Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Bør Høyre få ny partileder/statsministerkandidat?

Anbefalte innlegg

Det er selvsagt Høyres ledelse som bestemmer hvilken leder de vil ha.
Men jeg er redd det er fordi ingen tør utfordre henne at hun ser ut til å fortsette mot neste års valg som leder.

Det er ikke bra for høyresidens muligheter til å lykkes godt.
Først fordi hun fortrengte FrP til fordel for småpartiene V og Krf forrige gang de var i regjering sammen..
Og fordi hun ikke har noen høy stjerne i det norske folk lengre etter innside handel saken der hun åpenbart løy og lot ektemannen ta hele støyten.
Nå ser de heller ikke ut til å blir det største partiet på borgerlig side, allikevel ser hun ikke på det som noe hinder for å bli statsminister - med henvisning til småpartiene. (grøss)

Synd Høyre ikke tar signalene. Virkelig!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DetteErBareMinMening skrev (På 21.10.2024 den 20.25):

Nei. Det trengs sterkere "hint" enn som så. Å stemme på et parti som stiller med en moralsk fordervet statsministerkandidat frister ikke. 

Hva blir det neste? Gjengkriminelle og Hells Angels i partiledelsen i Høyre? 

Astrup hadde vært ideell kandidat. Passe behagelig rik, snakker behagelig. Og uten åpenbare kriminelle tendenser. 

Slik som Høyre pleide å like før Erna. 

Hvorfor skal jeg ikke stemme på kriminelle politikere? Hvor kom denne forestillingen om at politikere skal være likandes og moralske forbilder fra?

Jeg stemmer da ikke på politikere fordi jeg liker dem. Jeg stemmer på politikere som får lommeboka mi fetere, og prioriterer meg framfor andre grupper. 

Jeg kan godt ha en skurk ved roret. Jeg vil helst ha en skurk som er dømt for kriminalitet mot staten. Da vet jeg at det er en person som er på min side. 

Lenke til kommentar
Tastaturkriger skrev (9 timer siden):

Hvorfor skal jeg ikke stemme på kriminelle politikere? Hvor kom denne forestillingen om at politikere skal være likandes og moralske forbilder fra?

Jeg stemmer da ikke på politikere fordi jeg liker dem. Jeg stemmer på politikere som får lommeboka mi fetere, og prioriterer meg framfor andre grupper. 

Jeg kan godt ha en skurk ved roret. Jeg vil helst ha en skurk som er dømt for kriminalitet mot staten. Da vet jeg at det er en person som er på min side. 

Hadde du stemt på lille Marius også hvis han sto på valglistene ?

Lenke til kommentar
Tastaturkriger skrev (14 minutter siden):

Hvis han skal kutte i velferdsstaten og si opp en haug byråkrater, så hadde jeg stemt på ham selv om han hadde vært Harvey Weinstein. 

Uten et visst antall byråkrater, hadde AS Norge stoppet opp.
Problemene oppstår når enheter og foretak blir så sentralisert og blir belesset med så mye rapportering at ledelsen mister oversikten. Overnasjonale direktiver fra Brussel virker på samme måte.

https://e24.no/norsk-oekonomi/i/7KWmjV/kommunene-ansetter-1000-nye-byraakrater-i-aaret

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...