Theo343 Skrevet 3. november Del Skrevet 3. november (endret) 8 hours ago, Vokteren said: Hvorfor googler du ikke litt om temaet før du uttaler deg så bastant ? https://www.dagensmedisin.no/fedme-helsepolitikk-og-helseokonomi-overvekt/rapport-overvekt-og-fedme-kostet-samfunnet-238-milliarder-i-fjor/571001 15 hours ago, DetteErBareMinMening said: Betviler du at overvektige og særlig ektremt overvektige som Erna koster samfunnet penger? Fordi jeg ser at du ikke forstår det komplekse i problematikken. Det du i praksis sier er at man skal trakassere personer som allerede sliter med trakassering og hvor trakassering bidrar til problemet. Har du forsøkt å kritisere kroppen til en person med Anoreksi? Bulemi? Andre spiseforstyrrelser? Dette aner man ingen ting om før man iverksetter dumskapen man generaliserer basert på fordommer. Videre har man mange fysiske sykdommer som gjerne har oppstått i forkant av overvekten og som både er en direkte hindring og gjør det mye vanskeligere for dette individet enn for en ellers helt frisk men overvektig person. Denne forenklingne bruker du og dine meningsfeller bevisst for å trakassere en gruppe mennesker du og denne artikkelen har null innsikt i. Forøvrig blir det dumt å henvise til en artikkel man må betale eller lage en konto for å få lest. Visste du også at fedme i tillegg kan forårsakes av konstant stress som følge av trakassering i hverdagen og dårlig ledelse i arbeidslivet? Rent hormonelt forårsaket av negativ kronisk stress over lang tid. (ikke det vi kaller godt stress). Trakassering og at andre rundt en spiller ut sine fordommer bidrar igjen til dette mentale stresset. I mye større grad enn at det skal ha den positive effekten du helt feil påstår. Det er altfor mye du ikke har i kunnskapsmaterialet ditt som viser akkurat det jeg sier. Det du i praksis sier er at vi skal kritisere uten å vite hva som er årsaken. På samme måte som at vi skal kritisere en kreftpasient med "dårlig hårdag igjen?" eller en med anoreksi "Det er jo bare å spise litt mer vel?". Kunnskapsløst og lavpannet. Eller at vi skal nevne for alle som drikker alkohol hver uke at det koster samfunnet milliarder i kreftbehandling - gjerne i tilfeldige temaer i kantina på jobb. Men jeg vet at du og de som har samme mentalitet som deg likevel pusher på med å trakassere disse menneskene fordi dere spiller på alles uvitenhet og får en kick av det hele. Ergo den andre gruppen jeg nevnte tidligere. Eller dere har noe å selge og bruker fordommer for å fremme produktet eller tjenesten. De største folkesykdommen vi har i samfunnet og som også er rotårsaken til mange av de største helsemessige kostnadene over tid er: - kunnskapsløshet kombinert med Dunning-Kruger effekt. I stor grad i almennheten men det forekommer også innen både helse og psykologi. - mobbing/trakkasering både i og utenfor arbeidslivet - diskriminering, latterligjøring og ufrivillig utenforskap pga. intoleranse og fordommer - at man gjerne i altfor stor grad velger ledere i arbeidslivet som påfører sine arbeidstakere både fysiske og psykiske helseproblemer. - egoisme, grådighet og jantelov. Kan man rakke ned på noen for å fremme seg selv så gjør man ofte det. Og nei, det er ikke "Woke" å mene at andre har null rett til å hverken direkte eller indirekte kritisiere andre for deres helse og kropp. Mye av dette har man på ingen måte sørget for selv. Ellers håper jeg dere kan lage en egen tråd for teamet fremfor å dra det opp i alle andre tråder. Gjerne for å tilegne dere mer basis kunnskap på området. Endret 3. november av Theo343 Lenke til kommentar
Vokteren Skrevet 3. november Del Skrevet 3. november Theo343 skrev (3 timer siden): Fordi jeg ser at du ikke forstår det komplekse i problematikken. Det du i praksis sier er at man skal trakassere personer som allerede sliter med trakassering og hvor trakassering bidrar til problemet. Har du forsøkt å kritisere kroppen til en person med Anoreksi? Bulemi? Andre spiseforstyrrelser? Dette aner man ingen ting om før man iverksetter dumskapen man generaliserer basert på fordommer. Hvor har jeg hevdet at man fritt kan trakassere alle som ikke følger normen ? Jeg hevder bare at Erna ikke bør være offentlig frontfigur fordi hun ikke fremstår som en sympatisk og troverdig rollemodell 1 Lenke til kommentar
DetteErBareMinMening Skrevet 10. november Forfatter Del Skrevet 10. november (endret) Theo343 skrev (På 3.11.2024 den 4:09 PM): Fordi jeg ser at du ikke forstår det komplekse i problematikken. Det du i praksis sier er at man skal trakassere personer som allerede sliter med trakassering og hvor trakassering bidrar til problemet. Har du forsøkt å kritisere kroppen til en person med Anoreksi? Bulemi? Andre spiseforstyrrelser? Dette aner man ingen ting om før man iverksetter dumskapen man generaliserer basert på fordommer. Videre har man mange fysiske sykdommer som gjerne har oppstått i forkant av overvekten og som både er en direkte hindring og gjør det mye vanskeligere for dette individet enn for en ellers helt frisk men overvektig person. Denne forenklingne bruker du og dine meningsfeller bevisst for å trakassere en gruppe mennesker du og denne artikkelen har null innsikt i. Forøvrig blir det dumt å henvise til en artikkel man må betale eller lage en konto for å få lest. Visste du også at fedme i tillegg kan forårsakes av konstant stress som følge av trakassering i hverdagen og dårlig ledelse i arbeidslivet? Rent hormonelt forårsaket av negativ kronisk stress over lang tid. (ikke det vi kaller godt stress). Trakassering og at andre rundt en spiller ut sine fordommer bidrar igjen til dette mentale stresset. I mye større grad enn at det skal ha den positive effekten du helt feil påstår. Det er altfor mye du ikke har i kunnskapsmaterialet ditt som viser akkurat det jeg sier. Det du i praksis sier er at vi skal kritisere uten å vite hva som er årsaken. På samme måte som at vi skal kritisere en kreftpasient med "dårlig hårdag igjen?" eller en med anoreksi "Det er jo bare å spise litt mer vel?". Kunnskapsløst og lavpannet. Eller at vi skal nevne for alle som drikker alkohol hver uke at det koster samfunnet milliarder i kreftbehandling - gjerne i tilfeldige temaer i kantina på jobb. Men jeg vet at du og de som har samme mentalitet som deg likevel pusher på med å trakassere disse menneskene fordi dere spiller på alles uvitenhet og får en kick av det hele. Ergo den andre gruppen jeg nevnte tidligere. Eller dere har noe å selge og bruker fordommer for å fremme produktet eller tjenesten. De største folkesykdommen vi har i samfunnet og som også er rotårsaken til mange av de største helsemessige kostnadene over tid er: - kunnskapsløshet kombinert med Dunning-Kruger effekt. I stor grad i almennheten men det forekommer også innen både helse og psykologi. - mobbing/trakkasering både i og utenfor arbeidslivet - diskriminering, latterligjøring og ufrivillig utenforskap pga. intoleranse og fordommer - at man gjerne i altfor stor grad velger ledere i arbeidslivet som påfører sine arbeidstakere både fysiske og psykiske helseproblemer. - egoisme, grådighet og jantelov. Kan man rakke ned på noen for å fremme seg selv så gjør man ofte det. Og nei, det er ikke "Woke" å mene at andre har null rett til å hverken direkte eller indirekte kritisiere andre for deres helse og kropp. Mye av dette har man på ingen måte sørget for selv. Ellers håper jeg dere kan lage en egen tråd for teamet fremfor å dra det opp i alle andre tråder. Gjerne for å tilegne dere mer basis kunnskap på området. "Fedme kan forårsakes av konstant stress som følge av trakassering i hverdagen og dårlig ledelse i arbeidslivet". Vi snakker om tidligere statsminister Erna Solberg i denne tråden... Hvis noen var i posisjon til å gjøre noe med både trakassering og dårlig ledelse i arbeidslivet så må det være hun. Hun var øverste leder i Norge. Trodde hun det var avslappende å være statsminister? Hun skal LEDE arbeidslivet, ikke sutre over egenopplevd trakassering.... Du mener ikke seriøst at det hadde tatt seg ut om Norges statsminister på det tidspunktet hadde sutret over konstant stress i hverdagen og dårlig ledelse i arbeidslivet.... Norge hadde fremstått som en vits for alt og alle. Først spiser man seg bælfeit. Så får man øverste makt i Norge. Så skal man sutre... Høyre pleide å vektlegge individets ansvar.... Mens ektemann Sindre kjøper innside-aksjer for millionbeløp ved kjøkkenbenken i statsministerboligen. Ærlig talt. Endret 10. november av DetteErBareMinMening Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 10. november Del Skrevet 10. november DetteErBareMinMening skrev (På 19.10.2024 den 6:09 AM): Bør Høyre få ny partileder og statsministerkandidat? Dette er det Høyres medlemmer som bestemmer. Meld deg inn i Høyre om du ikke allerede er medlem. Lenke til kommentar
Vokteren Skrevet 10. november Del Skrevet 10. november DetteErBareMinMening skrev (På 19.10.2024 den 6:09 AM): Jeg tror partiet Høyre hadde vunnet på å rydde opp og få en ny partileder og statsministerkandidat. En med karakter og troverdighet. Ine Eriksen Søreide eller Nikolai Astrup f.eks. Erna og Sindre bedrev regelrett svindel fra statsministerboligen. Innsidehandel over en lav sko. Med Erna som partileder er det helt uaktuelt for meg å stemme Høyre. Kunne vurdert det med Søreide eller Astrup. Jeg blir rett og slett fysisk kvalm med tanken på Erna og Sindre i statsministerboligen igjen. Når blir den bergenske skrikermagen der mett egentlig? Bør Høyre få ny partileder og statsministerkandidat? Høyre begynner til forveksling å ligne på Orwells Animal Farm hvor alle skal være like, men hvor noen er likere enn andre. https://no.wikipedia.org/wiki/Kamerat_Napoleon 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 10. november Del Skrevet 10. november 20 hours ago, DetteErBareMinMening said: "Fedme kan forårsakes av konstant stress som følge av trakassering i hverdagen og dårlig ledelse i arbeidslivet". Vi snakker om tidligere statsminister Erna Solberg i denne tråden... Hvis noen var i posisjon til å gjøre noe med både trakassering og dårlig ledelse i arbeidslivet så må det være hun. Hun var øverste leder i Norge. Trodde hun det var avslappende å være statsminister? Hun skal LEDE arbeidslivet, ikke sutre over egenopplevd trakassering.... Du mener ikke seriøst at det hadde tatt seg ut om Norges statsminister på det tidspunktet hadde sutret over konstant stress i hverdagen og dårlig ledelse i arbeidslivet.... Norge hadde fremstått som en vits for alt og alle. Først spiser man seg bælfeit. Så får man øverste makt i Norge. Så skal man sutre... Høyre pleide å vektlegge individets ansvar.... Mens ektemann Sindre kjøper innside-aksjer for millionbeløp ved kjøkkenbenken i statsministerboligen. Ærlig talt. Du liker å ta ting ut av kontekst, plukke biter og sette det sammen slik at det passer med motargumentet? Ærlig talt. Jeg tenker du klarer å tenke bedre enn dette. Lenke til kommentar
DetteErBareMinMening Skrevet 15. november Forfatter Del Skrevet 15. november Theo343 skrev (På 10.11.2024 den 10:02 PM): Du liker å ta ting ut av kontekst, plukke biter og sette det sammen slik at det passer med motargumentet? Ærlig talt. Jeg tenker du klarer å tenke bedre enn dette. Hoved kontekst for tråden er om Høyre bør få ny partileder. Dette med fedme var bare en liten bisetning i åpningsinnlegget. Likevel er det det du henger deg mest opp i. Hvem er det da som mangler kontekst? Lenke til kommentar
Phrail Skrevet i går, 11:50 Del Skrevet i går, 11:50 Jeg tenker Erna får bli for en tredje periode uansett hvis hun vinner. Lenke til kommentar
Van Der Linde Skrevet i går, 13:37 Del Skrevet i går, 13:37 DetteErBareMinMening skrev (På 19.10.2024 den 6:09 AM): bergenske Hva i helvete har det at hun er bergenser med saken og gjøre? jeg er bergenser selv og er drittlei av at bergensere rakkes ned på. Lenke til kommentar
Vokteren Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Phrail skrev (På 21.11.2024 den 12:50 PM): Jeg tenker Erna får bli for en tredje periode uansett hvis hun vinner. Med Erna ved roret vil ikke Høyre nyte godt av noen «høyrebølge» Til det er hun altfor arrogant og usympatisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå