Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Kunne du vært sammen med en mann som har kjøpt sex i Thailand?

Gjest 3f6c0...605

Anbefalte innlegg

leticia skrev (1 minutt siden):

Ja, men du dro inn USA i dette. Og temaet var vel kvinner og menn i forhold, ikke menneskehandel.

Altså, utgangspunktet er jo at noen kvinner blir kontrollert og hvis ikke hadde det ikke vært prat om at flere kvinner er prostituerte mot sin vilje. (Det er jo en av grunnene til at TS avskydde mannens handlinger.)

leticia skrev (4 minutter siden):

Det er sant. Men spørs hva du legger i risikabelt. Med risikabelt så tenker jeg på at man kan bli straffet som  norsk borger uavhengig av om man kjøper dette i utlandet eller i Norge. Så er det evt andre risikoer som kommer i tillegg, som f.eks kjønnssykdommer, svindel o.l.

Og at man risikerer å ha sex med en som blir tvunget til det. Noe som er motbydelig og en god grunn til å ikke kjøpe sex pga. risikoen for det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, knopflerbruce said:

Jada. Du finner helt sikkert "kvinnelige" anonymbrukerposter der (som i realiteten er skrevet av sære menn som lever og ånder for å spre incelretorikken sin).

Del det gjerne. Jeg misunner ikke vedkommende om det skjer, for å si det sånn - med alle dine sære ideer om hva kvinner skal ha gjort før i livet og hvordan de skal te seg for å gjøre deg fornøyd.

Det er jo en fin måte å ikke ta stilling til problematikken da, å tenke at dette ikke er reelle meninger.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (7 minutter siden):

Og at man risikerer å ha sex med en som blir tvunget til det. Noe som er motbydelig og en god grunn til å ikke kjøpe sex pga. risikoen for det.

Tviler på at de som kjøper bryr seg noe om selgeren gjør dette av egen fri vilje eller om det er organisert via en hallik. 

Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg har svart på trådens faktiske spørsmål... Men nei, hadde overhodet ikke blitt sammen med en mann som jeg visste hadde kjøpt sex. Der er noen greier for meg som kan få en mann til å gå fra svært attraktiv til fullstendig avskyelig på et blunk, og det å ha kjøpt sex er en av tingene. Det skal dog sies at jeg er ikke helt skakkjørt og ignorant, jeg kan forstå hvorfor noen gjør det - akkurat som jeg kan forstå hvorfor noen er utro. Men det gjør det ikke greit.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (13 minutter siden):

Det er trist

Lurer på om der finnes studier gjort på menn som har sex med prostituerte, og hvor empatiske de er. Jeg har en teori om at menn som kjøper sex skranter veldig når det kommer til empati. Av åpenbare grunner, først og fremst fordi de bare vil dekke egne behov og bruker et annet menneske som en vare/et objekt, men også fordi de faktisk virkelig ikke bryr seg om mennesket de gjør noe såpass intimt med. Denne teorien tenker jeg også kan gjelde for kvinner som kjøper sex av menn, og menn som kjøper sex av menn. Usikker på om det er utbredt med kvinner som kjøper sex av kvinner? 

Endret av Stripete
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Stripete skrev (2 minutter siden):

Lurer på om der finnes studier gjort på menn som har sex med prostituerte, og hvor empatiske de er. Jeg har en teori om at menn som kjøper sex skranter veldig når det kommer til empati. Av åpenbare grunner, først og fremst fordi de bare vil dekke egne behov og bruker et annet menneske som en vare/et objekt, men også fordi de faktisk virkelig ikke bryr seg om mennesket de gjør noe såpass intimt med. 

https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/0886260515600874

Finnes noe forskning rundt dette. 

Lenke til kommentar
leticia skrev (16 timer siden):

Ja, men det kan du faktisk ordne selv med 5000 underskrifter 🙂 bare se på Else Kåss Furuset som er i gang med å starte "ensomhetspartiet".

Ja det er der problemet starter, pluss at jeg egentlig ikke tror det er så mange som er interessert i et parti basert på kardemommeloven nå til dags 😉

Lenke til kommentar
leticia skrev (8 timer siden):

Tviler på at de som kjøper bryr seg noe om selgeren gjør dette av egen fri vilje eller om det er organisert via en hallik. 

Litt av en fordømmelse her. Trekke raske konklusjoner om at sexkjøpere er empatiløse troll. Hvordan kan du være så sikker på at sexkjøpere ikke bryr seg om selgeren gjør det av egen fri vilje?

Apropos logiske feller, det er ingen logisk motsetning mellom fri vilje og organisering via hallik. Mange prostituerte har et businesskonsept som er helt avhengig av medarbeidere som driver innsalg og organisering, halliker. Disse forretnings-konstellasjonene er som en symbiose som ligner på de fleste norske arbeidsplasser. Man har arbeidere og så har man en administrasjon. Hallikvirksomhet er vel forbudt i Norge? Noe som gjør at eventuell organisering må være kriminell. Det lovlige alternativet i dag er prostitusjon a la enkeltpersonforetak. Der det er en nokså merkelig juridisk sammenstilling der de har lov til å selge, men ingen har lov til å kjøpe.

Lenke til kommentar
Stripete skrev (7 timer siden):

Lurer på om der finnes studier gjort på menn som har sex med prostituerte, og hvor empatiske de er. Jeg har en teori om at menn som kjøper sex skranter veldig når det kommer til empati. Av åpenbare grunner, først og fremst fordi de bare vil dekke egne behov og bruker et annet menneske som en vare/et objekt, men også fordi de faktisk virkelig ikke bryr seg om mennesket de gjør noe såpass intimt med. Denne teorien tenker jeg også kan gjelde for kvinner som kjøper sex av menn, og menn som kjøper sex av menn. Usikker på om det er utbredt med kvinner som kjøper sex av kvinner? 

Skjønner at du forsøker å inkludere alle grupperinger her, men la oss for enkelhets skyld holde oss til at det hovedsaklig er menn som kjøper sex fra kvinner. Du argumenterer med at det ensidig er mannen som gjør et annet menneske til en vare / et objekt. Men denne handelen har jo to parter. En mann og en kvinne. Hun er den andre parten som opptrer som vare / et objekt. Hvorfor fordømmes ikke kvinners holdninger til objektifisering og transaksjonell sex på samme måte som den mannlige motparten?

Lenke til kommentar
Simen1 skrev (23 minutter siden):

Hvordan kan du være så sikker på at sexkjøpere ikke bryr seg om selgeren gjør det av egen fri vilje?

Jeg sa ikke at jeg er sikker. Jeg sa at jeg tviler på at de bryr seg.

Her er forøvrig en artikkel om akkurat dette.

Selv om det er vel kjent at prostituerte lever under forferdelige forhold, stanser ikke det norske menn fra å kjøpe sex. Men etterpå angrer mange bittert.

https://www.dagsavisen.no/nyheter/innenriks/2014/07/26/det-er-mye-skam-blant-sexkjoperne/

(Jeg er forresten en av de kvinnene som svarte ikke et klart ja nei svar på pollen din, om du skulle ha fått et annet inntrykk. Årsaken til det svaret er at egentlig så syns jeg at man bør kunne ha et slikt lovlig marked. Jeg er bare sterkt i tvil om at man får til at kvinner ikke blir solgt, utnyttet og brukt inn i en slik virksomhet selv om aktiviteten blir lovlig å drive med. ).

Endret av leticia
skrivefeil
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (12 minutter siden):

Jeg er bare sterkt i tvil om at man får til at kvinner ikke blir solgt, utnyttet og brukt inn i en slik virksomhet selv om aktiviteten blir lovlig å drive med. ).

Selvsagt. Det må kontrolleres og håndheves på en sånn måte at ikke legaliseringen blir en hvilepute for å tro at alt går på skinner av seg selv. Revisorer, arbeidstilsynet, skattevesenet, etc etc må nok jobbe hardt, spesielt i overgangsfasen, for å få renset denne bransjen for kriminell aktivitet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (11 timer siden):

USA, Polen og flere land har innstrammet abortlovene.

Det er jo land som for eksempel innskrenker abortlovene osv. 

Litt usikker på hva du mener med FrP og at dem potensielt kunne gjort noe slikt (politikk er ikke min greie :p) Tenker du på som salg og kjøp av sex? (for å få noe relevans til denne tråden)

Jeg sier igjen: ingen har klart å binde fast frigjorte kvinner. Du kommer med et marginalt eksempel her, i det store og hele er kvinners deltagelse i arbeidslivet uendret - for eksempel. Hverken USA, Polen eller andre land har klart å gjøre husmødre av arbeidende kvinner. Det samme gjelder menn som faller utenfor i datingmarkedet, ingen av disse landene har noen politisk løsning for å tvinge kvinner til å date menn de ikke vil ha. Det skal mye til for å putte frigjorte mennesker tilbake i buret.

• Liker 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (14 timer siden):

Jeg sier igjen: ingen har klart å binde fast frigjorte kvinner. Du kommer med et marginalt eksempel her, i det store og hele er kvinners deltagelse i arbeidslivet uendret - for eksempel. Hverken USA, Polen eller andre land har klart å gjøre husmødre av arbeidende kvinner. Det samme gjelder menn som faller utenfor i datingmarkedet, ingen av disse landene har noen politisk løsning for å tvinge kvinner til å date menn de ikke vil ha. Det skal mye til for å putte frigjorte mennesker tilbake i buret.

Så du tenker ikke at innstrammingene er en form for å binde frigjorte kvinner?

Slike regler påvirker flere også. 

Endret av Kassettspiller
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (14 timer siden):

Nei. Hvis man klarte å gjøre det samme i flere hundre saker til hvor kvinner er frigjorte ville det kunne utgjort en forskjell, men så har ikke skjedd.

Det er ikke en marginal forskjell når det kommer til innstrammingene.

Dette kan påvirke så mye som jobb, skole, helse osv. Det samme gjelder for eksempel innstramminger i dekningen av prevensjon og hvem som får den dekket. Tenk på dem som jobber som prostituerte i slike tilfeller...

Slike innstramminger har mye å si for kvinnen. 

Endret av Kassettspiller
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (5 timer siden):

Det er ikke en marginal forskjell når det kommer til innstrammingene.

Dette kan påvirke så mye som jobb, skole, helse osv. Det samme gjelder for eksempel innstramminger i dekningen av prevensjon og hvem som får den dekket. 

Slike innstramminger har mye å si for kvinnen. 

Så, du mener altså at kvinners frihet er så mye redusert at vi er ca tilbake til start over abortendringene i et par områder av verden? Min påstand var at du ikke kan putte kvinners frihet tilbake på flasken, og kvinners frihet er uendelig mye mer enn abortreglene. I tillegg er det jo ikke sånn at man ikke kan ta abort lenger.

Lenke til kommentar

Frihet er relativt. En ting er at man forsøket å redusere kvinners frihet ved lover. Det kan man gjøre,  men etterhvert så vil kraft føre til motkraft.

Men hvis vi f.eks ser på kvinnene i Iran som hiver hijaben og lar håret flomme fritt med livet som innsats, og sammenligner det med en religiøs bondetuppe som lever i et tradwifelignende forhold,  så vil jeg påstå at kvinnene i Iran er mye friere.

Årsaken til at jeg vil si at de er friere er at de tør å stå opp mot et undertrykkende system, mens eksempel - tradewifen ikke gjør det.

Tradewifen har m.a.o all mulighet til å leve fritt, men misbruker friheten sin, mens kvinnene i Iran som hiver hijaben utnytter den lille friheten de har til fulle.

https://www.nrk.no/urix/risikerer-dodsstraff-for-a-vise-haret-1.17166797

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...