Tek_73 Skrevet 20. oktober Del Skrevet 20. oktober Er dette bremseklossen som titter frem under caliperen? Skal den være slitt slik? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 20. oktober Del Skrevet 20. oktober (endret) De er gjerne avrundet på kantene når de er nye ja. Helt normalt, det er ikke pga slitasje, de er produsert slik Det er bremseklossen ja.. Endret 20. oktober av aklla 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 20. oktober Del Skrevet 20. oktober Her er det mye belegg igjen, ingenting å bekymre seg for. Når den blir mer slitt kommer denne kanten bort, er mange klosser som lages slik. Skiven ser ganske ny/bra ut også. 2 Lenke til kommentar
MAtroxX Skrevet 20. oktober Del Skrevet 20. oktober Om du skal kontrollere om belegget på klossene er slitte, tar du ikke bare en kontroll av ytre klosse, indre klosse går direkte på stempelet mens ytre. Blir dratt imot via gliderene. Vist disse henger blir ytre klosse mindre effektiv veldig ofte ser jeg biler komme inn på værkstedet stål mot stål også er halve Ytterklossen igjen. Lenke til kommentar
MAtroxX Skrevet 20. oktober Del Skrevet 20. oktober Husk også at det du ser på en skitten klosse kan være misvisende, halve klossen her er stålgodset klossen er festet til. Skrap rent mot klosse stålet så ser du bedre hva som er belegg og hva som er stål Lenke til kommentar
Tek_73 Skrevet 21. oktober Forfatter Del Skrevet 21. oktober MAtroxX skrev (18 timer siden): Om du skal kontrollere om belegget på klossene er slitte, tar du ikke bare en kontroll av ytre klosse, indre klosse går direkte på stempelet mens ytre. Blir dratt imot via gliderene. Vist disse henger blir ytre klosse mindre effektiv veldig ofte ser jeg biler komme inn på værkstedet stål mot stål også er halve Ytterklossen igjen. Takk for tips, jeg skal sjekke innsiden også. Sikkert lurt å uansett ta en bremseservice etter hvert. Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 21. oktober Del Skrevet 21. oktober Det er skråkant på de fleste bremseklosser 😉 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå