OMyre Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober Er nok begge veier dette, eldre artikkel men er nok like aktuelt. Er naivt å tro at kvinner ikke har samme «behov» . Snakker vi dobbelmoral? https://www.nrk.no/ytring/nar-norske-kvinner-kjoper-sex-1.13032211 4 2 1 Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober Til TS, Kjøp/salg eller ONS, ingen forskjell. ONSere spanderer og flasher sin økonomiske status i håp om å komme i trusa på de som lar seg lure. Begge parter legger seg på rygg og sprer beina for flere. Så om du har noe imot Kjøp/salg så sterkt som du hevder, så bør du sannelig kunne bringe det samme på bordet vedrørende ONS, en moral der liggelisten ikke går i taket. Kan du det? Hvis nei, så blir din dømming ganske så dobbeltmoralsk. 5 2 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober OMyre skrev (5 timer siden): Er nok begge veier dette, eldre artikkel men er nok like aktuelt. Er naivt å tro at kvinner ikke har samme «behov» . Snakker vi dobbelmoral? https://www.nrk.no/ytring/nar-norske-kvinner-kjoper-sex-1.13032211 Joda, begge veier. Og like forkastelig samme hvilken vei det skjer. Men du kommer ikke unna at det skjer mye oftere blant norske menn og ikke - vestlige kvinner enn for norske kvinner og ikke - vestlige menn. En litt (veldig) gammel artikkel dette, men inngåelsen av ekteskap mellom norske og utenlandske kan gi et bilde på hvor vanlig dette er for det enkelte kjønn. Joda, jeg vet at ekteskap og sexkjøp ikke er samme greia. Men som sagt, det gir et bilde på hvem som drar oftest til ikke - vestlige land for utnyttelse av lokalbefolkningen. Økningen i nordmenns utenlandske ekteskapsinngåelser gjelder særlig ekteskap mellom norsk mann og kvinne med bakgrunn fra ikke-vestlige land. I 2001 var det nesten 2 000 norske menn som giftet seg med kvinner fra et ikke-vestlig land. Av norske menns ekteskapsinngåelser med utenlandske kvinner i 2001 var 69 prosent med kvinne fra ikke-vestlig land. Norske kvinners ekteskapsinngåelse med utenlandske menn har hatt en annen utvikling. Tallet på ekteskapsinngåelser med utenlandske ektefeller har ikke økt like mye for norske kvinner som for menn. Det er heller ikke like stort innslag av ektefeller fra ikke-vestlige land, 42 prosent blant kvinner med utenlandske menn, og 69 prosent blant menn med utenlandske kvinner. Norske kvinner gifter seg i større grad enn menn med ektefeller fra vestlige land dersom de inngår ekteskap med utenlandske ektefeller. https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/stadig-flere-soker-lykken-med-utenlandske-ektefeller 1 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober Boing_80 skrev (14 timer siden): For kvinner som selger sex cam show på Nakentid er det jo så synd på? Kvinnelige studenter som selger sex ved siden av studiene for å tjene lommepenger, det er moralsk og rettslig helt innenfor? Jeg hadde aldri blitt sammen med en tidligere sexarbeidet og hadde avsluttet et forhold om jeg hadde fått vite at jeg var sammen med en. Lenke til kommentar
Gjest bbf37...367 Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober Det er ingenting som er svart hvitt med tanke på hvordan ting fungerer i land med sexturisme. Det er et hav av nyanser. Jeg har flere bekjente som drar ned til Thailand regelmessig som sexturister, og personlig synes jeg det er en uting. Jeg har vært på ferie i Thailand flere ganger selv og sett litt av hvordan av dette fungerer. Første gang jeg var i Thailand var jeg ung og naiv. Jeg hadde ingen intensjoner om å kjøpe sex, og gjorde heller ingen avtaler om dette. Men, jeg ble overøst med oppmerksomhet av vakre unge kvinner som aldri nevnte eller spurte etter penger. Sett i etterkant, med et litt mindre naivt sinn, så skjønner jeg jo at dette er sexturisme, men det var aldri et sexkjøp som mange ser for seg. Jeg har vært i Thailand på ferie som voksen også, da helt uten å delta i noen som helst form for sexturisme, fordi jeg forstår mekanismene på en helt annen måte enn da jeg var ung og naiv. Til TS: Det er mange nyanser i hva som foregår i Thailand, men med tanke på hvordan du føler det, så må du tenke på hvordan dette vil plage deg over tid. Hvis du aldri klarer å gi slipp på avsmaken du føler på nå, så er det nok like greit å avslutte forholdet, uansett hvilke intensjoner din drømmemann hadde når han var i Thailand. Men jeg synes det er verdt å forstå hvordan ting fungerer i Thailand, det er ikke alltid sånn at man går inn på et horehus og kjøper sex. Penger trenger ikke bli nevnt en eneste gang. For en som er vant til at man må sjekke opp damer og ta initiativ som i Norge, så kan man bli litt forvirra når man kommer ned å blir overøst med oppmerksomhet av vakre kvinner i Thailand. Så det kan være at din drømmemann ikke har vært en oppsøkende horekunde, men en naiv mann som ble flørtet i senk av vakre kvinner. Litt avhengig av alder, så synes jeg i hvert fall at du skal forstå at det er mange nyanser i det som foregår der nede. Anonymous poster hash: bbf37...367 Lenke til kommentar
Gjest 60cfd...bde Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober Gjest 3f6c0...605 skrev (20 timer siden): Jeg trodde at jeg hadde funnet drømmemannen. Men så feil kan man ta. Jeg oppdaget at han hadde kjøpt sex i Thailand gjentatte ganger før han møtte meg. Han var altså ikke utro mot meg, siden dette skjedde før han møtte meg. Men det er så ekkelt at jeg ikke takler det og vurderer å forlate ham. Er jeg urimelig? Anonymous poster hash: 3f6c0...605 Nei det er ikke urimelig, det er en ganske stor karakterbrist å holde på slik uavhengig av grunn de hadde på det tidspunktet. Noen kvinner har null problem med det, andre har veldig mye problemer med det. du vet åpenbart hvilke kategori du havner i. Spar deg selv drama, krangling og unødvendig barnedelingssaker i fremtiden hvor dere begge har gått lei av hverandre og krangler med klor og neve. Kjenner flere som har kjøpt seg damer i thailand mens de både hadde damer hjemme og de som var single, ikke 1 i dag klarer å holde på et forhold, de er samme stereotype menneske selv 10-15 år senere.. Å skylde på at man er "ung og dum" eller " ville bare imponerer kameratene" er gjengangeren vi menn vil bruke. Igjen..det handler om DEG som person, mange damer takler det fint, andre ikke. Jeg forstår begge sider av saken. Anonymous poster hash: 60cfd...bde Lenke til kommentar
Gjest 34f57...b34 Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober leticia skrev (8 timer siden): Joda, begge veier. Og like forkastelig samme hvilken vei det skjer. Men du kommer ikke unna at det skjer mye oftere blant norske menn og ikke - vestlige kvinner enn for norske kvinner og ikke - vestlige menn. En litt (veldig) gammel artikkel dette, men inngåelsen av ekteskap mellom norske og utenlandske kan gi et bilde på hvor vanlig dette er for det enkelte kjønn. Joda, jeg vet at ekteskap og sexkjøp ikke er samme greia. Men som sagt, det gir et bilde på hvem som drar oftest til ikke - vestlige land for utnyttelse av lokalbefolkningen. Økningen i nordmenns utenlandske ekteskapsinngåelser gjelder særlig ekteskap mellom norsk mann og kvinne med bakgrunn fra ikke-vestlige land. I 2001 var det nesten 2 000 norske menn som giftet seg med kvinner fra et ikke-vestlig land. Av norske menns ekteskapsinngåelser med utenlandske kvinner i 2001 var 69 prosent med kvinne fra ikke-vestlig land. Norske kvinners ekteskapsinngåelse med utenlandske menn har hatt en annen utvikling. Tallet på ekteskapsinngåelser med utenlandske ektefeller har ikke økt like mye for norske kvinner som for menn. Det er heller ikke like stort innslag av ektefeller fra ikke-vestlige land, 42 prosent blant kvinner med utenlandske menn, og 69 prosent blant menn med utenlandske kvinner. Norske kvinner gifter seg i større grad enn menn med ektefeller fra vestlige land dersom de inngår ekteskap med utenlandske ektefeller. https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/stadig-flere-soker-lykken-med-utenlandske-ektefeller Å kalle ekteskapsinngåelse utnyttelse med andre fra andre land for utnyttelse vil jeg ta sterk avstand fra. Det er veldig nedlatende og dårlig menneskesyn. Pluss det at alltid kvinnen ses på som offer og menn utnytter. Begynner å bli veldig lei av dette. Anonymous poster hash: 34f57...b34 Lenke til kommentar
P7SA Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober 7 minutes ago, Guest 34f57...b34 said: Å kalle ekteskapsinngåelse utnyttelse med andre fra andre land for utnyttelse vil jeg ta sterk avstand fra. Det er veldig nedlatende og dårlig menneskesyn. Pluss det at alltid kvinnen ses på som offer og menn utnytter. Begynner å bli veldig lei av dette. Anonymous poster hash: 34f57...b34 Helt enig! Sykt dårlig menneskesyn. ☹️ 8 hours ago, leticia said: Joda, jeg vet at ekteskap og sexkjøp ikke er samme greia. Men som sagt, det gir et bilde på hvem som drar oftest til ikke - vestlige land for utnyttelse av lokalbefolkningen. 🤢🤮 2 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober (endret) 23 hours ago, WiiBoy said: Hvordan har du funnet ut det? At man overser dette spørsmålet får meg til tenke at dette er en av mange gjestepostere som er her for å demonisere menn og kritisere dem for alt de måtte gjøre galt i deres øyne. Altså god gammeldags trolling med hat som agenda via å lage flest mulig tråder med hatprat rettet mot menn. Endret 18. oktober av Theo343 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober (endret) 22 hours ago, Grønn420 said: Ja, wow, demoniserende at man ikke vil være med en mann som kjøper sex. For et ekkelt svar. Jeg fatter ikke at damer kler seg av for dere frivillig, tvert imot begynner jeg å skjønne at mange tar betalt. Ikke at jeg skjønner at noen ville betalt disse damene du nevner for sex. Som mann er det bare motbydelig. Endret 18. oktober av Theo343 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober (endret) 22 hours ago, P7SA said: Jeg har sett lignende spørsmål på KG. Kunne du vært sammen med en som har kjøpt sex... som har vært voldelig mot tidligere partner... vært i fengsel.... osv.. Det som går igjen på disse spørsmålene er en gjeng kvinner som ofte sier "NEI." Kunne ikke vært sammen med en slik fyr. Fortid forteller om fremtidig risiko. Det vitner om en mann med dårlige holdninger. Forhøyet risiko for gjentagelse, osv.. Men, når en mann ikke vil ha ei som har hatt seg med et antall som før i tiden tilsvarte halve bygda. Basically landsbyens hore. DA prekes det om at kvinnens historikk ikke teller og at fortid er fortid. 😂 Dobbeltmoralen er helt hinsides! Har menn en historikk som kvinner ikke liker. Fæl mann, styr unna. Har kvinner en historikk en mann ikke liker. OGSÅ fæl mann, styr unna! 🤣 Anyway. Bare en liten utblåsning om feministisk/kvinnelig dobbeltmoral som jeg ser ofte går igjen. Menn og kvinner ser generelt på dette med horer og sexkjøp litt forskjellig er mitt inntrykk. Kvinner vil ofte ikke ha en mann som har betalt for horer. Menn vil ofte ikke ha ei som har historikk som minner om ei hore. Jeg tenker i grunn begge deler bør kunne respekteres for mennesker som har det synet. Ja men dette forklarer vel "The rise of -its ok to hate men-" trådene som har dukket opp siste året+. Det oppstod rett etter KG inntoget. 21 hours ago, kUaMooMoo said: Denne tråden minner meg om kvinneguiden…🤔 Jeg skjønner at mange fler enn meg har sett dette siste tiden. Det jeg ikke forstår er hvorfor forumledelsen synes det er greit med systematisk hatprat mot ett kjønn. Hvorfor er mannehat mer akseptabelt enn kvinnehat? ( Jeg avstår fra begge ) 21 hours ago, Duriello said: Ts har kun skrevet førstepost. 👍 I enkelte tilfeller ser det ut som en gjest poster hvor det glemmes at man svarer med et nick senere. 21 hours ago, Boing_80 said: Ålreit. Da var det Grønn420 jeg siktet til. Om ikke TS og vedkommende er samme person da. For det var ikke måte på hvor provosert vedkommende ble. Det er ikke bare du som har lagt merke til dette i lengre tid nå. 21 hours ago, Martelè said: Du mener femcel. De er fascinerende men relativt ukjente vesen Det finnes mange av disse kvinnene. Ufrivillig barnløse kvinner som legger alle menn for hat fordi de ikke har fått det de ønsker i sine forsøk før de nådde en viss alder. Men psykologien i dette er dessverre ganske åpenbar, bare trist at man ikke klarer å leve med aksept for det og retter hat mot en stor gruppe individer. Det er like trist som å skulle kalle alle av en etnisitet for terrorister fordi noen få av dem er det. Endret 18. oktober av Theo343 3 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober (endret) Gjest 3f6c0...605 skrev (På 17.10.2024 den 7:43 PM): Men det er så ekkelt at jeg ikke takler det og vurderer å forlate ham. Du takler ikke dette, men har ikke forlatt han? Gjest 3f6c0...605 skrev (På 17.10.2024 den 7:43 PM): Er jeg urimelig? Det kommer an på hvem man spør, fordi folks verdier er ulike. Mener du at dette er urimelig? For til syvende og sist er det ditt valg. Endret 18. oktober av Kassettspiller 3 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober (endret) 21 hours ago, Simen1 said: Godt poeng. Et skjult tilleggspoeng er at ordtaket "ærlighet lønner seg" er totalt feil i dagens samfunn. Ærlighet lønner seg IKKE. Det ser jeg i stadig flere deler av samfunnet. Dette er helt korrekt. Det lønner seg ikke innenfor familie, i arbeidslivet eller alle andre deler av tilværelsen. Det er ikke alt som skal deles og mye av det vil ha direkte konsekvenser for deg og ditt liv. Bare noe så enkelt som å være åpen og ærlig om at man trakasseres på jobb kan straffe seg hardt ved at nab da heller blir utpekt som problemet fordi det er enklere å ta den svakeste part. Enn å gjøre noe med det faktiske problemet. Med mindre trakasseringen går under seksuell trakassering eller hudfarge. Endret 18. oktober av Theo343 3 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober Grønn420 skrev (20 timer siden): Joda jeg har truffet menn med bra kvinnesyn. Homofile. Og heterofile menn som igjen er veldig flinke til å lyve. Har et par kompiser og jeg tror nesten på de, men de lurer meg ikke altså. De vet ikke at jeg vet Jeg synes det er synd at du har hatt slike erfaringer, men innleggene dine generaliserer og kan være skadelige. 4 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober (endret) Gjest 34f57...b34 skrev (1 time siden): Å kalle ekteskapsinngåelse utnyttelse med andre fra andre land for utnyttelse vil jeg ta sterk avstand fra. Det er veldig nedlatende og dårlig menneskesyn. Pluss det at alltid kvinnen ses på som offer og menn utnytter. Begynner å bli veldig lei av dette. Anonymous poster hash: 34f57...b34 Kanskje du kan ta utgangspunkt i hva som blir skrevet i stedet for å slenge ut en stråmann? Jeg sa at ekteskapsinngåelser kan gi et bilde på hvem som oftest utnytter lokalbefolkningen. Ikke at å inngå ekteskap er utnyttelse. (Men det kan være det). https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2023/06/30/195932456/hoyre-vil-ha-giftekarantene-for-norske-menn-som-utnytter-utenlandske-kvinner?nr=1 Og hvis du faktisk leste hele kommentaren min så hadde du også fått med deg at jeg skreiv at det skjer begge veier, og at det er like forkastelig hvilken vei det skjer. (altså ikke slik du påstår at kvinner liksom alltid skal være offeret og at menn alltid skal være utnytteren) Likevel så må man kunne erkjenne det faktum at dette skjer oftere i en retning enn den andre. Jeg er sannsynligvis minst like lei som deg. Endret 18. oktober av leticia Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober (endret) 21 hours ago, Grønn420 said: Igjen, jeg rører ikke menn......................................... Angrepene som du kaller det kommer av at det er enormt provoserende å lese alt pisset dere skriver. "Jeg rører ikke menn..............." Det virker som det ligger noe mer i dette enn at "Jeg er ikke en hetrofil kvinne". Det bærer preg av noe mer. 21 hours ago, Grønn420 said: Provoserende fordi menn har det kvinnesynet de har. Det er tragisk. Hadde dere hatt døtre hadde dere fått panikk om hun solgte sex, men tydelig at ingen her har døtre. Her må jeg dessverre skuffe deg og si at dette er ren fantasi. Det er ikke noe som heter "menn har dette kvinnesynet". Det første du må lære deg at Ola ikke er som Thomas. Evner du ikke det så bør du ta noen runder med deg selv før du sprer hatprat rundt i ulike fora. 21 hours ago, Grønn420 said: Joda jeg har truffet menn med bra kvinnesyn. Homofile. Og heterofile menn som igjen er veldig flinke til å lyve. Har et par kompiser og jeg tror nesten på de, men de lurer meg ikke altså. De vet ikke at jeg vet Her bør nok moderatorer ta en titt på disse innleggene. Evt. begynne å vurdere krav om å ha et registrert nick i enkelte av kategoriene. Dette har utviklet seg til et mønster over tid. Endret 18. oktober av Theo343 3 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober Boing_80 skrev (På 17.10.2024 den 8:04 PM): Menn blir så demonisert av kvinner som tror de er moralens yppersteprestinner. For kvinner som selger sex cam show på Nakentid er det jo så synd på? Kvinnelige studenter som selger sex ved siden av studiene for å tjene lommepenger, det er moralsk og rettslig helt innenfor? https://www.universitas.no/prostitusjon/studentene-som-selger-sex/110970 – Det er en idiotisk misoppfatning at folk er tvunget til å prostituere seg. Det er bare noe man innbiller seg fordi man ikke tror på at noen kan like å være prostituert. Jeg trives i jobben min og gjør det fordi jeg har lyst, forteller Frøken X. Hun trekker oppgitt på skuldrene, og legger til at det nok er noen som er tvunget inn i arbeidet, men i liten grad. PS: Merk dere at jeg ikke er forkjemper for prostitusjon selv om enkelte i denne tråden virker å ha trukket den konklusjonen. Det er en uting i mine øyne og det er bra at vi har strenge lover og regler mot slikt. Men som med alt annet er også dette temaet nyansert og disse nyansene må vi kunne diskutere samme hvor skittent enn temaet må føles som. Det er de menn som ikke bryr seg om lover og kjøper sex, altså at de bryter loven med overlegg. Men det er en ganske stor gruppe menn som ikke får seg partner, ikke har tilgang til nærhet til en annen osv. Seksualitet er en viktig del av en god helse. Hvordan kan vi hjelpe disse mennene? En ting er sikkert, det nytter ikke bare å be de ta seg sammen og være menn for det har samfunnet hele tiden sagt til dem. Her glimter du virkelig til. Gode argument og godt begrunnet for ditt syn. 4 1 Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober Nei. Normalt sett er jeg ganske liberal i forhold til sex og alt det måtte innebære. Sexkjøp er en ting, men de aller-aller-aller fleste i Thailand, gjør ikke dette frivillig. Kulturforskjeller, språkbarrierer og det faktum at Bangkok er en "sexhandels-hovedstad" i verden - gjør at det er uendelig mye faenskap som skjer der nede. Med alt av korrupsjon, mafia og ikke minst at det er utnyttelse av fattige som kanskje ikke har så mange andre valg for å overleve. Så nei - ikke fordi han har kjøpt sex. Men fordi vedkommende er såpass trangsynt at han ikke evner å se disse sidene av handlingene sine. Ved å være kunde av en slik bransje, på et slikt sted, så er man delaktig i menneskehandel, tvang, overgrep, mafia, korrupsjon og alt annet.... 2 2 Lenke til kommentar
Gjest 3f6c0...605 Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober Jeg takker for alle fornuftige svar! Jeg setter utrolig stor pris på det! Men jeg registrerer at noen brukere nesten går til personangrep, og de påstår at denne tråden bare er trolling. Jeg synes at det er trist. I så fall kan en moderator se på det og eventuelt slette eller gjøre endringer osv., slik som noen her har skrevet. Hilsen TS Anonymous poster hash: 3f6c0...605 Lenke til kommentar
Gjest 34f57...b34 Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober leticia skrev (1 time siden): Kanskje du kan ta utgangspunkt i hva som blir skrevet i stedet for å slenge ut en stråmann? Jeg sa at ekteskapsinngåelser kan gi et bilde på hvem som oftest utnytter lokalbefolkningen. Ikke at å inngå ekteskap er utnyttelse. (Men det kan være det). https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2023/06/30/195932456/hoyre-vil-ha-giftekarantene-for-norske-menn-som-utnytter-utenlandske-kvinner?nr=1 Og hvis du faktisk leste hele kommentaren min så hadde du også fått med deg at jeg skreiv at det skjer begge veier, og at det er like forkastelig hvilken vei det skjer. (altså ikke slik du påstår at kvinner liksom alltid skal være offeret og at menn alltid skal være utnytteren) Likevel så må man kunne erkjenne det faktum at dette skjer oftere i en retning enn den andre. Jeg er sannsynligvis minst like lei som deg. Det er tross alt jeg som står her som kjerringa mot antifeministstrømmen her inne. Jeg tror vi generelt er enige i at det skjer begge veier og at alle skal få lov til å gifte seg og ha fine liv med partnere fra hele verden. Jeg er opptatt av at alle skal få velge partner fra hele verden og få være respektert, ha et godt liv med kjærlighet til den man valgte. I tråder som handler om å ha partnere fra andre land så blir jeg med en gang angrepet med dette om utnyttelse av damer osv osv. så blir veldig lei dette sånn som du antagelig er lei av dårlig oppførsel mot damer også. beklager , mente ikke å angripe deg med det. Men blir veldig lei av at det eneste man hører er om dette. Anonymous poster hash: 34f57...b34 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå