Vokteren Skrevet 19. oktober Del Skrevet 19. oktober Varehandelen er i ferd med å forberede årets store og kreative prissvindel igjen: https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/93o395/naa-butikkene-setter-opp-prisene De som har gjennomskuet trikset handler selvfølgelig ikke forbruksvarer nå….. 5 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 19. oktober Del Skrevet 19. oktober Jeg skjønner ikke at folk bryr seg. Prisjakt og prisguiden har eksistert i årevis. Det er jo superlett å se hvor bra et tilbud faktisk er. 3 1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. oktober Del Skrevet 19. oktober (endret) Nimrad skrev (2 timer siden): Jeg skjønner ikke at folk bryr seg. Prisjakt og prisguiden har eksistert i årevis. Det er jo superlett å se hvor bra et tilbud faktisk er. Første tanke er at det er mange der ute som ikkje kjenner til problemet eller Prisjakt og Prisguiden. Eg har møtt mange som ikkje har snøring på sånt, i alle aldre. Difor er det viktig å informere, men det hadde vore endå betre om prisane faktisk var så gode tilbod som dei reklamerer det til å vere. Dei er vel stort sett innanfor loven, men det er likevel ein slu måte å drive forretning på. Innlegget med flest positive stemmer i kommentarfeltet til artikkelen er: Sitat Noterer man seg førprisen på det en er ute etter en måned før Black Friday er salgsprisen ofte den samme. Mye lureri rundt om i butikkene, og verre ser det ut til å bli. Er vedkomande som skreiv dette klar over at prisane på det meste ligg allerie på nett? Og alle som liker innlegget, er dei klar over det? Endret 19. oktober av Zeph Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 22. oktober Del Skrevet 22. oktober Du skriver en liste i løpet av året av ting du har bruk for, og skriver ned laveste pris, så ser du det som er billig. Jeg har skrevet listen, men kommer til å bruke prisjakt til å sjekke priser før kjøp. Dette er ting som jeg uansett må kjøpe, men kan drøye noe av det til nyttår. Lenke til kommentar
Vokteren Skrevet 23. oktober Forfatter Del Skrevet 23. oktober Bra at folk flest reagerer på åpenbar svindel: https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/wgngP5/sjokkmaaling-foer-black-week-lav-tillit-til-tilbudene 1 Lenke til kommentar
Whateverface Skrevet 23. oktober Del Skrevet 23. oktober Bare black week i Norge? Ikke black month? Overrasket! Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 23. oktober Del Skrevet 23. oktober Whateverface skrev (4 timer siden): Bare black week i Norge? Ikke black month? Tja... Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 23. oktober Del Skrevet 23. oktober Eller gjør som elkjøp og kom med "ny" TV modell til høy pris en stund før black friday. I år blir nok ett av tilbudene TCL MQLED85. https://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-smarte-hjem/tv-og-tilbehor/tv/tcl-65-mqled85-4k-mini-led-tv-2024/792835 Dette er en TCL C765 andre steder i europa, altså en midt på treet TCL modell. Her har elkjøp fått ett eget modellnummer slik at de ikke kan sammenlignes mot andre kjeder. Da finnes det heller ikke tester på nett, så elkjøp selgere kan skryte så mye de vil. Prisen er lagt alt for høyt for en mellomklasse modell ( burde hatt normalpris på ca 16k for 65"), slik at prisavslaget skal virke kjempestort når black week kommer. Antar 65" vil selges for 12990, kanskje så lavt som 11990. De gjorde akkurat det samme i fjor, da med fjorårets MQLED80, hvor 65" gikk for 11111 på black friday. Jeg kjøpte en som vi har på hytta, helt grei TV og bra i forhold til black friday pris, men førprisen under black friday var satt helt hinsides for å lure folk i fjor også. Etter black friday har prisen vært rundt 16k til vanlig og rundt 12k på tilbud for 65". Samme kommer nok til å skje i år også. 3 Lenke til kommentar
Whateverface Skrevet 24. oktober Del Skrevet 24. oktober BIGG skrev (5 timer siden): Tja... AAARGH!!!! Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 24. oktober Del Skrevet 24. oktober (endret) Dette er grunnen til at jeg bruker Prisjakt (RIP Prisguiden - liker ikke Klarna sin løsning), og bare setter et prisvarsel på tingene jeg er interessert i. Prisen jeg setter er gjerne midt imellom nåværende pris og "rekordbillig", enten den er realistisk eller ikke - jeg kan vente. Men Computersalg.no har irritert meg flere ganger i det siste. Jeg får et varsel på epost om at satt pris er oppnådd (har alltid vært Computersalg), men trykker jeg på linken kommer jeg enten til "denne siden finnes ikke" eller "denne varen er utgått" - og oppføringen finnes ikke på Prisjakt mer. Føles som om dem setter en veldig lav pris bare for å få besøk på siden, men uten mulighet for å gjøre et faktisk kjøp. Har vært flere ganger jeg gjør noen utskrifter av prishistorikken og tar med til lokalbutikken hvor de reklamerer med et "Black Week" salg, og viser til hvordan varen kostet langt mindre hos dem tidligere. Avhengig av hvem jeg snakker med og hvor mye jeg vil ha varen så enten insisterer jeg, ber om å få snakke med en overordnet eller bare går. Ender stort sett med det siste, for jeg kan vente på at prisen er den rette. Og snakker jeg med en overordnet, f.eks. butikksjefen, så pruter jeg gjerne. På slike salgsdager / -uker gir jeg faen i "holdninger i Norge angående pruting" når butikkene holder på sånn - men godtas prisen jeg byr eller vi blir enige om en pris, så kjøper jeg varen og betaler på stedet. Endret søndag kl 11:52 av PaladinNO 1 Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet lørdag kl 19:30 Del Skrevet lørdag kl 19:30 OC-Freak skrev (På 23.10.2024 den 11:11 PM): Eller gjør som elkjøp og kom med "ny" TV modell til høy pris en stund før black friday. I år blir nok ett av tilbudene TCL MQLED85. https://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-smarte-hjem/tv-og-tilbehor/tv/tcl-65-mqled85-4k-mini-led-tv-2024/792835 Dette er en TCL C765 andre steder i europa, altså en midt på treet TCL modell. Her har elkjøp fått ett eget modellnummer slik at de ikke kan sammenlignes mot andre kjeder. Da finnes det heller ikke tester på nett, så elkjøp selgere kan skryte så mye de vil. Prisen er lagt alt for høyt for en mellomklasse modell ( burde hatt normalpris på ca 16k for 65"), slik at prisavslaget skal virke kjempestort når black week kommer. Antar 65" vil selges for 12990, kanskje så lavt som 11990. De gjorde akkurat det samme i fjor, da med fjorårets MQLED80, hvor 65" gikk for 11111 på black friday. Jeg kjøpte en som vi har på hytta, helt grei TV og bra i forhold til black friday pris, men førprisen under black friday var satt helt hinsides for å lure folk i fjor også. Etter black friday har prisen vært rundt 16k til vanlig og rundt 12k på tilbud for 65". Samme kommer nok til å skje i år også. Ser jeg fikk delvis rett. Tilbudet er ikke like bra som forventet, noe som nok er en gjenganger hos de fleste butikkene som har kommet med tilbud allerede. De kjører også tilbud på fjorårets MQLED80 til "drumroll" samme priser som BF i fjor. Man forventer jo at prisene skal droppe for eldre modeller.... 👎 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet lørdag kl 20:32 Del Skrevet lørdag kl 20:32 Har kjøpt noe fra listen min. Jeg "sparte" 2200 kroner, men produktet har vært på tilbud før, så egentlig sparte jeg bare 400 kroner. Men dette var noe jeg uansett skulle kjøpe, og det er laveste pris det har vært noensinne. Lenke til kommentar
Cascada81 Skrevet lørdag kl 21:09 Del Skrevet lørdag kl 21:09 Jeg har gått fra "Blackweek er sikkert bra hvis man kun handler produkter man uansett hadde tenkt å kjøpe" til full boycott. Det er ofte bedre å vente til januar, eller bare følge med på Prisguiden eller, avhengig av hva det er, be om et bra tilbud. Sistnevnte gjorde jeg sist jeg handlet kjøkkeninnredning, og fikk rabatter ut fra kampanjepris som skulle komme. Jeg nekter å handle annet enn til nød matvarer når blackweek pågår. Blackweek må jo være en katastrofe PR-messig for enkelte: Når jeg hører Elkjøp og Blackweek i samme setning, tenker jeg halvsvindelpris på en TV med et spesiallaget serienummer med en gang. Jeg har kjøpt mye bra på Elkjøp opp gjennom tidene, så tenker at noen næringsdrivende til og med kunne ha vært tjent med å distansere seg fra Blackweek-sirkuset. 2 Lenke til kommentar
kremt Skrevet lørdag kl 21:19 Del Skrevet lørdag kl 21:19 En del tilbud er helt greie, men ikke mer. Kanskje lik pris som det var i sommer på en del av de, ikke noe spesielt. Man må huske at valutakurser nå er noe helt annet enn de var for 5 år siden. I gamle dager pleide man å gange med 10 for å finne norsk pris med dollar. Nå er det 15. Bare sjekk selv, iphone 15 f.eks. Blir akkurat 15 når man ganger med dollar. Det er bare å sjekke regnskaper for elkjøp, komplett etc. Det er ingen som har store overskudd av disse. Det kan selvsagt være en viss grad av regnskapstriksing, oppkjøp osv. Men marginene på elektro er særdeles små. På dagligvarer derimot er situasjonen en helt annen..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå