Bone Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Heisann! Jeg skal skaffe en PC til min mor. Som regel så bestiller jeg deler og setter sammen fra det jeg finner på komplett.no sine sider; noe som er kjekt, siden jeg skal ha spesifikt utstyr. Men, denne gangen er det min mor som skal ha. Så det jeg lurer på -når det gjelder komplette pc'er; er om det er like dumt/lurt å kjøpe på Elkjøp; siden det skal være en "mamma-pc", og kanskje (spørsmål to kommer her) det er like billig (billigere) hvis Elkjøp & Co kjører kampanje priser!? Hva med Expert, btw?! Tror vi snakker om ca 12.000,- +/- (uten å si det for sikkert).. Aldri kjøpt PC'er på slike butikker før, bare brukt "spesial butikker".. Takk for svar mvh Bone Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Les litt rundt på forumet, finn ut hva som virker bra sammen og sett sammen en maskin etter anbefalinger. Du vil få en mye bedre pc til mamman din hvis du bygger selv, enn å gå på elkjøp og alt det der.. Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Ikke kjøp på Elkjøp! Du kan byggen mye bedre pc av komponenter du kjøper sjøl. Men ta deg tid til å sjekke priser på andre butikker på nett. Ikke bare kjøp på Komplett uten å sjekke andre. Lenke til kommentar
hellfury Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Hold deg laaaaaaangt unna Elkjøp... Lenke til kommentar
cm630et Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Kjøper du ferdige PC'er fra Komplett får du vel også 3 års garanti og "på døren" service. Kan komme godt med hvis din mor får problemer og du ikke er tilstede. Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Hva skjer når mamma`en din skal oppgradere? Ny pc på elkjøp til 12000 kr? Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Hold deg laaaaaaangt unna Elkjøp... Helt Enig. de Selger B-varer og dessuten så får du lite ytelse for pengene, og bygge selv er det smarteste. men Komplett.no har nok ihvertfall bedre oppsett enn elkjøp vil jeg tro. så de hadde en veldig fin komplett Pc der for en liten tid tilbake foresten. den hadde alt og var mye Bedre enn en pc fra elkjøp. dessuten så er elkjøp folkene/ansatte så arogante. kan ikke fårdra det. Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Du får mest utstyr på Elkjøp til samme pris som komplett. Spørsmålet er vel bare om hun trenger alt utstyret. Til 12.000 får du mange svært gode maskiner både her og der. Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 http://komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=...44&GrpID=3&s=pl Så kan du ta spillet Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Helt Enig. de Selger B-varer og dessuten så får du lite ytelse for pengene, Hæ B-varer? Nei det er ikke B-varer, men en annen prioitering av komponet valget. Store cpu fremfor et kraftig skjermkort osv. Folk som går til elkjøp eller expert for å kjøpe en pc ser ikke på komponetvalget, men på hva de må betale. Lenke til kommentar
Abbern Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Folk som kjøper pc på elkjøp legger mest vekt på om tallet foran "Ghz" er høyt. Jo høyere, jo bedre. De reklamerer med blandt annet "stort minne" og "128mb skjermkort"! Åja, et sånt skjermkort.. Lenke til kommentar
Pje Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 12.000,- for en "mammaPC" høres veldig mye ut ! 7-8.000 burde holde. Hvis hun ikke er en spill-mamma da eller skal ha en diger lcd da? Lenke til kommentar
jrppp Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Det eneste som er brukbart i en Elkjøp pc er cpu'en, ellers gammelt søppel Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Hva skjer når mamma`en din skal oppgradere?Ny pc på elkjøp til 12000 kr? Hvor mange år tror du det går før en gjennomsnittlig mamma (eller generell forelder) oppgraderer noe som helst? Et decennium? To? Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 (endret) Det eneste som er brukbart i en Elkjøp pc er cpu'en, ellers gammelt søppel Dust. Hva er gammelt søppel med denne f.eks? Elkjøp PC Det er alt for mange fjortiser som ikke har peiling i dette forumet. Har selv kjøpt mye utstyr på Elkjøp og jeg kan skrive under på at de ikke selger gammelt søppel. Sitter f.eks å skriver på en maskin som Komplett ikke er i nærheten av å kunne levere. (se link i signatur for å se mine elkjøp PC'er) Endret 17. januar 2004 av overLoad Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Hva skjer når mamma`en din skal oppgradere?Ny pc på elkjøp til 12000 kr? Hvor mange år tror du det går før en gjennomsnittlig mamma (eller generell forelder) oppgraderer noe som helst? Et decennium? To? Så jevla enig. Folk oppgraderer ikke PC'ene slike. Det er bare idioter som oss på forumet som driver med slikt. Andre folk bruker penger på viktigere ting. Lenke til kommentar
Radeon9600XT Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 hvis det er DU som skal kjøpe pcen til moren din, bør du kjøpe på komplett, ioshop, etc.. men en cheap pc på elkjøp holder nok til det hun bruker den til.. excel etc... Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Det eneste som er brukbart i en Elkjøp pc er cpu'en, ellers gammelt søppel Så enig Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Så enig For oss datanerder, ja. For den aktuelle brukergruppen (foreldre og andre mindre krevende mennesker), nei. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Det eneste som er brukbart i en Elkjøp pc er cpu'en, ellers gammelt søppel Dust. Hva er gammelt søppel med denne f.eks? Elkjøp PC Det er alt for mange fjortiser som ikke har peiling i dette forumet. Har selv kjøpt mye utstyr på Elkjøp og jeg kan skrive under på at de ikke selger gammelt søppel. Sitter f.eks å skriver på en maskin som Komplett ikke er i nærheten av å kunne levere. (se link i signatur for å se mine elkjøp PC'er) tja....det er jo ikke akkurat noen konkrete spesifikajoner på den pc'en der da åssen minne er det? står bare 512, sikkert ikke pc3200 eller høyere, hvilket merke er det? hvilker skjermort er det??? ville ikke kjøpt en Uspesifisert pc, ser ikke noe poeng å betale nesten 8500 får noe jeg ikke vet hva er hadde en kompsi som kjøpte på elkjøp, da han åpnet kassa kjønte han at han var lurt ja, fikk ikke hevet kjøpet engang det var siste gang han gjorde det gitt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå