Gå til innhold

Hvem dekker syriasøstrenes kostnader ?


Anbefalte innlegg

Hvem betalte kostnadene v/ henting, og hjemsendelse av desse syriasøstrene ?

Hvem betaler alle utgifter i forbindelse med den pågående rettsaken  ? 

Når blåøyde nordmenn reiser til eit lovløst land  bør dei selvsagt bere  det hele og fulle økonomiske ansvaret selve i forbindelse med praktiske  omkostander  ved hjemsendelse.  Kan de ikkje betale for seg  så må det bl plikttjeneste /  samfunnstjeneste  til de har  gjordt opp for seg. 

Det er høy fokus på kostnaden ved det høye sykefarveret  i Norge  og mange som er syke føler seg nok  ettehvert misstenkeligjordt, Derimot er det  liten grad fokus på sløsing av offentlige midler som er iferd med å true den norske velferdstaten, og bidrar til en moralsk svekkelse i samfunnet,  

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prognosesenteret regnet på det og en ukrainsk flyktning koster 650 000 bare det første året, da har de sikkert ikke tatt hensyn til høyere boligpriser og press på lønningene.

Det vil da sikkert gjelde andre flyktninger også, mange av de er mest sannsynlig enda dyrere. Så de ukrainske flyktningene på 80 000 har årlige kostander på 45 milliarder.

Jeg sier ikke at vi ikke skal ta de imot, jeg bare stiller spørsmålstegn ved den massive ressursbruken og det faktum at flyktninger opparbeider seg rettigheter til varig oppholdstillatelse. Jeg synes det mest rettferdige, og ikke minst mest bærekraftig hadde vært om man returnerte når forholdene tilsier det. Slik som Danmark gjør.
 

Når det gjeler masseinnvandring så har regjeringen ubegrenset med midler, det er sikkert og visst. Da får man rett og slett ikke brukt nok penger.

Lenke til kommentar
freedomseeker skrev (3 timer siden):

Prognosesenteret regnet på det og en ukrainsk flyktning koster 650 000 bare det første året, da har de sikkert ikke tatt hensyn til høyere boligpriser og press på lønningene.

Det vil da sikkert gjelde andre flyktninger også, mange av de er mest sannsynlig enda dyrere. Så de ukrainske flyktningene på 80 000 har årlige kostander på 45 milliarder.

Jeg sier ikke at vi ikke skal ta de imot, jeg bare stiller spørsmålstegn ved den massive ressursbruken og det faktum at flyktninger opparbeider seg rettigheter til varig oppholdstillatelse. Jeg synes det mest rettferdige, og ikke minst mest bærekraftig hadde vært om man returnerte når forholdene tilsier det. Slik som Danmark gjør.
 

Når det gjeler masseinnvandring så har regjeringen ubegrenset med midler, det er sikkert og visst. Da får man rett og slett ikke brukt nok penger.

Under 2 verdenskrig var mange nordmenn flyktninger, og  de ble vel ikkje akkurat møtt med en gavpakke til det landet de kom til . De fleste Norske flyktningen vendte tilbake til hjemlandet når krigen var slutt, og  returen må vera innforstått når  det er tilrådeleg å vende tilbake

Her i bygda er det forlengst komt mange Ukrainske flyktninger, og  mange har reagert på at det er mange menn i tilsynelatende stridsdyktig alder blandt desse.  Vi vet at Ukraina er eit korrupt land, og mange stridsdyktige både kvinner, og menn har høyst sansynleg kjøpt seg utav landet. Det er vel forlengst avdekt at store deler av vestlige Ukraina har vore eit relativt trygt land, og det har nok sin årsak i gassledninger som fører russisk gass til Europa.  Intregreringen har  ein desv. misslykket med, og de fleste flyktninger har ikkje komt seg i en jobb selv om de kan vera ein ressurs. 

Selvsagt bør Norge, og andre land hjelpe den som har mistet hus og hjem og har behov for beskyttelse, og barna er selvsagt en sårbår gruppe.  Flyktningstrømmen har ført til boligmangel i Norge, og vet om barnefamiler som ikkje har råd å leie / kjøpe, og må bo hos familie, venner medan kommunene huser, og betaler boutgifter til flyktninger som går bare rundt å driver, og får sin dose penger fra Navsystemet.  

Endret av Buffelo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...