Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kompis har en JAGUAR F-Pace hybrid (2021), begynner snart å grine..


Sovna

Anbefalte innlegg

En bil til 1,3 mill, har stått mer på verksted enn blitt brukt, og de har ingen løsning på problemet fra Jaguar sin side. Noen andre med denne bilen som kjenner seg igjen?

Bilen starter ikke i kulda, og nå er det snart ny sesong igjen. Det fortsatte vrøvlet fra verkstedet er at "snart kommer en oppdatering som løser problemet.) Det har de sagt i to år. På et mer inngående og utålmodig spørsmål fra min kompis sin side har svaret blitt til "de driver på med en chip nede på Jaguar fabrikken. Og det skjer altså ingenting..

Resultatet er at verksted besøk og innkalling kun består av opptining av bilen + at de altså ("driver på, jobber med saken..)

Kompisen min er nå så fly forbanna av å ha kjøpt katta i sekken og at det tydeligvis er en inkompetent bilfabrikk som ikke skjønner bæret av elektronikk.

Dette er bare uthaling av tid overfor forbruker.

Kompisen min har derfor begynt å pipe om opphevelse av kjøp, garanti, og hvis ikke, forbrukerombud/advokat..

Har han noen sak? 

Endret av Sovna
Lenke til kommentar
  • Sovna endret tittelen til Kompis har en JAGUAR F-Pace hybrid (2021), begynner snart å grine..
Videoannonse
Annonse

Som sagt over, hvis den har vært inne for reparasjon av samme feil 3 ganger så kan han ha rett på å heve kjøpe. 

Jaguar er vel ikke akkurat kjent for noen fantastisk kvalitet, høres ut som en tikkende bombe dette. Ville prøvd å få hevet kjøpet, men det blir sikkert en kamp mot forhandler. 

Lenke til kommentar
AndersT2 skrev (16 minutter siden):

Han skal kunne heve kjøpet hvis den har vært inne mer enn 3 ganger og de ikke har greid å fikse problemet etter det jeg kan huske.

Bare å starte saken mot forbrukerrådet med en gang siden de bruker mye tid, samtidig som det tas med selger.

Oj, det kan jeg løpe å fortelle han. Må bare vente til han våkner først😃Takk..

Lenke til kommentar

Kjenne til en som jobber på en godsterminal som hadde tidvis heldagsjobber med å håndtere og sende disse bilene på skip til større verksteder i Bergen blandt annet, da lokale forhandlere ikke hadde kunnskapen til å reparere bilene så har ett inntrykk av at kvaliteten ikke er helt på topp ja. Nå er det ikke så mye han ser av de lenger visstnok, men det kan vel være at lokale forhandlere har fått mer kunnskap og fikser de mer lokalt enn at kvaliteten har bedret seg. 

edit: jeg leste overskriften feil, her tenkte jeg på E-Pace ikke F-Pace 

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (2 minutter siden):

Kjenne til en som jobber på en godsterminal som hadde tidvis heldagsjobber med å håndtere og sende disse bilene på skip til større verksteder i Bergen blandt annet, da lokale forhandlere ikke hadde kunnskapen til å reparere bilene så har ett inntrykk av at kvaliteten ikke er helt på topp ja. Nå er det ikke så mye han ser av de lenger visstnok, men det kan vel være at lokale forhandlere har fått mer kunnskap og fikser de mer lokalt enn at kvaliteten har bedret seg. 

Ikke hans forhandler i hvert fall. De slår bare ut med armene å sier at de venter på at fabrikken skal gi de oppdateringer, deler og evt instruksjoner. That´s it..

Lenke til kommentar
3 hours ago, Sovna said:

Oj, det kan jeg løpe å fortelle han. Må bare vente til han våkner først😃Takk..

Username checks out, som de sier i utlandet.

Men det er viktig å starte denne saken, og heving av kjøp høres ut som veien å gå. Jaguar omprofilerer hele selskapet sitt, og legger ned hele det eksisterende modellutvalget sitt.

Sjelden har pus i pose (katta i sekken) vært mer dekkende for å sitte med disse bilene utenfor garanti.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...