Gå til innhold

Bør Høyre få ny partileder/statsministerkandidat?

Anbefalte innlegg

Flere som har fått med seg Ernas væremåte i media etter Jens Stoltenberg kom tilbake som finansminister?

Kanskje hun tror slik retorikk vil bidra til flere velgere. Men for min del som faktisk var i en posisjon til å kunne stemme på Høyre så har det heller skremt meg bort...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
leticia skrev (28 minutter siden):

Flere som har fått med seg Ernas væremåte i media etter Jens Stoltenberg kom tilbake som finansminister?

Kanskje hun tror slik retorikk vil bidra til flere velgere. Men for min del som faktisk var i en posisjon til å kunne stemme på Høyre så har det heller skremt meg bort...

Hun var usedvanlig furtete på Dax18 i går. Det er aldri kledelig, og på Erna som er kjent for sin uberørte flegma var det veldig påtakelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (På 26.12.2024 den 19.59):

Når Jonas Gahr Støre gjør noe dumt så sitter Erna stille i båten for hun ville gjort akkurat det samme Høyre=Blått AP

Det er ikke nødvendigvis så dumt. Stabilitet er ofte bra, og det er generelt stor enighet i befolkningen om hva vi ønsker. Så er det uenighet på enkelte områder, og det er disse man da må fokusere på.

Det er ekstremt få som ikke vil ha offentlig finansiert helsevesen, for eksempel. Så hva er poenget med å lengte etter partier som mener noe annet?

Lenke til kommentar
Donkey Kong skrev (På 5.2.2025 den 16.53):

Jeg tror jeg er i samme leir. Høyre har nok håpet at aksjehandelsaken skulle gå i glemmeboken, men jeg tror ikke den gjør det. Ernas fremtreden, fremleggelse av mangelfull tidslinje, løgner/tildekkende svar på spørsmål, lite troverdige uvitenhet om handelen som foregikk osv. er (i alle fall for meg) fortsatt friskt i minnet.

Det er så totalt mangel på moralsk kompass Erna viser oss. Med å bare kjøre på som partileder/statsministerkandidat som om  ingenting har skjedd....

Men det er klart, plikten til å gripe inn, til å si at nok er nok hviler på Høyres ledelse. 

Lenke til kommentar

Solberg burde gå snarest mulig fra Høyre, som trenger å finne en ny leder med den nødvendige handlingskraften og integriteten som trenges, de trenger en stødig person som ikke vil driste seg på strukturendring og reformiver som er i stand til å fremme de konservative (progressiv-konservative, ikke radikalt, ikke sosialkonservativ eller nyliberalistisk) interesser som finnes i det norske folket. Vi trenger en sterk sentrum hvor Ap og Høyre er nødt til å samarbeide, hvor det ikke lenge er rom for unødvendige konflikter i slike farefull tid som vi lever i. 

Vi er meget klart over at Støre er ganske treg, men Stoltenberg i det minst - selv om han fremdeles trenger en skikkelig dose ydmykelse - har ord på seg for handlingskraft og stødighet, samtidig som man vet at han har sterk integritet som et maktmenneske. Det gjør at mange deretter ser på nytt mot Ap, samtidig som Sp er i trøbbel ved å tviholde på Vedum som hadde de dårligste meritter som en finansminister på lenge, slik at distriktspolitikken hadde blitt skadelidende. Frp kunne vinne stort, ennå er dette partiets umodne natur noe som gjør de fleste betenkt tross tendens for å støtte Frps kampsak. 

For å være ærlig, hvis Støre skifte om til utenriksministerposten så Stoltenberg kan overta, kunne vi lettere puste ut. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...