kremt Skrevet søndag kl 10:40 Rapporter Del Skrevet søndag kl 10:40 Har kjørt med diverse vinterhjul opp gjennom årene, mye som har kommet med biler jeg har kjøpt. Det har vært alt fra Conti, Nokian, til Sailun og Nankang. Billigmerkene er etter min mening langt fra så farlig som enkelte skal ha det til. Det er mulig at de har litt mindre grep i visse situasjoner, men dette er noe man må ta hensyn til når man er ute og kjører og må tilpasse fart og kjørestil. Det gikk helt fint å kjøre noen vintre med ukjente dekkmerker. Man må huske på at dekkbransjen er svært stor og omsetter for mye i året. Det ligger mye penger i å "skremme" folk til å kjøpe det dyreste. Har men en nyere bil med store dimensjoner er det lett 10-15 tusen for nye vinterdekk, det er ikke akkurat gratis. Lenke til kommentar
Femtekolonne Skrevet søndag kl 12:58 Forfatter Rapporter Del Skrevet søndag kl 12:58 Mastersteel-påstanden kom ikke fra megahjul. Det var fra en i Dekkpartner-kjeden. Jeg tenker det nok dit hen at denne Dekkpartner butikken tar inn disse selv og har maksimal fortjeneste og pusher de på meg som kommer å spør om priser. Han skjønner at jeg ikke vil eller kan betale hva som helst og slenger ut en grov påstand i håp om at jeg er like ukritisk som gjerrig. Dette har uansett løst seg da dekkene nå er hos en sjappe og skal få på Nordman RS3. De er eid av Nokian og bruker gamle Nokian mønstre. De funker sikkert helt greit om en ikke lenger på pallplass i test. Jeg kjører svært lite i grenseland på vinterføre, og ellers også for den saks skyld. 1 Lenke til kommentar
Hollabaloo Skrevet søndag kl 13:06 Rapporter Del Skrevet søndag kl 13:06 Femtekolonne skrev (5 minutter siden): Mastersteel-påstanden kom ikke fra megahjul. Det var fra en i Dekkpartner-kjeden. Jeg tenker det nok dit hen at denne Dekkpartner butikken tar inn disse selv og har maksimal fortjeneste og pusher de på meg som kommer å spør om priser. Han skjønner at jeg ikke vil eller kan betale hva som helst og slenger ut en grov påstand i håp om at jeg er like ukritisk som gjerrig. Dette har uansett løst seg da dekkene nå er hos en sjappe og skal få på Nordman RS3. De er eid av Nokian og bruker gamle Nokian mønstre. De funker sikkert helt greit om en ikke lenger på pallplass i test. Jeg kjører svært lite i grenseland på vinterføre, og ellers også for den saks skyld. Høres ut som en god løsning du har fått til der. Jeg tror mange bileiere bare vil "få ting gjort" til en billig pris i kombinasjon med lite kunnskap og interesse for dekk og bil, og derfor lett lar seg overbevise av sånn "dekk-pushing" som du opplevde. Lenke til kommentar
Femtekolonne Skrevet søndag kl 13:15 Forfatter Rapporter Del Skrevet søndag kl 13:15 Det verste synes jeg er når folk kjøper dekkene av bilforhandleren der de kjøpte bilen. Da blir de ikke lurt på kvaliteten på dekkene, men heller på pris. Bilforhandler venter til bilen skal inn på hjulbytte høst/vår før de opplyser om at de er utslitt eller harde. Det skjer aldri når de tar dem av og setter dem på hotell for da kan det hende kunden tar dem med å får på nye dekk ett annet sted. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå