Sindre Rudshaug Skrevet 19. oktober Forfatter Del Skrevet 19. oktober Complexity skrev (4 timer siden): Apple har vel ikke noe interesse av å gjøre dette enkelt. De skal jo tjene penger på iCloud vettu.. Da forstår jeg. Monopolistjævlene gjør det random om det fungerer eller ikke. Og så må stakkars meg lide masse. Lenke til kommentar
Sindre Rudshaug Skrevet 19. oktober Forfatter Del Skrevet 19. oktober Rusty skrev (3 timer siden): Jeg har hatt android siden tidenes morgen og har min første iphone nå, alt er meget enklere nå. Brukte iphonen med delt nettverk på hytta, vi streamet TV og brukte nettbrett uten problemer. Nedlasting av bilder fra icloud ned til PC er smertefritt. Testa Icloud og ned - det fungerte. Men, du har flaks med delt nettverk, for min iPhone til 20 000 sliter med det hver eneste gang. En sjelden gang er det uproblematisk. Periodiske feil er alltid gøy. Lenke til kommentar
Sindre Rudshaug Skrevet 19. oktober Forfatter Del Skrevet 19. oktober bbios skrev (1 time siden): Mener du dele fra nett fra telefonen? Beklager, men her sier det vel mer om personen enn telefonen .. Skru på telefon, på hjemskjerm telefon ikonet nederst.. e vel nesten universielt på telefoner .. Ja, det som heter delt internett. Det er jo på hele tiden, men det fungerer aldri på første forsøk. Lenke til kommentar
Sindre Rudshaug Skrevet 19. oktober Forfatter Del Skrevet 19. oktober Vokteren skrev (1 time siden): Trådløst nettverk fungerer utmerket, enten det er hjemme, på jobben eller på hytta. Lagringsverdige bilder tar jeg bare med Canon Jeg antar du har eget trådløst nettverk hjemme og bruker telefonen som trådløst nett på hytta? Lenke til kommentar
Rusty Skrevet 19. oktober Del Skrevet 19. oktober Jeg vet bare at det alltid var stabilt for meg. Benyttet det hver gang jeg var på hytta, inntil jeg fikk installert mobilt bredbånd. Kan det være mobilsignalet som er svakt? Andre feil? 1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. oktober Del Skrevet 19. oktober NorsknRev skrev (5 timer siden): Hvorfor velger bedrifter å ha iPhone som standard telefon, når en Android til 3000,- hadde fungert mer enn godt nok? Er det for at de ansatte skal føle seg verdsatt? iPhone er i hvertfall ikke noen statusgreie lenger, her på min avdeling flyter det over av iPhones og jeg føler at de pengene kunne ha blitt brukt på noe bedre. Når det gjelder feilhåndtering, kjenner jeg meg igjen. Jeg fikk en gang i oppdrag av fruen å legge inn 30 bilder på hennes iPad, og brukte bortimot en time på det. I likhet med TS trodde jeg at det bare var å koble iPad til PC med kabel, men etter mye kløning og feiling endte jeg opp med å sende bildene som vedlegg til epost og måtte lagre (eller laste ned, husker ikke) hvert bilde, ett av gangen. For de fleste funker nok iOs greit nok, men iOs er et meny system, mens Android er et operativsystem. Det gjør at Android er mer anvendelig for avanserte brukere. Som et eksempel nevner jeg at jeg for mange år siden kjøpte en iPhone til fruen. Hun brukte to dager på å finne ut hvordan man ringer med den... https://www.quora.com/Why-do-most-professionals-use-iPhone 1 1 Lenke til kommentar
Aquatic Skrevet 19. oktober Del Skrevet 19. oktober (endret) Har selv hatt Android i "alle år", min første med Android var HTC, har så hatt flere LG, Sony, Samsung osv. Kjøpte meg iPhone når 12 kom, har nå 13 Pro og en Samsung S23. Skulle jeg valgt kun en idag så hadde jeg valg iPhone. Endret 19. oktober av Aquatic Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 19. oktober Del Skrevet 19. oktober 5 hours ago, NorsknRev said: Hvorfor velger bedrifter å ha iPhone som standard telefon, når en Android til 3000,- hadde fungert mer enn godt nok? Er det for at de ansatte skal føle seg verdsatt? Apple er den eneste produsenten som tar din sikkerhet og ditt personvern alvorlig, tro det eller ei. 2 1 Lenke til kommentar
Kose Skrevet 19. oktober Del Skrevet 19. oktober Aldri hatt problemer med delt nettverk på noen av mine iphoner. så lukter brukerfeil. flere som jeg har hjulpet med delt nettverk har glemt å slette den gamle tlf sin under «kjente nettverk» på pc-en. Ellers så sitter de langt på fjellet med ræva signaler. 1 Lenke til kommentar
bbios Skrevet 19. oktober Del Skrevet 19. oktober Sindre Rudshaug skrev (21 minutter siden): Ja, det som heter delt internett. Det er jo på hele tiden, men det fungerer aldri på første forsøk. Altså at andre ikke finner det delte nettet eller kobler seg ikke på? Opplevd en liten periode hvor de andre ikke finner nettverket, så måtte skru av å på.. Men ikke hatt det problemet etter det. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 19. oktober Del Skrevet 19. oktober (endret) Høres ut som mye brukerfeil her altså. Greit å være frustrert, men mye boomer-energi her inne. Det kan selvsagt være uvant å bruke et nytt operativsystem og nye tjenester, men det er litt som å klage på Linux bare fordi man er vant til Windows. Endret 19. oktober av Comma Chameleon 2 Lenke til kommentar
Sindre Rudshaug Skrevet 19. oktober Forfatter Del Skrevet 19. oktober Rusty skrev (39 minutter siden): Jeg vet bare at det alltid var stabilt for meg. Benyttet det hver gang jeg var på hytta, inntil jeg fikk installert mobilt bredbånd. Kan det være mobilsignalet som er svakt? Andre feil? Mulig, men det skjer hjemme også Lenke til kommentar
Sindre Rudshaug Skrevet 19. oktober Forfatter Del Skrevet 19. oktober Kose skrev (28 minutter siden): Aldri hatt problemer med delt nettverk på noen av mine iphoner. så lukter brukerfeil. flere som jeg har hjulpet med delt nettverk har glemt å slette den gamle tlf sin under «kjente nettverk» på pc-en. Ellers så sitter de langt på fjellet med ræva signaler. Brukerfeil? Vanskelig å feile når nettet er på hele tiden og må skrus av og på noen ganger for å "dra det igang". Det er en periodisk feil, som annet med iPhone. Lenke til kommentar
Sindre Rudshaug Skrevet 19. oktober Forfatter Del Skrevet 19. oktober bbios skrev (17 minutter siden): Altså at andre ikke finner det delte nettet eller kobler seg ikke på? Opplevd en liten periode hvor de andre ikke finner nettverket, så måtte skru av å på.. Men ikke hatt det problemet etter det. Alt mulig. Finner ikke. Kobler seg av. Klarer ikke koble seg på. Periodisk feil. Lenke til kommentar
Sindre Rudshaug Skrevet 19. oktober Forfatter Del Skrevet 19. oktober Comma Chameleon skrev (13 minutter siden): Høres ut som mye brukerfeil her altså. Greit å være frustrert, men mye boomer-energi her inne. Det kan selvsagt være uvant å bruke et nytt operativsystem og nye tjenester, men det er litt som å klage på Linux bare fordi man er vant til Windows. Høres ut som kognitiv svikt hos deg, når du mistenker brukerfeil hos meg uten å gå i detaljer, på noe som er svært enkelt å sette opp. Tankefeil er vanlig hos mange. Lenke til kommentar
bbios Skrevet 19. oktober Del Skrevet 19. oktober Sindre Rudshaug skrev (3 minutter siden): Alt mulig. Finner ikke. Kobler seg av. Klarer ikke koble seg på. Periodisk feil. Ikke noe sånt her hvertfall, hverken 13 pro eller 15 pro.. bare det æ skrev har hendt på en 15 pro.. 1 Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 19. oktober Del Skrevet 19. oktober (endret) Apple: automatgir, komfortabelt Android: manuelt gir, funker som faen, hvis du vet hva du driver med Endret 19. oktober av NorsknRev Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 19. oktober Del Skrevet 19. oktober Etter 45 år med PC og 32 år med mobiltelefon konkluderer jeg med at det ikke er noe som heter periodisk feil. Det er alltid en bryter ett eller annet sted som står feil, gjerne fordi du har sveipet borti den. Det hendte meg senest i går. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 19. oktober Del Skrevet 19. oktober Sindre Rudshaug skrev (3 minutter siden): Høres ut som kognitiv svikt hos deg, når du mistenker brukerfeil hos meg uten å gå i detaljer, på noe som er svært enkelt å sette opp. Tankefeil er vanlig hos mange. Uttrykk som "X er søppel!" kommer typisk fra noen som ikke har satt seg inn i hvordan ting fungerer. 99% av gangene noen sier at det er søppel så er det fordi de prøver å bruke et system på samme måte som de er vant til å bruke et annet system. De prøver å jobbe mot produktet de bruker. Det er massevis av greier jeg misliker med Apple (og iPhone), men problemene du opplever må enten være brukerfeil eller hardware-feil. Statistisk sett er det brukerfeil som er størst sannsynlighet, spesielt sett i sammenheng med hvordan du velger å uttale deg om det. Det er ganske tydelig at iPhone faktisk ikke er søppel. Og de fleste som kaller iPhone (eller Android) for søppel er typisk fanboys eller boomers. 4 2 Lenke til kommentar
Smule8o Skrevet 19. oktober Del Skrevet 19. oktober 2 hours ago, Sindre Rudshaug said: Alt mulig. Finner ikke. Kobler seg av. Klarer ikke koble seg på. Periodisk feil. Skjer det uansett enhet du prøver å koble til? Vet at man i blant må skru av og på funksjonen for at en ny enhet skal finne nettverket. Men når det først er tilkoblet er det dønn stabilt. Høres ut som om det er noe galt med telefonen. Hørt med selger eller apple support? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå