Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

BMW i4 M50 | Erfaringer og meninger...


Bjerknez

Anbefalte innlegg

Salvesen. skrev (1 minutt siden):

Ja jeg er enig, altså at de burde tilby oppdatert interiør mot en kostnad. Men de henger igjen på det amerikanske der synes jeg:p 

Men, for meg er totalpakken absolutt verdt det selv om det stadig kommer flere å flere konkurrenter på banen. 

Ikke utenkelig at jeg går tilbake til BMW nå som de leverer elektrisk med god kvalitet!

Totalpakken Tesla leverer er jo kanon egentlig. Er jo en grunn til at dem selger. Mye har med pris å gjøre. Det er jo den perfekte bil for unge som trenger en "billig" ny bil. For 500.000 fpår man Tesla Model 3 Performance AWD. Den er da hele 130.000 billigere enn BMW i4 M50. Det er ganske mye penger. 

Men da på noen bekostninger av interiøret synes jeg. 

Hvis Tesla tar seg sammen og gjør noe med interiøret uten at prisen stiger nevneverdig, så skal man ikke se bort fra at det kan bli en Tesla på meg ved neste korsvei...... kanskje... Artig å prøve noe nytt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Salvesen. skrev (3 minutter siden):

Det var jo heller ikke det jeg var ute etter, heller leasing priser han har fått tilbud om og hvilke biler det var snakk om..

Hele kluet med leasing er hvor stort verditapet på bilen er satt. Der er Volvo EX30 helt ute å bærtur da leasingprisen pr. måned var ekstremt høy i forhold til BMW i4 M50 feks. 

BMW'en koster i sum 100.000 mer enn Volvo EX30 og koster det samme pr. måned. Det samme gjelder Huyndai ioniq 5. 

Så BMW har tydeligvis satt verditapet ganske lavt i forhold til de to andre jeg nevnte vertfall. 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Bjerknez said:

Totalpakken Tesla leverer er jo kanon egentlig. Er jo en grunn til at dem selger. Mye har med pris å gjøre. Det er jo den perfekte bil for unge som trenger en "billig" ny bil. For 500.000 fpår man Tesla Model 3 Performance AWD. Den er da hele 130.000 billigere enn BMW i4 M50. Det er ganske mye penger. 

Men da på noen bekostninger av interiøret synes jeg. 

Hvis Tesla tar seg sammen og gjør noe med interiøret uten at prisen stiger nevneverdig, så skal man ikke se bort fra at det kan bli en Tesla på meg ved neste korsvei...... kanskje... Artig å prøve noe nytt :)

Er vel Long Range som gir mest for pengene da. Er vel nesten 100 tusen billigere enn performance og samme bil med unntak av ytelse,seter og understell.

"Bare" 4.4 sekunder til 100 dog mot BMW sine 3.7? Så litt slappere men vesentlig billigere. Spesielt om man tar servicepris med i betraktningen (Tesla har ikke påkrevd service).

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Complexity skrev (8 timer siden):

Er vel Long Range som gir mest for pengene da. Er vel nesten 100 tusen billigere enn performance og samme bil med unntak av ytelse,seter og understell.

"Bare" 4.4 sekunder til 100 dog mot BMW sine 3.7? Så litt slappere men vesentlig billigere. Spesielt om man tar servicepris med i betraktningen (Tesla har ikke påkrevd service).

Ja, long range versjonen er ekstremt godt priset. Den er nesten forunderlig billig. Men allikevel så er den på en måte ikke det, for interiørkvaliteten ER faktisk under pari her. 

Vi har ansatt en ny person der jeg jobber som har hatt en Tesla modell S siden den var ny. Han sa at den var 10 år gammel og at han kjøpe den ny. Han fortalte meg at det var den beste bilen han hadde hatt, men at det var mange barnesykdommer som ble dekket av garanti vel og merke. 

Han nevnte at den har blitt hellakkert på Teslas regning og at bakluken har blitt byttet grunnet vannintregning. Har har byttet lykter på bilen flere ganger grunnet vannintregning og annet samt at displayet inne i bilen hadde sprukket en gang. Så nevnte han også at det ene setet måtte byttes da skinnet hadde revnet. 

Men bortsett fra det sa han at det bare hadde vært småtterier... 

Hadde dette skjedd en ny bil som jeg hadde eid så hadde jeg blitt helt himmelfallen av skuffelse. Hvordan kan man si at det er den beste bilen man har hatt nør man har hatt SÅ mye problemer? Er Tesla eiere mindre kravstore? 

Jeg fortalte han jeg aldri noensinne i hele mitt liv har hatt et eneste problem i en slik skala med noen av bilene jeg har hatt. Einheller gamle biler jeg har eid. Ikke engang om man slår sammen alle bilene jeg har eid så har jeg ikke hatt så mye problemer. Og vertfall ikke så alvorlige. 

Men heldigvis hadde han vertfall ikke hatt problemer med batteripakka etc. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (39 minutter siden):

Ja, long range versjonen er ekstremt godt priset. Den er nesten forunderlig billig. Men allikevel så er den på en måte ikke det, for interiørkvaliteten ER faktisk under pari her. 

Vi har ansatt en ny person der jeg jobber som har hatt en Tesla modell S siden den var ny. Han sa at den var 10 år gammel og at han kjøpe den ny. Han fortalte meg at det var den beste bilen han hadde hatt, men at det var mange barnesykdommer som ble dekket av garanti vel og merke. 

Han nevnte at den har blitt hellakkert på Teslas regning og at bakluken har blitt byttet grunnet vannintregning. Har har byttet lykter på bilen flere ganger grunnet vannintregning og annet samt at displayet inne i bilen hadde sprukket en gang. Så nevnte han også at det ene setet måtte byttes da skinnet hadde revnet. 

Men bortsett fra det sa han at det bare hadde vært småtterier... 

Hadde dette skjedd en ny bil som jeg hadde eid så hadde jeg blitt helt himmelfallen av skuffelse. Hvordan kan man si at det er den beste bilen man har hatt nør man har hatt SÅ mye problemer? Er Tesla eiere mindre kravstore? 

Jeg fortalte han jeg aldri noensinne i hele mitt liv har hatt et eneste problem i en slik skala med noen av bilene jeg har hatt. Einheller gamle biler jeg har eid. Ikke engang om man slår sammen alle bilene jeg har eid så har jeg ikke hatt så mye problemer. Og vertfall ikke så alvorlige. 

Men heldigvis hadde han vertfall ikke hatt problemer med batteripakka etc. 

Altså det var Tesla sin første bil de produserte selv. Helt åpenbart at det fører til barnesykdommer. Høres ut som han har vært heldig ift mange andre med 2013ish model S.

Det er langt i fra slik nå, selv om noen dessverre enda får mandagsbiler. 

Jeg har hatt 6 stykk etterhvert og har bare hatt småtterier på mine biler. Aldri driftstans osv.

Jeg valgte dog en 5 serie i 2013 etter testkjøring av model S. Av åpenbare grunner:p det var ikke en særlig god bil. Selv om det var en god elbil om en bare så på specs

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (36 minutter siden):

Altså det var Tesla sin første bil de produserte selv. Helt åpenbart at det fører til barnesykdommer. Høres ut som han har vært heldig ift mange andre med 2013ish model S.

Det er langt i fra slik nå, selv om noen dessverre enda får mandagsbiler. 

Jeg har hatt 6 stykk etterhvert og har bare hatt småtterier på mine biler. Aldri driftstans osv.

Jeg valgte dog en 5 serie i 2013 etter testkjøring av model S. Av åpenbare grunner:p det var ikke en særlig god bil. Selv om det var en god elbil om en bare så på specs

Joda, det er jo en gammel bil, men jeg gjetter på at den modellen han har nå er så lite verdt i dag at det omtrent aldri lønner seg for han å selge den. Bare gjetting, men det er vel ingen som vil bla opp store summer for en 10 år gammel problembil....? 
 

Jeg vet ikke hva denne kostet for ca. 10 år siden, men bilen i seg selv er jo sikkert billig i drift i dag siden han trolig faktisk eier den og det virket på meg som om han skulle ha den til batteripakka tok kvelden. 

Jada, dagens Teslaer er nok noe helt annet muligens, men jeg er enda ikke overbevist, kanskje unntaket er Model 3 Highland. Men selv denne ga meg ikke den gode feelingen med tanke på interiørkvalitet, men det kan hende at det bare er sånn det er og at bilen ellers er helt super. 
 

Jeg synes det uansett er artig og faktisk litt spesielt at det finnes to biler (Model 3 og i4 M50) som er direkte konkurrenter som samtidig er myntet på to forskjellige kundegrupper. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (4 minutter siden):

Joda, det er jo en gammel bil, men jeg gjetter på at den modellen han har nå er så lite verdt i dag at det omtrent aldri lønner seg for han å selge den. Bare gjetting, men det er vel ingen som vil bla opp store summer for en 10 år gammel problembil....? 
 

Jeg vet ikke hva denne kostet for ca. 10 år siden, men bilen i seg selv er jo sikkert billig i drift i dag siden han trolig faktisk eier den og det virket på meg som om han skulle ha den til batteripakka tok kvelden. 

Jada, dagens Teslaer er nok noe helt annet muligens, men jeg er enda ikke overbevist, kanskje unntaket er Model 3 Highland. Men selv denne ga meg ikke den gode feelingen med tanke på interiørkvalitet, men det kan hende at det bare er sånn det er og at bilen ellers er helt super. 
 

Jeg synes det uansett er artig og faktisk litt spesielt at det finnes to biler (Model 3 og i4 M50) som er direkte konkurrenter som samtidig er myntet på to forskjellige kundegrupper. :)

Ser ikke helt sammenhengen men ok.

Ja den ene bilen selges til folk flest mens den andre velges av en liten andel. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Uansett... samma det :) 

Merker uansett at etter å ha eid kun motorsykkel de siste 14 årene så skal det bli deilig med bil igjen. Tidligere har vi klart oss med en bil grunnet jobbsituasjonen var annerledes etc. men nå må vi ha en bil hver. Så dette blir faktisk den første bilen som på en måte kun er min siden 2002. 

Er jo egentlig kun 2 måneder til jeg får den :) 

Lenke til kommentar
7 hours ago, Bjerknez said:

Ja, long range versjonen er ekstremt godt priset. Den er nesten forunderlig billig. Men allikevel så er den på en måte ikke det, for interiørkvaliteten ER faktisk under pari her. 

Vi har ansatt en ny person der jeg jobber som har hatt en Tesla modell S siden den var ny. Han sa at den var 10 år gammel og at han kjøpe den ny. Han fortalte meg at det var den beste bilen han hadde hatt, men at det var mange barnesykdommer som ble dekket av garanti vel og merke. 

Han nevnte at den har blitt hellakkert på Teslas regning og at bakluken har blitt byttet grunnet vannintregning. Har har byttet lykter på bilen flere ganger grunnet vannintregning og annet samt at displayet inne i bilen hadde sprukket en gang. Så nevnte han også at det ene setet måtte byttes da skinnet hadde revnet. 

Men bortsett fra det sa han at det bare hadde vært småtterier... 

Hadde dette skjedd en ny bil som jeg hadde eid så hadde jeg blitt helt himmelfallen av skuffelse. Hvordan kan man si at det er den beste bilen man har hatt nør man har hatt SÅ mye problemer? Er Tesla eiere mindre kravstore? 

Jeg fortalte han jeg aldri noensinne i hele mitt liv har hatt et eneste problem i en slik skala med noen av bilene jeg har hatt. Einheller gamle biler jeg har eid. Ikke engang om man slår sammen alle bilene jeg har eid så har jeg ikke hatt så mye problemer. Og vertfall ikke så alvorlige. 

Men heldigvis hadde han vertfall ikke hatt problemer med batteripakka etc. 

Model S var ganske katastrofe helt i starten. Egentlig nesten helt til 2016, og ikke så jublende bra til 2019 heller. 

Som ett lite selskap med rare ambisjonen fikk de jo ikke handler deler for å bygge biler engang. Model S hadde feks vakumstyrt bremsekraftforsterker og en vakuumpumpe istedenfor elektrisk siden ingen ville selge dem elektrisk utgave..

Er vel litt av grunnen til at de produserer det meste selv i dag og slipper å være avhengig av så mange andre.

Ser du nevner knirkeplast i Tesla? Prøvde ikke du ioniq 5? Eller har du prøvd en Mercedes?

BMW har bra kvalitet så du slipper nok så mye knirk der. Finner dog bare knirketest av I7.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Complexity skrev (2 timer siden):

Model S var ganske katastrofe helt i starten. Egentlig nesten helt til 2016, og ikke så jublende bra til 2019 heller. 

Som ett lite selskap med rare ambisjonen fikk de jo ikke handler deler for å bygge biler engang. Model S hadde feks vakumstyrt bremsekraftforsterker og en vakuumpumpe istedenfor elektrisk siden ingen ville selge dem elektrisk utgave..

Er vel litt av grunnen til at de produserer det meste selv i dag og slipper å være avhengig av så mange andre.

Ser du nevner knirkeplast i Tesla? Prøvde ikke du ioniq 5? Eller har du prøvd en Mercedes?

BMW har bra kvalitet så du slipper nok så mye knirk der. Finner dog bare knirketest av I7.

Joda, jeg testet ioniq 5. eller prøvesatt den. Den virket mer påkostet en Tesla samlet sett, sikkert grunnet de utrolige setene og andre ting, men ja, det var knirkeplast der også. 

I Tesla så føler jeg alt  er så åpent og romslig med store flater at knirkeplast blir mer fremtredende. Jeg tenker at hvis dunhar mye av en ting, så gjør den biten bra i det minste. 

Vi diskuterte tidligere om Tesla var premium. Tesla er en meget bra og spennende bil i sitt segment med sine kvaliteter til en hyggelig pris, men det ernkanskje den bilen jeg ville satt veldig langt ned på listen. Teslaen har to ting å skyte av å det er at dem er effektive og forholdsvis lette. Det at dem er lette samt effektive gir da kanskje knirkeplasten et argument. 

Men da vil i såfall jeg ha LITT mindre rekkevidde i bytte mot interiørkvalitet. 

Nå skal det sies at alle bilene jeg har hatt (ikke elektriske) har hatt litt knirkeplast. Det er egentlig helt greit det hvis det ikke blir for mye. Jegbhadde også en Mercedes A-250 AMG (ikke ekte AMG, men en AMG versjon), VW Touran, VW Golf, Audi A4 og en 1998 mod. VW Polo Sport 16V. Alle disse bilene er kjøpt helt nye. 

den beste kjlremaskinen av disse var Audi A4. Mercedes var værst med tanke på knirkeplast. VW havner midt i mellom. Dette er riktignok gamle biler i dag, men snakker ut fra hvordan jeg husker dem. 

jeg synes dagens Teslaer ikke er på noe høyere nivå enn disse vedrørende knirkeplast. 

Nå er det ikke noe krise med LITT knirkeplast og vertfall ikke i rimeligere biler så lenge dem ikke detter fra hverandre, men jeg skulle ønske Tesla gjorde noe med dette. Tenk om en tesla hadde føltes som en BMW inni eller vertfall blitt bedre.... den har jo alt det andre fra før. Det er vertfall slik jeg tenker. 

Dette handler altså ikke om at jeg synes Tesla er er en dårlig bil, for det er det ikke til den prisen. Men det er en bil for et litt annet publikum. Generelt et publikum som setter effektivitet i form av strømforbruk og rekkevidde samt prestanda opp mot pris. I kine øyne er dette gjerne den yngre generasjonen kanskje....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Bjerknez said:

Joda, jeg testet ioniq 5. eller prøvesatt den. Den virket mer påkostet en Tesla samlet sett, sikkert grunnet de utrolige setene og andre ting, men ja, det var knirkeplast der også. 

I Tesla så føler jeg alt  er så åpent og romslig med store flater at knirkeplast blir mer fremtredende. Jeg tenker at hvis dunhar mye av en ting, så gjør den biten bra i det minste. 

Vi diskuterte tidligere om Tesla var premium. Tesla er en meget bra og spennende bil i sitt segment med sine kvaliteter til en hyggelig pris, men det ernkanskje den bilen jeg ville satt veldig langt ned på listen. Teslaen har to ting å skyte av å det er at dem er effektive og forholdsvis lette. Det at dem er lette samt effektive gir da kanskje knirkeplasten et argument. 

Men da vil i såfall jeg ha LITT mindre rekkevidde i bytte mot interiørkvalitet. 

Nå skal det sies at alle bilene jeg har hatt (ikke elektriske) har hatt litt knirkeplast. Det er egentlig helt greit det hvis det ikke blir for mye. Jegbhadde også en Mercedes A-250 AMG (ikke ekte AMG, men en AMG versjon), VW Touran, VW Golf, Audi A4 og en 1998 mod. VW Polo Sport 16V. Alle disse bilene er kjøpt helt nye. 

den beste kjlremaskinen av disse var Audi A4. Mercedes var værst med tanke på knirkeplast. VW havner midt i mellom. Dette er riktignok gamle biler i dag, men snakker ut fra hvordan jeg husker dem. 

jeg synes dagens Teslaer ikke er på noe høyere nivå enn disse vedrørende knirkeplast. 

Nå er det ikke noe krise med LITT knirkeplast og vertfall ikke i rimeligere biler så lenge dem ikke detter fra hverandre, men jeg skulle ønske Tesla gjorde noe med dette. Tenk om en tesla hadde føltes som en BMW inni eller vertfall blitt bedre.... den har jo alt det andre fra før. Det er vertfall slik jeg tenker. 

Dette handler altså ikke om at jeg synes Tesla er er en dårlig bil, for det er det ikke til den prisen. Men det er en bil for et litt annet publikum. Generelt et publikum som setter effektivitet i form av strømforbruk og rekkevidde samt prestanda opp mot pris. I kine øyne er dette gjerne den yngre generasjonen kanskje....

Ioniq 5 har veldig mye grå "knirkeplast". Virker å ha blitt litt bedre i de nyere. Startprisen på Ioniq 5 er forøvrig 130 tusen over startprisen på Model 3..

Billigste Model 3 koster 355 tusen kronasjer, og da får man samme bil som de dyrere bare med mindre batteri (513km rekkevidde) og uten firehjulstrekk. Også mangler de to subwooferne i bagasjerommet.

Ellers samme bil med samme matrix lykter og hele pakka. 

Får jo to sånne biler til prisen av en BMW i4 :p

Mercedes sitt Interiør derimot er jo flaut sett mot prisen av bilen. Virker jo som en lekebil for barn.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (38 minutter siden):

Ja, å det er det jo en grunn til også. :)

Har alltid fått høre det når jeg har kjøpt ny BMW "du kunne kjøpt den og de bilen til halve prisen" 

Har aldri sett poenget med å kjøpe noe man ikke liker fordi det er billig. Man kan heller ikke kjøre to biler samtidig/vanskelig å parkere osv 

Svært ofte når det har gått en tid og man har kontroll på kostnader som verditap, forbruk og reparasjoner så har jeg kjørt billigere enn folk med ford modeo eller passat når man regner ut kr/km

Ser man på Hengerlast og nyttelast på I4 i forhold til m3 så frakter faktisk I4 vesentlig mere nyttelast 25% og 50% større hengerlast.

Anhåndsverdien på disse er en annen sak. Mange teslaer ligger ute med bruktpriser høyere enn innkjøpspris. Selges de for dette sier det mere om hvem som kjøper dem enn selve bilen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

@Bjerknez Ha nå i bakhodet hvor ferskt et merke Tesla er i forhold til BMW også nå da. For min del så kunne jeg gjerne hatt mer skinn og f.eks interiør i alcantara på min TM3, men det hadde jo bare satt opp prisen med ganske så mange tusen. Og lydisoleringen er forholdsvis bra vil jeg påstå. og enda bedre igjen i Highland. 

Jeg tror i årene som kommer, at Tesla kommer til å lage bedre (el)biler enn BMW i fremtiden.  Så spørs det hvor mye de kommer til å satse på premium/luksus segmentet også. Men det er ingen tvil om at Tesla bilene bare blir bedre og bedre.

Synes for øvrig ikke at det er mye knirking å høre på min TM3. Men hadde jo selvsagt vært artig(eller skummelt?🤪) å prøvekjørt en I4M50 også. Men nå ga ikke jeg mer enn 400’ for min så det blir jo litt urettferdig for Model 3’en min også 😉

 

Endret av Iterion
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Trestein skrev (1 time siden):

Har alltid fått høre det når jeg har kjøpt ny BMW "du kunne kjøpt den og de bilen til halve prisen" 

Har aldri sett poenget med å kjøpe noe man ikke liker fordi det er billig. Man kan heller ikke kjøre to biler samtidig/vanskelig å parkere osv 

Svært ofte når det har gått en tid og man har kontroll på kostnader som verditap, forbruk og reparasjoner så har jeg kjørt billigere enn folk med ford modeo eller passat når man regner ut kr/km

Ser man på Hengerlast og nyttelast på I4 i forhold til m3 så frakter faktisk I4 vesentlig mere nyttelast 25% og 50% større hengerlast.

Anhåndsverdien på disse er en annen sak. Mange teslaer ligger ute med bruktpriser høyere enn innkjøpspris. Selges de for dette sier det mere om hvem som kjøper dem enn selve bilen.

For de fleste er jo økonomi en stor greie når man kjøper bil. Da blir det lett og la seg farge av Tesla som er priset meget gunstig. Så spør man seg selv kanskje: TRENGER jeg en bil som er litt mer "premium" eller HVOR mye mer vil betale for å få bedre interiør etc? 

Så må man kikke i lommeboka og se på bilen samt behovet og ta et valg rundt hva som er viktigst ut fra den situasjonen man er i. Gidder man ikke å pøse ut 100k ekstra BARE for å få mer premium, så er jo det et valg man tar. 

Siden Tesla er såpass godt priset så er det jo uansett ingen dårlig bil til prisen. Madammen kommer trolig til å kjøpe seg en Model 3 ganske snart da ho bare skal ha en pendlebil. Hun skal da bytte ut en e-UP så for ho boir jo dette natt og dag uansett og strengt tatt isolert sett er Tesla Model 3 Highland en veldig bra bil, så det handler ikke om det. Det handler bare om at jeg ble forelsket i det lille ekstra som BMW ga meg. 

Så jeg er så absolutt ingen Teslahater i det hele tatt. Men man kjøper ikke Tesla slik jeg ser det fordi det er premium. Det er ganske langt fra det mener jeg. Men det betyr ikke at det er en dårlig bil. Hadde den kostet like mye som BMW i4 M50 med M-sport pluss pakke så ville jeg sagt Tesla var et ganske dårlig kjøp. Men slik er det altså ikke :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Iterion skrev (35 minutter siden):

@Bjerknez Ha nå i bakhodet hvor ferskt et merke Tesla er i forhold til BMW også nå da. For min del så kunne jeg gjerne hatt mer skinn og f.eks interiør i alcantara på min TM3, men det hadde jo bare satt opp prisen med ganske så mange tusen. Og lydisoleringen er forholdsvis bra vil jeg påstå. og enda bedre igjen i Highland. 

Jeg tror i årene som kommer, at Tesla kommer til å lage bedre (el)biler enn BMW i fremtiden.  Så spørs det hvor mye de kommer til å satse på premium/luksus segmentet også. Men det er ingen tvil om at Tesla bilene bare blir bedre og bedre.

Synes for øvrig ikke at det er mye knirking å høre på min TM3. Men hadde jo selvsagt vært artig(eller skummelt?🤪) å prøvekjørt en I4M50 også. Men nå ga ikke jeg mer enn 400’ for min så det blir jo litt urettferdig for Model 3’en min også 😉

 

Jeg håper faktisk du har rett. Jeg mener Tesla gjør rett i å forbedre spesielt interiørkvaliteten samt øker prisen noe. Dem trenger ikke å finne opp kruttet på nytt. Det kan ikke kreve SÅ mye og bli kvitt mye av knirkeplasten samt kanskje få noen bedre stoler. Om ikke annet enn mot oppsjon. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
22 minutes ago, Bjerknez said:

Jeg håper faktisk du har rett. Jeg mener Tesla gjør rett i å forbedre spesielt interiørkvaliteten samt øker prisen noe. Dem trenger ikke å finne opp kruttet på nytt. Det kan ikke kreve SÅ mye og bli kvitt mye av knirkeplasten samt kanskje få noen bedre stoler. Om ikke annet enn mot oppsjon. 

Tesla er nok mest ute etter å finne opp kruttet på nytt..

De går jo over til steer-by-wire på bilene nå f.eks. Ryktes jo at nye Model Y som kommer nå får det.

De trenger ikke gjøre så mye med interiøret så lenge de selger så godt som de gjør, men de har jo lydisolert bilene mye bedre nå og satt inn ventilerte seter som standard så små forbedringer er det.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (11 minutter siden):

Tesla er nok mest ute etter å finne opp kruttet på nytt..

De går jo over til steer-by-wire på bilene nå f.eks. Ryktes jo at nye Model Y som kommer nå får det.

De trenger ikke gjøre så mye med interiøret så lenge de selger så godt som de gjør, men de har jo lydisolert bilene mye bedre nå og satt inn ventilerte seter som standard så små forbedringer er det.

Okay. Jeg synes nå uansett dem burde perfeksjonere samt forbedre det dem har fremfor å være først ute med noe som kanskje ikke funker. Men det er nå min mening. All ære for at dem går i bresjen og prøver nye ting, men det blir vertfall ikke meg som blir forsøkskanin. 

Endret av Bjerknez
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...