Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kunne du vært sammen med en mann som har kjøpt sex i Thailand?

Gjest 3f6c0...605

Anbefalte innlegg

Boing_80 skrev (47 minutter siden):

Og nettopp slike tanker gjør at jeg holder meg unna norske kvinner og selverklærte feminister. Snart kan man ikke gjøre noe som mann (les: kurtise) fordi den norske kvinnen tar alt som tegn på at menn vil ned i buksene hennes.

Det finnes flere som ikke tolker det på den måten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 34f57...b34
freedomseeker skrev (8 timer siden):

Det er ikke noe automatikk i at verdiene av disse forekomstene vil komme samfunnet til gode i like stor grad som oljen.
Blant annet EØS avtalen regulerer mye av dette, Statoil(nå Equinor) hadde garantert ikke eksistert om vi hadde hatt EØS avtalen på den tiden.

Det er en veldig stor sansynlighet for at det kommer samfunnet til gode og blir lagt til i oljefondet. Når det er snakk om så mye verdier og er relativt likt. 

Anonymous poster hash: 34f57...b34

Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (5 minutter siden):

Javel. Men da er det vel slik at vi ikke kan si så mye fordi alt blir tolket som fordommer?

Det var bare litt pussig å anklage noen for å ha fordommer om muslimer og afrikanere, når du selv fulgte opp med lignende fordommer om norske damer. 

Samtidig så er det jo sant at norske damer i snitt ikke oppfører seg likt og har samme forventninger som feks. thailandske eller rwandiske damer. De har jo tross alt vokst opp og blitt formet av ulike kulturer.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Markiii skrev (14 timer siden):

Taxi, vin og roser er ikke betaling. Det er heller ikke slik at man på forhånd har avtalt at det skal være betaling mot garantert sex. Ingen er garantert sex i en slik situasjon. Ingenting er avtalt på forhånd. Hvis man har sex så er det frivillig, og fordi begge ønsker det.

Det er fordi one night stands er mellom to frivillige parter. Ellers kaller man det voldtekt.

Når man betaler for sex med en sexarbeider så er det et ujevnt maktforhold, og det er en konkret transaksjon med et konkret formål.

Greit at du ønsker å tilegne deg god samvittighet, men prøv i det minste å komme med gyldige argumenter.

Hallo, er en handel basert på tilbud og etterspørsel med en kjøper og en selger involvert, alltid et ujevnt maktforhold ?
Lurer litt på hvordan forbrukersamfunnet skulle overlevd hvis det var tilfellet….

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 17.10.2024 at 7:43 PM, Guest 3f6c0...605 said:

Jeg trodde at jeg hadde funnet drømmemannen. Men så feil kan man ta. Jeg oppdaget at han hadde kjøpt sex i Thailand gjentatte ganger før han møtte meg. Han var altså ikke utro mot meg, siden dette skjedde før han møtte meg. Men det er så ekkelt at jeg ikke takler det og vurderer å forlate ham. Er jeg urimelig?

Anonymous poster hash: 3f6c0...605

Jeg skjønner at dette kan være en utfordrende situasjon for deg, og følelsene dine er gyldige. Samtidig lurer jeg på om det er verdt å tenke over hvorfor dette plager deg så mye hvis det skjedde før han møtte deg, og om det egentlig reflekterer noe om ham som person i dag. Det kan virke litt overfladisk å dømme noen for noe de gjorde før dere ble sammen, spesielt hvis han har vært en god partner for deg. Kanskje det er en god anledning til å reflektere over hva som virkelig er viktig for deg i forholdet og hva som er en "dealbreaker."

On 17.10.2024 at 8:49 PM, Grønn420 said:

La oss si du møter drømmedama, alt er perfekt men vips så har hun visst pult 50 menn. Dette liker du ikke og det gir deg avsmak. Da gir ikke det mening fordi du burde dømme henne for alt annet også? 

Hva så om dama har vært med 50 menn? Det viktigste er jo hvordan hun oppfører seg når dere er sammen, ikke hva som skjedde før. Hvis hun er lojal og engasjert i forholdet deres, spiller det egentlig noen rolle hva som har skjedd tidligere? Det virker som om du holder henne til en urettferdig standard. Vi må huske at både menn og kvinner har rett til å utforske sin egen seksualitet uten å bli stemplet eller dømt for det.

Hvis du virkelig bryr deg om noen, bør fokuset ligge på hvordan hun er som partner i nåtiden, ikke på hvor mange partnere hun har hatt tidligere. Å dømme noen på grunn av dette viser at du kanskje har et litt snevert syn på hva som faktisk betyr noe i et forhold.

On 17.10.2024 at 10:56 PM, Grønn420 said:

Provoserende fordi menn har det kvinnesynet de har. Det er tragisk. Hadde dere hatt døtre hadde dere fått panikk om hun solgte sex, men tydelig at ingen her har døtre. 

Så lenge alle involverte er voksne og tar egne valg, er det faktisk ikke min sak hva de gjør med kroppen sin. Jeg tror vi alle må respektere at mennesker har ulike livsvalg, og det er ikke vår oppgave å kontrollere eller dømme dem. Men jeg må innrømme at jeg nok ville hatt større bekymringer hvis de meldte seg inn i SV, men det ville jo også sikkert gått seg til, som det meste gjør i livet.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg hadde vel vært litt i tvil om ei dame som har vært i Ghana og kjøpt seg kuk, må innrømme det. Så kan skjønne skepsisen andre veien og.

Men om noen er skeptiske fordi du har hatt kjæreste fra Thailand eller Philippinene, da er det jo dem selv som er problemet.

Lenke til kommentar
Grønn420 skrev (På 17.10.2024 den 11:58 PM):

Hvorfor det? har jeg ikke rett da? Vet ikke hva dine meninger om sexkjøp er, men la oss si du ikke ser problemet, da ser du vel ikke problemet med at søsteren/moren/datteren din selger sex heller? Regner med du applauderer det og tenker at de gjør en viktig samfunnsjobb? Ikke det nei? Nei ser man det. Det var kvinnesynet sitt, det. :) 

For å kommentere til dét så har jeg en datter selv. Hun kommer nok ikke til å selge sex, da mest fordi jeg har lært henne gode verdier, samt at jeg stiller alltid opp om hun trenger hjelp. Hun vet hun kan komme til meg før hun trenger selge kroppen sin.

For kvinnesynet sin del så er ikke en fars kvinnesyn vedrørende hans datter. Hans syn på henne er at hun er barnet hans. Noe ganske annet som beskyttes på en helt annen måte.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (6 timer siden):

Denne tråden viser tydelig at ærlighet ikke lønner seg. Har man flaks så straffer det seg ikke, men risikoen er der. Moralen er: ikke vær ærlig. Hold slike ting hemmelige.

Interessant nok vil en finne skjeletter i skapet hos folk flest. Bare man graver dypt nok. Det ser vi jo når politiet etterforsker saker og hva som kommer frem. Så ja, ærlighet er viktig til en viss grad. Men så bør en holde ting for seg selv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (På 21.10.2024 den 10:14 AM):

Det var bare litt pussig å anklage noen for å ha fordommer om muslimer og afrikanere, når du selv fulgte opp med lignende fordommer om norske damer. 

Samtidig så er det jo sant at norske damer i snitt ikke oppfører seg likt og har samme forventninger som feks. thailandske eller rwandiske damer. De har jo tross alt vokst opp og blitt formet av ulike kulturer.

Ja, deg om det. Husker deg fra en tidligere tråd der du forlangte at jeg gav svar. Morna!

Endret av Boing_80
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (På 20.10.2024 den 11:11 PM):

Men det finnes noen som får visse forventninger når de gir slike gaver.

Jeg tenker på det litt motsatt. Mange kan nok tenke at dersom de ikke gir slike gaver, da er det garantert at det ikke blir noe etterpå. Derfra er det lett å tenke på det som betaling.

• Liker 1
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (2 timer siden):

Jeg tenker på det litt motsatt. Mange kan nok tenke at dersom de ikke gir slike gaver, da er det garantert at det ikke blir noe etterpå. Derfra er det lett å tenke på det som betaling.

Det kan godt være, men poenget mitt var å vise at noen som kjøper gaver kan ha slike hensikter.

Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (4 timer siden):

For kvinnesynet sin del så er ikke en fars kvinnesyn vedrørende hans datter. Hans syn på henne er at hun er barnet hans. Noe ganske annet som beskyttes på en helt annen måte.

Så det går altså fint å ha dårlig syn på andre menns kvinnebarn, bare ikke på sitt eget? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Vokteren skrev (På 21.10.2024 den 12:50 PM):

Hallo, er en handel basert på tilbud og etterspørsel med en kjøper og en selger involvert, alltid et ujevnt maktforhold ?
Lurer litt på hvordan forbrukersamfunnet skulle overlevd hvis det var tilfellet….

Neida, det er ikke alltid et ujevnt maktforhold. Har man en eiendel man vil selge og som en annen vil kjøpe (f.eks en bil) så vil det ikke være et ujevnt maktforhold. (såsant dette er 2 jevnbyrdige forbrukere, og ikke en profesjonell selger). Det er en grunn for at det er forskjeller i kjøpsloven og forbrukerkjøpsloven f.eks. 

Men noen hadde trengt en opplæring i at kvinners kropper ikke er eiendeler. Og hvis man er nødt til å gi tilgang til kroppen sin  (gjerne under tvang fra en hallik slik at du har mulighet til å få deg mat) så er det et veldig ujevnt maktforhold ja. 

Snakker vi om en kvinne som ikke må gjøre slikt for å overleve, men fordi hun har lyst så stiller saken seg annerledes, men da beveger vi oss nok langt utenfor sexindustrien i Thailand altså. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...