mitsubishiowner Skrevet 19. oktober Del Skrevet 19. oktober Har en misubishi outlander 2008 2.0 bsy som ikke vil starte. Jeg mistet all kraft på e6 å bilen ville ikke gi gass. Ingenting skjedde når jeg trykket på gasspedalen. Fikk kjørt inn til siden å skulle stoppe å starte bilen igjen. Får startet den men går kun til ca 700omdr før den stopper av seg selv. Ingen fusking heller. Har hatt den på merkeverksted på mobile men de fant ingen feilkoder eller noe. Har sjekket egr, ledninger til dyser (er pumpedyse på disse), turbo er ok, dieselfilter er nylig byttet, hører fødepumpa i tanken går, har tatt av slange til dieselfilter å kommer diesel ut. Nå kun kjiner den å høres ut som den vil starte men gjør det ikke. Nå klør jeg meg i hodet å skjønner ikke hvor å starte. 1 Lenke til kommentar
freedomseeker Skrevet 19. oktober Del Skrevet 19. oktober For meg så høres det ut som om det er et problem med drivstofftilførselen. Noe spesielt at det ikke er noen feilkoder forsåvidt, det vanskeliggjør feilsøkingen. Dette er en vag motor som det solgt millioner av, så burde være enkelt å finne noen som har peiling på dette. Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 19. oktober Del Skrevet 19. oktober Må vel ha MUT-III på denne tenker jeg Lenke til kommentar
mitsubishiowner Skrevet 19. oktober Forfatter Del Skrevet 19. oktober freedomseeker skrev (1 time siden): For meg så høres det ut som om det er et problem med drivstofftilførselen. Noe spesielt at det ikke er noen feilkoder forsåvidt, det vanskeliggjør feilsøkingen. Dette er en vag motor som det solgt millioner av, så burde være enkelt å finne noen som har peiling på dette. Ja, hat pratet med flere vag verksteder men de kunne ikke ta den inn da det ikke var vw emblem i grillen Lenke til kommentar
mitsubishiowner Skrevet 19. oktober Forfatter Del Skrevet 19. oktober Maskinfører skrev (59 minutter siden): Må vel ha MUT-III på denne tenker jeg Hva er det? 1 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 19. oktober Del Skrevet 19. oktober mitsubishiowner skrev (50 minutter siden): Hva er det? Org diagnoseprogram for Mitsubishi 😀 Lenke til kommentar
Megane11 Skrevet 19. oktober Del Skrevet 19. oktober (endret) Ville tatt av innerskjermen ved påfyllingsrøret og kontrollert det for rust skader (med mindre Mitsubishi har laget disse i noe rustfritt de senere årene). Har det rustet hull, er det snarveien for vann og partikler ned i dieseltanken og da er hopprennet i gang; bytte rør, ned med tanken (spyle, skylle), og potensielt ny høytrykk dieselpumpe. Endret 19. oktober av Megane11 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 20. oktober Del Skrevet 20. oktober Megane11 skrev (13 timer siden): potensielt ny høytrykk dieselpumpe Pumpedysemotoren i ts sin bil har vel ikke høytrykkspumpe? 1 Lenke til kommentar
MAtroxX Skrevet 20. oktober Del Skrevet 20. oktober Maskinfører skrev (På 19.10.2024 den 7:03 PM): Org diagnoseprogram for Mitsubishi 😀 Absolutt ikke nødvendig her er det obd2 kontakt og fullt utlesbart for de aller fleste testere Launch testeren min er veldig gode på disse modellene å vist jeg jeg ikke husker helt feil er vell denne motoren en vag pumpedyse motor Så Ingen høytrykks pumpe innvolvert (sikkert mange som har sagt det allerede men orker ikke lese alt) Altså motoren er rimelig simpel og driftssikker, får den diesel og får den luft går de som oftest Aller første du sjekker er om gass spjeldet står stengt når du prøver å starte dette lager ikke altid feilkoder og får motoren til å bli kvelt 1 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 20. oktober Del Skrevet 20. oktober MAtroxX skrev (7 minutter siden): Absolutt ikke nødvendig her er det obd2 kontakt og fullt utlesbart for de aller fleste testere Launch testeren min er veldig gode på disse modellene å vist jeg jeg ikke husker helt feil er vell denne motoren en vag pumpedyse motor Så Ingen høytrykks pumpe innvolvert (sikkert mange som har sagt det allerede men orker ikke lese alt) Altså motoren er rimelig simpel og driftssikker, får den diesel og får den luft går de som oftest Aller første du sjekker er om gass spjeldet står stengt når du prøver å starte dette lager ikke altid feilkoder og får motoren til å bli kvelt MUT-III er det som funker på Mitsubishi 😀 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 20. oktober Del Skrevet 20. oktober (endret) mitsubishiowner skrev (På 19.10.2024 den 4:40 PM): Har en misubishi outlander 2008 2.0 bsy som ikke vil starte. Jeg mistet all kraft på e6 å bilen ville ikke gi gass. Ingenting skjedde når jeg trykket på gasspedalen. Fikk kjørt inn til siden å skulle stoppe å starte bilen igjen. Får startet den men går kun til ca 700omdr før den stopper av seg selv. Ingen fusking heller. Har hatt den på merkeverksted på mobile men de fant ingen feilkoder eller noe. Har sjekket egr, ledninger til dyser (er pumpedyse på disse), turbo er ok, dieselfilter er nylig byttet, hører fødepumpa i tanken går, har tatt av slange til dieselfilter å kommer diesel ut. Nå kun kjiner den å høres ut som den vil starte men gjør det ikke. Nå klør jeg meg i hodet å skjønner ikke hvor å starte. Tipper du har Suction Controll Valve SCV ventilen på dieselpumpa da går bilen i Nødmodus måtte skifte min ventil på min 2009 Mod L200 betalte 600,- for den fra USA jeg måtte innføre læring av den nye med nevnte diagnoseutstyr MUT-III dette utstyret hadde jeg selv på verksted ville det kosta 10 000,- kun motorforum utfører dette Endret 20. oktober av Maskinfører Lenke til kommentar
MAtroxX Skrevet 20. oktober Del Skrevet 20. oktober Maskinfører skrev (Akkurat nå): MUT-III er det som funker på Mitsubishi 😀 Begrunnelse ? I en feilsøkelse sammenheng har alt av live data bilen kan levere på min tester hva gjør din bedre på en feilsøkingsdiagnose? det aller meste handler om hvem som bruker utstyret og ikke hvor jævla dyrt eller spessielt utstyret er. Tolking og framgangs metoder er et alfa omega. Å ikke glem at ett multimeter kan gjøre samme jobben om så lenge det ikke er aktive feilkoder å lese ut Tar seff litt lengre tid enn å bruke live data, men på gamle biler som denne er dårlige ledningsnett og feilaktig komunikasjon mellom enhete ett faktum da halv råtne kabler skaper feil motstand i systemet 1 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 20. oktober Del Skrevet 20. oktober MAtroxX skrev (3 minutter siden): Begrunnelse ? I en feilsøkelse sammenheng har alt av live data bilen kan levere på min tester hva gjør din bedre på en feilsøkingsdiagnose? det aller meste handler om hvem som bruker utstyret og ikke hvor jævla dyrt eller spessielt utstyret er. Tolking og framgangs metoder er et alfa omega. Å ikke glem at ett multimeter kan gjøre samme jobben om så lenge det ikke er aktive feilkoder å lese ut Tar seff litt lengre tid enn å bruke live data, men på gamle biler som denne er dårlige ledningsnett og feilaktig komunikasjon mellom enhete ett faktum da halv råtne kabler skaper feil motstand i systemet MUT-III er original Diagnose for Mitsubishi jeg har annet utstyr også som gjør at du kan gjøre endringer på Etacs ikke en gang Motorforum kan dette 😉 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 20. oktober Del Skrevet 20. oktober MAtroxX skrev (4 minutter siden): Begrunnelse ? I en feilsøkelse sammenheng har alt av live data bilen kan levere på min tester hva gjør din bedre på en feilsøkingsdiagnose? det aller meste handler om hvem som bruker utstyret og ikke hvor jævla dyrt eller spessielt utstyret er. Tolking og framgangs metoder er et alfa omega. Å ikke glem at ett multimeter kan gjøre samme jobben om så lenge det ikke er aktive feilkoder å lese ut Tar seff litt lengre tid enn å bruke live data, men på gamle biler som denne er dårlige ledningsnett og feilaktig komunikasjon mellom enhete ett faktum da halv råtne kabler skaper feil motstand i systemet Prøv testeren din på en 2002 Pajero og se hva som skjer 😉 Lenke til kommentar
MAtroxX Skrevet 20. oktober Del Skrevet 20. oktober Hadde den modellen nettopp inne, fant en magnet ventil ikke merke verkstedet fant på automat kassen. du tapte den så jævla hardt 1 Lenke til kommentar
MAtroxX Skrevet 20. oktober Del Skrevet 20. oktober Maskinfører skrev (9 minutter siden): Tipper du har Suction Controll Valve SCV ventilen på dieselpumpa da går bilen i Nødmodus måtte skifte min ventil på min 2009 Mod L200 betalte 600,- for den fra USA jeg måtte innføre læring av den nye med nevnte diagnoseutstyr MUT-III dette utstyret hadde jeg selv på verksted ville det kosta 10 000,- kun motorforum utfører dette Tull og tøys den ventilen har to pinner i stikket pluss og minus av og på med batteriet la det være av ett kvarter så alt er tømt for strøm, så starter den selv læring selv Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 20. oktober Del Skrevet 20. oktober mobile999 skrev (9 timer siden): Pumpedysemotoren i ts sin bil har vel ikke høytrykkspumpe? Tipper han har en slik Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 20. oktober Del Skrevet 20. oktober (endret) MAtroxX skrev (21 minutter siden): Tull og tøys den ventilen har to pinner i stikket pluss og minus av og på med batteriet la det være av ett kvarter så alt er tømt for strøm, så starter den selv læring selv Min måtte læres inn så enkelt er det skiftet den i 2019 http://mmc-manuals.ru/manuals/l200_v/online/Service_Manual_v2/2020/M1/html/M11335037A000300ENG.html Endret 20. oktober av Maskinfører Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå