Gå til innhold

iPhone er søppel!


Anbefalte innlegg

Jeg har en halvt år gammel iPhone 15 Pro Max, kostet vel innpå 20 000,-, og selv med nyeste oppdatering klarer den ikke enkle oppgaver.

Å kopiere over bilder fra telefon til PC er umulig, uansett hva slags ledning jeg bruker og uansett hvilken PC jeg kobler til.

Mappa har ca 200 bilder og film, ca 2 GB og den velger hver gang å stanse etter at den har kopiert over ca 10%.

For å sette opp et trådløst nettverk fra telefonen, så må alt skrus av og på flere ganger, før andre telefoner eller enheter klarer å koble seg til nettverket.

Dette er bare to eksempler på alle de problemene som dukker opp med iPhone, og som man er uvant med fra Android, der alt slikt fungerer. Jeg har hatt utallige Android siden min første smart-telefon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor velger bedrifter å ha iPhone som standard telefon, når en Android til 3000,- hadde fungert mer enn godt nok? Er det for at de ansatte skal føle seg verdsatt? iPhone er i hvertfall ikke noen statusgreie lenger, her på min avdeling flyter det over av iPhones og jeg føler at de pengene kunne ha blitt brukt på noe bedre.

Når det gjelder feilhåndtering, kjenner jeg meg igjen. Jeg fikk en gang i oppdrag av fruen å legge inn 30 bilder på hennes iPad, og brukte bortimot en time på det. I likhet med TS trodde jeg at det bare var å koble iPad til PC med kabel, men etter mye kløning og feiling endte jeg opp med å sende bildene som vedlegg til epost og måtte lagre (eller laste ned, husker ikke) hvert bilde, ett av gangen.

For de fleste funker nok iOs greit nok, men iOs er et meny system, mens Android er et operativsystem. Det gjør at Android er mer anvendelig for avanserte brukere.

Som et eksempel nevner jeg at jeg for mange år siden kjøpte en iPhone til fruen. Hun brukte to dager på å finne ut hvordan man ringer med den...

 

Endret av NorsknRev
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har nå min 3.Iphone i løpet av rundt 15 år og disse har fungert utmerket.
Mye bedre enn fruens mange Samsunger i samme tidsrom.

Det eneste negative er alle muligheter til nye betalingsløsninger og «måha»-apper som innbyr til svindel og kostbare unødvendigheter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Vokteren skrev (6 minutter siden):

Jeg har nå min 3.Iphone i løpet av rundt 15 år og disse har fungert utmerket.
Mye bedre enn fruens mange Samsunger i samme tidsrom.

Det eneste negative er alle muligheter til nye betalingsløsninger og «måha»-apper som innbyr til svindel og kostbare unødvendigheter.

Fungerer det trådløse nettverket fra telefonen din hele tiden? Det må være et unntak. Alle iPhone-eiere jeg har snakket med sier det er mye tull.

Kan du bare koble til en ledning til telefonen din og flytte alle bilder fra telefon til PC uten problemer?

Jeg aksepterer at noen telefoner kan være mandagsmodeller, men det er litt rart når feil ikke er enten/eller, men håpløst ikke-identifiserbare problemer. En eller annen digital stopp på ca 100 MB, eller plutselig 200 MB. Det er absurd.

Lenke til kommentar
Sindre Rudshaug skrev (26 minutter siden):

Kan du bare koble til en ledning til telefonen din og flytte alle bilder fra telefon til PC uten problemer?

Dette er jo den opplagte løsningen. Som regel dukker iPhone opp i filutforskeren, men det er helt random om du klarer å klikke deg inn i den mappa der filene ligger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
NorsknRev skrev (1 time siden):

Hvorfor velger bedrifter å ha iPhone som standard telefon, når en Android til 3000,- hadde fungert mer enn godt nok? Er det for at de ansatte skal føle seg verdsatt? iPhone er i hvertfall ikke noen statusgreie lenger, her på min avdeling flyter det over av iPhones og jeg føler at de pengene kunne ha blitt brukt på noe bedre.

Når det gjelder feilhåndtering, kjenner jeg meg igjen. Jeg fikk en gang i oppdrag av fruen å legge inn 30 bilder på hennes iPad, og brukte bortimot en time på det. I likhet med TS trodde jeg at det bare var å koble iPad til PC med kabel, men etter mye kløning og feiling endte jeg opp med å sende bildene som vedlegg til epost og måtte lagre (eller laste ned, husker ikke) hvert bilde, ett av gangen.

For de fleste funker nok iOs greit nok, men iOs er et meny system, mens Android er et operativsystem. Det gjør at Android er mer anvendelig for avanserte brukere.

Som et eksempel nevner jeg at jeg for mange år siden kjøpte en iPhone til fruen. Hun brukte to dager på å finne ut hvordan man ringer med den...

 

Det er nok fordi iPhone gir langt mindre support for IT og derfor er billigere totalt sett når ting bare virker. 

NorsknRev skrev (3 minutter siden):

Eller kartlegge deg.

Google sin business modell er regelrett dette. Du tror ikke sjansen er større for å bli kartlagt hos de som lever av det? 

 

Jeg bruker android privat, men behøver en arbeids telefon som bare virker så jeg har iphone på jobb.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt android siden tidenes morgen og har min første iphone nå, alt er meget enklere nå.

Brukte iphonen med delt nettverk på hytta, vi streamet TV og brukte nettbrett uten problemer.

Nedlasting av bilder fra icloud ned til PC er smertefritt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...