leticia Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober Theo343 skrev (1 minutt siden): Kvinner og par som kjøpee sex av kvinner i Thailand. Men også eks. kvinner som har fetish for asiatiske menn og els drar til Japan for å kjøpe sex av menn. Hm. Og dette er folk du kjenner til? Har du en veldig stor venne / bekjentskapskrets? Jeg vet nemlig ikke om noen som gjør slikt jeg. 1 Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober Alle menn jeg kjenner rynker på nesa av tanken på å kjøpe sex i utlandet. Jeg hadde en kollega for 25 år siden som ikke la skjul på hva han hadde gjort i Thailand, og da mistet jeg all respekt for han. Så enkelt er det for de fleste. 2 1 Lenke til kommentar
Grønn420 Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober (endret) leticia skrev (1 time siden): Ja det er riktig at jeg mener at det skjer begge veier og at alle skal få lov til å gifte seg og ha fine liv med partnere fra hele verden. Det jeg er opptatt av er at dette på alle måter skal være fullstendig frie valg for den enkelte. At man ikke skal ta disse valgene fordi man "må", pga økonomiske forhold. Hvis det i tillegg er mekanismer slik som Milhouse85 beskriver, så følger det med endel skepsis for min del om dette er snakk om fullstendig frie valg. Mitt ønske er at de damene (og mennene) som kommer hit skal få gode liv med sin utvalgte. En god overgang fra sitt land til Norge er spesielt viktig, da man ser at skilsmisseraten i blandingsekteskap er noe høyere enn for andre ekteskap. Ja, jeg er lei av dårlige holdninger mot damer, og da spesielt mot ressurssterke, selvstendige, likestilte damer. Jeg syns du bommet sterkt i din kommentar når du skriver om at jeg har nedlatende, dårlig menneskesyn. Det er nettopp fordi jeg har et godt menneskesyn at jeg ser på kvinner og menn som likeverdige / likestilte, og ønsker at kvinner skal få samme muligheter som menn (og motsatt). Inkludert å være økonomiske likestilte. Jeg er også en av de som har sagt fra til Grønn 420 at hun tråkker over streken slik hun beskriver menn på generelt grunnlag, og påpekt til henne at det finnes mange flotte menn selv om hun enda ikke har truffet noen Men jeg har ikke særlig til overs for menn med antifeministiske / misogynistiske holdninger, det kommer nok kanskje litt tydelig frem noen ganger Dette ble uansett litt på siden av hva TS lurte på. Tenker hun har fått nok innspill nå til å ta valget for seg selv Det jeg syns er rart er at det blir reaksjoner når jeg ytrer mine holdninger, men når mennene her inne som er antifeministiske og misogynistiske ytrer sine, så får det stå i fred og ro. Det er akseptert med dårlig kvinnesyn og holdninger rettet mot kvinner her inne, men ikke omvendt så dette er nok ikke stedet for meg. Det eneste responsen her inne har lært meg er at jeg har nærmet meg ubehagelige sannheter som ikke alle vil skal komme frem. Endret 18. oktober av Grønn420 1 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober Grønn420 skrev (7 minutter siden): Det jeg syns er rart er at det blir reaksjoner når jeg ytrer mine holdninger, men når mennene her inne som er antifeministiske og misogynistiske ytrer sine, så får det stå i fred og ro. Det er akseptert med dårlig kvinnesyn og holdninger rettet mot kvinner her inne, men ikke omvendt så dette er nok ikke stedet for meg. Hvilke tråder er det du refererer til? Jeg ser flere som ikke aksepterer dårlig kvinnesyn. Det handler også om innholdet i det du sier og personangrepene du kommer med, noe som ikke er akseptabelt. Grønn420 skrev (9 minutter siden): Det eneste responsen her inne har lært meg er at jeg har nærmet meg ubehagelige sannheter som ikke alle vil skal komme frem. Det er ikke sant at alle menn er slemme og lyver. Du kommer med løgner og generaliseringer flere ganger, så det er ikke rart at folk kritiserer deg. 6 1 1 Lenke til kommentar
Grønn420 Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober (endret) Kassettspiller skrev (23 minutter siden): Hvilke tråder er det du refererer til? Jeg ser flere som ikke aksepterer dårlig kvinnesyn. Det handler også om innholdet i det du sier og personangrepene du kommer med, noe som ikke er akseptabelt. Det er ikke sant at alle menn er slemme og lyver. Du kommer med løgner og generaliseringer flere ganger, så det er ikke rart at folk kritiserer deg. Trenger ikke lete lenge for å finne det. Helt greit om vi er uenige der. Nå har jeg aldri sagt at alle menn er slemme, men alle lyver, det er ikke bare menn som gjør. Det gjelder kvinner også. Har innsett også at flere her finner nok glede i at jeg sliter så jeg skal slutte å dele noe mer her. Jeg har lite med samfunnet å gjøre fra før og jeg tror det er på tide å droppe ut av internett også, for det tilføyer ingenting bra Endret 18. oktober av Grønn420 2 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober Grønn420 skrev (5 minutter siden): Trenger ikke lete lenge for å finne det. Helt greit om vi er uenige der. Nå har jeg aldri sagt at alle menn er slemme, men alle lyver, det er ikke bare menn som gjør. Det gjelder kvinner også. Har innsett også at flere her finner nok glede i at jeg sliter så jeg skal slutte å dele noe mer her. Jeg har lite med samfunnet å gjøre fra før og jeg tror det er på tide å droppe ut av internett også, for det tilføyer ingenting bra Synes oppriktig at det er trist at du har erfaringer som gjør at du føler det sånn. Tror ikke egentlig at det er noen her som gleder seg over at noen sliter, og om noen få gjør det, så er dette uansett avskum. F*** em! Trenger ikke kutte ut internett, er mye bra der og. Men å kutte ned på SoMe er en fin start, og det tror jeg alle egentlig har litt godt av. 👍🙂 2 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober Grønn420 skrev (14 minutter siden): Trenger ikke lete lenge for å finne det. Det er ikke vanskelig å finne menn som har et godt kvinnesyn. Grønn420 skrev (14 minutter siden): Helt greit om vi er uenige der. Nå har jeg aldri sagt at alle menn er slemme, men alle lyver, det er ikke bare menn som gjør. Det gjelder kvinner også. Problemet er at du generaliserer mye! Selv om du har hatt mange negative erfaringer, betyr ikke det at de representerer alle. Grønn420 skrev (15 minutter siden): Har innsett også at flere her finner nok glede i at jeg sliter så jeg skal slutte å dele noe mer her. Jeg har lite med samfunnet å gjøre fra før og jeg tror det er på tide å droppe ut av internett også, for det tilføyer ingenting bra Glede? Det er utrolig trist at du har hatt erfaringer som har ført til dette. Folk kritiserer flere av innleggene dine fordi de ikke stemmer og fremmer skadelige holdninger. 5 1 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. oktober Del Skrevet 19. oktober (endret) 16 hours ago, leticia said: Hm. Og dette er folk du kjenner til? Har du en veldig stor venne / bekjentskapskrets? Jeg vet nemlig ikke om noen som gjør slikt jeg. "Kjenner til" er ikke det samme som "kjenner" aka personlige venner eller bekjente. Man hører, leser får det med seg på andre måter. Endret 19. oktober av Theo343 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 19. oktober Del Skrevet 19. oktober Jeg kunne nok ikke blitt sammen med en mann, siden jeg ikke er homofil. Men jeg kunne fint blitt sammen med ei dame som har betalt for sex både i utlandet og i Norge. Jeg mener at prostitusjon er ok, så lenge det foregår på frivillig basis. Menneskehandel er jo selvfølgelig fy fy, men at en frivilig part utfører en tjeneste som en annen betaler for synes jeg er helt ok. 4 2 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 19. oktober Del Skrevet 19. oktober (endret) Gjest 3f6c0...605 skrev (På 17.10.2024 den 7:43 PM): Jeg trodde at jeg hadde funnet drømmemannen. Men så feil kan man ta. Jeg oppdaget at han hadde kjøpt sex i Thailand gjentatte ganger før han møtte meg. Han var altså ikke utro mot meg, siden dette skjedde før han møtte meg. Men det er så ekkelt at jeg ikke takler det og vurderer å forlate ham. Er jeg urimelig? Anonymous poster hash: 3f6c0...605 Det er ingen andre enn du selv som kan avgjøre om dette er akseptabelt for deg. Du må kanskje tenke gjennom om dette er akseptabelt for deg, og hvis ikke så har du svaret ditt. Men det er ikke fryktelig uvanlig å betale for sex. Hva med deg selv, har du hatt veldig få sexpartnere slik at en mann vet at du ikke gir deg selv til hvem som helst? Gjest 3f6c0...605 skrev (På 17.10.2024 den 10:15 PM): Saken er annerledes for de fattige kvinnene i Thailand (og i mange andre fattige land rundt omkring i verden). Det er ennå mer moralsk forkastelig at menn fra rike land i den vestlige verden reiser til Thailand (og andre fattige land) for å utnytte fattige kvinner som ikke har andre muligheter til å tjene til livets opphold. Velferdsstat finnes det heller ikke der. Vi vet også at det foregår mye trafficking i slike land, så hvor mange av de der prostituerte der gjør det egentlig frivillig? De fleste av dem har andre muligheter, men det er mye dårligere betalt og de har mye mindre fritid. De som jobber og gjør det bra i sexindustrien i Thailand, har mye penger og høy levestandard. De kunne valgt å jobbe lange timer i en fabrikk for luselønn, men de velger sexarbeid fordi det gir dem mye mer penger og frihet. Boing_80 skrev (På 17.10.2024 den 8:04 PM): Menn blir så demonisert av kvinner som tror de er moralens yppersteprestinner. For kvinner som selger sex cam show på Nakentid er det jo så synd på? Kvinnelige studenter som selger sex ved siden av studiene for å tjene lommepenger, det er moralsk og rettslig helt innenfor? Neida, akkurat som mange kvinner ikke vil være sammen med menn som kjøper sex, så er det mange menn som ikke vil være sammen med kvinner som selger sex. Hva som er akseptabelt for en selv, er jo et valg man må ta. Men: Det er langt større sannsynlighet for at en kvinne som selger seksuelle tjenester er mentalt ødelagt, enn at en mann som kjøper seksuelle tjenester er det. Det skal mye mer til for å selge sex enn å kjøpe det. Gjest b96cd...614 skrev (På 17.10.2024 den 8:03 PM): Hvor går grensen mellom å betale for sex og det å gå ut på byen, spanderer drinker og ende opp med sex? Førstnevnte tjener gjerne kroner. Anonymous poster hash: b96cd...614 De to har ingenting med hverandre å gjøre. Endret 19. oktober av Markiii 3 1 Lenke til kommentar
Iki Skrevet 19. oktober Del Skrevet 19. oktober Ja. Hvorfor ikke? Det er ikke noe negativt ved at han har gjort dette, så lenge personen som solgte var med på det. Siden det var før forholdet så har det ingen negativ virkning på forholdet. 4 Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 19. oktober Del Skrevet 19. oktober Potte kaller kjele sort. Nuff' said. 3 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 19. oktober Del Skrevet 19. oktober Grønn420 skrev (10 timer siden): Det jeg syns er rart er at det blir reaksjoner når jeg ytrer mine holdninger, men når mennene her inne som er antifeministiske og misogynistiske ytrer sine, så får det stå i fred og ro. Det er akseptert med dårlig kvinnesyn og holdninger rettet mot kvinner her inne, men ikke omvendt så dette er nok ikke stedet for meg. Det eneste responsen her inne har lært meg er at jeg har nærmet meg ubehagelige sannheter som ikke alle vil skal komme frem. Tja. Det er vel mest måten du ytrer dem på. Jeg er enig i endel av det du skriver, men også uenig i endel. Jeg syns at du til tider bruker et vulgært språk og generaliserer altfor mye. Du har bestemt deg at slik er "alle "menn. En årsak til at antifeministiske og misogynistiske holdninger får stå mer i fred, kan være at man finner flere støttespillere for slike holdninger her. Likevel så er det gode menn (og kvinner)her inne som tør å si ifra. Normalt så ville jeg sagt ingen nevnt ingen glemt, men i fare for å faktisk glemme noen så vil jeg trekke frem de tydelige stemmene til @knopflerbruce, @Duriello, @AtterEnBruker, @Krig og fred, @Markiii, @Tussi, @Atib Azzad. Til dere som jeg eventuelt måtte ha glemt, det er bare å henge seg på denne lista her som tør å si ifra om antifeministiske / misogynistiske holdninger. 4 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Theo343 Skrevet 19. oktober Populært innlegg Del Skrevet 19. oktober (endret) 5 hours ago, leticia said: En årsak til at antifeministiske og misogynistiske holdninger får stå mer i fred, kan være at man finner flere støttespillere for slike holdninger her. Likevel så er det gode menn (og kvinner)her inne som tør å si ifra. Normalt så ville jeg sagt ingen nevnt ingen glemt, men i fare for å faktisk glemme noen så vil jeg trekke frem de tydelige stemmene til @knopflerbruce, @Duriello, @AtterEnBruker, @Krig og fred, @Markiii, @Tussi, @Atib Azzad. Til dere som jeg eventuelt måtte ha glemt, det er bare å henge seg på denne lista her som tør å si ifra om antifeministiske / misogynistiske holdninger. Jeg vil si at det er motsatt. At dette forumet har utviklet seg i skummel retning av stadig mer tydelig og klar misandri og mannehat som får stå ubesvart. At menn forsvarer slike holdninger er bare trist går ofte under misforstått "white knighting". Akkurat som det var viktig å bekjempe kvinnediskriminering på 70 til 90-tallet i Norge er det minst like viktig nå stå opp mot mot mannehat og diskriminering av menn. Denne kampen begynte med omsorg for barn for over 10 år siden. Jeg er alltid mot diskriminering, uansett i hvilken retning det foregår. Som mann kjempet jeg mot kvinnediskriminering når det foregikk i stor grad i Norge. Nå siste 10 år er det menn som trenger denne innsatsen. Ergo lar jeg ikke misandri stå ubesvart når jeg kommer over det. Og heldigvis er det mange fler med meg på dette i forumet. Det mange ikke ser ut til å forstå er at det går helt fint ann å bekjempe diskriminering, uten å angripe eller demonisere en annen gruppe. Dette som forklart under ser man stadig mer av i forumet. Quote Misandry: Misandry is the hatred, dislike, contempt, or prejudice against men or boys. It's essentially the counterpart to misogyny, which is the hatred or prejudice against women or girls. Misandry can manifest in various ways, including: Negative stereotyping of men Discrimination against men in social, professional, or legal contexts Devaluing men's experiences or perspectives Promoting harmful generalizations about male behavior or character Anti-masculinism: Anti-masculinism is a stance that opposes traditional notions of masculinity and male dominance in society. It can be seen as the opposite of antifeminism. Anti-masculinism may involve: Critiquing patriarchal structures and male privilege Challenging toxic masculinity and its effects on both men and society Advocating for a redefinition of masculinity that is less restrictive and harmful Promoting gender equality by addressing male-centric biases in various institutions Det sistnevne ser man nå mest i motsatt retning. Endret 19. oktober av Theo343 10 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 19. oktober Del Skrevet 19. oktober Theo343 skrev (1 time siden): Jeg vil si at det er motsatt. At dette forumet har utviklet seg i skummel retning av stadig mer tydelig og klar misandri og mannehat som får stå ubesvart. At menn forsvarer slike holdninger er bare trist går ofte under misforstått "white knighting". Da ser vi nok forskjellige ting. Jeg syns at mye av holdningene her inne omhandler misogyni og antifeminsme, gjerne i en salig blanding av konservatisme og religiøs overbevisning. Theo343 skrev (1 time siden): Akkurat som det var viktig å bekjempe kvinnediskriminering på 70 til 90-tallet i Norge er det minst like viktig nå stå opp mot mot mannehat og diskriminering av menn. Denne kampen begynte med omsorg for barn for over 10 år siden. Du skriver i fortid her. Det er fremdeles viktig å bekjempe kvinnediskriminering. Man greier fint å bekjempe diskriminering av menn på samme tid. Problemet får vi når noen tenker at for at andre skal få rettigheter så skal de miste sine rettigheter. Slik er det ikke. Å løfte noen opp på et nivå, betyr ikke at noen andre skal ned til et lavere nivå. Man "mister" kanskje bare sitt maktovertak, og det er det ikke alle som liker, og ønsker å gjøre det de kan for å hindre. Kampen (for min del) om omsorg for barn for menn begynte heller ikke for 10 år siden, men allerede for 25 år siden. Theo343 skrev (1 time siden): Jeg er alltid mot diskriminering, uansett i hvilken retning det foregår. Du kunne virkelig ha lurt meg der. Jeg ser nemlig ikke at du bevisst går inn i tråder og skriver når noen tråkker over grensen mot kvinner, som f.eks i tråden om tradisjonelle kjønnsroller, hvor det bl.a. blir skrevet at menn er bedre ledere enn kvinner når det faktisk er det motsatt som er tilfelle. https://lederne.no/artikler/kvinner-leder-best/. Jeg tar ikke for meg resten av den tråden der, det er så mye vanvidd der at jeg valgte å forlate tråden. Theo343 skrev (1 time siden): Som mann kjempet jeg mot kvinnediskriminering når det foregikk i stor grad i Norge. Nå siste 10 år er det menn som trenger denne innsatsen. Ergo lar jeg ikke misandri står ubesvart når jeg kommer over det. Og heldigvis er det mange fler med meg på dette i forumet. Så bra at du kjempet mot kvinnediskriminering. Diskrimineringen mot kvinner har ikke tatt slutt selv om også menn opplever å bli diskriminert på noen områder. Så det er ingen grunn til å slutte å kjempe mot kvinnediskriminering, og nå kun fokusere på menn som blir diskriminert. Man kan gjøre begge deler samtidig. Men misogyni lar du fint stå ubesvart. Uheldigvis er det mange flere med deg på dette forumet når det gjelder dette. Theo343 skrev (1 time siden): Det mange ikke ser ut til å forstå er at det går helt fint ann å bekjempe diskriminering, uten å angripe eller demonisere en annen gruppe. Joda det går fint. Men slik jeg ser det så angriper man ikke en hel gruppe når man kritiserer holdningene til enkelte individer som tilhører denne gruppa som går ut på at disse individene ikke ønsker like rettigheter og like muligheter til begge kjønn. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. oktober Del Skrevet 19. oktober Theo343 skrev (17 timer siden): Dette er helt korrekt. Det lønner seg ikke innenfor familie, i arbeidslivet eller alle andre deler av tilværelsen. Det er ikke alt som skal deles og mye av det vil ha direkte konsekvenser for deg og ditt liv. Bare noe så enkelt som å være åpen og ærlig om at man trakasseres på jobb kan straffe seg hardt ved at nab da heller blir utpekt som problemet fordi det er enklere å ta den svakeste part. Enn å gjøre noe med det faktiske problemet. Med mindre trakasseringen går under seksuell trakassering eller hudfarge. Veldig enig, men jeg har en liten presisering til siste setning. Det gjelder kun når seksuell trakassering eller hudfarge går en bestemt vei. Er offeret en hvit mann får man fint lite respekt og forståelse. Da snues det fort til latterliggjøring, bortforklaring, bagatellisering eller til og med victim-blaming. 2 1 Lenke til kommentar
P7SA Skrevet 19. oktober Del Skrevet 19. oktober 21 minutes ago, leticia said: Da ser vi nok forskjellige ting. Jeg syns at mye av holdningene her inne omhandler misogyni og antifeminsme, gjerne i en salig blanding av konservatisme og religiøs overbevisning. Du skriver i fortid her. Det er fremdeles viktig å bekjempe kvinnediskriminering. Man greier fint å bekjempe diskriminering av menn på samme tid. Problemet får vi når noen tenker at for at andre skal få rettigheter så skal de miste sine rettigheter. Slik er det ikke. Å løfte noen opp på et nivå, betyr ikke at noen andre skal ned til et lavere nivå. Man "mister" kanskje bare sitt maktovertak, og det er det ikke alle som liker, og ønsker å gjøre det de kan for å hindre. Kampen (for min del) om omsorg for barn for menn begynte heller ikke for 10 år siden, men allerede for 25 år siden. Du kunne virkelig ha lurt meg der. Jeg ser nemlig ikke at du bevisst går inn i tråder og skriver når noen tråkker over grensen mot kvinner, som f.eks i tråden om tradisjonelle kjønnsroller, hvor det bl.a. blir skrevet at menn er bedre ledere enn kvinner når det faktisk er det motsatt som er tilfelle. https://lederne.no/artikler/kvinner-leder-best/. Jeg tar ikke for meg resten av den tråden der, det er så mye vanvidd der at jeg valgte å forlate tråden. Så bra at du kjempet mot kvinnediskriminering. Diskrimineringen mot kvinner har ikke tatt slutt selv om også menn opplever å bli diskriminert på noen områder. Så det er ingen grunn til å slutte å kjempe mot kvinnediskriminering, og nå kun fokusere på menn som blir diskriminert. Man kan gjøre begge deler samtidig. Men misogyni lar du fint stå ubesvart. Uheldigvis er det mange flere med deg på dette forumet når det gjelder dette. Joda det går fint. Men slik jeg ser det så angriper man ikke en hel gruppe når man kritiserer holdningene til enkelte individer som tilhører denne gruppa som går ut på at disse individene ikke ønsker like rettigheter og like muligheter til begge kjønn. Excuse me, ma'am, but this thread isn't about feminism. 3 Lenke til kommentar
OMyre Skrevet 19. oktober Del Skrevet 19. oktober P7SA skrev (3 minutter siden): Excuse me, ma'am, but this thread isn't about feminism. Hvorfor ble det plutselig på engelsk? Vansker med norsken? 1 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 19. oktober Del Skrevet 19. oktober OMyre skrev (Akkurat nå): Hvorfor ble det plutselig på engelsk? Vansker med norsken? Idiotisk ting å henge seg i. Du tok poenget hans, ikke sant? 1 1 Lenke til kommentar
Vokteren Skrevet 19. oktober Del Skrevet 19. oktober Gjest 3f6c0...605 skrev (På 17.10.2024 den 7:43 PM): Jeg trodde at jeg hadde funnet drømmemannen. Men så feil kan man ta. Jeg oppdaget at han hadde kjøpt sex i Thailand gjentatte ganger før han møtte meg. Han var altså ikke utro mot meg, siden dette skjedde før han møtte meg. Men det er så ekkelt at jeg ikke takler det og vurderer å forlate ham. Er jeg urimelig? Anonymous poster hash: 3f6c0...605 Ja hvis han kan fremvise tester på at han ikke har pådratt seg kjønnssykdommer. Mener du virkelig at han ikke hadde krav på et sexliv før han traff deg ? Var han utro mot en annen kvinne ? Å skaffe seg sex i Thailand er mye enklere og mindre forpliktende enn å pleie et forhold til en kravstor norsk kvinne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå