Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Kunne du vært sammen med en mann som har kjøpt sex i Thailand?

Gjest 3f6c0...605

Anbefalte innlegg

herzeleid skrev (5 minutter siden):

Jeg er enig med deg, og jeg synes egentlig det er rart det stilles spørsmål ved forskjellen i "tilgjengelighet" i det hele tatt. Hele konseptet tråden dreier seg om (salg/kjøp av sex) bygger jo på denne ulikheten i tilgang (og standarder) når det gjelder sex, som gjør at et kjønn i enormt mye større grad kjøper av det andre enn motsatt. 

Takk for presisering av poenget jeg vil ha frem 😊

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Neffi skrev (1 time siden):

Slutt å vrøvle så fælt!

Det er ikke lettere for kvinner enn for menn å få tilgang til sex. Hvordan kan jeg si det? Fordi, jeg regner med vi her snakker om en normalfordeling og hetro-sex, det trengs en av hvert kjønn i en sånn sammenheng. Ergo; for hvert tilfelle av hetrofil sex, er det en kvinne og en mann som får seg. 

Syns dere kjemper for hardt for å ploarisere.

Jada, nå kommer det vel en eller annen incel-teori om at alle kvinnene ligger med alfa-Per. Per har seg altså med alle byens villige kvinner hver onsdag, fredag og lørdag. Og da kommer jeg dere i forkjøpet; Nei. Kvinner ligger med andre enn Per og er ikke mer kresne enn menn. Begge kjønnene styrer unna negative, usympatiske og egoistiske idioter (med mindre de er stupfull. Da kan det hende de ikke har gangsyn nok til å ta en vurdering, så det fins til og med håp for de aller giftigeste).

Jeg synes ikke du skal utelukke alfa-per teorien så lett. Det er noe i det, om enn ikke så overdrevet som du framstiller det.

Spoiler

Prosentmennvskvinner.thumb.png.f0426b9c3fd1c6ce806aaf09a0d5c042.png

I følge SSB er det 3-7% prosent flere menn enn kvinner i fruktbar alder. Nå er riktignok en del i hetro forhold så forskjellen i antall single vil være større enn disse prosentandelene. Sjekkearenaene vil dermed ha et ganske markant overskudd av menn.

Dette støttes også av noe høyere seksuell tilfredshet blant kvinner enn blant menn i følge seksualvaneundersøkelsen 2020:

Screenshot2024-12-28at21-01-58Seksuelltilfredshetiparforholdogsingellivet-Psykologiskinstitutt(PSI).thumb.png.25da462ad885455c90bacc4921d5c57b.png

Det støttes også av debutalder i seksualvaneundersøkelsen 2002. I følge uthevingene er det altså dobbelt så mange mannlige 24-åringer som aldri har hatt seg noe, enn kvinnelige 24-åringer.

Screenshot2024-12-28at21-03-50Rapportfraseksualvaneunderskelsene-rapport-fra-seksualvaneundersokelsene-i-1987-1992-1997-og-2002-pdf_pdf.png.8a134e77abb0c02c744210585956b3f8.png

Det er altså ikke ute på viddene å hevde at flere menn enn kvinner tyr til prostituerte på grunn av at flere menn sliter med å få seg noe på andre måter enn kvinner.

Endret av Simen1
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Markiii skrev (7 minutter siden):

Hva som burde være og hva som faktisk er, er to forskjellige ting. Jeg snakker om virkeligheten. Det vi må forholde oss til her og nå.

Virkeligheten er at noen mennesker dreper andre mennesker, det betyr ikke at vi derfor må gå med pistoler. En onde blir ikke bedre av å tilføre en til. Det er ikke sånn man løser problemer!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (10 minutter siden):

Jeg synes ikke du skal utelukke alfa-per teorien så lett. Det er noe i det, om enn ikke så overdrevet som du framstiller det.

Når 67 % av den norske befolkningen lever i partnerskap, så forklarer du det med at Per har veldig mange faste partnere som han sjonglerer? Og husk, disse 67 % er de som lever sammen i samme boenhet. Vi har også mange flere kjærestepar. Så totalt er det veldig få som står i utenforskap og "ikke får seg noe".

Det støttes også av debutalder i seksualvaneundersøkelsen 2002. I følge uthevingene er det altså dobbelt så mange mannlige 24-åringer som aldri har hatt seg noe, enn kvinnelige 24-åringer.

Nå modnes menn senere, og de finner seg gjerne (etter normalfordelingen) yngre partnere for å utgjevne den mentale forskjellen. Dermed må menn strengt tatt starte litt senere. Fint at de ikke puler rundt før de er moden nok! ;) Yay!

Det er altså ikke ute på viddene å hevde at flere menn enn kvinner tyr til prostituerte på grunn av at flere menn sliter med å få seg noe på andre måter enn kvinner.

Eventuelt kunne de tatt seg et kurs i empati. Det ville gitt mer napp, og mindre konsekvenser.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 3f6c0...605 skrev (På 27.12.2024 den 20.55):

TS her igjen. Jeg måtte ta meg en pause fra forumet da det ble for mye for meg, og jeg bestemte meg etterhvert for å slå opp med ham. Jeg siteter dette svaret mitt her. Selv om det er lenge siden han kjøpte sex og det ikke var ulovlig der og da, så er det fortsatt galt i mine øyne. Han var i slutten av 20-årene og i begynnelsen av 30-årene og reiste til Thailand gjentatte ganger. En ting er hvis man er ung og dum og gjør en slik feil i fylla en gang. Men å gjøre dette bevisst og gjentatte ganger er rett og slett moralsk forkastelig. Menn som reiser til Thailand for å kjøpe sex byr meg såpass imot nå at det blir totalt uaktuelt å date en ny mann som har vært i Thailand (som singel). Jeg stoler ikke på noen som helst menn som har reist alene til Thailand.  Mann som har reist til Thailand alene = DEALBREAKER og STORT rødt flagg.

Jeg takker ellers for alle fornuftige svar her 🙂 

Anonymous poster hash: 3f6c0...605

Du valgte riktig med tanke på holdningene du har, og dere hadde neppe i lengden blitt veldig lykkelig sammen. Du ville alltid hatt den der nagende følelsen av at… «kan jeg stole på han?». Og den er ikke god. Nei, sier ikke det var greit å kjøpe sex. Problemet er jo at du ikke greide å se forbi hans fortid. Folk kan forandre seg, forandre verdier ut fra livet de lever og alt de opplever. Hans verdier kan for alt jeg vet vært de samme da han møtte deg, eller de kan ha endret seg til det bedre før han møtte deg. Men, greia er, du greide ikke se det, tro det. Så da gjorde du det jeg også synes var mest fornuftig. Og, kanskje fyren var en kødd som tok seg til rette og ville fortsette med det.

Siste delen der synes jeg var trist lesning. Bytt ut «mann reist til Thailand alene» med «muslim» og «sexkjøper» med «terrorist»  så har man en god rasist. Men som reiser alene til Thailand er sexkjøpere og muslimer er terrorister.

Jeg har reist mye alene i Asia inkl. Thailand av forskjellige grunner, men ikke kjøpt prostituerte.Ingen jeg kjenner har gjort det heller. Det skal faktisk en god del til for å ende opp som sexkjøper, selv i Thailand. Men det er en annen diskusjon. 

Du valgte rett. Men slutt forhåndsdømme. :)  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Neffi skrev (1 time siden):

Virkeligheten er at noen mennesker dreper andre mennesker, det betyr ikke at vi derfor må gå med pistoler. En onde blir ikke bedre av å tilføre en til. Det er ikke sånn man løser problemer!

Er det et onde at kvinner kan forsørge familien sin uten å  måtte jobbe i fabrikk 16 timer i døgnet under forferdelige arbeidsforhold, til luselønn?

Kan uansett ikke se hva sammenligningen din har med saken å gjøre. Faktum er at kvinnene velger sexarbeid fremfor tungt manuelt arbeid. De tjener mye bedre og har mye mer kontroll over sin egen tid, og kan støtte familien sin på en mye bedre måte. Dette vil du da ta fra dem? For som sagt, vi lever i virkeligheten, der valgene er som de er akkurat nå.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Neffi skrev (58 minutter siden):

Når 67 % av den norske befolkningen lever i partnerskap, så forklarer du det med at Per har veldig mange faste partnere som han sjonglerer? Og husk, disse 67 % er de som lever sammen i samme boenhet. Vi har også mange flere kjærestepar. Så totalt er det veldig få som står i utenforskap og "ikke får seg noe".

Takk for at du fant fram tall. Dvs. at hvis vi bare regner disse 67% som hetro partnere, så vil det for hver 33 singel kvinne være ca 38 single menn. Dvs, at for hver 100 singel kvinne er det 113 single menn.

Gjør vi en grov antagelse om at 13% er kjærester uten å bo sammen, så er altså rundt 80% opptatt. Anvendt på samme regnestykke får vi ca 25 single menn per 20 singel kvinne. Dvs. 120 single menn per 100 singel kvinne.

Så herved matematisk bevist: Kvinner har betydelig mer utvalg enn menn. Når 100 kvinner kan velge og vrake mellom 120 menn så sier det seg selv at sjekkemarkedet blir skjevt. Satt litt på spissen kan vi se for oss at når sjekkekvelden er over, lysene slått på og 100 par er på vei hjem så står 20 menn står og sparker støv ved dansegulvet. Samme hvor sjarmerende de har vært, kjekke, snille og tøffe de er. Mange gode menn står igjen uten noe. Kvinner har lettere for å få seg noe, selv de som er litt mer sistesortering. Men på siste og nest siste og tredje siste sortering får seg kanskje aldri noe, eller sjeldent. Det er nå bare sånn det er. Jeg legger ikke noe skyld på denne alfa-peren du snakker om eller påstår at kvinner ligger så voldsomt mye mer med sånne typer. Men vi kan vel kalle en spade for en spade? Sjekkejobben er langt vanskeligere for menn enn for kvinner. Det kan forklare noe av grunnlaget til at flere menn kjøper sex.

Neffi skrev (59 minutter siden):

Nå modnes menn senere, og de finner seg gjerne (etter normalfordelingen) yngre partnere for å utgjevne den mentale forskjellen. Dermed må menn strengt tatt starte litt senere. Fint at de ikke puler rundt før de er moden nok! ;) Yay!

Det kan sikkert forklare litt av forskjellen ja. Synd tabellen stopper ved 24 år. På den andre siden så må man jo regne med at menn på 24 år har vært moden nok for sex i årevis.

Neffi skrev (59 minutter siden):

Eventuelt kunne de tatt seg et kurs i empati. Det ville gitt mer napp, og mindre konsekvenser.

Med hvem, sin fremtidige partner, sånne som ts? For husk at de som selger seksuelle tjenester gjør det mot betaling. De får altså noe igjen for handelen og jeg vil anta de aller fleste av de blir mer fornøyd med en kveld som ender i et salg enn en kveld som ender uten penger i lomma. Så å påstå at det er lite empatisk ovenfor selgerne virker nå ganske hult og oppkonstruert for min del. Da ramler vi fort tilbake på diskusjonen om du skal si "fy fy, jeg synes synd på deg pga yrket ditt og derfor bør du sparke deg selv og finne deg en annen jobb, en som jeg liker". Jeg synes dette vitner om lite forståelse for hvorfor folk velger å selge sex. Samtidig etterlates lite empati til den kunden som hverken får seg noe etter diskoen år ut og år inn, og nå heller ikke får kjøpt seg sex fordi Neffi hverken unner han det eller unner selgeren penger i lomma. Selv om begge var innstilt på at dette var en handel de gjensidig ønsket seg. En hyggestund til nytte og glede for begge parter, på hver sin måte. Neffi, jeg synes du stiller deg alt for mye som dommer ovenfor andre og det virker ikke som du skjønner at dette som regel er villet fra begge parter.

Jeg må bare gjenta at kjøpesex ikke er min stil, men jeg driver ikke og fordømmer andre så voldsomt hardt for det heller. Det er først og fremst deres business.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Markiii skrev (26 minutter siden):

Er det et onde at kvinner kan forsørge familien sin uten å  måtte jobbe i fabrikk 16 timer i døgnet under forferdelige arbeidsforhold, til luselønn?

Kan uansett ikke se hva sammenligningen din har med saken å gjøre. Faktum er at kvinnene velger sexarbeid fremfor tungt manuelt arbeid. De tjener mye bedre og har mye mer kontroll over sin egen tid, og kan støtte familien sin på en mye bedre måte. Dette vil du da ta fra dem? For som sagt, vi lever i virkeligheten, der valgene er som de er akkurat nå.

Så du hadde vært takknemmelig og stolt av mammaen din om hun jobbet som sexarbeider? Du hadde ikke heller ønsket at hun tok seg en utdannelse og fikk seg en jobb med mindre risiko for fysiske skader, sykdommer og ikke minst, en jobb som også ville gi henne mulighet for å få en fremtidig partner?

Eller din datter? Hadde du syntes det var greit om hun solgte kroppen sin, fremfor å gå på skolen og få seg en fast betalt jobb, lånemuligheter og normalisert liv? Du ville forsvart hennes rett til det du beskriver som enkle tjente penger?

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (2 timer siden):

Vis skjult innhold

Prosentmennvskvinner.thumb.png.f0426b9c3fd1c6ce806aaf09a0d5c042.png

I følge SSB er det 3-7% prosent flere menn enn kvinner i fruktbar alder. Nå er riktignok en del i hetro forhold så forskjellen i antall single vil være større enn disse prosentandelene. Sjekkearenaene vil dermed ha et ganske markant overskudd av menn.

Dette støttes også av noe høyere seksuell tilfredshet blant kvinner enn blant menn i følge seksualvaneundersøkelsen 2020:

Screenshot2024-12-28at21-01-58Seksuelltilfredshetiparforholdogsingellivet-Psykologiskinstitutt(PSI).thumb.png.25da462ad885455c90bacc4921d5c57b.png

Screenshot2024-12-28at21-03-50Rapportfraseksualvaneunderskelsene-rapport-fra-seksualvaneundersokelsene-i-1987-1992-1997-og-2002-pdf_pdf.png.8a134e77abb0c02c744210585956b3f8.png

Bare som et apropos: "menn som ikke får purt" er jo en greie. Men, ut fra din statistikk har jo de aller fleste havnet i bingen før fylte 25 minst én gang. (det vil jo også øke oppover mot fylte 35-40, og skulle en ekstrapolere litt ut fra økningene før 24 år snakker vi jo fort 99,5+% før man er godt ute i 30-årene)

Hvis poenget her er at mange av disse mennene har sitt første samleie fordi de kjøper sex, er det heller ingen grunn til å anta at de ikke fortsetter å ordne dette behovet senere. Er de da fortsatt incels eller i "fåkke purt"-kategorien, når de tross alt får (betalt) sex?

Det er jo ellers riktig at dobbelt så mange menn som kvinner er jomfruer pr 2002, men 1 av 20 er ikke urovekkende mange når vi vet det finnes aseksuelle der ute som ikke bryr seg katta om de får seg noe eller ei, og i tillegg andre grupper som av ulike årsaker ikke har sex som prioritet.

Forøvrig bruker du vel store ord når det gjelder vanskegraden for menn vs kvinner. Hvis alle disse 100 kvinnene får seg noe fem helger på rad, så kan en jo anta at de 500 liggene fordeler seg på de 120 mennene, som da i snitt får litt over 4 ligg på den samme tiden kvinnene får 5 ligg. At man får seg en "frihelg" litt under en gang i måneden kan ikke på rimelig vis beskrives som "svært mye vanskeligere".

I praksis er det heller slik at lik attraktivitet = lik mulighet, i det store og hele. Men, kvinnene har gjort grovjobben som unge - der menn ikke har det. Så kan vi jo alltids skylde på mannskulturen som har vært for opptatt av å lage kjønnskontraster, slik at når det å være flittig på skolen blir et feminint trekk blir det en ryggmargsrefleks å automatisk definere det motsatte som maskulint. Altså å gå rundt med buksa på knærne og være "care" for å være kul.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (17 minutter siden):

Takk for at du fant fram tall. Dvs. at hvis vi bare regner disse 67% som hetro partnere, så vil det for hver 33 singel kvinne være ca 38 single menn. Dvs, at for hver 100 singel kvinne er det 113 single menn.

Gjør vi en grov antagelse om at 13% er kjærester uten å bo sammen, så er altså rundt 80% opptatt. Anvendt på samme regnestykke får vi ca 25 single menn per 20 singel kvinne. Dvs. 120 single menn per 100 singel kvinne.

Nå kan du jo også legge til at en god slump prosentandel av mennesker idag ikke er skikket for partnerskap. Mennesker som strever med ulike avhengigheter, psykiske og fysiske hinder, kriminelle osv. Og det er ikke sånn at hvis man er født med et kjønn mellom bena, så er sex med andre mennesker en automatisk menneskerett.   

Så herved matematisk bevist: Kvinner har betydelig mer utvalg enn menn. Når 100 kvinner kan velge og vrake mellom 120 menn så sier det seg selv at sjekkemarkedet blir skjevt. Satt litt på spissen kan vi se for oss at når sjekkekvelden er over, lysene slått på og 100 par er på vei hjem så står 20 menn står og sparker støv ved dansegulvet. Samme hvor sjarmerende de har vært, kjekke, snille og tøffe de er. Mange gode menn står igjen uten noe. Kvinner har lettere for å få seg noe, selv de som er litt mer sistesortering. Men på siste og nest siste og tredje siste sortering får seg kanskje aldri noe, eller sjeldent. Det er nå bare sånn det er. Jeg legger ikke noe skyld på denne alfa-peren du snakker om eller påstår at kvinner ligger så voldsomt mye mer med sånne typer. Men vi kan vel kalle en spade for en spade? Sjekkejobben er langt vanskeligere for menn enn for kvinner. Det kan forklare noe av grunnlaget til at flere menn kjøper sex.

Du skriver veldig lange kommentarer, men det er mye tull der! Hvordan får du det til å bli et mannsoverskudd sa du?

Kvinner  er i noe større grad enn menn enslig i den norske befolkningen (henholdsvis 37 og 32 prosent), mest fordi det er flere eldre enslige kvinner enn menn.18. jan. 2023 SSB

Nå er det riktignok 105 menn per 100 kvinne i aldersgruppen 20 til 40 år, men her kan vi også tilskrive at menn er overrepresentert i alle statistikker som vi kan tilskrive som uegnet med partnerskap, så det kan hende det treffer ganske så godt i alle fall med 100 % dekning blant de som er skikket for partnerskap.

Det kan sikkert forklare litt av forskjellen ja. Synd tabellen stopper ved 24 år. På den andre siden så må man jo regne med at menn på 24 år har vært moden nok for sex i årevis.

Med hvem, sin fremtidige partner, sånne som ts? For husk at de som selger seksuelle tjenester gjør det mot betaling. De får altså noe igjen for handelen og jeg vil anta de aller fleste av de blir mer fornøyd med en kveld som ender i et salg enn en kveld som ender uten penger i lomma. Så å påstå at det er lite empatisk ovenfor selgerne virker nå ganske hult og oppkonstruert for min del. Da ramler vi fort tilbake på diskusjonen om du skal si "fy fy, jeg synes synd på deg pga yrket ditt og derfor bør du sparke deg selv og finne deg en annen jobb, en som jeg liker". Jeg synes dette vitner om lite forståelse for hvorfor folk velger å selge sex. Samtidig etterlates lite empati til den kunden som hverken får seg noe etter diskoen år ut og år inn, og nå heller ikke får kjøpt seg sex fordi Neffi hverken unner han det eller unner selgeren penger i lomma. Selv om begge var innstilt på at dette var en handel de gjensidig ønsket seg. En hyggestund til nytte og glede for begge parter, på hver sin måte. Neffi, jeg synes du stiller deg alt for mye som dommer ovenfor andre og det virker ikke som du skjønner at dette som regel er villet fra begge parter.

Riktig. Jeg unner ikke folk betalt sex, og jeg unner ikke folk å selge kroppen sin. Noe har du fått med deg i alle fall! :) 

Jeg må bare gjenta at kjøpesex ikke er min stil, men jeg driver ikke og fordømmer andre så voldsomt hardt for det heller. Det er først og fremst deres business.

Nå var TS sitt spørsmål om man ville leve sammens med noen som kjøper sex. Det ville jeg ikke, fordi da har det plutselig noe med meg å gjøre. Det betyr jo ikke at sex-kjøpere ikke kan finne seg andre partnere. Det betyr bare at jeg ignorerer deres eksistens og er imot sex som handelsvare!

• Liker 2
Lenke til kommentar

En observasjon: i alle tråder om bodycount, snakkes det mangt og meget om hvordan menn må få ha sine preferanser og hvordan man leter etter kvinner med "lik preferanse for sex". Lurer på hvor de mennene gjør av seg - her inne er de i alle fall ikke, for da skulle de vel sablet ned dette også. Hun som lå med 100 menn på en dag står jo neppe dårligere i kurs enn noen som har kjøpt seg et ligg. Jeg nekter å tro at noen av dem som ikke ville datet en kvinne som har ligget med så og så mange, ville datet en kvinne som kjøpte sex fra en tyrker, heller. Og, i det sistnevnte tilfellet, kan en jo bare flippe kjønnene og få et fullgodt scenario relevant for denne tråden.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (29 minutter siden):

Jeg nekter å tro at noen av dem som ikke ville datet en kvinne som har ligget med så og så mange, ville datet en kvinne som kjøpte sex fra en tyrker, heller.

Det kan være lettere for kvinner generelt å få sex dersom de ønsker det.

At noen kvinner velger å kjøpe sex, kan nok være et tegn på desperasjon for mange og det er egentlig merkelig at de gjør det, ettersom kvinner ofte har et mye større tilbud av potensielle sexpartnere (uten å måtte betale). Dette får nok mange til å stille spørsmål ved valget.

Lenke til kommentar
Neffi skrev (43 minutter siden):

Du skriver veldig lange kommentarer, men det er mye tull der! Hvordan får du det til å bli et mannsoverskudd sa du?

Kvinner  er i noe større grad enn menn enslig i den norske befolkningen (henholdsvis 37 og 32 prosent), mest fordi det er flere eldre enslige kvinner enn menn.18. jan. 2023 SSB

Det er mannsoverskudd i alle 1-åringe aldersgrupper helt opp til og med 64 år. Det er bare 65 år og eldre som har kvinneoverskudd. Når har jeg ikke noe tall på seksuell aktivitet vs alder, men jeg vil tro 18-64 er langt mer seksuelt aktive enn 65-105.

Etter en runde SSB og regneark finner jeg ut at det er 104,3 menn per 100 kvinne i alderen 18-64, mens det er 88,8 menn per 100 kvinne i alderen 65-105. Barna som vokser opp nå, 0-17 år, får det ennå større kjønnsforskjell med 105,8 gutter per 100 jente.

Når det gjelder din klassifisering av "menn uegnet for partnerskap", tror du ikke det er omtrent like mye motsatt vei også? Kvinnesykdommer som gjør sex utenkelig og med det ødelegger forhold som ellers kunne vært? Mental sykdom er vel omtrent like mye utbredt? (har ikke sjekket noe tall på det så mulig jeg bommer her). Jeg synes det virker ganske ensidig fordømmende å bare ta utgangspunkt i at en andel av menn er uegnet for partnerskap, uten at en andel kvinner også er uegnet for partnerskap.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (3 minutter siden):

Det kan være lettere for kvinner generelt å få sex dersom de ønsker det.

At noen kvinner velger å kjøpe sex, kan nok være et tegn på desperasjon for mange og det er egentlig merkelig at de gjør det, ettersom kvinner ofte har et mye større tilbud av potensielle sexpartnere (uten å måtte betale). Dette får nok mange til å stille spørsmål ved valget.

Enig i det med desperasjon. Men det er jo også relevant for menn. Det tror jeg alle trådens deltakere er enig i. Hvis du kjøper sex når du lett kunne fått det gratis, er du moden for DPS og blå resept. Men kvinner kan også være sjenerte, introverte, ikke gå ut og feste, ha få interesser hvor de treffer menn naturlig, jobbe på kvinnedominert arbeidsplass and so on, så det vil være en del som ikke like lett bare kan huke tak i en kar.

Hele diskusjonen med både denne tematikken og "Thai-kone"-fenomenet baserer seg jo på at mange stiller spørsmålstegn ved disse valgene. Thai-kone-tråden deltok jeg ikke i før den allerede var mange år gammel, for eksempel.

Forsåvidt litt morsom at Thailand er fellesnevner. All roads lead to Bangkok.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (3 minutter siden):

Det er mannsoverskudd i alle 1-åringe aldersgrupper helt opp til og med 64 år. Det er bare 65 år og eldre som har kvinneoverskudd. Når har jeg ikke noe tall på seksuell aktivitet vs alder, men jeg vil tro 18-64 er langt mer seksuelt aktive enn 65-105.

Etter en runde SSB og regneark finner jeg ut at det er 104,3 menn per 100 kvinne i alderen 18-64, mens det er 88,8 menn per 100 kvinne i alderen 65-105. Barna som vokser opp nå, 0-17 år, får det ennå større kjønnsforskjell med 105,8 gutter per 100 jente.

Når det gjelder din klassifisering av "menn uegnet for partnerskap", tror du ikke det er omtrent like mye motsatt vei også? Kvinnesykdommer som gjør sex utenkelig og med det ødelegger forhold som ellers kunne vært? Mental sykdom er vel omtrent like mye utbredt? (har ikke sjekket noe tall på det så mulig jeg bommer her). Jeg synes det virker ganske ensidig fordømmende å bare ta utgangspunkt i at en andel av menn er uegnet for partnerskap, uten at en andel kvinner også er uegnet for partnerskap.

Neffi skal få svare for seg selv, men mitt første instinkt var menn med rulleblad for f.eks. vold/voldtekt, eller som sitter fengslet. Sånt må en nesten ta ut av statistikken, siden de i praksis er ute av datingpoolen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (1 minutt siden):

Etter en runde regneark finner jeg ut at det er 104,3 menn per 100 kvinne i alderen 18-64, mens det er 88,8 menn per 100 kvinne i alderen 65-105. Barna som vokser opp nå, 0-17 år, får det ennå større kjønnsforskjell med 105,8 gutter per 100 jente.

Nå skal jo ikke barn ha sex, og den kjønnsforskjellen du ser i de laveste alderstrinnene har alltid vært så ubalansert. Vi mister rett og slett flere gutter, før de kommer opp i 20 årene pga høyere risikovillighet, kontra jenter som er mer regelstyrte. Derfor blir det flere og flere kvinner opp i alderstrinnene. Flere og flere som får utdelt Darwinprisen.

Simen1 skrev (1 minutt siden):

Tja, noen undersøkelser viser at 95 % av fengslede er menn. Det er jo en dramatisk kjønnsforskjell.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Neffi skrev (44 minutter siden):

Riktig. Jeg unner ikke folk betalt sex, og jeg unner ikke folk å selge kroppen sin. Noe har du fått med deg i alle fall! :) 

Forestill deg følgende scenario: Du er på gata i Thailand, så oppdager du en nordmann som du vet hvem er som åpenbart er i ferd med å kjøpe sex. Mannen er ikke en nært bekjent, men en du vet navnet til. Aldersforskjellen ligger innenfor det normale/akseptable. Penger blas opp og hun tar han i armen og skal lede han til et bakrom, eller de tar frem nøklene til en moped for å kjøre av gårde. Du har muligheten til å gripe inn og vurderer hva du skal gjøre. Hva gjør du?

Jeg er bare nysgjerrig på hvor inngripende du vil være ovenfor andre..

Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (10 minutter siden):

Enig i det med desperasjon. Men det er jo også relevant for menn. Det tror jeg alle trådens deltakere er enig i. Hvis du kjøper sex når du lett kunne fått det gratis, er du moden for DPS og blå resept. Men kvinner kan også være sjenerte, introverte, ikke gå ut og feste, ha få interesser hvor de treffer menn naturlig, jobbe på kvinnedominert arbeidsplass and so on, så det vil være en del som ikke like lett bare kan huke tak i en kar.

Stemmer det, så er jo derfor så mange stiller spørsmål ved folk som kjøper sex uavhengig av kjønn. Problemet med TS er at hun forhåndsdømmer menn som har dratt alene til Thailand, det blir for generaliserende å tenke at så mange menn reiser ditt for å kjøpe sex. Finnes mange andre grunner til å dra ditt.

knopflerbruce skrev (10 minutter siden):

Hele diskusjonen med både denne tematikken og "Thai-kone"-fenomenet baserer seg jo på at mange stiller spørsmålstegn ved disse valgene. Thai-kone-tråden deltok jeg ikke i før den allerede var mange år gammel, for eksempel.

Men det er forskjell med dem som finner ekte kjærlighet i Thailand og dem som kun tar med dame hjem uten noe form for kjærlighet. Så det handler om å se på forholdet og hvordan dem behandler kona si.

Som vi også så i tråden så er koner fra Thailand oftere i jobb osv. Så her handler det om å se muligheter får.

Endret av Kassettspiller
Lenke til kommentar
Neffi skrev (55 minutter siden):

Hvordan får du det til å bli et mannsoverskudd sa du?

Det fødes flere gutter enn kvinner.

Dette er velkjent biologi.

Innenfor arten Homo Sapiens blir det, i alle verdenshjørner og ulike kulturer og samfunnslag født flere gutter enn jenter.

Med moderne abort, er det riktignok teoretisk mulig å justere på naturlig selektering. Men la oss nå for enkelthets skyld ignorere abort mtp kjønn. Da sitter du igjen med at alle barnefødsler, er ca 52% gutter og 48% jenter. 

Riktignok er menn idioter, så vi har en dårlige overlevelsesevne enn damer. Skulle det komme en krig, ofrer vi ofte oss selv også. I moderne tid har bilene fått airbag og anti-gøy funksjoner, vi har sluttet å røyke, og det er generelt vanskeligere for oss uansvarlige gutter å ende livet i et hendig uhell.

Det vises på statistikken!

Levealder for menn øker, og er ikke lenger håpløst bak kvinnene. Derfor har @Simen1 sett på samtlige aldersgrupper, og du må altså opp i pensjonistalder før det er like mange kvinner som menn i samme årskull. 

Hurra single menn; når dere bikker 65 er utvalget likt, som gjør sjekkemulighetene bedre for "the bottom half" 😉🤪🫠

PS: Det sagt, så mener jeg mange ufrivillige single menn (og kvinner!) må tåle å se litt på seg selv, og hvilke verdier og holdninger de signaliserer ut! For det er mye rart. Absolutt. Sutring over egen posisjon fungerer hvertfall ikke. Svært lite appellerende å høre sutring og klaging. Kom seg i stedet opp av sofaen. Ut i aktivitet. Vær fysisk. Føl på kroppen at det gir positiv energi. Kanskje den positive energien kan smitte over på andre? Derifra og ut er det håp. Signaliserer du derimot negativ energi, så ... Nei!

Endret av qualbeen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (4 minutter siden):

Forestill deg følgende scenario: Du er på gata i Thailand, så oppdager du en nordmann som du vet hvem er som åpenbart er i ferd med å kjøpe sex. Mannen er ikke en nært bekjent, men en du vet navnet til. Aldersforskjellen ligger innenfor det normale/akseptable. Penger blas opp og hun tar han i armen og skal lede han til et bakrom, eller de tar frem nøklene til en moped for å kjøre av gårde. Du har muligheten til å gripe inn og vurderer hva du skal gjøre. Hva gjør du?

Jeg er bare nysgjerrig på hvor inngripende du vil være ovenfor andre..

Du skjønner ikke hva ignorering betyr, men må ha det forklart? Prøv google

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...