Gå til innhold

BMW i4 M50 | Erfaringer og meninger...

Bjerknez

Anbefalte innlegg

Jeg siklet lenge på Volvo EX30 men etter en prøvetur med BMW i4 M50 i dag så var jeg solgt. Denne blir bestillt i morgen :) 

Har i skrivende stund kjørt 15 mil med BMW'en å jeg må si at denne overgår Volvo på alle punkter med god margin. Joda, jeg må leve med å sette meg NED i bilen og ikke inn (Ja, det er bare gamle gubber som sier det...) men du verden for en kvalitetsforkjell. 

det var alt for gøy å kjøre så glemte å ta bilder, men en for klare seg med dette som jeg tok:

IMG_1052.thumb.jpeg.9107609a5feaa7965153627e28fd0e07.jpeg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Smule8o skrev (3 minutter siden):

Er det ikke en bil i en helt annen prisklasse?

Jo... men månedskostnaden vedrørende leasing er den samme. Faktisk bittelitt billigere enn Volvoen. Sikkert fordi BMW trolig beregner en mye hlyere restverdi. 

Men klart, ser man kjøpesummen så er dem ikke sammenlignbare. 

Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (7 minutter siden):

Jo... men månedskostnaden vedrørende leasing er den samme. Faktisk bittelitt billigere enn Volvoen. Sikkert fordi BMW trolig beregner en mye hlyere restverdi. 

Men klart, ser man kjøpesummen så er dem ikke sammenlignbare. 

Disse leasing greiene virker jo helt crazy 🤣 aldri leaset selv.

PS, siden du er så langt inne i dette nå så hadde det vært kult med en oversikt over leasingprisene ift nypris etc og hvilke vilkår som inngår:)

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar

Ix40 så slipper du å sette deg like langt ned i - men annen type bil, mer avslappet, ikke den som du kjører raskt i svinger med passasjerer...   Ser heller ikke like fin ut utvendig, men inni er det klasse...   (Har bare sittet på med den, eier den ikke)

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (3 minutter siden):

Du kødder? Tysk premium er ikke hva det en dag var..

Nei, desverre. Vinterdekk er ikke stjernemerket og mangler en chip som stjernemerkete sommerdekk har. Dette gjør at du må bruke en nødløsning for å få dekktykksensorer til å virke.

Endret av Ayrton
Lenke til kommentar

Startprisen på I4 M50 er vel nesten det dobbelte av Volvo EX30 sin, så er vel ganske naturlig ett stort hopp i kvalitetsfølselse.
Du blir nok fornøyd med BMW'en, men jeg får dårlige vibber av avtaler som er for gode til å være sant - som f.eks billig leasing..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er nok restverdien som forhandlere setter som avgjør månedsprisen. BMW taper seg eikkert mindre i pris og dermed er restverdien høyere. Noen få 10-tusener utgjær mye på månedsbeløpet. 

Men altså... finnansiering er kjedelig å snakke om. :)

Lenke til kommentar
Ayrton skrev (5 minutter siden):

Nei, desverre. Vinterdekk er ikke stjernemerket og mangler en chip som stjernemerkete sommerdekk har. Dette gjør at du må bruke en nødløsning for å få dekktykksensorer til å virke.

Har vinterdekk som ikke er stjernemerkede på bilen min, ingen nødløsning for å få dekktrykksensorer til å fungere. Du må bare legge inn dekkdimensjoner manuelt da bilen ikke kan vite hvilken dekk som er montert på om de ikke er stjernemerket. 

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (Akkurat nå):

Hele poenget var jo å få dine inputs da du har sjekket:p 

Jeg har bare prøvekjørt biler og funnet en jeg liker. Innenfor rimelighetens grenser sjekker jeg ut fra egne premisser hvor mye "kvalitet" og bil jeg får for minst mulig månedsbeløp. Jeg har ikke studert noe mer enn dette. 

Men altså... diskuter gjerne leasing og finnansiering for og i mot i en annen tråd. Det blir liksom litt som å spørre dama hvilken lebestift hun bruker når hun endelig velger å innvitere til hyrdestund. :)

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Evil-Duck said:

Har vinterdekk som ikke er stjernemerkede på bilen min, ingen nødløsning for å få dekktrykksensorer til å fungere. Du må bare legge inn dekkdimensjoner manuelt da bilen ikke kan vite hvilken dekk som er montert på om de ikke er stjernemerket. 

Hva er dette stjernemerkegreia? Noe BMW-spesifikt? Alltid trodd sensoren lå i ventilen, og at den måtte være av en type bilen godtar jeg 

Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (2 minutter siden):

Jeg mener å legge inn dekk manuelt er en nødløsning.

Lenke til kommentar
Smule8o skrev (3 minutter siden):

Hva er dette stjernemerkegreia? Noe BMW-spesifikt? Alltid trodd sensoren lå i ventilen, og at den måtte være av en type bilen godtar jeg 

Stjernemerkede dekk har chip som komuniserer med bilen. Det er også et merke på at dekk er i henhold til BMW sine spesifikasjoner.

Endret av Ayrton
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...