Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Outlander starter ikke


Anbefalte innlegg

Ja men dette er jo to forskjellige ting 

 

det er ikke ventilen som skal kodes eller adapteres, det er fødepumpen som skal levere dieselen som skal kalibreres til at en ventil ikke er slitt lengre. 
 

kan garantere deg at bilen hadde gått like fint uten den justeringen 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
MAtroxX skrev (7 minutter siden):

Ja men dette er jo to forskjellige ting 

 

det er ikke ventilen som skal kodes eller adapteres, det er fødepumpen som skal levere dieselen som skal kalibreres til at en ventil ikke er slitt lengre. 
 

kan garantere deg at bilen hadde gått like fint uten den justeringen 

After the suction control valve, learn the supply pump (Refer to GROUP 00 - Precautions Before Service, What The Common Rail Engine Learns http://mmc-manuals.ru/manuals/l200_v/online/Service_Manual_v2/2020/M1/icon/intxref_mark.png).
 

fortell men en ting, var det comon rail på den l200 eller mekanisk dieselpumpe ??

mulig den har vært så ny, det aner jeg ikke

Endret av MAtroxX
Lenke til kommentar
MAtroxX skrev (10 minutter siden):

Ja men dette er jo to forskjellige ting 

 

det er ikke ventilen som skal kodes eller adapteres, det er fødepumpen som skal levere dieselen som skal kalibreres til at en ventil ikke er slitt lengre. 
 

kan garantere deg at bilen hadde gått like fint uten den justeringen 

Satt inn ny ventil på min L200 etter en stund gikk bilen rett i nødmodus med samme symptomer ringte Mitsubishi som sa at den skulle læres inn etter det var gjort fikk ikke bilen i Nødmodus igjen feilkoden var P0089 bilen var da gått 132 000

Endret av Maskinfører
Lenke til kommentar
MAtroxX skrev (2 minutter siden):

Tenker du på lufte røret opp tanken? 
det har ingenting med levering å gjøre 

 

det har med forurensing av drivstoffet 

 

det kommer vann ned i tanken

Men selvfølgelig , vist drivstoffet er forurenset gir det samme feil symptomer 

så egentlig et godt tips å sjekke fra han der

 

Lenke til kommentar
Megane11 skrev (23 timer siden):

Ville tatt av innerskjermen ved påfyllingsrøret og kontrollert det for rust skader (med mindre Mitsubishi har laget disse i noe rustfritt de senere årene).

Har det rustet hull, er det snarveien for vann og partikler ned i dieseltanken og da er hopprennet i gang; bytte rør, ned med tanken (spyle, skylle), og potensielt ny høytrykk dieselpumpe.

 

Høytrykk dieselpumpe? Tenker du på fødepumpe i tanken? Har nylig byttet den å. Vært med hånda nedi tanken med fille å sjekket om det kunne være mye drit i tanken men var overraskende rent😃

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...