Gå til innhold

Subnautica 2 begynner «early access» neste år

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

klassik eksempel på et studio som ikke forstår hva som gjorde spill nummer en populært å går i alle feil retninger med oppfølgere (etter min smak), det startet med below Zero der du plutselig måtte opp på land mye av tiden så det plutselig ble til et dårlig FPS med dårlig fysikk i tillegg som jeg ikke ønsket å spille.

Første Subnautica var best når spillet lot deg finne ut av ting selv, rote rundt & forbedre bygge for så å velge selv når man ønsket å finne ut mer av hva som foregikk. Det var helt u-nødvendig i det første spilet å ha med våpen bygging, repetitive angrep osv for det var ikke det jeg spilte spillet for, så jeg forsøkte å ignorere den biten helt... Så er skuffet at de ikke tok spill serien veien jeg ønsket de skulle ta.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Åpen for at dette kan bli bra! Eneren er jo en klassiker mens Below Zero bomma på litt av hvert (men jeg må si det er milevis bedre enn det som ble servert i early access). Forhåpentligvis tok de tilbakemeldingene fra BZ med seg i dette spillet, kommer nok ikke til å spille noean early access denne gangen, første gjennomspilling blir ødelagt av det.
Lenke til kommentar

Jeg vil ha større hav og dypere hav, det er det som var kult å utforske havet. og det var helt greit med de små øyene du kunne finne. Er enig med Simalarion at Below Zero ble alt for mye på land, kjører rundt med skuter osv var ikke like interesant og mindre og grunnere hav. Ikke noe skikkelig ubåt heller. Jeg brukte 45 timer på min gjennomgang 2 av Subnautica(spilte i VR) mens det tok meg 13 timer å dure gjennom Below Zero i VR. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kan legge til litt mer info fra YT CC som har fått eksklusiv info fra Utviklerne.

Spillet har mulighet for 4P Coop, men seff Single player.

Foregår på en helt ny planet, med nytt liv.

De fikk og et par screenshot, som viser krabber, hint om å Gen modifikasjoner.

Et par nye "kjøretøy"drakter. Mulig vannstrømmer er en del av verden. Og et par ting til, men dette var de tingene jeg plukket opp :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
simalarion skrev:

klassik eksempel på et studio som ikke forstår hva som gjorde spill nummer en populært å går i alle feil retninger med oppfølgere (etter min smak), det startet med below Zero der du plutselig måtte opp på land mye av tiden så det plutselig ble til et dårlig FPS med dårlig fysikk i tillegg som jeg ikke ønsket å spille.

Første Subnautica var best når spillet lot deg finne ut av ting selv, rote rundt & forbedre bygge for så å velge selv når man ønsket å finne ut mer av hva som foregikk. Det var helt u-nødvendig i det første spilet å ha med våpen bygging, repetitive angrep osv for det var ikke det jeg spilte spillet for, så jeg forsøkte å ignorere den biten helt... Så er skuffet at de ikke tok spill serien veien jeg ønsket de skulle ta.

Man er vel ikke særlig mere på "land" i Below Zero en i orginal spillet Subnautica da og jeg syntes begge spillene er konge bra og har ca 400 timer i Sunautica og 380 timer i Below Zero alt i alt begge er veldig bra etter min mening. Så kan nesten ikke vente på neste spill i serien.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev:

Jeg vil ha større hav og dypere hav, det er det som var kult å utforske havet. og det var helt greit med de små øyene du kunne finne. Er enig med Simalarion at Below Zero ble alt for mye på land, kjører rundt med skuter osv var ikke like interesant og mindre og grunnere hav. Ikke noe skikkelig ubåt heller. Jeg brukte 45 timer på min gjennomgang 2 av Subnautica(spilte i VR) mens det tok meg 13 timer å dure gjennom Below Zero i VR. 

Om man vil er ikke et must å kjøre rundt på land i BZ eneste man må er å reparere brua og finne en av "artifactene" til å bygge kroppen og den finner man lett ved å gå over brua og gå N W til man finner den alt annet er frivillig å gjøre på land også å finne tårnet og reparere den radaren er ikke nødvendig om man ikke vil hjelpe den sure kjeringa og til slutt få oppskriften på "mega" maten "frukt salat"
Lenke til kommentar
8 hours ago, Tåka said:
22 hours ago, Gunfreak said:

Expand  

Om man vil er ikke et must å kjøre rundt på land i BZ eneste man må er å reparere brua og finne en av "artifactene" til å bygge kroppen og den finner man lett ved å gå over brua og gå N W til man finner den alt annet er frivillig å gjøre på land også å finne tårnet og reparere den radaren er ikke nødvendig om man ikke vil hjelpe den sure kjeringa og til slutt få oppskriften på "mega" maten "frukt salat"

Hva har det med saken å gjøre. Man kan speed runne mange spill om man vet nøyaktig hvor og hva man skal. 

Men de har fremdeles brukt flere år og enorme ressurser på å lage denne is verden. Tid og penger de heller kunne brukt på å forbedre undervanns delen. 

At de har brukt masse tid og penger på noe som er nesten helt unødvendig er ikke en en win. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

En ting er at Below Zero gjorde en del tabber og hadde en relativt underutviklet verden, men jeg tror den viktigste årsaken til at folk ikke likte det like godt var fordi magien forsvant i løpet av det første spillet.

Greit illustrert i denne memen:

Spoiler

vo2wn92bie561.jpg?auto=webp&s=54bec4700b

Lenke til kommentar
On 19.10.2024 at 1:47 PM, Gavekort said:

En ting er at Below Zero gjorde en del tabber og hadde en relativt underutviklet verden, men jeg tror den viktigste årsaken til at folk ikke likte det like godt var fordi magien forsvant i løpet av det første spillet.

Greit illustrert i denne memen:

Reveal hidden contents

vo2wn92bie561.jpg?auto=webp&s=54bec4700b

Var aldri en greie for meg, ja musikken og slik kunne gjøre ting litt creepy, men mer stemningsfullt. Den panikken for leviathans hadde jeg aldri i første eller andre runde. Jeg likte utforskningen av havet. Og den var mye mindre interessant i below zero. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...