MAtroxX Skrevet 20. oktober Del Skrevet 20. oktober Ja men dette er jo to forskjellige ting det er ikke ventilen som skal kodes eller adapteres, det er fødepumpen som skal levere dieselen som skal kalibreres til at en ventil ikke er slitt lengre. kan garantere deg at bilen hadde gått like fint uten den justeringen Lenke til kommentar
MAtroxX Skrevet 20. oktober Del Skrevet 20. oktober (endret) MAtroxX skrev (7 minutter siden): Ja men dette er jo to forskjellige ting det er ikke ventilen som skal kodes eller adapteres, det er fødepumpen som skal levere dieselen som skal kalibreres til at en ventil ikke er slitt lengre. kan garantere deg at bilen hadde gått like fint uten den justeringen After the suction control valve, learn the supply pump (Refer to GROUP 00 - Precautions Before Service, What The Common Rail Engine Learns http://mmc-manuals.ru/manuals/l200_v/online/Service_Manual_v2/2020/M1/icon/intxref_mark.png). fortell men en ting, var det comon rail på den l200 eller mekanisk dieselpumpe ?? mulig den har vært så ny, det aner jeg ikke Endret 20. oktober av MAtroxX Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 20. oktober Del Skrevet 20. oktober (endret) MAtroxX skrev (10 minutter siden): Ja men dette er jo to forskjellige ting det er ikke ventilen som skal kodes eller adapteres, det er fødepumpen som skal levere dieselen som skal kalibreres til at en ventil ikke er slitt lengre. kan garantere deg at bilen hadde gått like fint uten den justeringen Satt inn ny ventil på min L200 etter en stund gikk bilen rett i nødmodus med samme symptomer ringte Mitsubishi som sa at den skulle læres inn etter det var gjort fikk ikke bilen i Nødmodus igjen feilkoden var P0089 bilen var da gått 132 000 Endret 20. oktober av Maskinfører Lenke til kommentar
MAtroxX Skrevet 20. oktober Del Skrevet 20. oktober Okey ja da har du sikker comon rail da, bra de kunne ordne det da Lenke til kommentar
Megane11 Skrevet 20. oktober Del Skrevet 20. oktober mobile999 skrev (9 timer siden): Pumpedysemotoren i ts sin bil har vel ikke høytrykkspumpe? Ville sjekket det røret uansett om det er høytrykk eller ikke, tar noen minutter å demontere. Lenke til kommentar
MAtroxX Skrevet 20. oktober Del Skrevet 20. oktober (endret) 👍 Endret 20. oktober av MAtroxX Lenke til kommentar
MAtroxX Skrevet 20. oktober Del Skrevet 20. oktober MAtroxX skrev (2 minutter siden): Tenker du på lufte røret opp tanken? det har ingenting med levering å gjøre det har med forurensing av drivstoffet det kommer vann ned i tanken Men selvfølgelig , vist drivstoffet er forurenset gir det samme feil symptomer så egentlig et godt tips å sjekke fra han der Lenke til kommentar
mitsubishiowner Skrevet 20. oktober Forfatter Del Skrevet 20. oktober Megane11 skrev (23 timer siden): Ville tatt av innerskjermen ved påfyllingsrøret og kontrollert det for rust skader (med mindre Mitsubishi har laget disse i noe rustfritt de senere årene). Har det rustet hull, er det snarveien for vann og partikler ned i dieseltanken og da er hopprennet i gang; bytte rør, ned med tanken (spyle, skylle), og potensielt ny høytrykk dieselpumpe. Høytrykk dieselpumpe? Tenker du på fødepumpe i tanken? Har nylig byttet den å. Vært med hånda nedi tanken med fille å sjekket om det kunne være mye drit i tanken men var overraskende rent😃 Lenke til kommentar
mitsubishiowner Skrevet 20. oktober Forfatter Del Skrevet 20. oktober mobile999 skrev (10 timer siden): Pumpedysemotoren i ts sin bil har vel ikke høytrykkspumpe? Ikke beste bildet men er det denne du tenker på? Den er tatt ut å byttet pakninger i også. Fått sjekket en del på bilen iogmed den har jo nå stått i 4mnd nå Lenke til kommentar
mitsubishiowner Skrevet 20. oktober Forfatter Del Skrevet 20. oktober MAtroxX skrev (58 minutter siden): Hadde den modellen nettopp inne, fant en magnet ventil ikke merke verkstedet fant på automat kassen. du tapte den så jævla hardt Den bilen startet heller ikke? Jeg har manuell om det har noe å si🤔 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 20. oktober Del Skrevet 20. oktober mitsubishiowner skrev (1 time siden): Ikke beste bildet men er det denne du tenker på? Det er en vakuumpumpe. 1 Lenke til kommentar
freedomseeker Skrevet 21. oktober Del Skrevet 21. oktober Rant det bare sakte ut, eller sprutet det diesel når du tok av slangen til dieselfilteret? Jeg ville ha løsnet på røret som går til en av dysene, bare for å sjekke at motoren faktisk får diesel. Tror den er i orden siden du sier at motoren går fint rundt, men skader ikke å inspisere regreima heller. Lenke til kommentar
mitsubishiowner Skrevet 21. oktober Forfatter Del Skrevet 21. oktober freedomseeker skrev (7 timer siden): Rant det bare sakte ut, eller sprutet det diesel når du tok av slangen til dieselfilteret? Jeg ville ha løsnet på røret som går til en av dysene, bare for å sjekke at motoren faktisk får diesel. Tror den er i orden siden du sier at motoren går fint rundt, men skader ikke å inspisere regreima heller. Det sprutet bra stråle ut med diesel. Er somsagt pumpe dyser på denne. Så er ikke noe rør der å skru av desverre. Regreima var planen å få bytta snart, men den er hel å har alle tennene sine. Lenke til kommentar
freedomseeker Skrevet 21. oktober Del Skrevet 21. oktober (endret) mitsubishiowner skrev (1 time siden): Det sprutet bra stråle ut med diesel. Er somsagt pumpe dyser på denne. Så er ikke noe rør der å skru av desverre. Regreima var planen å få bytta snart, men den er hel å har alle tennene sine. Ja er klar over at det er pd, men da er kanskje tilførsel til dysene under toppdekselet. Glødelampa oppfører seg normalt? Om motoren har kompresjon, og får diesel og oksygen så vil den jo i det minste tenne. Edit, ifølge denne posten: https://forums.tdiclub.com/index.php?threads/how-does-pd-injection-work.149526/ "There is an electric pump in the tank which sends fuel to the motor. There is another pump on the end of the motor that pressurizes the fuel a bit more and supplies this to the injector." Så skal det være en pumpe til etter fødepumpen i tanken, denne er mest sannsynlig plassert etter drivstoff-filteret. Endret 21. oktober av freedomseeker Lenke til kommentar
mitsubishiowner Skrevet 21. oktober Forfatter Del Skrevet 21. oktober freedomseeker skrev (34 minutter siden): Ja er klar over at det er pd, men da er kanskje tilførsel til dysene under toppdekselet. Glødelampa oppfører seg normalt? Om motoren har kompresjon, og får diesel og oksygen så vil den jo i det minste tenne. Edit, ifølge denne posten: https://forums.tdiclub.com/index.php?threads/how-does-pd-injection-work.149526/ "There is an electric pump in the tank which sends fuel to the motor. There is another pump on the end of the motor that pressurizes the fuel a bit more and supplies this to the injector." Så skal det være en pumpe til etter fødepumpen i tanken, denne er mest sannsynlig plassert etter drivstoff-filteret. Mener slangene går fra diesel filteret å inn på vakuum pumpa. Orker ikke gå ut å sjekke nå, det blåser helt jævlig her nå. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 21. oktober Del Skrevet 21. oktober (endret) mitsubishiowner skrev (29 minutter siden): Mener slangene går fra diesel filteret å inn på vakuum pumpa. Kanskje det er en kombinert pumpe. Det ser ut som det finnes et helt sett med pakninger å få kjøpt til den. Er det det som er gjort? Når ble det gjort (i forhold til stoppen på E6)? Endret 21. oktober av mobile999 Lenke til kommentar
mitsubishiowner Skrevet 21. oktober Forfatter Del Skrevet 21. oktober mobile999 skrev (18 minutter siden): Kanskje det er en kombinert pumpe. Det ser ut som det finnes et helt sett med pakninger å få kjøpt til den. Er det det som er gjort? Når ble det gjort (i forhold til stoppen på E6)? Ble gjort ikke lenge etter den stoppet. Fikk tips om at det kunne være det som var problemet, da jeg skiftet dieselfilter å helte ut dieselen i filteret så var det nesten helt svart diesel som kom ut. At det var olje og diesel blanding som hadde blandet seg i vakuumpumpa så måtte bytte det Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 21. oktober Del Skrevet 21. oktober mitsubishiowner skrev (4 timer siden): At det var olje og diesel blanding som hadde blandet seg i vakuumpumpa så måtte bytte det Da har vel drivstofftanken den blandingen nå? Har kombinasjonspumpa port for å teste drivstofftrykket? Lenke til kommentar
mitsubishiowner Skrevet 21. oktober Forfatter Del Skrevet 21. oktober mobile999 skrev (27 minutter siden): Da har vel drivstofftanken den blandingen nå? Har kombinasjonspumpa port for å teste drivstofftrykket? Har tatt ut diesel fra tanken å den er fin farge på. Tok ut hvertfall en liter å også helte gjennom ett kaffe filter å det var fin normal diesel farge, ikke noe skitt i den. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 21. oktober Del Skrevet 21. oktober Du må teste drivstofftrykket hvis mulig, både fra pumpa i tanken og kombinasjonspumpa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå