Boing_80 Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober Cecilie S skrev (På 22.10.2024 den 4:50 PM): PaladinNO skrev (På 18.10.2024 den 1:31 PM): Dette er grunnen til at jeg ikke bruker talefunksjoner. Jeg er en mann, men slike holdninger som nevnt i artikkelen er ikke unikt mot jenter. Jeg får også meldinger som "kys", "KY7" (i forsøk på å lure tekstfilteret), "useless" osv. Jeg bare rapporterer disse manuelt, og når jeg kjenner at det er nok, at ordene begynner å gå innpå meg, så spiller eller gjør jeg noe annet. Man får tykkere hud mot slikt etterhvert, men det burde ikke være nødvendig i utgangspunktet. Hvis Cecilie leser denne tråden, så anbefaler jeg å ikke bruke mikrofonen, med mindre hun kun spiller sammen med venner og folk hun kjenner. Og å ta hele spillet mindre seriøst. Jeg spiller League of Legends, og det er pga. slike ting som dette som gjør at jeg ikke spiller i ligaer (ranked) på egenhånd. Jeg ble ganske satt ut da jeg en gang godtok en venneforespørsel og det første jeg ble spurt om var "i'm a girl. is that okay?" Jeg svarte at for meg spiller kjønnet ingen rolle i et spill. For meg virker det hele som et holdingsproblem. Foreldrene gjør en under middels jobb, ungen er misfornøyd, og langer ut i trygge omgivelser bak hva de tror er anonymitet på nett, så andre skal føle seg like nedfor som de selv gjør. Jeg synes egentlig bare synd på de som holder på sånn. Åjada jeg leser x) Jeg skulle gjerne ikke brukt mikrofonen, men så spiller jeg også spill der kommunikasjon og voice chat er ganske viktige å bruke ^^ Jeg selv har fått ganske hard hud, men ønsket å ta opp tema for de som er nye og som ikke burde trenge venne seg til slik unødvendig sexisme 😕 Glad å høre at flere enn meg tenker at det hele er et stort holdningsproblem Helt kurant tema og jeg støtter deg 100%. Gaming skal være for alle og ikke for eksklusive folk. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå