Sovna Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober (endret) En bil til 1,3 mill, har stått mer på verksted enn blitt brukt, og de har ingen løsning på problemet fra Jaguar sin side. Noen andre med denne bilen som kjenner seg igjen? Bilen starter ikke i kulda, og nå er det snart ny sesong igjen. Det fortsatte vrøvlet fra verkstedet er at "snart kommer en oppdatering som løser problemet.) Det har de sagt i to år. På et mer inngående og utålmodig spørsmål fra min kompis sin side har svaret blitt til "de driver på med en chip nede på Jaguar fabrikken. Og det skjer altså ingenting.. Resultatet er at verksted besøk og innkalling kun består av opptining av bilen + at de altså ("driver på, jobber med saken..) Kompisen min er nå så fly forbanna av å ha kjøpt katta i sekken og at det tydeligvis er en inkompetent bilfabrikk som ikke skjønner bæret av elektronikk. Dette er bare uthaling av tid overfor forbruker. Kompisen min har derfor begynt å pipe om opphevelse av kjøp, garanti, og hvis ikke, forbrukerombud/advokat.. Har han noen sak? Endret 18. oktober av Sovna 2 Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober Han skal kunne heve kjøpet hvis den har vært inne mer enn 3 ganger og de ikke har greid å fikse problemet etter det jeg kan huske. Bare å starte saken mot forbrukerrådet med en gang siden de bruker mye tid, samtidig som det tas med selger. 1 3 Lenke til kommentar
Patek Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober Som sagt over, hvis den har vært inne for reparasjon av samme feil 3 ganger så kan han ha rett på å heve kjøpe. Jaguar er vel ikke akkurat kjent for noen fantastisk kvalitet, høres ut som en tikkende bombe dette. Ville prøvd å få hevet kjøpet, men det blir sikkert en kamp mot forhandler. Lenke til kommentar
Sovna Skrevet 18. oktober Forfatter Del Skrevet 18. oktober AndersT2 skrev (16 minutter siden): Han skal kunne heve kjøpet hvis den har vært inne mer enn 3 ganger og de ikke har greid å fikse problemet etter det jeg kan huske. Bare å starte saken mot forbrukerrådet med en gang siden de bruker mye tid, samtidig som det tas med selger. Oj, det kan jeg løpe å fortelle han. Må bare vente til han våkner først😃Takk.. Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober Vi fikk levert inn en 2021 Skoda Superb etter to år. De fikset ikke problemet og kjøpet ble hevet. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober (endret) Kjenne til en som jobber på en godsterminal som hadde tidvis heldagsjobber med å håndtere og sende disse bilene på skip til større verksteder i Bergen blandt annet, da lokale forhandlere ikke hadde kunnskapen til å reparere bilene så har ett inntrykk av at kvaliteten ikke er helt på topp ja. Nå er det ikke så mye han ser av de lenger visstnok, men det kan vel være at lokale forhandlere har fått mer kunnskap og fikser de mer lokalt enn at kvaliteten har bedret seg. edit: jeg leste overskriften feil, her tenkte jeg på E-Pace ikke F-Pace Endret 18. oktober av Evil-Duck Lenke til kommentar
Sovna Skrevet 18. oktober Forfatter Del Skrevet 18. oktober Evil-Duck skrev (2 minutter siden): Kjenne til en som jobber på en godsterminal som hadde tidvis heldagsjobber med å håndtere og sende disse bilene på skip til større verksteder i Bergen blandt annet, da lokale forhandlere ikke hadde kunnskapen til å reparere bilene så har ett inntrykk av at kvaliteten ikke er helt på topp ja. Nå er det ikke så mye han ser av de lenger visstnok, men det kan vel være at lokale forhandlere har fått mer kunnskap og fikser de mer lokalt enn at kvaliteten har bedret seg. Ikke hans forhandler i hvert fall. De slår bare ut med armene å sier at de venter på at fabrikken skal gi de oppdateringer, deler og evt instruksjoner. That´s it.. Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober 3 hours ago, Sovna said: Oj, det kan jeg løpe å fortelle han. Må bare vente til han våkner først😃Takk.. Username checks out, som de sier i utlandet. Men det er viktig å starte denne saken, og heving av kjøp høres ut som veien å gå. Jaguar omprofilerer hele selskapet sitt, og legger ned hele det eksisterende modellutvalget sitt. Sjelden har pus i pose (katta i sekken) vært mer dekkende for å sitte med disse bilene utenfor garanti. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober JLR bilene kan være litt så som så, noen brukbare, andre katastrofer. Men verkstedene virker som er de verste, der formålet er å scamme kundene. Så enten finne uavhengig godt verksted, eller skru selv. Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober Sovna skrev (10 timer siden): En bil til 1,3 mill, har stått mer på verksted enn blitt brukt, og de har ingen løsning på problemet fra Jaguar sin side. Noen andre med denne bilen som kjenner seg igjen? Bilen starter ikke i kulda, og nå er det snart ny sesong igjen. Det fortsatte vrøvlet fra verkstedet er at "snart kommer en oppdatering som løser problemet.) Det har de sagt i to år. På et mer inngående og utålmodig spørsmål fra min kompis sin side har svaret blitt til "de driver på med en chip nede på Jaguar fabrikken. Og det skjer altså ingenting.. Resultatet er at verksted besøk og innkalling kun består av opptining av bilen + at de altså ("driver på, jobber med saken..) Kompisen min er nå så fly forbanna av å ha kjøpt katta i sekken og at det tydeligvis er en inkompetent bilfabrikk som ikke skjønner bæret av elektronikk. Dette er bare uthaling av tid overfor forbruker. Kompisen min har derfor begynt å pipe om opphevelse av kjøp, garanti, og hvis ikke, forbrukerombud/advokat.. Har han noen sak? Er det samme type bil som det kosta 356 000,- og reparere hull i bunnpanne på ? Lenke til kommentar
Sovna Skrevet 18. oktober Forfatter Del Skrevet 18. oktober Maskinfører skrev (2 timer siden): Er det samme type bil som det kosta 356 000,- og reparere hull i bunnpanne på ? Aner ikke. Men det var vel ikke så dyrt?? 🤣🤣.. 1 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober Sovna skrev (2 timer siden): Aner ikke. Men det var vel ikke så dyrt?? 🤣🤣.. Halve bilens pris det er dyrt 🤣🤣 Lenke til kommentar
Sovna Skrevet 18. oktober Forfatter Del Skrevet 18. oktober Maskinfører skrev (17 minutter siden): Halve bilens pris det er dyrt 🤣🤣 1,3 mill kostet bilen. Hull i panna blir vel i underkant 25% av bilens verdi det. Ganske hull i panna det også🤣 1 Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober Ny lovendring gir deg bedre forbrukerrettigheter "Nå får selger bare ett reparasjonsforsøk En innstramming i nye regler er antallet reparasjonsforsøk selger har rett til å gjennomføre. De nye reglene gir i utgangspunktet selgeren bare ett forsøk per produkt, men selger kan prøve igjen hvis det er rimelig." Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober Sovna skrev (13 minutter siden): 1,3 mill kostet bilen. Hull i panna blir vel i underkant 25% av bilens verdi det. Ganske hull i panna det også🤣 Ja det kan nok stemme men denna kosta da sikkert 700 000,- eller no leste om det på motor.no.🤣 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober Sovna skrev (14 minutter siden): 1,3 mill kostet bilen. Hull i panna blir vel i underkant 25% av bilens verdi det. Ganske hull i panna det også🤣 https://www.motor.no/bilhold-bilskader-forbrukerrettigheter/dette-hullet-i-bunnplaten-koster-356000-kr-a-reparere/190729 Lenke til kommentar
Magnus Rydningen Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober Maskinfører skrev (8 minutter siden): https://www.motor.no/bilhold-bilskader-forbrukerrettigheter/dette-hullet-i-bunnplaten-koster-356000-kr-a-reparere/190729 Er da på en i-Pace så batteriet som må byttes, fortsatt dyrt da, men du kan nok bytte hele bensin/diesel-motoren for 350k 1 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober Magnus Rydningen skrev (1 minutt siden): Er da på en i-Pace så batteriet som må byttes, fortsatt dyrt da, men du kan nok bytte hele bensin/diesel-motoren for 350k Ja man kan nok det men bare 130 000,- i tettemasse ? 🙄 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober (endret) Snakk om 2 forskjellige biler nå, @Maskinfører 😉 F-pace og I-pace, F til 1,3 mil er en hybrid, den bunnpanna koster 350-ish tusen på er en ren elbil. Det sagt, du får F-pace til rundt 700 og, men den til 1,3 er sprekere. (Tror jeg.🤔) Endret 18. oktober av Duriello Massiv skriveleif, mente selvfølgelig F. 1 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober Duriello skrev (2 minutter siden): Snakk om 2 forskjellige biler nå, @Maskinfører 😉 E-pace og I-pace, E til 1,3 mil er en hybrid, den bunnpanna koster 350-ish tusen på er en ren elbil. Det sagt, du får E-pace til rundt 700 og, men den til 1,3 er sprekere. (Tror jeg.🤔) Ja artikkelen er fra 2021 så har nok gått opp i pris evt nye modell/generasjon 😀 så da blir det jo halve prisen 😉 ja den med 1.3 er nok sprekere 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå