Gå til innhold

Bør Høyre få ny partileder/statsministerkandidat?

Anbefalte innlegg

14 hours ago, Vokteren said:

Passiv røyking bør kunne sammenlignes med de voldsomme kostnadene andre selvpåførte livsstilssykdommer belaster fellesskapets midler

Hvilke voldsomme kostnader. Er du forøvrig klar over at alkoholkonsum er en av de fremste årsaken til mange krefttyper som også er den største utgiften vi har i samfunnet? Visste du også at de som driver idrett på høyt nivå skaper enorme kostnader i helsevesenet og med sykemeldinger når de får skader ol.? Fjas.

Og det er ikke slik at overvekt kun er en livstilsykdom. Det er ignoranse og inkompetanse rett og slett. Det gjør at du fremstår som en "idiot" som flere har nevnt, men det er ditt valg.

Endret av Theo343
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Theo343 skrev (3 timer siden):

Hvilke voldsomme kostnader. Er du forøvrig klar over at alkoholkonsum er en av de fremste årsaken til mange krefttyper som også er den største utgiften vi har i samfunnet? Visste du også at de som driver idrett på høyt nivå skaper enorme kostnader i helsevesenet og med sykemeldinger når de får skader ol.? Fjas.

Og det er ikke slik at overvekt kun er en livstilsykdom. Det er ignoranse og inkompetanse rett og slett. Det gjør at du fremstår som en "idiot" som flere har nevnt, men det er ditt valg.

Noen må tørre når andre tier pga overkorrekthet….

https://sml.snl.no/livsstilssykdommer

• Liker 5
Lenke til kommentar

Godt at overvekt ikkje er smittsomt, di fleste som gidder å prate ærlig om overvekt innser at di kan forandre livsstil og få betre helse om di vil, det står svært ofte på egen vilje og levevis. Likefullt velger di fleste å bli eit problem for egen helse samt samfunn, litt sånn som røykere gjorde, men uten at passiv overvekt blir eit problem. Eller kan dette pisset om at man ikkje kan påpeike at nokon er feit eller overvektig framstå som ei form for passiv overvekt da færre gidder å bry seg med egen helse men krever heller at samfunnet må ta seg av problemet helserisikoen medfører, dvs fleire blir overvektige pga at man ikkje blir uglesett når man tramper tungt over ei bru.

For meg blir overvekt uannsett negativt hjå ein politiker fordi det fordrer mangler som ikkje burde førekomme blant di som skal lede landet politisk, egentlig som med alkohol, rusmiddel, tjuveri, kvitsnippforbrytelser, vold osv. Politikere burde gå føre med både god moral og gode livsstilsvalg. I dagens samfunn synast det som om politikere prøver å være sirkusartister, men ikkje di flinke som utførte noko ekstraordinært, neida, heller framstå som narrer og ute av takt med folket og gjerne klar for å dra sutrekortet når nokon påpeiker galskapen. At Erna sjølv ikkje ser korleis hu oppfører seg eller framstår minner om sirkus MBH...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Maabren skrev (På 24.10.2024 den 7:00 PM):

Godt at overvekt ikkje er smittsomt, di fleste som gidder å prate ærlig om overvekt innser at di kan forandre livsstil og få betre helse om di vil, det står svært ofte på egen vilje og levevis. Likefullt velger di fleste å bli eit problem for egen helse samt samfunn, litt sånn som røykere gjorde, men uten at passiv overvekt blir eit problem. Eller kan dette pisset om at man ikkje kan påpeike at nokon er feit eller overvektig framstå som ei form for passiv overvekt da færre gidder å bry seg med egen helse men krever heller at samfunnet må ta seg av problemet helserisikoen medfører, dvs fleire blir overvektige pga at man ikkje blir uglesett når man tramper tungt over ei bru.

For meg blir overvekt uannsett negativt hjå ein politiker fordi det fordrer mangler som ikkje burde førekomme blant di som skal lede landet politisk, egentlig som med alkohol, rusmiddel, tjuveri, kvitsnippforbrytelser, vold osv. Politikere burde gå føre med både god moral og gode livsstilsvalg. I dagens samfunn synast det som om politikere prøver å være sirkusartister, men ikkje di flinke som utførte noko ekstraordinært, neida, heller framstå som narrer og ute av takt med folket og gjerne klar for å dra sutrekortet når nokon påpeiker galskapen. At Erna sjølv ikkje ser korleis hu oppfører seg eller framstår minner om sirkus MBH...

Nettopp. At de overvektige ikke blir uglesett kan på mange måter sammenlignes med røykere før i tiden.

Det ble forbudt å røyke de fleste plasser, da endret røykerne adferd. De skjønte at det ble mer og mer upopulært å røyke.

Hvis overvektige blir mer uglesett, at de blir mer konfrontert med hvor feite de er...da vil de også endre adferd og bli slankere. Fordi de skjønner at det er upopulært å være feit. 

Det er enkel logikk og psykologi egentlig. 

Hjelp til selvhjelp. 

Man påpeker en mangel. Og mangelen utbedres. 

Endret av DetteErBareMinMening
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (49 minutter siden):

Det hjalp ikke akkurat av at de gikk ut i media og ville ha dyrere drivstoff. Høyre trenger definitivt en ny leder og en ny kurs. Men har de egentlig noen gode kandidater? 

Nei, partiet har ingen gode kandidater per dags dato. Ola Svenneby ser jeg på som fremtiden til Høyre, han er en fornuftig ung mann som kan få Høyre på rett kurs igjen, men Svenneby er selvsagt for ung/uerfaren til å bli partileder allerede ved det her stadiet.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Joeal88 skrev (På 27.10.2024 den 7:13 AM):

Nei, partiet har ingen gode kandidater per dags dato. Ola Svenneby ser jeg på som fremtiden til Høyre, han er en fornuftig ung mann som kan få Høyre på rett kurs igjen, men Svenneby er selvsagt for ung/uerfaren til å bli partileder allerede ved det her stadiet.

Ola Svenneby ser lovende ut, enig der. Han bringer til torgs nye synspunkter på både innvandring og islam også. Som Høyre sårt trenger.

Høyres akilleshæl har vært nettopp innvandring/islam slik jeg ser det. Særlig målt opp mot Frp. Høyre blør velgere i jevn strøm over til Frp på innvandring/islam alene.

Men han er for ung. Et stykke frem til partileder/statsministerkandidat. 

Endret av DetteErBareMinMening
  • Liker 1
Lenke til kommentar
DetteErBareMinMening skrev (8 timer siden):

Ola Svenneby ser lovende ut, enig der. Han bringer til torgs nye synspunkter på både innvandring og islam også. Som Høyre sårt trenger.

Høyres akilleshæl har vært nettopp innvandring/islam slik jeg ser det. Særlig målt opp mot Frp. Høyre blør velgere i jevn strøm over til Frp på innvandring/islam alene.

Ja, jeg har trua på Svenneby. Ikke bare p g a hans syn på innvandring og islam, men synes at han på mange områder minner om en "klassisk" Høyre-politiker.

Men det vil ta mange år før han ev blir Høyres partileder og/eller statsministerkandidat.

Lenke til kommentar
DetteErBareMinMening skrev (10 timer siden):

Eg trur at Høgre tener på å ha ein fornuftig innvandrings- og integreringspolitikk, i staden for å drive populisme om innvandring og islam. Eit Høgre i Frp-forkledning er uaktuelt å stemme på for min del. Eit populistisk Høgre ville ha mista moderate veljarar til Venstre, KrF, Ap eller Senterpartiet.

Endret av torbjornen
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Joeal88 skrev (23 timer siden):

Ja, jeg har trua på Svenneby. Ikke bare p g a hans syn på innvandring og islam, men synes at han på mange områder minner om en "klassisk" Høyre-politiker.

Men det vil ta mange år før han ev blir Høyres partileder og/eller statsministerkandidat.

En klassisk høyreleder burde ha solid ledererfaring og kompetanse fra konkurranseutsatt internasjonal næring, gjerne innen sjømat, olje, energi, industri eller skipsfart.
Broilere uten arbeidserfaring, et velsmurt snakketøy og enda ikke fylt 30, er oppskriften for å skape politikerforakt.

• Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar

Her er eg heilt einig. I tillegg burde ein ha hatt ei god blanding politikarar med erfaring frå alt frå helsevesen, jordbruk, fiske til konkurranseutsett industri, samt frå industriarbeidaren på golvet til ingeniørar, sivilingeniørar eller forsking. Det er altfor få politikarar som har kompetanse innanfor realfag.

Endret av torbjornen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
23 minutes ago, torbjornen said:

Her er eg heilt einig. I tillegg burde ein ha hatt ei god blanding politikarar med erfaring frå alt frå helsevesen, jordbruk, fiske til konkurranseutsett industri, samt frå industriarbeidaren på golvet til ingeniørar, sivilingeniørar eller forsking. Det er altfor få politikarar som har kompetanse innanfor realfag.

Problemet er vel at de fleste som driver med/kan noe matnyttig ikke vil inn i et univers med endeløse intriger, drama, hestehandler og maktkamp. Er vel nesten bare broilere og reality-kjendiser som føler seg tiltrukket å drive med slikt. Og dermed blir det en selvforsterkede trend mot bunnen (eller er vi allerde der kanskje?)

Endret av Smule8o
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
On 27.10.2024 at 3:05 AM, DetteErBareMinMening said:

Nettopp. At de overvektige ikke blir uglesett kan på mange måter sammenlignes med røykere før i tiden.

Det ble forbudt å røyke de fleste plasser, da endret røykerne adferd. De skjønte at det ble mer og mer upopulært å røyke.

Hvis overvektige blir mer uglesett, at de blir mer konfrontert med hvor feite de er...da vil de også endre adferd og bli slankere. Fordi de skjønner at det er upopulært å være feit. 

Det er enkel logikk og psykologi egentlig. 

Hjelp til selvhjelp. 

Man påpeker en mangel. Og mangelen utbedres. 

Her skal man f. meg lese mye lavpanna tull. Det kan være mange årsaker til at man sliter med overvekt og det har ingen andre noe som helst med.

Det er trist at når man blir stadig fler som tar mastergrad så ser befolkningen ut til å bli stadig dummere og tilegner seg stadig flere fordommer.

Hvis man virkelig tror at overvektige ikke blir trakkassert og har blitt uttsatt for det i mange tiår allerede så har man nok bodd under en stein.

Så kan de som mener at overvektige koster samfunnet penger begynne å vise til dokumentasjon fremfor synsing og fjas. ( ikke fjasete betal artikler )

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (2 timer siden):

Her skal man f. meg lese mye lavpanna tull. Det kan være mange årsaker til at man sliter med overvekt og det har ingen andre noe som helst med.

Det er trist at når man blir stadig fler som tar mastergrad så ser befolkningen ut til å bli stadig dummere og tilegner seg stadig flere fordommer.

Hvis man virkelig tror at overvektige blir trakkassert og har blitt gjort de ti mange tiår allerede så har man nok bodd under en stein.

Så kan de som mener ar overvektige koster samfunnet penger begynne å vise til dokumentasjon fremfor synsing og fjas.

Betviler du at overvektige og særlig ektremt overvektige som Erna koster samfunnet penger? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...