Jarmo Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Mamma-pc til 8000 kroner: Mamma-pc fra Komplett.no Perfekt for enhver mor, jevnt over gode og kraftige kompenenter, samt 3 års på-stedet-garanti. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Broren min kjøpte et brukt hovedkort med minne til en billig penge fra QXL. Kortet var fra MSI. Jeg hjalp han med å installere hk i hans maskin. Så starter vi opp maskinen, og finner fort ut at dette hk er blitt brukt i en Pacard Bell-maskin. Men da jeg skal koble til frontpanelet for kabinettet, får jeg problemer. Derfor prøver jeg å laste ned manualen for hk fra msi sin hjemmeside. Leser av modellnr til broren min sitt hk, og laster ned tilsvarende manual. Så oppdager jeg at tilkoblingspunktene på broren mitt sitt hk står forskjellig i forhold til det jeg ser er tilfelle i manualen, selv om modellnummeret det refereres til er likt mellom hk og manual. Eneste forklaringen jeg da har, er at det hk som broren min kjøpte, er spesialtilpasset Pacard Bell sitt kabinett. Jeg har ikke klart å finne ut av dette problemet ennå... Dessuten er BIOS'en til ferdigPC-hk mindre konfigurerbart enn hk kjøpt løst. Det er heller ikke akkurat med på å øke ytelsen til maskinen. Dessuten blir det brukt dårlige chipset til ferdigbygde PC-er a'la Pacard Bell...Kort sagt, et dårlig valg. Edit: I mange tilfeller legger disse hk beslag på visse IRQ, slik at det kan skape problemer i forhold til visse komponeneter. Et eksempel er at en kamerat jeg hadde, skulle sette inn et Voodoo2-kort (3D)i maskinen sin. Det endte med at han måtte bytte hk, for hk hadde lagt beslag på IRQ som 3D-kortet trengte for at kortet skulle fungere skikkelig. Edit: at man finner hk fra kjente produsenter er ikke ensbetydende med kvalitet. Det gir bare produsenter som f.eks. asus en ny mulighet til å tjene enda mer penger, for man bruker ikke nyeste teknologi til disse hk. Tilfelle 1: Hvorfor er dette negativt for Elkjøp-pc'er? De som eide kortet før, fikk nok helt sikkert oppgradert maskinen sin. Hva det gjelder forenklet bios, tror du ikke Dell/Hp/etc. sparer en del penger på å hindre 'datakyndige' fjortiser fra å overklokke livsskiten ut av maskinen, for så å få foreldrene til å sende den tilbake? Tilfelle 2: Voodoo2-kort.. det burde si noe om hvor lenge dette er siden. Husker når jeg måtte sjonglere rundt på IRQ'er når både mus, lydkort og isa-nettverkskort skulle fungere.. og det var ikke i en "merke-pc". Har du tatt en titt inni nyere maskiner, eller er dette kunnskap basert på 8 år gamle multimedia-pc'er? Forøvrig ber jeg folk ta en titt på den første posten i denne tråden. Det er ikke snakk om at en 1337 h4xx0r skal ha det beste av det beste, for så å tyne maskinen max. Dette er moren til trådstarter som skal ha en pc. Moren. Ikke hardcore nerd. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Mamma-pc til 8000 kroner: Mamma-pc fra Komplett.no Perfekt for enhver mor, jevnt over gode og kraftige kompenenter, samt 3 års på-stedet-garanti. En god og informativ annonse. Spec'en som oppgis i denne annonsen er mange nivåer over ekjøp sine som bare sier: Intel prosessor på hele 2,6 GHz 256 MB RAM 256 MB Skjermkort 120 GB harddisk Klargjort for bredbånd 19" skjerm Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 (endret) On topic, en data fra elkjøp her mer en nok ytelse for en mamma pc. Men du får mye mer valutta for de samme pengene hvis du kjøper dinside.no tilbudet. Det koster det samme men det er stor forskjell. Som tidligere nevnt så er hovedkortet ofte low-end. Det er en myte at det er dårlig servis når du kjøper en data fra en respektabel internettbutikk. Det er bedre garantiordninger og like bra servic. Det finnes nok en overvekt av elkjøp hatere men det er fordi det finnes en overvekt av kvisete nørder, meg inkludert. Elkjøp er helt greit for de som ikke vet eller gidder styret med å gå på internett å kjøpe. Hvis jeg var deg ville jeg ikke brukt mer enn det som trengs. Kjøp en billig data eks. Tundra Office - AMD XP2000/256MB/40GB/52xCD Prosessor: AMD XP2000 1.66GHz 266FSB Hovedkort: VIA KM400 chipset Minne: 256MB DDR PC2700 Harddisk: 40GB 7200RPM IDE Grafikk: VIA UniChrome DDR integrert CD-Rom: 52x ATAPI Nettverk: 10/100Mbit integrert Lydkort: 5.1 surround integrert Tilkoplingsporter 1 x VGA 4 x USB2.0 1 X LAN (10/100Mbit) 1 x Paralell 1 x Seriell Annet Tastatur og mus Høyttalere Tundra PC er produsert i Norge, og leveres med tre års garanti og fri kundestøtte (telefon/e-post) i hele PC-ens levetid. PC leveres uten operativsystem og skjerm 3495,- inkl. mva Den fant jeg på PSdata. du kan heller bruke resten av pengene på en god skjerm. Endret 17. januar 2004 av Macfan Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 (endret) Forsvare en Elkjøp pc, du er en dust som ikke har peiling, rett og slett. Har garantert mere peiling enn deg din fjortis og har sikkert bygd langt flere PC'er At du spørrer i en annen tråd om hvor du får kjøpt deler til å bygge en bærbar PC sier det meste om hvor på intelligent skalen du befinner deg på..... Grunner til å kjøpe Elkjøp PC. -Null fare for at du bestiller komponenter som ikke passer ilag - Du får en maskin som er testet - Du får med software - Den er billigere enn tilsvarende PC hos komplett med samme utstyr og software Grunner til å bygge selv - Du står helt fritt til å velge de komponentene som passer deg. - Mere oppgraderingsvennlig hvis du tar hensyn til det når du bestiller. Endret 17. januar 2004 av overLoad Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Det er på grunn av butikker som elkjøp at Celeron selger som varmt hvetebrød. Leste her at en AMD Duron 1,6 GHz var en del bedre enn en Intel Celeron 2,6 GHz, og Duron kostet halvparten av Celeron. Dette kaller jeg svindel på høyt nivå. Edit: Elkjøp er med på å gi det norske folk dårlig og dyr maskinvare. Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 (endret) Edit: må lære meg å lese - hehe Endret 17. januar 2004 av KriFos Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Det er på grunn av butikker som elkjøp at Celeron selger som varmt hvetebrød. Leste her at en AMD Duron 1,6 GHz var en del bedre enn en Intel Celeron 2,6 GHz, og Duron kostet halvparten av Celeron. Dette kaller jeg svindel på høyt nivå. Edit: Elkjøp er med på å gi det norske folk dårlig og dyr maskinvare. Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Det er på grunn av butikker som elkjøp at Celeron selger som varmt hvetebrød. Leste her at en AMD Duron 1,6 GHz var en del bedre enn en Intel Celeron 2,6 GHz, og Duron kostet halvparten av Celeron. Dette kaller jeg svindel på høyt nivå. Edit: Elkjøp er med på å gi det norske folk dårlig og dyr maskinvare. Det samme gjør komplett og alle andre PC forhandlere. Bygde selv en ny PC til en kompis og det ble selvsagt en Celeron. Den er mye mer oppgraderingsvennlig enn om han skulle kjøp en duron maskin. Når han får penger til høste så kan han kjøpe seg en 3 GHZ P4 til 1500 og å en sinnsyk bra maskin til en billig penge. Lenke til kommentar
Hawk_72 Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 (endret) Forsvare en Elkjøp pc, du er en dust som ikke har peiling, rett og slett. Har lest gjennom denne tråden å funnet mange fornuftige innlegg, å en ting er jo helt klart, folk må få lov til å mene forskjellige ting. Men en slik uttalelse synes i alle fall jeg skaper en dårlig stemning. Om du mener at gutten er "dust" kan ikke du holde det for deg selv å heller si at du er totalt uenig? Bare en menig / forslag fra min side. Endret 17. januar 2004 av Hawk_72 Lenke til kommentar
eriksenps Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 (endret) Nei bestill en pc fra dell du. Programvare i massevis, maskinvare som passer sammen, glimrende support ordninger og garantier, samt at de er pene å se på. ( i motsetning til de "testo" maskinene i dinside.no's månedlige konk. ) Dell holder til mor i massevis. Endret 17. januar 2004 av eriksenps Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 (endret) Forsvare en Elkjøp pc, du er en dust som ikke har peiling, rett og slett. Har garantert mere peiling enn deg din fjortis og har sikkert bygd langt flere PC'er At du spørrer i en annen tråd om hvor du får kjøpt deler til å bygge en bærbar PC sier det meste om hvor på intelligent skalen du befinner deg på..... Grunner til å kjøpe Elkjøp PC. -Null fare for at du bestiller komponenter som ikke passer ilag - Du får en maskin som er testet - Du får med software - Den er billigere enn tilsvarende PC hos komplett med samme utstyr og software Grunner til å bygge selv - Du står helt fritt til å velge de komponenete som passer deg. Det er greit å være elkjøp-patriot - men ikke kom med usannheter. Pc fra Elkjøp Sum: 2,8 GHz Celeron 17" skjerm (dårlig skjerm som klarer bare 60Hz ved 1280x1024) m/integrerte høyttalere 512 MB DDR SDRAM (står "?" ved ram-hastighet, noe som muligens tilsier at den ikke er helt på topp - da ville nok garantert Elkjøp utnyttet det) 120 GB HD 7200 RPM (burde vært oppgitt cache) Innebygd Lydkort Grafikkkort ATI Radeon 9200 128MB (Hallo ja...) DVD brenner 4x skriv / 16x les (de har ikke klart å få med hvor rask den leser / brenner CDer) Masse trash programmer NAV med 60 dagers update NFirewall 2003 Works 7.0 (ok - inneholder word og noe annet småtteri - obs, Elkjøp reklamerer her med Word 2002 i TILLEGG til Works 7.0) Det oppgis faktisk også at man får med Internet Explorer 6.0, Microsoft Movie Maker 2, MS Outlook Express, Acrobat Reader....... - Alt utenom AR følger med windows (MMM2 må du laste ned via windows update) - men AR er også gratis, og følger med mange programmer / spill i dag. Hovedkortet har for øvrig bare 2 minneslotter Pris: 9995,- Stiller meg uforstående til dette Elkjøp Klargjøringsavtale med 3 måneders servicegaranti for kun kr. 995,-! Mange har erfart at å skaffe seg ny PC ikke alltid går som planlagt. Alt fra oppstart til å monter eller installere tilbehørsprodukter og nye programmer kan være svært vanskelig å løse, og dekkes ikke av den ordinære garantien. Problemet er ikke at det er noe galt med PC?en eller tilbehøret, men at bitene ikke passer sammen. Slike problemer kan fort bli kostbare hvis du må oppsøke et verksted. Med Elkjøp Klargjøringsavtale slipper du problemene. La Elkjøp klargjøre din nye PC til kun kr. 995,-. Dette betyr at vår tekniker monterer og installerer alt av programmer og tilbehør som du kjøper sammen med maskinen. Maskinen leveres ferdig testet og 100% klar til bruk! I tillegg gir vi deg 3 måneders servicegaranti. Alle brukerfeil eller problemer som dukker opp de 3 første månedene etter kjøpet, rettes kostnadsfritt av våre teknikere. Det eneste du må ordne selv er transporten til og fra utsalgsstedet. Er prisen 9995,- umontert, uinstallert osv? i såfall er prisen reell 10990,- Pc fra Komplett Sum: AMD XP 2600+ prosessor (denne banker 2,8 GHz celeron lang vei) 19" CRT TCO99 (litt dårlig at det ikke oppgis oppløsning / hz) 512 MB PC2700 DDR Minne 16x/48x DVD-spiller combo 48x/24x/48x CD-brenner (elkjøp hadde faktisk DVD-brenner) 120 GB HD 7200 RPM (burde vært oppgitt cache) Radeon 9600 256MB m / DVI og TV-Out Nero 6.0 brenneprog (meget bra) Works 7.0 (ok - inneholder word og noe annet småtteri) NAV / Firewall 1 års lisens Battlefield 1942 (yay!) En meget lang og god produktbeskrivelse... Pris: 7.995,- --- Konklusjon: Elkjøp hadde DVD-brenner istedet for en DVD/CD-Brenner combo, dette kan bli lagt til komplett pc'en for 905,- da er man oppe i 8900,- Ved kjøp av komplett's pc kommer i tillegg 100,- i miljøavgift (for skjermen) - dette burde vært opplyst, fy! Ekstra på frakt = 300,-, da er vi totalt oppe i 9300,- Billigste frakt fra Elkjøp var ca 160,-, så da er vi oppe i 10155,- eller 11150,- om det virkelig stemmer at de tar 995,- for å montere PCen... Komplett har også meget god "på stedet garanti" i 3 år - noe jeg ikke kunne se tilsvarende på Elkjøp sin maskin. Prosessor: Komplett soleklart best. Minne: Vanskelig å si ettersom Elkjøp ikke oppgir hastighet (noe som tyder på at minnet kan være dårlig) - men vi får la tvilen komme Elkjøp tilgode. Harddisk: Lik, begge hadde dårlig informasjon om denne. Skjermkort: Komplett soleklart best. Skjerm: Komplett soleklart best. CD/DVD: Komplett best hvis man legger til DVD-Brenner manuelt (og likevel kommer billigere ut av det... Da elkjøp likevel ikke oppgir hvilken type DVD-brenner det følger med, er det litt vanskelig å vite hva slags plater man skal kjøpe ;p - Dessuten trenger man ikke ta med DVD-brenner på komplett sin, og sparer da de 905,- jeg la til... Software: Elkjøp prøver her å la det se ut som de har med mer programvare enn de virkelig har... (IExplorer, Outlook Express, Word 2002 (når de allerede sier Works), andre freeware progs - Det elkjøp gjør er det samme som å si jeg har en Volvo 240 - og så har jeg 4 hjul på den og... og ratt...) - liten lisenstid på AV hos elkjøp (60 dager mot 1 år på komplett's) Komplett vinner også her i mine øyne - de prøver heller ikke å "jukse" seg til ekstra programvare på spec'en. Pris (oppgitt): K: 7995,- E: 9995,- Pris (reell): K: 9300 (m/ekstra DVD-brenner og frakt) - 8305,- (standard inkl frakt) E: 11150,- (m/montering og frakt) - 10155,- (standard inkl frakt) Så får alle tro og mene akkurat hva de vil... Endret 17. januar 2004 av KriFos Lenke til kommentar
geokri Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 klargjøringen til 995 er ikke montering av pcen, men konfigurering av den, epost, internett osv, installere skriver osv... Lenke til kommentar
Bergtora Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Synes det blir mye usakligheter i diskusjonene her... Er prisen 9995,- umontert, uinstallert osv? i såfall er prisen reell 10990,- Hvis du leser det du selv quoter ser du at det står La Elkjøp klargjøre din nye PC til kun kr. 995,-. Dette betyr at vår tekniker monterer og installerer alt av programmer og tilbehør som du kjøper sammen med maskinen. Maskinen leveres ferdig testet og 100% klar til bruk! Dvs at de tar 995 kroner for å innstallere programmer og tilbehør du kjøper _i tillegg_. Og ellers synes jeg det er litt rart du tar utgangspunkt i komplett sin 8000 kroners pakke når du leiter etter en ferdigpc med dvdbrenner, da Mamoz sin som jeg linka til i en annen post her faktisk har både dvdbrenner og 160 gb harddisk. (og litt mindre heftig grafikk-kort, men ærlig talt, tror du mora hans pleier å sitte der og spille 3D-spill på fritida?) Lenke til kommentar
zemtex Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 http://komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=...44&GrpID=3&s=pl Så kan du ta spillet Elkjøp macher denne lett Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 (endret) Synes det blir mye usakligheter i diskusjonene her... Er prisen 9995,- umontert, uinstallert osv? i såfall er prisen reell 10990,- Hvis du leser det du selv quoter ser du at det står La Elkjøp klargjøre din nye PC til kun kr. 995,-. Dette betyr at vår tekniker monterer og installerer alt av programmer og tilbehør som du kjøper sammen med maskinen. Maskinen leveres ferdig testet og 100% klar til bruk! Dvs at de tar 995 kroner for å innstallere programmer og tilbehør du kjøper _i tillegg_. Og ellers synes jeg det er litt rart du tar utgangspunkt i komplett sin 8000 kroners pakke når du leiter etter en ferdigpc med dvdbrenner, da Mamoz sin som jeg linka til i en annen post her faktisk har både dvdbrenner og 160 gb harddisk. (og litt mindre heftig grafikk-kort, men ærlig talt, tror du mora hans pleier å sitte der og spille 3D-spill på fritida?) Les nå hele posten min - jeg quota overLoad - her igjen: Grunner til å kjøpe Elkjøp PC. -Null fare for at du bestiller komponenter som ikke passer ilag - Du får en maskin som er testet - Du får med software - Den er billigere enn tilsvarende PC hos komplett med samme utstyr og software 1. Neppe hos komplett heller 2. Det gjør du hos komplett og 3. Det gjør du hos komplett og (ferdig pc'ene) 4. Feil - det har jeg motbevist i min forrige post - en tilsvarende PC hos Komplett ble opp til to tusen kr billigere... La Elkjøp klargjøre din nye PC til kun kr. 995,-. Dette betyr at vår tekniker monterer og installerer alt av programmer og tilbehør som du kjøper sammen med maskinen. Maskinen leveres ferdig testet og 100% klar til bruk! MONTERER og installerer... Man monterer ikke programmer... Mitt spørsmål var om de faktisk tok denne summen ekstra for å montere maskinen... Og i følge overLoad som sier at du får en maskin som er "ferdig testet" så må man jo her bruke 995,- ekstra på det... Det står også at de faktisk må installere programvare som følger med... Jeg vet ikke om dette er noe spesielt for Elkjøp-nettbutikk eller, men det virker rart - at ikke programvare er installert på en komplett pc... Posten min var muligens litt off-topic, men i hvertfall in-category - et svar på overLoad's post... PC'en som jeg viste fra komplett til 8000 var bedre og billigere enn den på Elkjøp til 10000, noe jeg begrunnet meget nøye. Og for å gjenta det som jeg postet enda tidligere - for en mamma-pc som sikkert bare skal brukes til mail og word så holder alle nye pc'er i dag mer enn nok, samme hvor den kjøpes. Dette var ikke noe "BUUUUU Elkjøp suger" post, det var bare et konkret og fakta-basert svar på en grunnløs påstand fra overLoad. Endret 17. januar 2004 av KriFos Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Det er på grunn av butikker som elkjøp at Celeron selger som varmt hvetebrød. Leste her at en AMD Duron 1,6 GHz var en del bedre enn en Intel Celeron 2,6 GHz, og Duron kostet halvparten av Celeron. Dette kaller jeg svindel på høyt nivå. Edit: Elkjøp er med på å gi det norske folk dårlig og dyr maskinvare. Det samme gjør komplett og alle andre PC forhandlere. Bygde selv en ny PC til en kompis og det ble selvsagt en Celeron. Den er mye mer oppgraderingsvennlig enn om han skulle kjøp en duron maskin. Når han får penger til høste så kan han kjøpe seg en 3 GHZ P4 til 1500 og å en sinnsyk bra maskin til en billig penge. Eller kjøp samme maskin på komplett e.l. til en lavere pris, og mor får akkurat de programmene hun trenger. Dessuten kan hun være sikker på at komponentene er av god kvalitet. Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 (endret) - Den er billigere enn tilsvarende PC hos komplett med samme utstyr og software Det er greit å være elkjøp-patriot - men ikke kom med usannheter. ProductID=uxjD4Qjoc6oAAAD4nJzziP2j&CatalogCategoryID=wanD4QjotCEAAADwXuncoq4j&filename=productpage_text%2cproducttype_text%2cprodtypes_vartypes_text#]Pc fra Elkjøp[/url] Sum: 2,8 GHz Celeron 17" skjerm (dårlig skjerm som klarer bare 60Hz ved 1280x1024) m/integrerte høyttalere 512 MB DDR SDRAM (står "?" ved ram-hastighet, noe som muligens tilsier at den ikke er helt på topp - da ville nok garantert Elkjøp utnyttet det) 120 GB HD 7200 RPM (burde vært oppgitt cache) Innebygd Lydkort Grafikkkort ATI Radeon 9200 128MB (Hallo ja...) DVD brenner 4x skriv / 16x les (de har ikke klart å få med hvor rask den leser / brenner CDer) Masse trash programmer NAV med 60 dagers update NFirewall 2003 Works 7.0 (ok - inneholder word og noe annet småtteri - obs, Elkjøp reklamerer her med Word 2002 i TILLEGG til Works 7.0) Jeg vet ikke hvor mange ganger i dette forumet folk har kommet med påstander om at Elkjøp er dyrt. Jeg bruker å si et Elkøp er billigere en komplett hvis man skal ha samme pc på komplett med samme software og utstyr. Denne PC du foreslo koster 7000 uten skjerm: Se Spec her Hvis man prøver å¨sette sammen samme pc på komplett blir den dyrere: 121788 Intel Celeron 2.8 GHz Boxed PC400 - Socket PGA478, 128KB cache På lager: 20-49 1 085,52 1 085,52 112853 Q-Tec Midi tower ATX 6022MD - Value Line, m/300W AMD/P4 På lager: 50-99 390,38 390,38 117473 Hercules 3D Prophet 9200 128MB DDR - AGP, ATI 9200, TV-Out/DVI, Retail På lager: 100+ 878,14 878,14 115428 Maxtor DiamondMax Plus 9 120GB 8MB - IDE ATA/133 8MB cache 7200RPM Kommer 21.01.2004 810,19 810,19 112666 DDR-DIMM PC3200 512MB DDR CL2.5 - Minne 184-P (for DDR-PC400MHz) På lager: 50-99 663,39 663,39 117959 NEC DVD-brenner IDE ND-1300A, Bulk - DVD+R/+RW og DVD-R/-RW På lager: 100+ 955,50 955,50 115773 Microsoft Works 7.0 CD Norsk - Programvare OEM På lager: 10-19 295,00 295,00 108835 Microsoft Windows XP Home Edition - Programvare Norsk OEM På lager: 100+ 905,45 905,45 117721 Abit IS7 Hovedkort S478/800mhz, SATA - I865PE, ATX,Dual-DDR,Firewire ,Raid, LAN På lager: 20-49 996,44 996,44 114711 Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sort - Floppydisk Intern På lager: 500+ 136,50 136,50 119264 Labtec Mus 3-Button Mouse PS/2 - PS/2, Retail På lager: 500+ 59,15 59,15 112396 A4tech Standard Keyboard KBS-720, PS/2 - (Norsk Versjon), Anti-RSI, Retail På lager: 2000+ 53,69 53,69 Avg.: 0,00 Totalt: 7 229,35 Dette er med de billigste komponene som komplett hadde for å tilfredstille Elkjøp PC. Da kommer porto i tillegg å du må sette den sammen selv. Så jeg sier bare KriFos: SJEKK FAKTA FØR DU HEVDER JEG KOMMER MED USANNHETER Elkjøp er billigere enn komplett hvis man sammenligner en PC kjøpt på elkjøp og en PC bygd på komplett med samme utstyr og programvare. Endret 18. januar 2004 av overLoad Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Det er på grunn av butikker som elkjøp at Celeron selger som varmt hvetebrød. Leste her at en AMD Duron 1,6 GHz var en del bedre enn en Intel Celeron 2,6 GHz, og Duron kostet halvparten av Celeron. Dette kaller jeg svindel på høyt nivå. Edit: Elkjøp er med på å gi det norske folk dårlig og dyr maskinvare. Det samme gjør komplett og alle andre PC forhandlere. Bygde selv en ny PC til en kompis og det ble selvsagt en Celeron. Den er mye mer oppgraderingsvennlig enn om han skulle kjøp en duron maskin. Når han får penger til høste så kan han kjøpe seg en 3 GHZ P4 til 1500 og å en sinnsyk bra maskin til en billig penge. Eller kjøp samme maskin på komplett e.l. til en lavere pris, og mor får akkurat de programmene hun trenger. Dessuten kan hun være sikker på at komponentene er av god kvalitet. Alt var kjøpt på komplett. Når jeg bygger pc så handler jeg bestandig på komplett. Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Pris (oppgitt): K: 7995,- E: 9995,- Pris (reell): K: 9300 (m/ekstra DVD-brenner og frakt) - 8305,- (standard inkl frakt) E: 11150,- (m/montering og frakt) - 10155,- (standard inkl frakt) Så får alle tro og mene akkurat hva de vil... Problemet ditt er at du ikke kan lese. Prøv å les utsagnet mitt en gang til. Du sammenligner 2 pc'er med forskjellig spec. Jeg her helt enig om at Komplett PC'n er en bedre pc til en billigere penge. Men det var ikke det jeg sa. Jeg sa at Elkjøp er billigere når man snakker om samme spec og software. Utrolig hvor lang tid du må ha brukt på å tilbakevise noe som jeg aldri har sagt. N00b Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå