Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Huseier kuttet Internett og Tv helt plutselig


Gjest 8edd1...b4e

Anbefalte innlegg

Gjest 8edd1...b4e

Hei. Jeg bor i et kollektiv med flere og for noen uker siden ble Internett og Tv plutselig borte. Vi har vært litt tålmodig noen uker nå, men det er frustrerende å måtte sitte i biblioteket eller på kafe for å betale regninger og husleie. Hvor tålmodige skal vi være? Har vært borti en huseier før som tok seg til rette. 

Her for noen dager siden oppdaget jeg ved en tilfeldighet noen lavere eller igler nederst i veggpanelet mot gulvet på badet da jeg satte meg ned i dusjen og holdt på å skli mens jeg satt på gulvet. Det var slik jeg stakk hånden min under veggpanelet nederst mot gulvet og oppdaget at de satt på fingrene mine. Skylte de fort ned i sluket. Har noen erfaringer med hva dette er? Er de ufarlige og bare ekle? Hva kommer de av? Det her er et slitent kollektiv med lav leie og god beliggenhet for oss som ikke har førerkort og bil for å komme oss på jobb. 

Anonymous poster hash: 8edd1...b4e

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 8edd1...b4e skrev (3 minutter siden):

Hei. Jeg bor i et kollektiv med flere og for noen uker siden ble Internett og Tv plutselig borte. Vi har vært litt tålmodig noen uker nå, men det er frustrerende å måtte sitte i biblioteket eller på kafe for å betale regninger og husleie. Hvor tålmodige skal vi være? Har vært borti en huseier før som tok seg til rette. 

Her for noen dager siden oppdaget jeg ved en tilfeldighet noen lavere eller igler nederst i veggpanelet mot gulvet på badet da jeg satte meg ned i dusjen og holdt på å skli mens jeg satt på gulvet. Det var slik jeg stakk hånden min under veggpanelet nederst mot gulvet og oppdaget at de satt på fingrene mine. Skylte de fort ned i sluket. Har noen erfaringer med hva dette er? Er de ufarlige og bare ekle? Hva kommer de av? Det her er et slitent kollektiv med lav leie og god beliggenhet for oss som ikke har førerkort og bil for å komme oss på jobb. 

Anonymous poster hash: 8edd1...b4e

Hva sier utleier? Med mindre du sier i fra kommer ingen å fikser noe. 

Lenke til kommentar
Gjest 8edd1...b4e
OJ Doe skrev (11 minutter siden):

Hva sier utleier? Med mindre du sier i fra kommer ingen å fikser noe. 

Vi har sagt ifra og han skal ordne det - sier han. 

Anonymous poster hash: 8edd1...b4e

Lenke til kommentar
Gjest 8edd1...b4e
Gjest 8edd1...b4e skrev (Akkurat nå):

Vi har sagt ifra og han skal ordne det - sier han. 

Anonymous poster hash: 8edd1...b4e

Stod forresten i annonsen at internett og tv var inkludert i husleien

Anonymous poster hash: 8edd1...b4e

Lenke til kommentar
bzzlink skrev (9 minutter siden):

Igler sølvkre? Neppe

Skjeggkre/Sølvkre er irriterende, særlig rundt maten eller i skapene.  De liker seg på badet eller bak ting, de trives i skittne miljøer, rengjøring og rydding hjelper.

Men de er helt ufarlige...

Men disse har massevis av bein, minner litt om kakerlakker bare at kre er mye mindre.

Det finnes giftfeller for sånt, men sjelden utleier gidder betaler for sånt.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gjest 8edd1...b4e skrev (19 minutter siden):

Vi har sagt ifra og han skal ordne det - sier han. 

Anonymous poster hash: 8edd1...b4e

Hvis dere vet hvem som leverer nett (Telenor, Altibox) kan dere melde inn problemet selv. 

I forhold til igler på badet (veldig uvanlig) så er det noe huseier må ordne, men hvis han er treg kan dere legge press på ved å slutte å betale leie til han følger opp problemet. 

Lenke til kommentar
OJ Doe skrev (2 minutter siden):

Hvis dere vet hvem som leverer nett (Telenor, Altibox) kan dere melde inn problemet selv. 

I forhold til igler på badet (veldig uvanlig) så er det noe huseier må ordne, men hvis han er treg kan dere legge press på ved å slutte å betale leie til han følger opp problemet. 

Huseier har nok ikke fått betalt iiinternet.

Ellers er det noe feil på linja.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
41 minutes ago, Guest 8edd1...b4e said:

Stod forresten i annonsen at internett og tv var inkludert i husleien

Det skulle jo helst ha stått i kontrakten også. Hvis man ikke har fått det man har avtalt eller blitt lovet, så kan man jo i prinsipp kreve en reduksjon i leien.

Men i husleieforhold så har det vel i praksis lett for å bli slik at det er heuseier som er den sterke part, slik at man desverre  kan være tjent med å gå litt stille i dørene.

Lenke til kommentar
24 minutes ago, arne22 said:

Det skulle jo helst ha stått i kontrakten også. Hvis man ikke har fått det man har avtalt eller blitt lovet, så kan man jo i prinsipp kreve en reduksjon i leien.

Men i husleieforhold så har det vel i praksis lett for å bli slik at det er heuseier som er den sterke part, slik at man desverre  kan være tjent med å gå litt stille i dørene.

Joa, men man har et ganske så sterkt vern som leietager. Det sagt så er hva som står i loven, og hva man i praksis klarer å stå på kravene på noen ganger litt forskjellig.

Dersom internett er inkludert i leien, og har vært borte mer enn rimelig tid. Så kan man holde tilbake leie tilsvarende verdien av det som ikke er levert. 

Så en skriftlig melding til utleier om dette ville jeg gjort, og så tatt det derfra.

Evnt. sjekke hva det koster dere å tegne abb. selv, og så forhandle ned månedsleie tilsvarende

Endret av bzzlink
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...