Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mann, 40+ trenger lesebriller....også i bil ?!?


Anbefalte innlegg

Har rundet den ærefulle tittelen av Mann 40+ og innser nå at jeg trenger lesebriller. Så langt så godt.

Men hva med i bilen... !? Alle de små tegnene på div skjermer trenger jo minst like mye lesebriller!

Langsynet feiler imidlertid ingenting... så trenger kanskje et par progressive briller....men med vanlig glass i øvre del av synsfeltet?

Trenger gode råd => Hva gjør alle dere Menn 50+ ? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, jeg har allerede vært til optiker, som har gitt meg progressive lesebriller. Med hhv kort og medium avstand. Poenget er at når man sitter i bil trenger man primært kort avstand (i bunnen av brillen) og lang avstand i toppen. Og for min del så trenger jeg slett ikke briller til "Lang avstand" - men blir jo helt gal av å bare "kikke over kanten" på lesebrillene... :)

Lenke til kommentar

Du kommer nok ikke utenom at du trenger kjørebriller da. Optikeren burde vite dette. Jeg fikk ganske godt forklart dette fra min optiker.

Quote

Kjørebriller og lesebriller er designet for forskjellige formål. Kjørebriller er designet for å forbedre sikten mens du kjører, slik at det blir enklere å se på langt hold eller under vanskelige lysforhold. Lesebriller derimot er primært designet for å forbedre nærsynet, og gjøre det lettere å lese tekst på nært hold.

https://www.synsam.no/derfor-trenger-du-kjorebriller

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...