Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Outlander starter ikke


Anbefalte innlegg

Ja men dette er jo to forskjellige ting 

 

det er ikke ventilen som skal kodes eller adapteres, det er fødepumpen som skal levere dieselen som skal kalibreres til at en ventil ikke er slitt lengre. 
 

kan garantere deg at bilen hadde gått like fint uten den justeringen 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
MAtroxX skrev (7 minutter siden):

Ja men dette er jo to forskjellige ting 

 

det er ikke ventilen som skal kodes eller adapteres, det er fødepumpen som skal levere dieselen som skal kalibreres til at en ventil ikke er slitt lengre. 
 

kan garantere deg at bilen hadde gått like fint uten den justeringen 

After the suction control valve, learn the supply pump (Refer to GROUP 00 - Precautions Before Service, What The Common Rail Engine Learns http://mmc-manuals.ru/manuals/l200_v/online/Service_Manual_v2/2020/M1/icon/intxref_mark.png).
 

fortell men en ting, var det comon rail på den l200 eller mekanisk dieselpumpe ??

mulig den har vært så ny, det aner jeg ikke

Endret av MAtroxX
Lenke til kommentar
MAtroxX skrev (10 minutter siden):

Ja men dette er jo to forskjellige ting 

 

det er ikke ventilen som skal kodes eller adapteres, det er fødepumpen som skal levere dieselen som skal kalibreres til at en ventil ikke er slitt lengre. 
 

kan garantere deg at bilen hadde gått like fint uten den justeringen 

Satt inn ny ventil på min L200 etter en stund gikk bilen rett i nødmodus med samme symptomer ringte Mitsubishi som sa at den skulle læres inn etter det var gjort fikk ikke bilen i Nødmodus igjen feilkoden var P0089 bilen var da gått 132 000

Endret av Maskinfører
Lenke til kommentar
MAtroxX skrev (2 minutter siden):

Tenker du på lufte røret opp tanken? 
det har ingenting med levering å gjøre 

 

det har med forurensing av drivstoffet 

 

det kommer vann ned i tanken

Men selvfølgelig , vist drivstoffet er forurenset gir det samme feil symptomer 

så egentlig et godt tips å sjekke fra han der

 

Lenke til kommentar
Megane11 skrev (23 timer siden):

Ville tatt av innerskjermen ved påfyllingsrøret og kontrollert det for rust skader (med mindre Mitsubishi har laget disse i noe rustfritt de senere årene).

Har det rustet hull, er det snarveien for vann og partikler ned i dieseltanken og da er hopprennet i gang; bytte rør, ned med tanken (spyle, skylle), og potensielt ny høytrykk dieselpumpe.

 

Høytrykk dieselpumpe? Tenker du på fødepumpe i tanken? Har nylig byttet den å. Vært med hånda nedi tanken med fille å sjekket om det kunne være mye drit i tanken men var overraskende rent😃

Lenke til kommentar

Rant det bare sakte ut, eller sprutet det diesel når du tok av slangen til dieselfilteret? Jeg ville ha løsnet på røret som går til en av dysene, bare for å sjekke at motoren faktisk får diesel.

Tror den er i orden siden du sier at motoren går fint rundt, men skader ikke å inspisere regreima heller.

Lenke til kommentar
freedomseeker skrev (7 timer siden):

Rant det bare sakte ut, eller sprutet det diesel når du tok av slangen til dieselfilteret? Jeg ville ha løsnet på røret som går til en av dysene, bare for å sjekke at motoren faktisk får diesel.

Tror den er i orden siden du sier at motoren går fint rundt, men skader ikke å inspisere regreima heller.

Det sprutet bra stråle ut med diesel. 

Er somsagt pumpe dyser på denne. Så er ikke noe rør der å skru av desverre. 

Regreima var planen å få bytta snart, men den er hel å har alle tennene sine. 

Lenke til kommentar
mitsubishiowner skrev (1 time siden):

Det sprutet bra stråle ut med diesel. 

Er somsagt pumpe dyser på denne. Så er ikke noe rør der å skru av desverre. 

Regreima var planen å få bytta snart, men den er hel å har alle tennene sine. 

Ja er klar over at det er pd, men da er kanskje tilførsel til dysene under toppdekselet.
Glødelampa oppfører seg normalt?
Om motoren har kompresjon, og får diesel og oksygen så vil den jo i det minste tenne.

Edit, ifølge denne posten:
https://forums.tdiclub.com/index.php?threads/how-does-pd-injection-work.149526/

"There is an electric pump in the tank which sends fuel to the motor. There is another pump on the end of the motor that pressurizes the fuel a bit more and supplies this to the injector."

Så skal det være en pumpe til etter fødepumpen i tanken, denne er mest sannsynlig plassert etter drivstoff-filteret.

 

 

Endret av freedomseeker
Lenke til kommentar
freedomseeker skrev (34 minutter siden):

Ja er klar over at det er pd, men da er kanskje tilførsel til dysene under toppdekselet.
Glødelampa oppfører seg normalt?
Om motoren har kompresjon, og får diesel og oksygen så vil den jo i det minste tenne.

Edit, ifølge denne posten:
https://forums.tdiclub.com/index.php?threads/how-does-pd-injection-work.149526/

"There is an electric pump in the tank which sends fuel to the motor. There is another pump on the end of the motor that pressurizes the fuel a bit more and supplies this to the injector."

Så skal det være en pumpe til etter fødepumpen i tanken, denne er mest sannsynlig plassert etter drivstoff-filteret.

 

 

Mener slangene går fra diesel filteret å inn på vakuum pumpa. Orker ikke gå ut å sjekke nå, det blåser helt jævlig her nå. 

Lenke til kommentar
mitsubishiowner skrev (29 minutter siden):

Mener slangene går fra diesel filteret å inn på vakuum pumpa.

Kanskje det er en kombinert pumpe.

Det ser ut som det finnes et helt sett med pakninger å få kjøpt til den. Er det det som er gjort? Når ble det gjort (i forhold til stoppen på E6)?

Endret av mobile999
Lenke til kommentar
mobile999 skrev (18 minutter siden):

Kanskje det er en kombinert pumpe.

Det ser ut som det finnes et helt sett med pakninger å få kjøpt til den. Er det det som er gjort? Når ble det gjort (i forhold til stoppen på E6)?

Ble gjort ikke lenge etter den stoppet. Fikk tips om at det kunne være det som var problemet, da jeg skiftet dieselfilter å helte ut dieselen i filteret så var det nesten helt svart diesel som kom ut. At det var olje og diesel blanding som hadde blandet seg i vakuumpumpa så måtte bytte det

Lenke til kommentar
mobile999 skrev (27 minutter siden):

Da har vel drivstofftanken den blandingen nå?

Har kombinasjonspumpa port for å teste drivstofftrykket?

Har tatt ut diesel fra tanken å den er fin farge på. Tok ut hvertfall en liter å også helte gjennom ett kaffe filter å det var fin normal diesel farge, ikke noe skitt i den.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...