Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Outlander starter ikke

Anbefalte innlegg

mobile999 skrev (3 minutter siden):

Du må teste drivstofftrykket hvis mulig, både fra pumpa i tanken og kombinasjonspumpa.

Ja, ba de på mobile moss om å gjøre det og koble til obd2 kontakt å lese feilkoder. men istedet leste de av feil koder å tok ut turbo å sjekka den! Så ba de dra til h**** å betalte for den ene timen da de ikke gjorde det jeg spurte de om. Siste gang jeg drar dit så må nok på ett nytt verksted. Regner med jeg kommer til å velge ett vanlig verksted for det å folk jeg kjenner til. For har ikke utstyr til det selv desverre

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Sjekket du gass spjeldet ?

det er det spjeldet som sitter etter egr inn mot innsug

dette spjeldet skal lukke seg når skal stoppe motoren, hensikten med at det spjeldet lukker seg er for å ikke slippe inn luft til sylindrene og gjør en stopp av motoren mere myk og jevn med å kvele luft tilgang. 

den kalles også for en anti shudder valve 

har nevnt og forslått dette tidligere her men virker ikke som det ble sjekket i feilsøk prosedyren din. 

som nevnt også så lager ikke denne feilen altid noe feilkode

sjekk dette, tar deg ca 4 minutter 

vist ikke dette var problemet i ditt tilfelle ville jeg målt motstand i hver enkelt dyse, vist en eller flere av dysene har feile verdier, kortslutning eller lignende kan dette slå ut hele injektor systemet 

men ifølge dine symptomer har jeg mest Tro på førstnevnte 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...