Gå til innhold

BMW i4 M50 | Erfaringer og meninger...


Bjerknez

Anbefalte innlegg

Bjerknez skrev (1 time siden):

Vet ikke om det er en lagerbil jeg har bestillt og jeg har ikke fått en slik mail så vidt jeg vet. 

Du spurte om hvordan du fikk digital brosjyre.
Svaret er at selgeren kan gi deg denne i tilbudet eller hente den frem fra systemene og sende deg url på mail. Brosjyren viser eksakt "din" bil og konfigurasjon som bestilt og genereres automatisk i dems systemer. Er kul å ha under ventetiden å kose seg med.

Endret av Syar-2003
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Syar-2003 skrev (56 minutter siden):

Standard M bremsene tillater ikke 17" som man kan ha på base i4-40. Så har man M-technology pack som opsjon på M50 med enda større skiver og kalippere foran enn "vanlige" M bremser. Og med denne tech-pack kan man kun bestille bilen med 20" 868 eller 19" 861 felger (pga plass).

Med vanlige dekk er det liten rekkevidde forskjell på dems 18(504km) og 19(502km) i oppgitte WLTP tall.

 

Angående pris så er det kun 6.500,- i tillegg for 19" 859M eller 861M med samme type dekk som på 18" (Hankook) 

Jeg har bestillt med Msport pluss pakken og man kan velge 18" felger. Derimot kan man ikke velge en hvilken som helst felg da den må ha plass nok til kaliprene. Så man må vel i så tillfelle velge en av dem BMW selger vil jeg tro. 

Uansett synes jeg nå en slik bil fortjener 20" sommerfelger. Det setter liksom prikken over i'en mener jeg. 19" ser ok ut, men 18 blir for tamt til sommerdekk synes jeg. 

Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (20 minutter siden):

Jeg har bestillt med Msport pluss pakken og man kan velge 18" felger. Derimot kan man ikke velge en hvilken som helst felg da den må ha plass nok til kaliprene. Så man må vel i så tillfelle velge en av dem BMW selger vil jeg tro. 

Uansett synes jeg nå en slik bil fortjener 20" sommerfelger. Det setter liksom prikken over i'en mener jeg. 19" ser ok ut, men 18 blir for tamt til sommerdekk synes jeg. 

Med m-sport pro pack kan du velge hvilken felg som helst av de som er standard for M50.
Det er kun ulik lakk på kalippere (rød farge)

M-technology pack er noe annet (les enda større bremser)

Felg valg for M50
Kun de med rød ring rundt Kan kombineres med M-Techology pack. 
Uten denne kan alle benyttes.

IMG_1371.thumb.jpeg.68c6fcde7f1f5bffc78d5be8973805b0.jpeg

IMG_1376.jpeg

Endret av Syar-2003
Lenke til kommentar

Tror jeg fikk kun to 20" valg med M-sport pro pakken. Siden jeg valgte bort racing hjulene som har seigere gummi og sluker mer strøm så ble det de sorte felgene på meg med blanke detaljer. Jeg synes disse kler bilen godt. 19" er uansett uaktulet på en slik mener jeg. 

Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (16 minutter siden):

Tror jeg fikk kun to 20" valg med M-sport pro pakken. Siden jeg valgte bort racing hjulene som har seigere gummi og sluker mer strøm så ble det de sorte felgene på meg med blanke detaljer. Jeg synes disse kler bilen godt. 19" er uansett uaktulet på en slik mener jeg. 

Hva "du" fikk av info fra  "din" selger kan jeg ikke si noe om.
Men mSport pro pack er kun disse optiske elementene (for bremser er det kun at de er røde i stedet for blå).
IMG_1377.thumb.jpeg.9f3b5b777d76d42a9101738deb1b89de.jpeg

 


Av de tre mulige bremsene (størrelse) har I4 M50 Msport bremser som standard og alle disse felgene i vedlagt bilde kan man bestille (om man ikke velger M-Technology med  374mm skiver mot 348mn standard msport og større 4-piston kalippere)

.18" , 19" , 19" 19" , 19", 19" , 20" og 20"
IMG_1371.thumb.png.519c1b9a0504d63cc4860e5501d5c847.png

Dette bildet er fra konfigurator av en M50 med m-sport pro pakke.

Lenke til kommentar

Jegbhar vertfall den med Fully charged pakke og m sport pro pakke. Jeg tok dog bort disse m-sport skinnstolene og sparte 15ish tusen spenn. Jeg likte dem ikke da det blitt for mye "her kommer jeg". Jeg liker at ting er litt faded down. Så jeg tok sensatec skinnseter i steden som egentlig er kunstskinn. Disse skal tåle mer juling har jeg hørt og krever mindre vedlikehold. Dem er heller ikke like "harde" og sitte i synes jeg. Jeg tror også jeg tok bort drive assist pro eller hva det hette. Altså den som gjør at bilen skifter fil automatisk når man blinker etc. 

den vil aldri blir brukt uansett. Jeg trenger ikke hjelp til det. Jeg kjøpte en slik bil for å kjøre selv og ikke bli kjørt :) 

Bortsett fra det tror jeg alt er på plass. Jeg droppet også noe som kaltes "diamond" ett eller annet som gjorde enkelte knapper i bilen til å se mer fancy ut. Synes ikke det var verdt 4.000 kroner. Tror det var det det kostet. Jeg kunne også få noen knapper som så ut som børstet aluminium, men det var bare en gimmick. Det var bare plast som så ut som aluminium. 

takluke synes jeg dog det var verdt å ha. Jeg liker litt den følelsen av å kjlre med den opp til tider. En bitteliten friluftsfølelse som jeg liker. 

Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (1 time siden):

Jeg tror også jeg tok bort drive assist pro eller hva det hette. Altså den som gjør at bilen skifter fil automatisk når man blinker etc.

Ja. Driving Assistant Pro er ikke inkludert i fully charged men kan legges til for 7.500,-.
Det scenarioet du omtaler er forresten utilgjengelig i og for norge. Samme med aut stop for rødt lys , aut hastighets-justering etter fartsgrensen osv

Den har også assistert/"selv" styring (ratt) sammen med adaptiv CC.
Jeg har pro versjonen på min,  men aktiv styre assistent brukes stort sett kun om man skal drikke litt ,åpne skruekork på brusflaske etc. Men det ligger noen andre aktive sikkerhets  funksjoner og nødstopp funksjoner i pro også. 

Endret av Syar-2003
Lenke til kommentar

Okay. Det eneste jeg husker jeg tok bort eller byttet ut i fully sharged pakken var sportsstolene tror jeg. Men jeg la til takluke. Men jeg husker ikke helt hva som tilhørte hvilken pakke og ikke. Utstyrslisten er jo lang som et vondt år. Egentlig er det ikke så nøye heller. Det meste er med og fargevalg etc. er jo en smakssak uansett :) 

Blir gøy med ny bil vertfall. Skulle nesten hatt et i4 M50 treff blandt brukere her inne :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...