Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Kunne du vært sammen med en mann som har kjøpt sex i Thailand?

Gjest 3f6c0...605

Anbefalte innlegg

Neffi skrev (5 minutter siden):

Du skjønner heller ikke konseptet med utvalg

Jeg har ikke tilgangen på et representativt utvalg på samme måte som SSB og norsk gallup. Derfor må du lese resultatene i kontekst av nettopp hvor det spørres. Som nevnt i den andre tråden så er svarene nå for mannsdominert og jeg skulle gjerne sett noen med konto på Kvinneguiden poste samme spørreskjema der og kryss-linke trådene. Ikke at det gir et perfekt kompenserende utvalg, men det reduserer i hvert fall det store problemet med total mannsdominans i utvalget her.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Neffi skrev (21 minutter siden):

Nei, vi har ikke kommet til at forholdet er 120:100. LOL. Du tror virkelig du kan distrahere, bare du lager lange nok tekster, for da gidder ikke folk å lese?

Det var du som sa at 67% er par som bor sammen. Så gjorde vi noen antagelser om at disse var hetro og at det er en del kjærestepar som ikke bor sammen. Så røffly 80% er opptatt. Så når 100 kvinner kan deles inn i 80 i parforhold og 20 single kan vi også dele inn den litt større mannlige gruppa på ca 104 menn i 80 i parforhold og 24 single. Altså 24 single menn per 20 single kvinne. Fra brøkregning vet vi at 24/20 = 120/100. Altså 120 single menn per single 100 kvinne.

Svakheter med regnestykket er at du ikke hadde en liste over andel single fordelt på aldersgrupper så jeg kunne koblet det direkte til andelen menn vs kvinner i den aldersgruppa. Videre har du påpekt svakheter som at du anser noen av disse mennene som "ikke i dating-poolen" av ymse grunner. Greit nok. Men hva skal du fram til sånn egentlig? At det er helt likeverdige forhold for menn og kvinner på sjekkearenaene? Det erfarer jo alle med flere enn null øyne og ører at ikke stemmer.

Poenget er at den ulike kjønnsbalansen på sjekkemarkedet kan forklare hvorfor menn i større grad enn kvinner tyr til prostituerte. I hvert fall ut fra eget utsagn i spørreundersøkelsen fra 2002.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (8 minutter siden):

Jeg har ikke tilgangen på et representativt utvalg på samme måte som SSB og norsk gallup. Derfor må du lese resultatene i kontekst av nettopp hvor det spørres. Som nevnt i den andre tråden så er svarene nå for mannsdominert og jeg skulle gjerne sett noen med konto på Kvinneguiden poste samme spørreskjema der og kryss-linke trådene. Ikke at det gir et perfekt kompenserende utvalg, men det reduserer i hvert fall det store problemet med total mannsdominans i utvalget her.

Jeg tror ikke du får et generelt utvalg på menn her inne heller. Det er en helt spesiell kultur av menn som tyr til tastaturet, og samler seg i slike arenaer.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (1 minutt siden):

Det var du som sa at 67% er par som bor sammen. Så gjorde vi noen antagelser om at disse var hetro og at det er en del kjærestepar som ikke bor sammen. Så røffly 80% er opptatt. Så når 100 kvinner kan deles inn i 80 i parforhold og 20 single kan vi også dele inn den litt større mannlige gruppa på ca 104 menn i 80 i parforhold og 24 single. Altså 24 single menn per 20 single kvinne. Fra brøkregning vet vi at 24/20 = 120/100. Altså 120 single menn per single 100 kvinne.

Nå er jeg med, men det er et statisk bilde tatt etter partnerutvalget. Disse mennene var jo med på stoldansen, som forøvrig ikke er statisk, men pågående hele tiden. Dermed blir det feil å ta en snapshot av situasjonen etter pardannelser. Vitenskapelig løser vi det med longitude undersøkelser. Og setter vi det i kontekst, viser det viktigheten av å ikke putte folk i en taper-situasjon, fordi de ikke besto testen på første runde i stolleken. Det er ekstremt ødeleggende og destruktivt. 

Svakheter med regnestykket er at du ikke hadde en liste over andel single fordelt på aldersgrupper så jeg kunne koblet det direkte til andelen menn vs kvinner i den aldersgruppa. Videre har du påpekt svakheter som at du anser noen av disse mennene som "ikke i dating-poolen" av ymse grunner. Greit nok. Men hva skal du fram til sånn egentlig? At det er helt likeverdige forhold for menn og kvinner på sjekkearenaene? Det erfarer jo alle med flere enn null øyne og ører at ikke stemmer.

Jeg har påpekt at ufrivillighet må være med i regnestykket, og har også vist til pågående forskning på akkurat det, som viser at det du sier er feil.

Poenget er at den ulike kjønnsbalansen på sjekkemarkedet kan forklare hvorfor menn i større grad enn kvinner tyr til prostituerte. I hvert fall ut fra eget utsagn i spørreundersøkelsen fra 2002.

Menn kjøper seg ikke sex i mangel av partner. Mange gifte menn kjøper seg sex. Innen single er sex-kjøp forøvrig ekstremt sjelden. De fleste løser det med en fast/langvarig sexpartner/venn uten å være kjæreste eller i et forhold.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Neffi skrev (6 minutter siden):
Simen1 skrev (17 minutter siden):

Jeg har påpekt at ufrivillighet må være med i regnestykket, og har også vist til pågående forskning på akkurat det, som viser at det du sier er feil.

Nå har jeg sjansen til å lære noe jeg ikke visste fra før. Kan du være konkret på hva som er feil i det jeg skriver, og helst linke til forskningen du refererer til?

Lenke til kommentar
Simen1 skrev (17 minutter siden):

Nå har jeg sjansen til å lære noe jeg ikke visste fra før. Kan du være konkret på hva som er feil i det jeg skriver, og helst linke til forskningen du refererer til?

Linken jeg gav deg som forklarer ufrivilligheten; Er det først og fremst partnerløse menn som ikke får ligget og er misfornøyde med det?

Omtale/oppsummering om funn fra studier på single og sexvaner (hvor det påpekes at single sjelden kjøper seg sex); Ny studie: Trives du som singel, har du også et bedre seksualliv

Forøvrig syns jeg du viser en ekstremt sunn og god holdning når du spør akkurat slik som du gjør. Kudos!

Endret av Neffi
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Neffi skrev (29 minutter siden):

Menn kjøper seg ikke sex i mangel av partner. Mange gifte menn kjøper seg sex. Innen single er sex-kjøp forøvrig ekstremt sjelden.

Ok, dersom dette stemmer, ødelegger det i grunn hele forklaringen/premisset mitt rundt emnet. 

Er det forsket på hvorfor kjøp av seksuelle tjenester skjer? (Mekanismene bak, fra kjøpers side, altså.)

Det er kanskje litt feil tråd, men det er jo uhyre interessant å lære mer om..!

Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (4 timer siden):

Personlig tror jeg vi heller trenger noe nye impulser, 1 nytt parti eller 3, og ikke ett av den typen ekstremistpartier vi har sett så mange av de siste årene. 

Ja, men det kan du faktisk ordne selv med 5000 underskrifter 🙂 bare se på Else Kåss Furuset som er i gang med å starte "ensomhetspartiet".

• Liker 1
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (20 timer siden):

Det kan være lettere for kvinner generelt å få sex dersom de ønsker det.

At noen kvinner velger å kjøpe sex, kan nok være et tegn på desperasjon for mange og det er egentlig merkelig at de gjør det, ettersom kvinner ofte har et mye større tilbud av potensielle sexpartnere (uten å måtte betale). Dette får nok mange til å stille spørsmål ved valget.

Men majoriteten av de potensielle sexpartnerne er jo fullstendig uaktuelle. Mange setter kvalitet fremfor kvantitet, og at en fyr bare vil ligge med deg sier mye om hans "kvalitet" for å si det på den måten.

"Men are looking for clean water in a desert while women are looking for clean water in a swamp"

Menn finner ikke en kvinne. Kvinner finner ikke en bra mann. 

Helt greit at menn drømmer om at 100 damer skal ligge foran de med spredte bein og at de puler det meste de får tilgang på, men sånn er det da altså ikke for kvinner flest. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Stripete skrev (10 minutter siden):

Menn finner ikke en kvinne. Kvinner finner ikke en bra mann. 

Kvinner har mulighet til å finne en bra mann. 

Stripete skrev (10 minutter siden):

Helt greit at menn drømmer om at 100 damer skal ligge foran de med spredte bein og at de puler det meste de får tilgang på, men sånn er det da altså ikke for kvinner flest.

Altså hvordan fikk du antall partnere inn i bildet?

I innlegget mitt så snakker jeg om ulik tilgjengelighet. :p

Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (4 minutter siden):

Kvinner har mulighet til å finne en bra mann. 

Altså hvordan fikk du antall partnere inn i bildet?

I innlegget mitt så snakker jeg om ulik tilgjengelighet. :p

Ja, og det at kvinner har "stor tilgang" er ikke positivt, da flesteparten av menn ikke er bra menn. De har muligheten til å finne en, men det er like vanskelig for en kvinne å finne en bra mann, som det er for en mann å få seg et ligg uten å betale for det.

Laster jeg ned tinder nå så er alternativene mine: 

1) en horde av gifte menn (de er kanskje på andre steder enn tinder, men det er mange av de der ute) 
2) menn som ikke har hatt partner (på lenge) eller hatt sex (på lenge) og som gjør alt for å få seg et ligg, da uten interesse for deg som person, de skal bare ha sex (det å ikke ha hatt partner eller sex er i utgangspunktet ikke en negativ ting, men når de er totalopphengt i sex og bare bryr seg om det, vel...) 
3) menn som vil ha sex og tror de får det gratis

Og så er der nok et par faktisk ganske bra mannfolk som ikke lyver for deg eller bruker deg for egen vinning. Men de er så få, hvordan skal man velge akkurat disse? Kjempe vanskelig. 

Endret av Stripete
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (16 minutter siden):

De aller fleste menn er gode uten vonde hensikter. ☺️

På Tinder som dere diskuterer nå, nei 🫣

Kassettspiller skrev (17 minutter siden):

Så finnes det en risiko ved alt, men er ikke slikt at mannen vinner alltid og at kvinnen taper. 

Kvinnen har alt å tape, både i forhold til vold, voldtekt og uønsket svangerskap.

• Liker 2
Lenke til kommentar
leticia skrev (4 minutter siden):

På Tinder som dere diskuterer nå, nei 🫣

Snakket hovedsakelig om generelt, men finnes sikkert bra menn som er på Tinder. 

leticia skrev (4 minutter siden):

Kvinnen har alt å tape, både i forhold til vold, voldtekt og uønsket svangerskap.

Og ikke mannen? Dette vil variere fra forhold til forhold. 

Endret av Kassettspiller
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (7 minutter siden):

Og ikke mannen? Dette vil variere fra forhold til forhold. 

Vel, nå var det ikke snakk om forhold her, men kontakt med folk / sex med folk man har møtt på Tinder... Og det er svært få menn som blir uønsket gravide 🫣 Det er en annen risiko for kvinnene her, både i forhold til det over, samt vold og voldtekt. 

Kassettspiller skrev (12 minutter siden):
leticia skrev (16 minutter siden):

Snakket hovedsakelig om generelt, men finnes sikkert bra menn som er på Tinder. 

Snakker du generelt så er jeg enig med deg. Men på Tinder er det vanskelig å finne noe bra blant alle raringene 🙄

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...