Gå til innhold

BMW i4 M50 | Erfaringer og meninger...

Bjerknez

Anbefalte innlegg

Syar-2003 skrev (Akkurat nå):

Det er veldig lavt (og urealistisk). Man får aldri det tallet som snitt pr.mnd eller aller mist pr.år med en i4 M50. Selv om man har 18" sommer/vinter std bmw M50 hjul.

Det tror ikke jeg heller. Ut fra tester jeg har sett kommer man kanskje ned i 150ish på sommeren i 80km/t med 19" hjul og myk gassfot. Men ikke veldig realistisk nei, enig i det. Ut fra tester. Jeg har ikke noen egne erfaringer enda. Den jeg prøvekjlrte lå på rundt 190-200 men det var en demobil skal sies som sikkert ikke mange søndagskjlrer med. :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bone skrev (1 time siden):

Et par spørsmål :)

Kjører dere mest på D eller B?

Og, for å registrere hva det koster å lade i appen? Legger dere inn ca. strømpris, eller er det en finurlig måte å få "reell strømpris" på?

Kjører lite i B jeg. Mest D. Unntaket er lange nedstigninger, da kan jeg ofte vippe den i B.
D kan stilles i iDrive til Adaptive, High, Medium eller Low regen, har lagt to av de i snarveier.

Legg inn antatt strømpris hjemme inkl nettleie på gps koordinater/adresse. Du kan også legge inn avtalepris du måtte ha på mest brukte hurtiglade stasjoner. Så akkumuleres  ladekostnader over tid i appen. Alle ladesesjoner kan også eksporteres til csv.

Jeg har fastpris på kr 1.50 hjemme via Charge365 som sameiet har avtale med. Så hos meg blir kostnader ganske riktige sammenlignet med dems portal.

Slik kan årsstatistikken iMyBMW appen se ut:

IMG_1496.jpeg

IMG_1495.jpeg
Man kan holde på stolpene fôr detaljer.

Endret av Syar-2003
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Jalla21 skrev (3 minutter siden):

Det er stort å hente ut en helt ny bil. Du har kanskje sagt det - har du planer om å legge folie på utsatte steder samt keramisk lakkbeskyttelse på den før møte med vinterklimaet vårt?

Ja, jeg har planer om det, men jeg skal vente til litt nærmere våren tenkte jeg :) 

Folie trormjeg ikke at jeg gidder...

Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (19 minutter siden):

Ja, jeg har planer om det, men jeg skal vente til litt nærmere våren tenkte jeg :) 

Folie trormjeg ikke at jeg gidder...

Sjekk hvordan front og panser ser ut på i4 som har kjørt en del mil, for på noen biler er panser en magnet for stensprut.
Hvis i4 har denne egenskapen hadde jeg sterkt vurdert folie på panser.

Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (12 timer siden):

Fikk en liten sniktitt i går... :)

Megafet bil! :) Misunnelig på de nye laser baklysene, har lenge hovret over kjøpeknappen på ett sett av de da det er relativt plug and play (med litt koding), men det for bli en senere gang når prosjekter som garasje og oppussing av bad er unnagjort 😅

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (1 minutt siden):

Megafet bil! :) Misunnelig på de nye laser baklysene, har lenge hovret over kjøpeknappen på ett sett av de da det er relativt plug and play (med litt koding), men det for bli en senere gang når prosjekter som garasje og oppussing av bad er unnagjort 😅

Blir morsomt å få satt kloa i denne ja, helt klart. Men det er jo så j***** lenge til tirsdag! :) 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Syar-2003 skrev (12 minutter siden):

Bare å glede seg.
Kanskje man sover litt dårlig i natt, litt som når man var barn og ventet på juleaften dette :p

Hehe, man blir aldri for gammel til dette. De første dagene hvor man skal trykke rundt og finne ut ting er episke. Å ikke bare det, det skjer i romhjulen hvor jeg også har fri! Fantastisk. :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...