Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kunne du vært sammen med en mann som har kjøpt sex i Thailand?

Gjest 3f6c0...605

Anbefalte innlegg

Theo343 skrev (6 minutter siden):

Så da er neste tanke. Hvorfor skal man diskriminere på hvorvidt man kjøper eller selger sex. Alle forklaringer på dette faller på sin egen urimelighet.

Ellers enig i innlegget ditt.

Fordi det sier litt om ynkelighet rundt eget seksualliv. Ikke veldig attraktivt. Jeg ville nok rynket på nesen om en kvinne jeg var interessert i hadde kjøpt sex av en mann. Hadde du tenkt at det er et grønt flagg?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
On 26.10.2024 at 2:02 PM, knopflerbruce said:

Fordi det sier litt om ynkelighet rundt eget seksualliv. Ikke veldig attraktivt. Jeg ville nok rynket på nesen om en kvinne jeg var interessert i hadde kjøpt sex av en mann. Hadde du tenkt at det er et grønt flagg?

Jeg tenker at både å selge og kjøpe sex er like lite attraktivt når det kommer til partnervalg. Når jeg var ung og naiv idealist så tenkte jeg at jeg godt kunne vært sammen med en person som hadde vært eller var prostituert. Men etterhvert så forstår man jo slikt litt bedre.

Vennskap er noe annet. Jeg dømmer de ikke men som partner nei.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (2 minutter siden):

Men tydeligvis forventer du at KVINNER tar seg nær av "banter", mens menn ikke gjør det. Det er en pussig dobbeltstandard, siden vi jo er mennesker alle sammen. Hårsårhet er kjønnsnøytralt.

Jeg forventer ikke, det er en velkjent greie, spesielt blant kvinner, har du noen kvinnelige venner ? Spør dem.  

knopflerbruce skrev (4 minutter siden):

"kolon pe" er :p (trodde det var åpenbart...)

Det er det ikke.

knopflerbruce skrev (8 minutter siden):

Og for å si det sånn: det har hendt en håndfull ganger at en eller annen har forlatt discordchatten i sinne fordi noen plutselig tråkket på noe ømt. Det var en av dem som måtte rømme fra en by fordi det gikk rykter om at han hadde pult en hest, så hvis han blir ufin får han gjerne noe på det i retur og tilter på ekte

Og dette er vennene dine ? Triste greier, det er faktisk forskjell på litt banter og ondskapsfull mobbing. 

Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (4 timer siden):

Jeg forventer ikke, det er en velkjent greie, spesielt blant kvinner, har du noen kvinnelige venner ? Spør dem.  

Det er det ikke.

Og dette er vennene dine ? Triste greier, det er faktisk forskjell på litt banter og ondskapsfull mobbing. 

Forskjellen mellom "litt banter" og "ondskapsfull mobbing" er i realiteten bare hvordan folk reagerer.

Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (57 minutter siden):

Forskjellen mellom "litt banter" og "ondskapsfull mobbing" er i realiteten bare hvordan folk reagerer.

Nei, mobbing er noe som gjentas over tid, og gjenta en håndfull ganger at noen puler en hest er en temmelig ondskapsfull form for mobbing, løgner som gjentas ofte nok blir fort en "sannhet". Banter betyr noe helt annet. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (1 time siden):

Nei, mobbing er noe som gjentas over tid, og gjenta en håndfull ganger at noen puler en hest er en temmelig ondskapsfull form for mobbing, løgner som gjentas ofte nok blir fort en "sannhet". Banter betyr noe helt annet. 

Men isåfall er jo sånn "guttaprat" hvor man trashtalker også mobbing. Det er to sider av samme sak.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (På 26.10.2024 den 8:54 AM):

Flott for deg at du ikke vil se det økonomiske aspektet i datingmarkedet, ignorere fenomenet golddigging, sugardating, tradisjonelle kjønnsrollemønstre om hvem som driver med økonomisk forsørging og hvem som steller hjem og barn, hvem som driver med økonomisk spandering og hvem som vurderer potensielle partnere etter økonomisk generøsitet, økonomisk forsørgerevne osv.

Tenker du også det samme om overdreven og ensidig utnyttelse av vennetjenester, bidrag i dugnadsammenhenger i f.eks sameier, og jobbe overtid uten lønn for å være snill med arbeidsgiver/kolleger? At siden det ikke er forhåndsavtalt og direkte betaling for en konkret tjeneste så har det ingenting med salg av tjenester å gjøre?

Det økonomiske aspektet?

"Gold digging" er ikke prostitusjon. Det er eventuelt svindel eller annet, fordi kvinnen prøver å lure seg inn på mannen for å få penger fra ham. Men det er ikke noe avtale om sex mot vederlag. Ikke er det vanlig dating heller.

"Sugardating" er prostitusjon. Der er det en avtale om sex mot vederlag. Og det er ikke vanlig dating.

Økonomisk forsørging er ikke prostitusjon. Der tar man vare på noen fordi man ønsker å ta vare på det, og det er ingen avtale om sex mot vederlag.

Nei, dating har ingenting med prostitusjon å gjøre.

Endret av Markiii
  • Liker 2
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (På 22.10.2024 den 12:47 PM):

For å kommentere til dét så har jeg en datter selv. Hun kommer nok ikke til å selge sex, da mest fordi jeg har lært henne gode verdier, samt at jeg stiller alltid opp om hun trenger hjelp. Hun vet hun kan komme til meg før hun trenger selge kroppen sin.

"Gode verdier" hjelper ikke hvis valget enten er å selge sex, eller å ikke ha penger til mat. Mange har faktisk ikke andre muligheter.

Er det dårlige verdier å gjøre det som er nødvendig for å overleve? Hva om man må gjøre det for å ta vare på et barn?

Theo343 skrev (På 22.10.2024 den 5:34 PM):

Er det noen som virkelig lever etter at ærlighet ikke lønner seg så er det ansatte i politiet. Der er ofte mantraet "Nekt plent - til det motsatt er bevist" :D. Tåkelegging brukes flittig. De hadde jo fort blitt stående uten jobb om de skulle vært åpen og ærlig om alt som har skjedd i løpet av livet.

Nåja, la oss ikke projisere for mye her. Kanskje du har helt ekstremt med skjeletter i skapet, men det betyr ikke at alle andre har det også.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Syns det er morsomt. Først og fremst på bekostning av frøkna selv. Men, det er jo færre av disse enn mannevarianten, som selv når de er godt voksne skal ha "pen, ung dame som lager mat til dem". Skjønt, det kan jo tenkes at en ung, mannlig, konservativ millionær finner lykken med hun der.

Aner ikke hva vi er ment å diskutere, men selv om jeg aldri ville datet henne selv, er jo dette i praksis en one-off og ikke noe å henge seg opp i.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Markiii skrev (16 timer siden):

"Gode verdier" hjelper ikke hvis valget enten er å selge sex, eller å ikke ha penger til mat. Mange har faktisk ikke andre muligheter.

Er det dårlige verdier å gjøre det som er nødvendig for å overleve? Hva om man må gjøre det for å ta vare på et barn?

Gode verdier kan gjøre at ens prioriteringsliste over ting man kan gjøre for å hjelpe situasjonen kan se anderledes ut. Hva kommer før noe annet, med andre ord. Det er sjelden det er snakk om at man bare har ett eneste valg slik du legger det frem her. Snarere er det mer vanlig at man bare har ett eneste valg hvis de andre valgene byr en så imot at det ikke egentlig fremstår som et valg.

For eksempel kan man si at for enkelte vil det ikke fremstå som et valg å spise på en suppestasjon. Jeg håper mine barn vil se det som bedre å spise på en suppestasjon enn å selge sex.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...