del. Nå skal det vel også sies at vestlandet ikke akkurat har motorveier å snakke om å det er nettopp der disse elbilene drar mest strøm. Her nede i Østfold hvor mange pendler til Oslo i 120km/t vil forbruket øke betraktelig feks. men som nevnt, ut fra de elbilene jeg har kjørt så langt, så gjør jeg ikke feil om jeg regner 20kw/t i forbruk sommerstid. Men Trolig havner jeg 1-2 kw/t under dette, men da har jeg litt sikkerhetsmargin. også må man jo ikke glemme at man sjelden kjlrer bilen helt tom for strøm. Å lade bilen med rundt 10% igjen er ganske normalt. Er man på langtur så lønner det seg heller ikke å lade den til 100%. 80-90% går kjappere og er mer effektivt. Da snakker vi røfflig en kjørelende på rundt 25 mil mellom hver fylling. Det er DENNE kjørelengden som er viktig for dem som kjører veldig mye. For MIN del bryr jeg meg ikke stort om kjørelengden. Jeg skal pendle til jobb 5 dager i uken og det blir totalt 3-4 mil pr. dag. I helgene kjører jeg lite/ingenting. Men det blir nok en biltur i sommerferien mot vestlandet hvor jeg har familie. Det er jo null stress uansett. Ladere finnes over alt og i sommerferien har man det ikke travelt uansett. Kjlrer jeg fra Fredrikstad til Molde (60 mil) hvor store deler av turen er motorvei, så blir det totalt to ladinger hvis jeg starter med 100% hjemmefra. En lading rundt Lillehammer hvor jeg lader til 80% og en lading rundt Dombås hvor jeg lader til 80%. Da har jeg atrøm nok til jeg er fremme og bilen kan lades opp til 100% igjen i ro og mak. Hver lading tar neppe mer en 20 minutter. Det er en kaffekopp og en rosinbolle så er man klar igjen. Det er jo bare kos uansett. Men jeg kommer sldri til å ligge på motorvei i 90km/t for å spare strøm. Jeg kjlrer som jeg pleier og lader npr jeg må. Enkelt og greit På strekningen jeg kjørte var det ingen motorveier før en nærmer seg Trondheim, så det er korrekt at det ikke er mye motorveier involvert, dog en del fjelloverganger og div. som og slår negativt ut på forbruk selv om en henter noe inn igjen når en skal ned igjen. Jeg prøvde ikke å kjøre sparsomt, bilen var satt i comfort hele turen, temperaturene på behagelig temp og bilen fikk styre fart, akselerasjon osv. selv via ACC. Håpte kanskje at jeg skulle kunne hente ut data fra den aktuelle turen, men fikk bare opp forbruk over hele måneden. Men hadde tatt en screenshoot av hva bilen beregnet av rekkevidde etter den ble full ladet i trondheim. Og med Netto kapasiteten på 80 kwh som i4 har så kan en jo regne seg frem til hva forbruk bilen selv forventer etter siste kjøretur. Tror nok du blir overasket over hvor effektiv bilen er på lengre turer Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. oktober Del Skrevet 27. oktober (endret) En Tysker i dag har rapportert dette: Kjørt 1t og 7 minutter distanse 158km Snitthastighet 142.3km/t Forbruk 30.8kwh/100km totalt brukt 48.7kwh P.t er det + 16°C på destinasjonen. (aner ikke hvilke hjuldimensjoner og dekk han har)** Dette er dokumentert fra BMW (felg type +M indikerer high performance dekk oftest er det Pirelli P-Zero, alternativ std dekk er for det meste Hankook Ventus S1 Evo3 i 18" og 19" ) 868 NightGold (ikke i tabellen) bruker smalere felg/dekk (Goodyear) og kan jamføres med 862L. ** Edit : Fikk svar fra Tyskeren. Hans i4M50 er på PS4 dekk og 19" 861M felger Endret 27. oktober av Syar-2003 2 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 30. oktober Forfatter Del Skrevet 30. oktober Syar-2003 skrev (På 27.10.2024 den 1:37 PM): En Tysker i dag har rapportert dette: Kjørt 1t og 7 minutter distanse 158km Snitthastighet 142.3km/t Forbruk 30.8kwh/100km totalt brukt 48.7kwh P.t er det + 16°C på destinasjonen. (aner ikke hvilke hjuldimensjoner og dekk han har)** Dette er dokumentert fra BMW (felg type +M indikerer high performance dekk oftest er det Pirelli P-Zero, alternativ std dekk er for det meste Hankook Ventus S1 Evo3 i 18" og 19" ) 868 NightGold (ikke i tabellen) bruker smalere felg/dekk (Goodyear) og kan jamføres med 862L. ** Edit : Fikk svar fra Tyskeren. Hans i4M50 er på PS4 dekk og 19" 861M felger Stemmer vel ganske greit med mine beregninger dette. Det betyr ca. 20-25 mil rekkevidde før man bør lade. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. oktober Del Skrevet 30. oktober (endret) Bjerknez skrev (13 minutter siden): Stemmer vel ganske greit med mine beregninger dette. Det betyr ca. 20-25 mil rekkevidde før man bør lade. BMW har en app som heter MyBMW. I denne kan du legge inn destinasjon, SOC ved start og den gir deg temmelig nøyaktig når og hvor på BMW Charging samarbeidende ladeoprerarør du bør stoppe å lade for å få mest optimal reisetid. Med beregning i dag Oslo-Malmø med dagens trafikk og vær er det å kjøre 35 mil før man stopper å lade ved 11% soc. Endret 30. oktober av Syar-2003 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 30. oktober Forfatter Del Skrevet 30. oktober (endret) Men appen legger nok til grunn at du kjører i fartsgrensene? Uansett... etter 35 mil i så må det lades. Det er omtrent det estimatet jeg har gjettet etter å ha sett en del andre testere. Hadde det vært ti minusgrader kunne du lett trukket fra 5-10 mil. Endret 30. oktober av Bjerknez Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 30. oktober Forfatter Del Skrevet 30. oktober (endret) Her er det jeg skrev lenger opp: Sitat Skulle jeg fortsatt i samme hastighet så kunne jeg kjørt 4 timer teoretisk. La oss si en snitthastighet på 100km/t så hadde jeg måtte lade etter 40 mil. Men da hadde batteriet vært HELT tomt. Man planlegger gjerne lading rundt 10%. Da er man nede i 35 mil faktisk rekkevidde. Når det da er 60 mil til Molde så hadde man trolig klart seg med en lading midtveis hvis man ladet bilen helt til 100% midtveis, men det er ikke veldig effektivt. Endret 30. oktober av Bjerknez Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. oktober Del Skrevet 30. oktober (endret) Bjerknez skrev (23 minutter siden): Her er det jeg skrev lenger opp: Sitat Stemmer vel ganske greit med mine beregninger dette. Det betyr ca. 20-25 mil rekkevidde før man bør lade. Du finner nok ut av det etter hvert når du har fått bilen. Og meld deg på fb gruppene jeg nevnte tidligere, det er også poster/info der om kjøring på kontinentet i høy hastighet. Selvsagt gir ABRP,bilens navigasjonssystem og andre ruteplanleggere estimater for kjøring i lovlig hastighet samt også trafikk/kø og værforhold/temperatur dersom det finnes telemetri data for dette. Man begynner også en biltur/reise hjemmefra. Og da blir første lade stopp i Varberg (om man drar via Malmö) MyBMW planleggeren tar også høyde for ladehastighet. Ensbetydende at man kjører ned til lav soc før lading. Legger du (overfører) turen inn til iDrive vil din eksisterende kjøremønster (les hastighet) føre til at ladestopp og ladeforslag rekalkuleres og oppdateres i bilens nav underveis. Endret 30. oktober av Syar-2003 Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 30. oktober Del Skrevet 30. oktober 34 minutes ago, Syar-2003 said: Du finner nok ut av det etter hvert når du har fått bilen. Og meld deg på fb gruppene jeg nevnte tidligere, det er også poster/info der om kjøring på kontinentet i høy hastighet. Selvsagt gir ABRP,bilens navigasjonssystem og andre ruteplanleggere estimater for kjøring i lovlig hastighet samt også trafikk/kø og værforhold/temperatur dersom det finnes telemetri data for dette. Jeg tenker den i hovedsak tar inn faktisk fart på trafikken. Den praktiske realiteten er jo gjerne at om man prøver å kjøre raskere enn normalfarten på stedet så må du vente bak annen trafikk såpass mye at du ikke greier å heve snitthastigheten betydelig. Ihvertfall om det er noe mer enn helt minimal trafikk. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. oktober Del Skrevet 30. oktober (endret) sverreb skrev (20 minutter siden): Jeg tenker den i hovedsak tar inn faktisk fart på trafikken. Den praktiske realiteten er jo gjerne at om man prøver å kjøre raskere enn normalfarten på stedet så må du vente bak annen trafikk såpass mye at du ikke greier å heve snitthastigheten betydelig. Ihvertfall om det er noe mer enn helt minimal trafikk. Selvsagt men den tar i alle fall ikke hensyn til (i forkant) at du skal kjøre i 140/150 i 100 og 110 sonene. Dette vil gi seg til syne i nav underveis utifrå kontinuerlig faktisk forbruk (hele tiden siste 6mil) ved rekalkuleringer av ladestopp forslag. Bilen vil også komme med en pop-up melding når den mener det er på tide å lade med forslag om ladestasjoner samt om å aktivere forvarming av batteriet. Endret 30. oktober av Syar-2003 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 15. november Forfatter Del Skrevet 15. november Begynner så smått og nærme seg utlevering av ny bil nå. En og en halv måned til nå så skal den være like rundt hjørnet. Jeg har hatt mange nye biler tidligere, men føler vel på en måte at denne gangen blir litt mer "spennende" siden det blir min første elbil som blir min egen og at de ter en BMW selvsagt. Ikke grunnet navnet i seg selv, men fordi jeg har prøvekjørt den ganske mye og er overbevist om at BMW i4 M50 gir en helt annen kjørefølelse i positiv forstand enn Tesla Model 3 som jeg kjørte. Dog den gamle typen (tror det var 2023 modell) Teslaen sitt interiør er i første øyekast en pen bil med tanke på interiør. Minimalistisk og ryddig. Men jeg mener å huske at støyen var ganske mye værre enn BMW'en og at den opplevde kvaliteten inne i bilen var vel så som så. Mye knirkeplast synes jeg. Det sies at Highland er mye bedre i så måte, men jeg prøvesatt denne og med tanke på "knirkeplast" så følte jeg vel ikke forskjellen var veldig stor. Men den er trolig mer lydløs.... Jeg var jo også innom Volvo EX30 å det var den første bilen jeg kjjørte og ble litt blendet av kreftene i bilen da dette var den første elektriske bilen med slike krefter som jeg kjørte. Jeg hadde mer eller mindre bestemt meg for denne, men dro innom BMW på tampen kun for å "kikke litt". Det endte med prøvekjøring og allerede når jeg satt meg inn i bilen så var jeg 80% sikker på at det ble denne og etter prøveturen var jeg bombesikker. Forskjellen i positiv grad var ganske enorm. Telsa er nok bedre på rekkevidde og effektivitet og koster en del mindre, mens Volvoen sin sterke side er jeg faktisk litt usikker på. Motoren i Volvo var morsom og kan sammenlignes med den i BMW i4 M50 men volvoen føtes som en veltepetter på veien i forhold. Teslaen (den gamle Model 3) var også spenstig så motoren i seg selv mellom bilene er tilnærmet lik og vertfall ikek avgjørende for valget. Kjøreegenskaper og kjørekomfort og opplevd kvalitet samt sittestilling etc. vinner BMW'en med gigantisk margin i mine øyne. Volvoen klarer jeg ikke å plassere noe sted egentlig, den faller litt utenom når det kommer til å skille seg ut. Tesla vinner på det grunnlaget at det er mye rekkevidde og prestanda i forhold til pris. BMW vinner på kjøreglede og opplevd kvalitet som er en vesentlig opptur fra en Tesla Model 3. Prestanda med tanke på motor er tilnærmet den samme, men Tesla er nok hakket mer effektiv med tanke på rekkevidde. Slik jeg ser det er det bare to biler i det segmentet å det er Tesla Model 3 og BMW i4 M50. Dog med litt forskjellige kvaliteter. Noe som er bra. Jeg skjønner dog veldig godt at mange velger Tesla for prisene der er jo nesten latterlig lave. Men det går litt på bekostning av interiøret synes jeg. Men der er sikkert meningene like delt som det finnes mennesker i forumet 🤣 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 15. november Del Skrevet 15. november Bjerknez skrev (12 minutter siden): Begynner så smått og nærme seg utlevering av ny bil nå. En og en halv måned til nå så skal den være like rundt hjørnet. Jeg har hatt mange nye biler tidligere, men føler vel på en måte at denne gangen blir litt mer "spennende" siden det blir min første elbil som blir min egen og at de ter en BMW selvsagt. Ikke grunnet navnet i seg selv, men fordi jeg har prøvekjørt den ganske mye og er overbevist om at BMW i4 M50 gir en helt annen kjørefølelse i positiv forstand enn Tesla Model 3 som jeg kjørte. Dog den gamle typen (tror det var 2023 modell) Teslaen sitt interiør er i første øyekast en pen bil med tanke på interiør. Minimalistisk og ryddig. Men jeg mener å huske at støyen var ganske mye værre enn BMW'en og at den opplevde kvaliteten inne i bilen var vel så som så. Mye knirkeplast synes jeg. Det sies at Highland er mye bedre i så måte, men jeg prøvesatt denne og med tanke på "knirkeplast" så følte jeg vel ikke forskjellen var veldig stor. Men den er trolig mer lydløs.... Jeg var jo også innom Volvo EX30 å det var den første bilen jeg kjjørte og ble litt blendet av kreftene i bilen da dette var den første elektriske bilen med slike krefter som jeg kjørte. Jeg hadde mer eller mindre bestemt meg for denne, men dro innom BMW på tampen kun for å "kikke litt". Det endte med prøvekjøring og allerede når jeg satt meg inn i bilen så var jeg 80% sikker på at det ble denne og etter prøveturen var jeg bombesikker. Forskjellen i positiv grad var ganske enorm. Telsa er nok bedre på rekkevidde og effektivitet og koster en del mindre, mens Volvoen sin sterke side er jeg faktisk litt usikker på. Motoren i Volvo var morsom og kan sammenlignes med den i BMW i4 M50 men volvoen føtes som en veltepetter på veien i forhold. Teslaen (den gamle Model 3) var også spenstig så motoren i seg selv mellom bilene er tilnærmet lik og vertfall ikek avgjørende for valget. Kjøreegenskaper og kjørekomfort og opplevd kvalitet samt sittestilling etc. vinner BMW'en med gigantisk margin i mine øyne. Volvoen klarer jeg ikke å plassere noe sted egentlig, den faller litt utenom når det kommer til å skille seg ut. Tesla vinner på det grunnlaget at det er mye rekkevidde og prestanda i forhold til pris. BMW vinner på kjøreglede og opplevd kvalitet som er en vesentlig opptur fra en Tesla Model 3. Prestanda med tanke på motor er tilnærmet den samme, men Tesla er nok hakket mer effektiv med tanke på rekkevidde. Slik jeg ser det er det bare to biler i det segmentet å det er Tesla Model 3 og BMW i4 M50. Dog med litt forskjellige kvaliteter. Noe som er bra. Jeg skjønner dog veldig godt at mange velger Tesla for prisene der er jo nesten latterlig lave. Men det går litt på bekostning av interiøret synes jeg. Men der er sikkert meningene like delt som det finnes mennesker i forumet 🤣 Har vell alltid vært slik at Tysk har levert bedre på interiør. Jeg er forøvrig fornøyd nok med Tesla sitt interiør, og det blir bedre for hver iterasjon. Men jeg savner opsjoner der en kan oppgradere seter osv. Skulle gjerne likt å se komfort seter som tilvalg feks. Du blir nok veldig fornøyd med BMW'en. Har ikke sett mye klaging fra eiere på den bilen der og har en del venner/kollegaer/bekjente som eiere og det er bare gode ord:) Eneste er vell dette med nøkler og lading av mobil som du nevnte tidligere, men forstår du kommer til å bruke fob uansett så blir ett ikke problem:) Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 15. november Forfatter Del Skrevet 15. november Salvesen. skrev (1 minutt siden): Har vell alltid vært slik at Tysk har levert bedre på interiør. Jeg er forøvrig fornøyd nok med Tesla sitt interiør, og det blir bedre for hver iterasjon. Men jeg savner opsjoner der en kan oppgradere seter osv. Skulle gjerne likt å se komfort seter som tilvalg feks. Du blir nok veldig fornøyd med BMW'en. Har ikke sett mye klaging fra eiere på den bilen der og har en del venner/kollegaer/bekjente som eiere og det er bare gode ord:) Eneste er vell dette med nøkler og lading av mobil som du nevnte tidligere, men forstår du kommer til å bruke fob uansett så blir ett ikke problem:) Ja, jeg synes Tesla hadde fortjent noen bedre stoler. Nå synes jeg ikke dem var så ille å sitte, men jeg merket at jeg manglet lårstøtte. Setene var ganske korte. Jeg skulle ønske Tesla også la LITT mer flid på interiørkvaliteten. Det er jo ikke "ille" synes jeg og til prisen sikkert bra, men jeg savner litt mer premium følelse. Men nå har ikke jeg sittet i/kjørt noe annet en Model 3/Highland. Men etter å ha sett noen Youtube videoer er ikke de andre modellene tesla nevneverdig bedre der.... Men det er bare informasjon jeg har fra videoer (youtube). Man blir jo vant til den bilen man kjører uansett og man lærer seg på en måte å like den. Man lærer seg til å dra nytte av de sterke sidene og kanskje overse de litt mer negative sidene. Man får jo ikke gjort noe annet uansett, hvis man ikke selger den da... Blir uansett gøy dette merker jeg. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 15. november Del Skrevet 15. november Bjerknez skrev (3 minutter siden): Ja, jeg synes Tesla hadde fortjent noen bedre stoler. Nå synes jeg ikke dem var så ille å sitte, men jeg merket at jeg manglet lårstøtte. Setene var ganske korte. Jeg skulle ønske Tesla også la LITT mer flid på interiørkvaliteten. Det er jo ikke "ille" synes jeg og til prisen sikkert bra, men jeg savner litt mer premium følelse. Men nå har ikke jeg sittet i/kjørt noe annet en Model 3/Highland. Men etter å ha sett noen Youtube videoer er ikke de andre modellene tesla nevneverdig bedre der.... Men det er bare informasjon jeg har fra videoer (youtube). Man blir jo vant til den bilen man kjører uansett og man lærer seg på en måte å like den. Man lærer seg til å dra nytte av de sterke sidene og kanskje overse de litt mer negative sidene. Man får jo ikke gjort noe annet uansett, hvis man ikke selger den da... Blir uansett gøy dette merker jeg. Ja jeg er enig, altså at de burde tilby oppdatert interiør mot en kostnad. Men de henger igjen på det amerikanske der synes jeg:p Men, for meg er totalpakken absolutt verdt det selv om det stadig kommer flere å flere konkurrenter på banen. Ikke utenkelig at jeg går tilbake til BMW nå som de leverer elektrisk med god kvalitet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå