Syar-2003 Skrevet 10. desember Del Skrevet 10. desember (endret) Civilix skrev (1 time siden): Hvordan er multimedia mulighetene ved lading? Men er det noen andre(lit enkelre) måter å få noe underholdning opp på skjerm i bilen? Det er i utgangspunket ingen med i4 og iDrive 8.x. For å kunne se video fra USB må det kodes inn med bimmerkode e.l (har ikke prøvd det .mp3 trikset) Finns noe kinesiske greier boks (med sim) man kan kople til bilen via CarPlay funksjonen og kan bruke youtube; netflix osv med bilens skjerm (ukjent hvor bra/dårlig "det" virker) Personal eSim får man ikke benyttet seg av i Norge (det er vel uansett kun mobilfunksjoner , samtaler, sms, hotspot deling via bilen ap , at man enabler mobil abonnementet sitt i bilens system) Endret 10. desember av Syar-2003 Lenke til kommentar
Bone Skrevet 10. desember Del Skrevet 10. desember Menneh.. Der som har hatt bilen en stund, hva synes dere da? Hva er deres inntrykk? Fornøyd? Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 10. desember Forfatter Del Skrevet 10. desember Bone skrev (4 timer siden): Menneh.. Der som har hatt bilen en stund, hva synes dere da? Hva er deres inntrykk? Fornøyd? Jeg har kun kjlrt 30 mil med en i4 M50. Jeg får den trolig til uka og da har jeg nok bygget meg opp en grei erfaring på nyåret en gang vil jeg tro Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. desember Del Skrevet 10. desember (endret) Jeg pleier å ha lyst på ny (og bytter ofte ) bil etter bare ett år. Men med i4M50 som jeg har hatt nå i 23 måneder har jeg ikke hatt denne følelsen. Gleder meg til og frydes ved hver tur uansett hvor kort eller lang den er 😅 Endret 10. desember av Syar-2003 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 10. desember Del Skrevet 10. desember Bjerknez skrev (6 minutter siden): Jeg har kun kjlrt 30 mil med en i4 M50. Jeg får den trolig til uka og da har jeg nok bygget meg opp en grei erfaring på nyåret en gang vil jeg tro Fremskyndet levering? Yay! 😁 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 10. desember Forfatter Del Skrevet 10. desember Duriello skrev (14 minutter siden): Fremskyndet levering? Yay! 😁 Jepp. Selger sa jeg mest trolig får den neste uke og rett før jul. DET er berre lekkert Fri i romhjula har jeg også, så det passer utrolig bra 1 Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 10. desember Del Skrevet 10. desember Hårek skrev (På 8.12.2024 den 10:44 AM): Slik jag har oppfattet det: BMW bruker underleverandører til utstyr som aircondition, styreservo etc. Det gjør alle. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 11. desember Forfatter Del Skrevet 11. desember Jeg har trolig funnet en litt negativ side med BMW i4 M50. Å det er parkeringsklimatiseringen. Det virker som om man ikke kan stille inn ønsket temperatur ved avreisetidspunktet?? Det ser ut til at BMW har satt denne temperaturen til 22 grader og at den ikke kan justeres. Men hva hvis jeg en varm sommerdag vil ha 18 grader i bilen ved avreise? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. desember Del Skrevet 11. desember Bjerknez skrev (3 timer siden): Jeg har trolig funnet en litt negativ side med BMW i4 M50. Å det er parkeringsklimatiseringen. Det virker som om man ikke kan stille inn ønsket temperatur ved avreisetidspunktet?? Det ser ut til at BMW har satt denne temperaturen til 22 grader og at den ikke kan justeres. Men hva hvis jeg en varm sommerdag vil ha 18 grader i bilen ved avreise? Noen vil kanskje mene det er en mangel. Men dette har aldri plaget meg, og jeg har hatt BMW med remote klimatisering (og brukt det sommer og vinter) i 5 år sammenhengende nå. Faktisk aldri tenk på det før "folk" begynte å nevne at de manglet temperatur setting i app. Det er også forsket på dette og den temperaturen som sies å være best, og mest behagelig for et menneske ligger i ormådet 20-25 C og BMW har lagt seg midt i mellom der på 22 som er anbefalt som "inside workers" temperatur. Uansett tar det deg kanskje et minutt ekstra å setter den ned til 18 grader når du setter deg i bilen. 1 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 11. desember Forfatter Del Skrevet 11. desember Syar-2003 skrev (8 minutter siden): Noen vil kanskje mene det er en mangel. Men dette har aldri plaget meg, og jeg har hatt BMW med remote klimatisering (og brukt det sommer og vinter) i 5 år sammenhengende nå. Faktisk aldri tenk på det før "folk" begynte å nevne at de manglet temperatur setting i app. Det er også forsket på dette og den temperaturen som sies å være best, og mest behagelig for et menneske ligger i ormådet 20-25 C og BMW har lagt seg midt i mellom der på 22 som er anbefalt som "inside workers" temperatur. Uansett tar det deg kanskje et minutt ekstra å setter den ned til 18 grader når du setter deg i bilen. Jeg er til dels enig med deg faktisk, når jeg tenker etter. Men det hadde nå uansett vært en smal sak og kunne endret den temperaturen mener jeg. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. desember Del Skrevet 11. desember (endret) Bjerknez skrev (59 minutter siden): Jeg er til dels enig med deg faktisk, når jeg tenker etter. Men det hadde nå uansett vært en smal sak og kunne endret den temperaturen mener jeg. En mindre ting å som er unødvendig å lesse opp en app allerede full av parametrer og setting er en bra ting tenker jeg. Du finner nok ut at det er en helt unødvendig funksjon i MyBMW app å ha etterhvert du også. Det er behagelig å sette seg inn i en prekondisjonert i4 uansett årstid. Endret 11. desember av Syar-2003 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 11. desember Forfatter Del Skrevet 11. desember Syar-2003 skrev (3 minutter siden): En mindre ting å som er unødvendig å lesse opp en app allerede full av parametrer og setting er en bra ting tenker jeg. Du finner nok ut at det er en helt unødvendig funksjon i BMW etterhvert du også. Det er behagelig å sette seg inn i en prekondisjonert i4 uansett årstid. Joda, du har som nevnt et poeng. Men på en var sommerdag hvor det er 70 grader i kupeen og solen stekker og man er veldig varm, så ville jeg gjerne hatt litt kaldere temperatur. Dette har jeg gjort hele tiden med en 2020 modell Caddy. Ofte liker jeg også en varmere bil når det er veldig kaldt. Men jada.... det funker sikkert bra nok som du sier. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. desember Del Skrevet 11. desember Bjerknez skrev (6 minutter siden): Joda, du har som nevnt et poeng. Men på en var sommerdag hvor det er 70 grader i kupeen og solen stekker og man er veldig varm, så ville jeg gjerne hatt litt kaldere temperatur. Dette har jeg gjort hele tiden med en 2020 modell Caddy. Ofte liker jeg også en varmere bil når det er veldig kaldt. Men jada.... det funker sikkert bra nok som du sier. Jeg hadde i allefall ikke ønsket å jobbe på et kontor 8 timer dag inn og ut en plass med bare 18 grader romtemperatur uansett årstid og utetemperatur. Kjører du da også en langtur om sommeren på 6-7 timer med konstant 18 grader i kupeen ? I min i4M50 står klimaanlegget innstilt på 20 grader og lav viftehastighet og jeg har ikke rørt/endret dete på to år (da den var ny). Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 11. desember Forfatter Del Skrevet 11. desember Syar-2003 skrev (1 minutt siden): Jeg hadde i allefall ikke ønsket å jobbe på et kontor 8 timer dag inn og ut en plass med bare 18 grader romtemperatur uansett årstid og utetemperatur. Kjører du da også en langtur om sommeren på 6-7 timer med konstant 18 grader i kupeen ? I min i4M50 står klimaanlegget innstilt på 20 grader og lav viftehastighet og jeg har ikke rørt/endret dete på to år (da den var ny). Ja, det hender faktisk at jeg kjører med 18 grader i kupeen over tid når solen steker. Rett som det er... Lenke til kommentar
Ayrton Skrevet 11. desember Del Skrevet 11. desember Bone skrev (19 timer siden): Menneh.. Der som har hatt bilen en stund, hva synes dere da? Hva er deres inntrykk? Fornøyd? Ble ikke spesielt fornøyd når varmeapparatet tok kvelden etter 50 mil. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 11. desember Forfatter Del Skrevet 11. desember Ayrton skrev (6 minutter siden): Ble ikke spesielt fornøyd når varmeapparatet tok kvelden etter 50 mil. Men du ble sikkert glad når det ble fikset igjen? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. desember Del Skrevet 11. desember i4 (gjelder visst også for i5 og ix) kan ha en type varmevekslerventil som "kan" utvikle en kjølevæskelekkasje. BMW bytter denne til en ny forbedret type . Sies at berørte i4-modeller ble bygget mellom mai 2023 til januar 2024 . Lekkasjen har en tendens til å oppstå i minusgrader. Det første tegn på feil er tap av varme i kabinen. Så kort tid etter kan du se en advarsel om drivverk. Drivlinjeadvarselen skjer når varmeenhetene dine svikter på grunn av mangel på kjølevæske Man kan sjekke visuelt ved å åpne panseret og fjerne plastdekselet ved å trekke rett opp. Grønn kjølevæske vil sees under ventilen hvis man har en lekkasje. Lenke til kommentar
Ayrton Skrevet 11. desember Del Skrevet 11. desember Bjerknez skrev (14 minutter siden): Men du ble sikkert glad når det ble fikset igjen? Kjedelig å ikke få brukt bilen på en uke. Ble sur når mekanikeren fortalte at bilen ikke har varmepumpe. Er egentlig dritt lei hele bilen. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 11. desember Forfatter Del Skrevet 11. desember Ayrton skrev (2 minutter siden): Kjedelig å ikke få brukt bilen på en uke. Ble sur når mekanikeren fortalte at bilen ikke har varmepumpe. Er egentlig dritt lei hele bilen. Har ikke i4 varmepumpe? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 11. desember Del Skrevet 11. desember Bjerknez skrev (1 time siden): Jeg er til dels enig med deg faktisk, når jeg tenker etter. Men det hadde nå uansett vært en smal sak og kunne endret den temperaturen mener jeg. Ja dette bør de fikse enkelt, å ikke kunne styre temp remote er jo håpløst. Vi er ikke alle født like, og ikke alle systemer er like. 23 grader i en bil er ikke nødvendigvis likt i en annen bil osv. Kanskje BMW har noen form for rapporteringstjeneste der en kan oppgi ønsker om endring? I tesla har en talekommando for slikt, så kan en rapportere feil eller ønsker om endring etc. Fare for at det går i ett gedigent svart hull da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå