Gå til innhold

Beste laptop til 3-5k?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt enig med deg. 4GB holder bare til veldig enkel bruk. Selv går jeg alltid for mins 16 GB, men så er jeg også en litt over snittet avansert bruker også. Hadde uansett ikke gått under 8 GB og hadde nok forsikret meg om at jeg kunne oppgradere til 16 GB senere.

Søkte litt på modellen og de har drøssevis av opsjoner på modellnummeret;

https://www.prisjakt.no/search?search=Asus Vivobook Go 14 E1404GA

Generelt sett er dette en ganske svak maskin. Erfaringen min med Vivo-serien til Asus er generelt bra, så det er neppe en stinker.

Sikkert greit å sette opp en sammenligning av modellene og gjøre noen vurderinger opp mot behovene han har.

Edit: Hvis du ikke gidder å grave er dette en høvelig bra 16 GB maskin med AMD-prosessor.

www.komplett.no/product/1252454/pc-nettbrett/pc-baerbar-laptop/asus-vivobook-go-14-l1404fa-14-fhd

Endret av vidor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Acer Aspire har nok en noe lavere kvalitet enn Vivo-serien som har et godt standing (dette er faktisk skrevet på en Vivo-maskin, dog minimaskin, ikke bærbar).

Acer-maskinene er litt mer folkelige og har økt i pris over tid men fremdeles en god allrounder. Som outlet-pris er den ganske grei prismessig, men det er fremdeles 8 GB RAM. 13K-serien til Intel er litt problematisk så pass på å oppdatere firmware hvis kjøp.

Lenke til kommentar
4 hours ago, Svein M said:

Lenovo IdeaPad 3 15IAU7 I3 15,6", kr 5221

https://www.power.no/data-og-tilbehoer/pc-og-mac/baerbar-pc/lenovo-ideapad-3-15iau7-i3-156-baerbar-pc/p-1812999/

Den har IPS skjerm med 300 nits, så trolig er bra.

Eller Lenovo IdeaPad Slim 3 15IAH8 (i5/8/512 GB) 15,6", kr 6999

Tror jaggu det blir den, med mindre noen andre muligheter der ute som kan matche... :) Takk, alle sammen!

Lenke til kommentar
d'espresso skrev (36 minutter siden):

Jepp, blant annet Slependen, som ikke er så veldig langt unna. Så det går.. :) Men utgående.. Er ikke halvgammel før man får den?

Det er ikke så stor forskjell på 1-2 år på en bærbar. Prosessoren er en Intel 12th generasjon, som er helt greit. Den har også Wifi 6 som er greit. Ellers vil jeg tro at batteriet tåler bra tiden siden produksjon.

Lenke til kommentar
d'espresso skrev (42 minutter siden):

Skjønner. Hvor mye vinner man egentlig på å gå opp en 1000-1500 kr? Er visst en mulighet det og.

 

Den på Slependen er visst en utstillingsmodell, så sikkert mulig å få den til outletprisen. 

Om en kunne finne en med 16GB RAM så er det en fordel. Det er vel den største mangelen på disse rimelige. På noen få er mulig å sette inn 8GB slik at det blir 16GB.

Ellers så blir maskinene dyrere av raskere CPU, større SSD disk. Og bilde kvalitet på skjerm er det forskjeller på. Også batteritid og batteristørrelse er det forskjeller. Ellers så er det forskjeller på hvordan de er bygget/materialer.

Lenke til kommentar

Pris og kvalitet henger som regel ganske godt sammen.

Den samme submodellen jeg linket til med AMD-prosessor og 16 GB RAM er en heidundrende mye bedre modell enn  utgangspunktet og varer nok i årevis. Det er vanligvis HDD og Inverter/CCFL som rykker og denne har SSD og LED.

Du slikker også å bekymre seg for å få firmware-oppdatert Intel før den blir skadet av feil spenning internt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...