Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kunne du vært sammen med en mann som har kjøpt sex i Thailand?


Gjest 3f6c0...605

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest 3f6c0...605 skrev (16 timer siden):

Jeg takker for alle fornuftige svar! Jeg setter utrolig stor pris på det!

Men jeg registrerer at noen brukere nesten går til personangrep, og de påstår at denne tråden bare er trolling. Jeg synes at det er trist.

I så fall kan en moderator se på det og eventuelt slette eller gjøre endringer osv., slik som noen her har skrevet.

Hilsen TS

Anonymous poster hash: 3f6c0...605

Velkommen til internett. Det er noen emner som stort sett alltid ender med utskeielser, personangrep og folk (les: brukere) som av en eller annen grunn tar enkelte ting meget personlig.

Mitt inntrykk; er at det en overvekt av enslige svært aktive mannlige brukere her inne - med dårlig erfaring på kvinnefronten. Jada, man skal helst ikke generalisere. Men etter å ha hengt her et par år nå; så ser jeg at dette går igjen. 

Så det å forvente en saklig diskusjon når brukergruppen består av en gjeng menn (med ei og annen dame her og der..) som er i overkant aktive (de fleste svar man får; er fra svært aktive brukere...) - skal ikke gå så langt å kalle det en incel-suppe av brukere. Men av og til begynner jeg å lure.

Dessverre ser jeg mange rare, nedlatende og gammeldagse holdninger ovenfor kvinner - direkte og indirekte; hos mange brukere. Særlig når det dreier seg om spørsmål relatert til dating, sex og lignende. Folk som omtrent går direkte på kvinnen som "problemet til alt". For å sette det på spissen.

Emner som kjønnsroller, sex og samliv, forhold, dating og rasisme - blir ofte ganske opphetet, og ender med kraftig moderering eller full stengning tråden. 😜

Jeg tror debatten/diskusjonen hadde blitt vesentlig nyansert dersom det var en god blanding av folk med ymse bakgrunn. Men når brukermassen er såpass ensidig, så kan man ikke forvente den mest konstruktive og saklige diskusjonen heller.

Da er det greit å se på alle svar med et lite skråblikk og ta ting med en klype salt. Ikke ta ting så seriøst.

Utfordringen; er at det er vanskelig - når det tross alt er en svært personlig sak TS ønsker svar på.
Så da kan det oppleves veldig sårt for TS å få svært negative kommentarer, eller ting som oppfattes deretter.

Så er det jo heller ikke å skjule - at det er lett å misoppfatte ting som er skrevet, når sarkasme er en gjengående greie som er lett å misforstå... og folks retorikk av og til er ganske så,,, ehhh... rar.

>

At folk sammenlikner sexkjøp med ONS, og bruker argumenter med at "jammen, kvinner kjøper jo også sex..." - hvor de måtte reise til... og at til og med ekteskap kan sammenliknes med sexkjøp. Da blir det for dumt og usaklig sett i mine øyne. Det er jo langt bortivekkistand fra det TS egentlig spør om... er det ikke?

Hilsen Milhouse*

Spoiler

* en lettere arrogant og bedrevitende forumbruker man fort kan bli irritert på.😜
** som er drittlei nedlatende kvinnesyn på ymse forum
*** som syns sexkjøp i Thailand er noe av det laveste man kan komme; når det gjelder kjøp av sex!

 

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
leticia skrev (2 timer siden):

Tja. Det er vel mest måten du ytrer dem på. Jeg er enig i endel av det du skriver, men også uenig i endel. Jeg syns at du til tider bruker et vulgært språk og generaliserer altfor mye. Du har bestemt deg at slik er "alle "menn. 

En årsak til at antifeministiske og misogynistiske holdninger får stå mer i fred, kan være at man finner flere støttespillere for slike holdninger her. Likevel så er det gode menn (og kvinner)her inne som tør å si ifra. Normalt så ville jeg sagt ingen nevnt ingen glemt, men i fare for å faktisk glemme noen så vil jeg trekke frem de tydelige stemmene til  @knopflerbruce, @Duriello, @AtterEnBruker, @Krig og fred, @Markiii, @Tussi, @Atib Azzad. Til dere som jeg eventuelt måtte ha glemt, det er bare å henge seg på denne lista her som tør å si ifra om antifeministiske / misogynistiske holdninger. 

Veldig smart å splitte opp gruppen av de mannlige medlemmene slik at det den ene gruppen består av "snille" menn mens den andre av "idioter". Splitt og hersk, en velkjent metode for å skape splittelse.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Grønn420 skrev (12 timer siden):
Kassettspiller skrev (13 timer siden):

Hvilke tråder er det du refererer til? Jeg ser flere som ikke aksepterer dårlig kvinnesyn.

Det handler også om innholdet i det du sier og personangrepene du kommer med, noe som ikke er akseptabelt.

Det er ikke sant at alle menn er slemme og lyver. Du kommer med løgner og generaliseringer flere ganger, så det er ikke rart at folk kritiserer deg.

Trenger ikke lete lenge for å finne det. 

Helt greit om vi er uenige der. Nå har jeg aldri sagt at alle menn er slemme, men alle lyver, det er ikke bare menn som gjør. Det gjelder kvinner også. 

Har innsett også at flere her finner nok glede i at jeg sliter så jeg skal slutte å dele noe mer her. Jeg har lite med samfunnet å gjøre fra før og jeg tror det er på tide å droppe ut av internett også, for det tilføyer ingenting bra

Hvilke tråder er det du refererer til? (Du svarte ikke på @Kassettspiller sitt spørsmål.)

Å være uenige om personangrep er akseptabelt eller uakseptabelt er nå en merkelig uttalelse i et forum der reglene uttrykkelig forbyr personangrep. Jeg har bestemt valgt dette forumet blant annet fordi personangrep er konsekvent uakseptabelt. Det bør det være forståelse for. Aksepterer man ikke forumets regler så kan man man slette kontoen sin eller slutte å bruke den. Å ha "lite med samfunnet å gjøre fra før av" og ytterpunkt i en en slik tråd tyder på at du ikke har et sunt forhold til andre mennesker. Jeg tror det kan være sunt å ta opp mer kontakt med samfunnet og dempe ytterlighetene på nettaktiviteten. Det er bedre med selvmoderering enn at andre må gjøre det med makt.

Endret av Simen1
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (12 minutter siden):

Idiotisk ting å henge seg i. Du tok poenget hans, ikke sant?

Hadde det enda vært et godt poeng der. Det var grønn 420 og theo343 som dro frem antifeminisme og diskriminering. Jeg svarte bare på tiltale. Det hadde vært mer naturlig å sitere en av dem. Så kan man bare tenke seg til hvorfor det nok en gang var meg som havnet i søkelyset hos vedkommende bruker. ;) 

Men skal jeg ta påstanden hans seriøst så handler sexkjøp og den industrien der absolutt om feminisme. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (Akkurat nå):

Hadde det enda vært et godt poeng der. Det var grønn 420 og theo343 som dro frem antifeminisme og diskriminering. Jeg svarte bare på tiltale. Det hadde vært mer naturlig å sitere en av dem. Så kan man bare tenke seg til hvorfor det nok en gang var meg som havnet i søkelyset hos vedkommende bruker. ;) 

Men skal jeg ta påstanden hans seriøst så handler sexkjøp og den industrien der absolutt om feminisme. 

 

Takk for oppklaringen.

Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (34 minutter siden):

Jeg synes ikke det. Det er å få frem et poeng. Hvilket språk det er er irrelevant all den tid engelsk er et verdensspråk.

Jeg synes det lukter hvitt søppel av overdreven bruk av engelsk. Det er også ødeleggende for vår identitet og kultur å bruke det i dagligtale. Alle kan bruke det som andrespråk hvis nødvendig, men det er lavmåls å bidra til å gjøre norsk til en suppe av "norwenglish".

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (3 minutter siden):

Jeg synes det lukter hvitt søppel av overdreven bruk av engelsk. Det er også ødeleggende for vår identitet og kultur å bruke det i dagligtale. Alle kan bruke det som andrespråk hvis nødvendig, men det er lavmåls å bidra til å gjøre norsk til en suppe av "norwenglish".

Den kampen er dessverre tapt. Engelske språk uttrykk har fått sterkt fotfeste i Norge og er blitt mer og mer vanlig, men det vet du jo.

Endret av Boing_80
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Krig og fred skrev (14 timer siden):

Alle menn jeg kjenner rynker på nesa av tanken på å kjøpe sex i utlandet. Jeg hadde en kollega for 25 år siden som ikke la skjul på hva han hadde gjort i Thailand, og da mistet jeg all respekt for han. Så enkelt er det for de fleste. 

Jeg synes du går for langt. Kjøp og salg av sex bør være opp til hver enkelt å avtale på en voksen og ordentlig måte. Som nevnt tidligere fenger det ikke meg og åpenbart ikke deg heller, men det betyr ikke at vi bør fordømme og snakke ned folk som finner glede i det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er litt spesielt at TS oppretter tråden, for så å være så lite aktiv, og forteller såpass lite om hva hun selv tenker og hva hun selv har å komme med i forholdet og hva hennes fortid innebærer. Skal man sitte på sin hvite høye hest, så bør man virkelig kunne levere noe selv som er attraktivt verdimessig. Virker som denne tråden bare er bait, spesielt når denne brukeren bare svarer 'helt enig' med de venstreorienterte brukerne her som duller med hennes, det som virker å være, fastlåste syn.

Endret av Colin.
Typo
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (1 minutt siden):

Jeg synes du går for langt. Kjøp og salg av sex bør være opp til hver enkelt å avtale på en voksen og ordentlig måte. Som nevnt tidligere fenger det ikke meg og åpenbart ikke deg heller, men det betyr ikke at vi bør fordømme og snakke ned folk som finner glede i det.

Men det bør være fullstendig frivillig for begge parter. Og når man har en industri med tvang, vold, menneskehandel, halliker osv som følger med så blir det suspekt. 

Tross alt bedre da med studenter som finner seg en sugardaddy...  - men må bare påpeke at det er forbudt etter norsk lov å kjøpe slike tjenester, så det er ikke bare opp til hver enkelt å avtale dette på en voksen og ordentlig måte heller... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (29 minutter siden):

Veldig smart å splitte opp gruppen av de mannlige medlemmene slik at det den ene gruppen består av "snille" menn mens den andre av "idioter". Splitt og hersk, en velkjent metode for å skape splittelse.

Tja, å fremheve noen på en positiv måte er ikke det samme som å si at alle som ikke er nevnt er "idioter". Så syns du bommer her. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (8 minutter siden):

Men det bør være fullstendig frivillig for begge parter. Og når man har en industri med tvang, vold, menneskehandel, halliker osv som følger med så blir det suspekt. 

Vi har godt utfyllende lover som forbyr både tvang, vold, menneskehandel og hallikvirksomhet så jeg føler egentlig at det er godt dekket juridisk. Det er derfor jeg skrev at kjøp og salg av sex bør være opp til hver enkelt å avtale på en voksen og ordentlig måte. Tvang, vold, menneskehandel og hallikvirksomhet er ikke ordentlige måter. Derfor synes jeg at kontringen din om at det bør være fullstendig frivillig er å slå inn åpne dører. Så vi var vel i bunn og grunn enige allerede før du svarte. Enig?

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Milhouse85 skrev (52 minutter siden):

Mitt inntrykk; er at det en overvekt av enslige svært aktive mannlige brukere her inne - med dårlig erfaring på kvinnefronten. Jada, man skal helst ikke generalisere. Men etter å ha hengt her et par år nå; så ser jeg at dette går igjen. 

Sitter med samme inntrykket. 

 

Milhouse85 skrev (53 minutter siden):

Dessverre ser jeg mange rare, nedlatende og gammeldagse holdninger ovenfor kvinner - direkte og indirekte; hos mange brukere. Særlig når det dreier seg om spørsmål relatert til dating, sex og lignende. Folk som omtrent går direkte på kvinnen som "problemet til alt". For å sette det på spissen.

Enig. Ofte virker det på meg som om dette er holdninger hentet opp fra videoer de har sett på nettet fra f.eks USA. 

 

Milhouse85 skrev (56 minutter siden):

Jeg tror debatten/diskusjonen hadde blitt vesentlig nyansert dersom det var en god blanding av folk med ymse bakgrunn. Men når brukermassen er såpass ensidig, så kan man ikke forvente den mest konstruktive og saklige diskusjonen heller

Enig i dette også, og det er mange ganger lett å glemme. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (7 minutter siden):

Vi har godt utfyllende lover som forbyr både tvang, vold, menneskehandel og hallikvirksomhet så jeg føler egentlig at det er godt dekket juridisk. Det er derfor jeg skrev at kjøp og salg av sex bør være opp til hver enkelt å avtale på en voksen og ordentlig måte. Tvang, vold, menneskehandel og hallikvirksomhet er ikke ordentlige måter. Derfor synes jeg at kontringen din om at det bør være fullstendig frivillig er å slå inn åpne dører. Så vi var vel i bunn og grunn enige allerede før du svarte. Enig?

Ja. Jeg tenkte mest på TS sitt hovedspørsmål her, og sexindustrien som foregår der nede og i hvilke former. Derfor poengterte jeg det selv om du hadde døra åpen. Men når du snakker om å avtale på en voksen og ordentlig måte når dette er forbudt i norsk lov å gjøre så syns ikke jeg det er så voksent å lage sånne avtaler likevel. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...