Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor hyrer ikke Tom Hagen privatetterforsker?

Gjest 995af...f5a

Anbefalte innlegg

Gjest 995af...f5a

Jeg har vært så uheldig at jeg kjenner til noen kriminelle som selv har fått meg og flere til å tro at det er de som har tatt Anne Elisabeth Hagen. Jeg har selfølgelig sendt inn alt av beviser og forklart alt til både Tom Hagen sin advokat og etterforskerne som tar imot tips til saken. Det er nå over 5 år siden jeg gjorde det.

I starten rrodde jeg Tom Hagen var helt uskyldig men med tiden jsr jeg blitt usikker og tenker at han kan ha bestilt drap.

Det jeg reagerer på er at ikke Svein Holden og Tom Hagen har hyret privatetterforskere til å etterforske de personene jeg har tipset om og personer andre har tipset om.

Grunnen til at jeg tror det er de jeg kjenner er fordi de basically innrømte at de stod bak en slik kidnapping FØR denne saken kom på nyhetene i media men også ETTER at hun forsvant. 

Saken ble jo holdt hemmelig i 10 uker.

De fikk meg til å tro at noen andre som vi også kjenner som vil meg vondt hadde brukt dette mot dem for å presse de til å kidnappe og drepe meg også mot at vedkommende skulle være lojal mot dem.

Det har de selv innrømmet til meg og vedkommende som vil meg vondt har selv kommet med trusler om at hun skulle få dem til å ta meg. Og de som skulle ta meg har selv innrømmet det og agert med sinne og trusler når jeg spurte for mye.

Grunnen til at de ikke fikk gjort meg noe er at jeg sa nei til å bli med han ene hjem fra fest da han dukket opp på festen jeg var på for å prøve å sjekke meg opp for å lure meg med hjen. Men jeg skjønte at noe var galt.

Det jeg reagerer på her er at ikke Tom Hagen og advokaten hans samarbeider med politiet og jeg har sett klipp fra avhør med Tom Hagen der han virker tvilsom.

Han har mer enn nok penger til å sette privatetterforskere på personene jeg har tipset om når i politiet klarer å løse saken. Så jeg synes det er rart at han og hans advokat ikke samarbeider med politiet og at Tom Hagen nekter å gå i avhør.

Da kunne saken bøer løst. 

Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: 995af...f5a

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tom Hagen er velstående, men milliarden eller så som han er god for, står ikke på en bankkonto. Det er heller ikke slik at han ikke har brukt penger, da han bladde opp for at politiet skulle følge kryptosporet.

Det er ikke sikkert at det ville vært gunstig med privatetterforskere som trår i politiets arbeid så lenge politiet har drevet egen etterforskning. Han slipper i hvert fall kritikk for ikke å ha samarbeidet, og det virker mer fornuftig å eventuelt leie privatetterforsker nå. Hvis Hagen selv er overbevist om at ektefellen er død, er det jo også et spørsmål om hvor mye penger man skal bruke, all den tid det ikke bringer ektefellen tilbake, selv om sikkert også han gjerne ønsker å vite hva som har skjedd og hvor hun eventuelt er.

Tom Hagen er også skattebetaler, og det er rimelig, både for hans og hans savnede ektefelles del at samfunnet tar kostnaden for å følge alle spor så langt det går.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 995af...f5a
Cascada81 skrev (3 minutter siden):

Tom Hagen er velstående, men milliarden eller så som han er god for, står ikke på en bankkonto. Det er heller ikke slik at han ikke har brukt penger, da han bladde opp for at politiet skulle følge kryptosporet.

Det er ikke sikkert at det ville vært gunstig med privatetterforskere som trår i politiets arbeid så lenge politiet har drevet egen etterforskning. Han slipper i hvert fall kritikk for ikke å ha samarbeidet, og det virker mer fornuftig å eventuelt leie privatetterforsker nå. Hvis Hagen selv er overbevist om at ektefellen er død, er det jo også et spørsmål om hvor mye penger man skal bruke, all den tid det ikke bringer ektefellen tilbake, selv om sikkert også han gjerne ønsker å vite hva som har skjedd og hvor hun eventuelt er.

Tom Hagen er også skattebetaler, og det er rimelig, både for hans og hans savnede ektefelles del at samfunnet tar kostnaden for å følge alle spor så langt det går.

Sant nok. Jeg håper virkelig de finner ut hva som har skjedd og at det er de jeg tror og at de blir straffet. 

Om ikke så må de jeg kjenner uansett ha visst om dette før saken kom i media og ha med vilje spilt ett spill for å få folk til å tro at det er dem. Men virker også da rart at en annen felles kjent som vil meg vondt da skal ja fått greie på dette og brukt det imot dem for å drive utpressing for å få dem til å ta meg for å få lojalitet. 

Jeg har selfølgelig også anmeldet min sak til mitt politidistrikt og forklart alt jeg har skrevet her selv om ikke det er mitt politidistrikt som har Hagen saken.

Jeg håper Tom Hagen er uskyldig og at de finner kona hans i live uten at hun har lidd for mye og sittet innesperret i en mørk kjeller eller bonkers i 6 år. For det tror jeg nesten er værre enn å dø. 😕

Ts 

Lenke til kommentar
Gjest 995af...f5a

Det jeg mener er at jeg synes det er rart her at politiet ikke har etterforska. Det virker ikke som det har blitt det. 

Hvis ikke de jeg har anmeldt og tipset om har noe med saken å gjøre er det veldig rart at de blir truende og sinte når jeg spør for mye og sier at jeg har rett i mine antagelser og ser meg som en trussel.

Jeg mener at politiet burde etterforske de jeg snakker om uavhengig av Tom Hagen og krypto sporet.

Det er uansett farlig at de går løse i samfunnet og ikke får sin straff. Uansett om Tom Hagen føler seg sikker på at kona er død.

Det burde jo ikke bare være jsnd ansvar og skulle betale for å finne ut hvem som har gjort det. Politiet må uansett gjøre jobben sin. For meg virker det som de har etterforsket feil folk hele veien.

Ellers har de jeg kjenner spilt ett veldig rart spill.

Lenke til kommentar
Gjest 995af...f5a
Herr Brun skrev (10 minutter siden):

Du vet vel ikke hvilken etterforskning som er gjort verken av Tom Hagen(s team) eller av politiet. 

Ts her. Nei jeg vet ikke sikkert seldø. Men på det som står i aviser og blir nevnt på nyheiter virker det ikke sånn.

Lenke til kommentar
Gjest 995af...f5a
Herr Brun skrev (19 minutter siden):

Du vet vel ikke hvilken etterforskning som er gjort verken av Tom Hagen(s team) eller av politiet. 

Jeg ser jo at disse folka fremdeles er aktive på sosiale medier og går fritt siden jeg av og til ser dem på gata eller i butikken ect.

Men men sannheten kommer for en dag :) Jeg tror de koser seg med å ikke bli lagt merke til. Dette minner om forræder 

Lenke til kommentar

Det er heller ikkje gitt at det er bevis å finne sjølv om ein retter søkelyset mot navngitte enkeltpersonar som angiveleg har innrømma kidnapping ovanfor ein tredje person. Ein privatetterforsker kan ikkje gjere så veldig mykje meir enn å bruke tid på saka gjennom å følgje opp offentleg tilgjengeleg informasjon og ved å snakke med aktuelle personar. Politiet på sin side har langt meir tilgang på informasjon. Så lenge politiet etterforsker så er det uhensiktsmessig å skulle ha ein parallell privat etterforsking som er basert på eit tynnare bevisgrunnlag enn det politiet har tilgang til.

Det er heller ikkje gitt at tipset framstår som særleg truverdig, særleg i kriminelle miljø så er det ikkje uavanleg at ein skryter på seg kriminalitet som ein ikkje har utført. Både fordi det gir "street cred" å framstille seg sjølv som hardbarka kriminell, men også for å finne ut om ein har tystarar i eigne kretser. Om ein ikkje har gjort ugjerninga så har det liten konsekvens å bli gjenstand for ei politietterforskning basert på tips ettersom det då naturleg nok ikkje finnes bevis sidan heile tilståinga var basert på løgn. Og ved å fortelle litt ulike versjonar av løgnen til ulike personar så får ein også klarheit i kven som har tipsa politiet. Om politiet sikter dei for kidnapping av Anne Elisabeth så veit dei at det er du som tipsa politiet. Om dei blir sikta av politiet for Vålnes drapet så veit ein at det er person B som fekk presentert skrønen om at det var dei som stod bak drapet på Vålnes som har tipsa politiet.

Grunnen til at ein leiger inn privatetterforsker er ein av to grunnar. Enten fordi politiet ikkje etterforsker saka slik at ein sjølv må ta ansvar for etterforskninga. Og den andre grunnen er der ein meiner at politiet etterforsker heilt feil spor eller har komt til feil konklusjon.

Fram til no har det derfor ikkje vært behov for privatetterforsker. Det kan endre seg no etter at politiet har henlagt saka mot Tom Hagen og ikkje har nye spor å følgje opp. Så det er fyrst no at det er aktuelt med ein privatetterforskar som kan gå gjennom politiets bevis for å sjå om det er ting som politiet har oversett.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 995af...f5a
The Avatar skrev (36 minutter siden):

Det er heller ikkje gitt at det er bevis å finne sjølv om ein retter søkelyset mot navngitte enkeltpersonar som angiveleg har innrømma kidnapping ovanfor ein tredje person. Ein privatetterforsker kan ikkje gjere så veldig mykje meir enn å bruke tid på saka gjennom å følgje opp offentleg tilgjengeleg informasjon og ved å snakke med aktuelle personar. Politiet på sin side har langt meir tilgang på informasjon. Så lenge politiet etterforsker så er det uhensiktsmessig å skulle ha ein parallell privat etterforsking som er basert på eit tynnare bevisgrunnlag enn det politiet har tilgang til.

Det er heller ikkje gitt at tipset framstår som særleg truverdig, særleg i kriminelle miljø så er det ikkje uavanleg at ein skryter på seg kriminalitet som ein ikkje har utført. Både fordi det gir "street cred" å framstille seg sjølv som hardbarka kriminell, men også for å finne ut om ein har tystarar i eigne kretser. Om ein ikkje har gjort ugjerninga så har det liten konsekvens å bli gjenstand for ei politietterforskning basert på tips ettersom det då naturleg nok ikkje finnes bevis sidan heile tilståinga var basert på løgn. Og ved å fortelle litt ulike versjonar av løgnen til ulike personar så får ein også klarheit i kven som har tipsa politiet. Om politiet sikter dei for kidnapping av Anne Elisabeth så veit dei at det er du som tipsa politiet. Om dei blir sikta av politiet for Vålnes drapet så veit ein at det er person B som fekk presentert skrønen om at det var dei som stod bak drapet på Vålnes som har tipsa politiet.

Grunnen til at ein leiger inn privatetterforsker er ein av to grunnar. Enten fordi politiet ikkje etterforsker saka slik at ein sjølv må ta ansvar for etterforskninga. Og den andre grunnen er der ein meiner at politiet etterforsker heilt feil spor eller har komt til feil konklusjon.

Fram til no har det derfor ikkje vært behov for privatetterforsker. Det kan endre seg no etter at politiet har henlagt saka mot Tom Hagen og ikkje har nye spor å følgje opp. Så det er fyrst no at det er aktuelt med ein privatetterforskar som kan gå gjennom politiets bevis for å sjå om det er ting som politiet har oversett.

Ts her. Ja jeg har og hørt om at kriminelle så skryter på seg handlinger. Men hvis du leser min første del av innlegget en gang til så må de da ha visst om denne saken før den kom på nyhetene. Og hvorfor skulle de true meg til å holde kjeft uten grunn? Og hvorfor skulle min tidligere nabo bruke dette mot dem til å prøve å presse de til å kidnappe eller drepe meg for at ikke hun skulle tyste hvis det ikke var noe i det?

Dette ble et drama uten like der han som får meg til å tro at han er morder spurte om jeg ville bli med han hjem fra fest hos en felles kjent. Og jeg sa nei. Om jeg hadde takket ja er det ikke sikkert jeg hadde sittet her i dag 

Lenke til kommentar
Gjest c05db...284
Gjest 995af...f5a skrev (20 timer siden):

Ts her. Ja jeg har og hørt om at kriminelle så skryter på seg handlinger. Men hvis du leser min første del av innlegget en gang til så må de da ha visst om denne saken før den kom på nyhetene. Og hvorfor skulle de true meg til å holde kjeft uten grunn? Og hvorfor skulle min tidligere nabo bruke dette mot dem til å prøve å presse de til å kidnappe eller drepe meg for at ikke hun skulle tyste hvis det ikke var noe i det?

Dette ble et drama uten like der han som får meg til å tro at han er morder spurte om jeg ville bli med han hjem fra fest hos en felles kjent. Og jeg sa nei. Om jeg hadde takket ja er det ikke sikkert jeg hadde sittet her i dag 

Hvis en person som først har drept noen for penger mm og innser at noen er på "sporet" av å skjønne hva de har gjort som igjen tilsier at de kan lett se for seg å bli tatt. Så tror jeg helt ærlig vedkommende hadde fjernet seg med den eventuelle truslene uavhengig om en blir med hjem fra fest eller ikke.

Dette innlegget oser "trolling" av noen som kjeder seg litt og kanskje har dypdykket litt for mye i reddit kanalene som er om dette. Eller havner inne på samtlige forum via tor som har uuuuuuurovekkende mange "bevis" som viser til at det er hagen som står for det.

Basisen for alt du leser/ser på nett nå om dagen bør være skepsis. En telefonsamtale med deg er nok til å kunne skape en falsk identisk stemme av deg, med sosiale medier bilder ++ som de fleste har også, så kan du uten mye trøbbel lage en falsk "dårlig pixelert" overvåkningsvideo også som viser at du utfører kriminelle handlinger.

Anonymous poster hash: c05db...284

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...