Gå til innhold

Alien Romulus - når ikke helt opp


Boing_80

Anbefalte innlegg

Jeg så filmen i går og ble ikke akkurat fra meg av begeistring. En god del av spesialeffektene var bra, men alt i alt ble filmen for action preget. Lik spillet Aliens: Fireteam Elite. Alien: Isolation er slik fimen burde ha vært.. Oppbygningen rundt Alien var for brå og det var ikke mye skrekk etter min smak. Den første filmen hadde jo det. Spenningen bygde seg opp og skrekken var til å kjenne på. Den jaktende siden av Xenomorph ble aldri vist godt nok. Den er jo i utgangspunktet den perfekte jegeren som tilpasser seg omgivelsene sine raskt. 

Jeg gir den 5/10.

Endret av Boing_80
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var så dum at jeg så traileren, og fikk inntrykk av at den spoilet hele filmen. Da har jeg ikke hatt hastverk med å se den heller, men jeg kommer sikkert til å gjøre det etterhvert. Jeg pleier å like alt Alien-relatert. 

Sitat

There's some'ing in da wo'ah! 

Ingenting er som litt overdrevet britisk! 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Duriello skrev (4 timer siden):

Ikke sett den selv enda, men må se'es da jeg er stor fan av hele franchisen, til og med Prometheus og Covenant.

 

Etter min mening var det for mye action og vi så kun de offensive delen av Xenomorph. Men det er smart og planleggende. Det kom aldri frem. Jeg tenker at det er en grunn til at Alien: Isolation får en oppfølger. Det er slikt jeg vil se på film. Et monster som planlegger og fotfølger protagonisten som en skygge. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (1 time siden):

Etter min mening var det for mye action og vi så kun de offensive delen av Xenomorph. Men det er smart og planleggende. Det kom aldri frem. Jeg tenker at det er en grunn til at Alien: Isolation får en oppfølger. Det er slikt jeg vil se på film. Et monster som planlegger og fotfølger protagonisten som en skygge. 

Enig.

 

Lenke til kommentar
Duriello skrev (14 minutter siden):

Enig.

 

Husker da jeg spilte Alien: Isolation og installer Upredictable alien mod. Faenskapet var overalt. Den mest nifse opplevelsen var da jeg gjemte meg i et skap etter å ha hørt det hoppe ut av takventilen. Mens jeg satt inni skapet så jeg det liste seg stilt mot meg. Herlig!

Her er noen scener jeg fant på YouTube der monsteret er kalkulerende:

 

Endret av Boing_80
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (25 minutter siden):

Husker da jeg spilte Alien: Isolation og installer Upredictable alien mod. Faenskapet var overalt. Den mest nifse opplevelsen var da jeg gjemte meg i et skap etter å ha hørt det hoppe ut av takventilen. Mens jeg satt inni skapet så jeg det liste seg stilt mot meg. Herlig!

Her er noen scener jeg fant på YouTube der monsteret er kalkulerende:

 

Har enda ikke spillt dette, faktisk. 😅

Tror nervene mine er for frynsete etter de første AvP spillene. Marine kampanjen, du lærte fort å saumfare og/eller teppebombe rom du skulle inn i, i tilfelle det vart ett egg gjemt i ett hjørne. Fuck facehuggers! 😂

 

Edit* Spillet fra 1999, ikke de nyere.

Endret av Duriello
Spesifisering
Lenke til kommentar

Så Alien - Romulus på fredag.
https://www.diskusjon.no/topic/270800-mini-anmeldelse-av-den-siste-filmen-du-så/page/2343/#comment-27166871

Elsker alt av Alien, men Romulus gav jeg 6 / 10. Jeg savnet for det meste historiebygging, og filmen kunne godt være en time lenger for min del for å gi mer bakgrunn til personene og historien. Spesialeffektene var utmerkede, men alt som skjedde ble bare representert som selvfølgeligheter og det gjorde at jeg fort mistet interessen.

 

Duriello skrev (15 minutter siden):

Har enda ikke spillt dette, faktisk. 😅

Tror nervene mine er for frynsete etter de første AvP spillene.

Hvis du syntes AvP var skremmende, så vil du få sjokk av Alien: Isolation. Har spillt det 2 ganger (startet på 3. gang nå nylig), og jeg glemmer hver gang hvor godt laget spillet egentlig er. Desverre er det en konsollport, og det merkes hvis man spiller på PC - kontrollene er veldig begrenset og knotete, og å bruke gjenstander er plutselig en dobbel tastekombinasjon PLUSS 2 museknapper.

Men lydeffektene er gjort riktig. Så hvis du liker spill hvor lyden er halvparten av spillet, så er Isolation noe for deg. Bare bruk headset. Og aller viktigst: husk å puste. Det hender for ofte at jeg glemmer å gjøre det i det spillet.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...