Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Outlander starter ikke


Anbefalte innlegg

Har en misubishi outlander 2008 2.0 bsy som ikke vil starte. Jeg mistet all kraft på e6 å bilen ville ikke gi gass. Ingenting skjedde når jeg trykket på gasspedalen. 

Fikk kjørt inn til siden å skulle stoppe å starte bilen igjen. Får startet den men går kun til ca 700omdr før den stopper av seg selv. Ingen fusking heller. 

Har hatt den på merkeverksted på mobile men de fant ingen feilkoder eller noe. 

Har sjekket egr, ledninger til dyser (er pumpedyse på disse), turbo er ok, dieselfilter er nylig byttet, hører fødepumpa i tanken går, har tatt av slange til dieselfilter å kommer diesel ut. Nå kun kjiner den å høres ut som den vil starte men gjør det ikke. 

Nå klør jeg meg i hodet å skjønner ikke hvor å starte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For meg så høres det ut som om det er et problem med drivstofftilførselen.
Noe spesielt at det ikke er noen feilkoder forsåvidt, det vanskeliggjør feilsøkingen.

Dette er en vag motor som det solgt millioner av, så burde være enkelt å finne noen som har peiling på dette.

Lenke til kommentar
freedomseeker skrev (1 time siden):

For meg så høres det ut som om det er et problem med drivstofftilførselen.
Noe spesielt at det ikke er noen feilkoder forsåvidt, det vanskeliggjør feilsøkingen.

Dette er en vag motor som det solgt millioner av, så burde være enkelt å finne noen som har peiling på dette.

Ja, hat pratet med flere vag verksteder men de kunne ikke ta den inn da det ikke var vw emblem i grillen 

Lenke til kommentar

Ville tatt av innerskjermen ved påfyllingsrøret og kontrollert det for rust skader (med mindre Mitsubishi har laget disse i noe rustfritt de senere årene).

Har det rustet hull, er det snarveien for vann og partikler ned i dieseltanken og da er hopprennet i gang; bytte rør, ned med tanken (spyle, skylle), og potensielt ny høytrykk dieselpumpe.

 

Endret av Megane11
Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (På 19.10.2024 den 7:03 PM):

Org diagnoseprogram for Mitsubishi 😀

$_57.jpeg

Absolutt ikke nødvendig 

her er det obd2 kontakt og fullt utlesbart for de aller fleste testere 

Launch testeren min er veldig gode på disse modellene 

å vist jeg jeg ikke husker helt feil er vell denne motoren en vag pumpedyse motor

Så Ingen høytrykks pumpe innvolvert

(sikkert mange som har sagt det allerede men orker ikke lese alt)

Altså motoren er rimelig simpel og  driftssikker, får den diesel og får den luft går de som oftest 

Aller første du sjekker er om gass spjeldet står stengt når du prøver å starte 

 

dette lager ikke altid feilkoder og får motoren til å bli kvelt

 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
MAtroxX skrev (7 minutter siden):

Absolutt ikke nødvendig 

her er det obd2 kontakt og fullt utlesbart for de aller fleste testere 

Launch testeren min er veldig gode på disse modellene 

å vist jeg jeg ikke husker helt feil er vell denne motoren en vag pumpedyse motor

Så Ingen høytrykks pumpe innvolvert

(sikkert mange som har sagt det allerede men orker ikke lese alt)

Altså motoren er rimelig simpel og  driftssikker, får den diesel og får den luft går de som oftest 

Aller første du sjekker er om gass spjeldet står stengt når du prøver å starte 

 

dette lager ikke altid feilkoder og får motoren til å bli kvelt

 

 

 

 

MUT-III er det som funker på Mitsubishi 😀

Lenke til kommentar
mitsubishiowner skrev (På 19.10.2024 den 4:40 PM):

Har en misubishi outlander 2008 2.0 bsy som ikke vil starte. Jeg mistet all kraft på e6 å bilen ville ikke gi gass. Ingenting skjedde når jeg trykket på gasspedalen. 

Fikk kjørt inn til siden å skulle stoppe å starte bilen igjen. Får startet den men går kun til ca 700omdr før den stopper av seg selv. Ingen fusking heller. 

Har hatt den på merkeverksted på mobile men de fant ingen feilkoder eller noe. 

Har sjekket egr, ledninger til dyser (er pumpedyse på disse), turbo er ok, dieselfilter er nylig byttet, hører fødepumpa i tanken går, har tatt av slange til dieselfilter å kommer diesel ut. Nå kun kjiner den å høres ut som den vil starte men gjør det ikke. 

Nå klør jeg meg i hodet å skjønner ikke hvor å starte. 

Tipper du har Suction Controll Valve SCV ventilen på dieselpumpa da går bilen i Nødmodus måtte skifte min ventil på min 2009 Mod L200 betalte 600,- for den fra USA jeg måtte innføre læring av den nye med nevnte diagnoseutstyr MUT-III dette utstyret hadde jeg selv på verksted ville det kosta 10 000,- kun motorforum utfører dette 

Endret av Maskinfører
Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (Akkurat nå):

MUT-III er det som funker på Mitsubishi 😀

Begrunnelse ? I en feilsøkelse sammenheng 

har alt av live data bilen kan levere på min tester 

hva gjør din bedre på en feilsøkingsdiagnose?

det aller meste handler om hvem som bruker utstyret og ikke hvor jævla dyrt eller spessielt utstyret er. Tolking og framgangs metoder er et alfa omega. Å ikke glem at ett multimeter kan gjøre samme jobben om så lenge det ikke er aktive feilkoder å lese ut

 

Tar seff litt lengre tid enn å bruke live data, men på gamle biler som denne er dårlige ledningsnett og feilaktig komunikasjon mellom enhete ett faktum da halv råtne kabler skaper feil motstand i systemet 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
MAtroxX skrev (3 minutter siden):

Begrunnelse ? I en feilsøkelse sammenheng 

har alt av live data bilen kan levere på min tester 

hva gjør din bedre på en feilsøkingsdiagnose?

det aller meste handler om hvem som bruker utstyret og ikke hvor jævla dyrt eller spessielt utstyret er. Tolking og framgangs metoder er et alfa omega. Å ikke glem at ett multimeter kan gjøre samme jobben om så lenge det ikke er aktive feilkoder å lese ut

 

Tar seff litt lengre tid enn å bruke live data, men på gamle biler som denne er dårlige ledningsnett og feilaktig komunikasjon mellom enhete ett faktum da halv råtne kabler skaper feil motstand i systemet 

MUT-III er original Diagnose for Mitsubishi jeg har annet utstyr også som gjør at du kan gjøre endringer på Etacs ikke en gang Motorforum kan dette 😉 

Lenke til kommentar
MAtroxX skrev (4 minutter siden):

Begrunnelse ? I en feilsøkelse sammenheng 

har alt av live data bilen kan levere på min tester 

hva gjør din bedre på en feilsøkingsdiagnose?

det aller meste handler om hvem som bruker utstyret og ikke hvor jævla dyrt eller spessielt utstyret er. Tolking og framgangs metoder er et alfa omega. Å ikke glem at ett multimeter kan gjøre samme jobben om så lenge det ikke er aktive feilkoder å lese ut

 

Tar seff litt lengre tid enn å bruke live data, men på gamle biler som denne er dårlige ledningsnett og feilaktig komunikasjon mellom enhete ett faktum da halv råtne kabler skaper feil motstand i systemet 

Prøv testeren din på en 2002 Pajero og se hva som skjer 😉

Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (9 minutter siden):

Tipper du har Suction Controll Valve SCV ventilen på dieselpumpa da går bilen i Nødmodus måtte skifte min ventil på min 2009 Mod L200 betalte 600,- for den fra USA jeg måtte innføre læring av den nye med nevnte diagnoseutstyr MUT-III dette utstyret hadde jeg selv på verksted ville det kosta 10 000,- kun motorforum utfører dette 

Tull og tøys 

 

den ventilen har to pinner i stikket 

pluss og minus

 

av og på med batteriet la det være av ett kvarter så alt er tømt for strøm, så starter den selv læring selv

Lenke til kommentar
MAtroxX skrev (21 minutter siden):

Tull og tøys 

 

den ventilen har to pinner i stikket 

pluss og minus

 

av og på med batteriet la det være av ett kvarter så alt er tømt for strøm, så starter den selv læring selv

Min måtte læres inn så enkelt er det skiftet den i 2019 http://mmc-manuals.ru/manuals/l200_v/online/Service_Manual_v2/2020/M1/html/M11335037A000300ENG.html

Endret av Maskinfører
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...