Gå til innhold

Legger dere igjen jobb telefonen på jobb?

Anbefalte innlegg

Beklager litt forvirrende tittel...

Hva tenker dere om å ha en mobil som brukes på jobb, og som legges igjen når dere går hjem? Da går man over til å bruke den private, og får fred fra jobb i fritiden.

Selv har jeg en iPhone på jobb, og som ikke støtter en del Android apper som jeg har mye nytte av.

Noen stikkord:

• Jeg er leder eller del av en vaktordning
  • Jeg slipper å bli oppringt av kverulerende kunder og kontakter i fritiden 
  • Jeg får en flott iPhone i bytte mot et inntektspåslag på noen hundringser i måneden.

Altså, dette er ikke min situasjon, det er generelle argumenter for og imot.

Kjør debatt!

Endret av NorsknRev
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan du bare gjøre. Da anbefaler jeg i så fall at du hører med arbeidsplassen din om du kan slippe å skatte for privat bruk av jobbtelefon.

Jeg personlig hadde mye heller sett om det var mulig å slå av jobbfunksjoner på fritiden, enten mentalt eller med et separat nummer, blokkeringsfunksjoner etc. Jeg er ikke veldig påvirket av at jobben min en sjelden gang trenger inn i fritiden. Pleier å ignorere ting jeg vet er jobb om jeg f.eks. er på ferie.

Lenke til kommentar

Jeg har bare én telefon, som brukes både i jobb og privat, men om jeg kunne hatt to for å holde det adskilt ville jobbtelefonen lett blitt igjen på kontoret, ja. Eller skrudd av kl. 16 de dagene jeg jobber hjemmefra. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...