Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kunne du vært sammen med en mann som har kjøpt sex i Thailand?


Gjest 3f6c0...605

Anbefalte innlegg

3 minutes ago, Boing_80 said:

Et annet devaluerende begrep som har sneket seg inn i språket er manflu. Så menn kan ikke klage på de symptomene som kommer med influensa fordi kvinner vet hva smerte er siden de har født barn? Jeg blir matt av slikt.

Ett flott ord for de med mangelfull innsikt i hvorfor menn faktisk ofte blir sykere av influensa. Men slik er det jo med ignoranse, lite attraktivt.

Endret av Theo343
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Grønn420 skrev (På 17.10.2024 den 11:03 PM):

Joda jeg har truffet menn med bra kvinnesyn. Homofile. :) Og heterofile menn som igjen er veldig flinke til å lyve. Har et par kompiser og jeg tror nesten på de, men de lurer meg ikke altså. De vet ikke at jeg vet 

Du er et godt bevis på at det også finnes kvinnelige incels.

Snakk om å skjære alle over en kam.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (19 minutter siden):

Et annet devaluerende begrep som har sneket seg inn i språket er manflu. Så menn kan ikke klage på de symptomene som kommer med influensa fordi kvinner vet hva smerte er siden de har født barn? Jeg blir matt av slikt

Det handler også om at når kvinner klager over mer alvorlige typer smerter, blir det ikke alltid tatt seriøst. Se på folks erfaringer med helsevesenet når det gjelder endometriose.

Uansett bør man ikke konkurrere om smerteterskelen; la folk klage uten å bli sett ned på eller latterliggjort. Jeg ser dessverre mye av dette når det gjelder menns mentale helse.

Endret av Kassettspiller
Lenke til kommentar
On 17.10.2024 at 7:43 PM, Guest 3f6c0...605 said:

Jeg trodde at jeg hadde funnet drømmemannen. Men så feil kan man ta. Jeg oppdaget at han hadde kjøpt sex i Thailand gjentatte ganger før han møtte meg. Han var altså ikke utro mot meg, siden dette skjedde før han møtte meg. Men det er så ekkelt at jeg ikke takler det og vurderer å forlate ham. Er jeg urimelig?

Anonymous poster hash: 3f6c0...605

Jeg vil ikke kalle det urimelig men noe godt karaktervitne har du jo nå lært at du ikke er. Selvinnsikt er en god egenskap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (4 minutter siden):

Det handler også om at når kvinner klager over mer alvorlige typer smerter, blir det ikke alltid tatt seriøst. Se på folks erfaringer med helsevesenet når det gjelder endometriose.

Uansett bør man ikke konkurrere om smerteterskelen; la folk klage uten å bli sett ned på eller latterliggjort. Jeg ser dessverre mye av dette når det gjelder menns mentale helse.

Der jeg jobber er vi veldig opptatte av å ivareta de kvinnelige pasientene som har PMS.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (25 minutter siden):

Å kalle det å "velge nedover" fremhever at de som moraliserer på sin høye hest avslører sitt eget menneskesyn. En kvinne fra en landsby på andre siden av jorden kan virkelig være å "velge oppover". Mennesker er heldigvis så mye mer enn sin økonomiske bakgrunn.

Kan man ikke bare slutte med disse begrepene i sin helhet- altså "velge oppover" "velge nedover", kan gjerne ta vekk ord som "kjøttmarked" , "bodycount" o.l. uttrykk også. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
5 minutes ago, leticia said:

Kan man ikke bare slutte med disse begrepene i sin helhet- altså "velge oppover" "velge nedover", kan gjerne ta vekk ord som "kjøttmarked" , "bodycount" o.l. uttrykk også. 

Helt enig. Hvorfor skal ord som brukes være så ladet av enten klasse, kjønn osv. Det skaper splid fremfor å skape samhold.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (7 minutter siden):

Der jeg jobber er vi veldig opptatte av å ivareta de kvinnelige pasientene som har PMS.

Private helsetjenester? 🙂 

Neida mange damer har mer alvorlige kvinnesykdommer, som heavy migrene eller alt for mye blødninger...

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (15 minutter siden):

Ett flott ord for de med mangelfull innsikt i hvorfor menn faktisk ofte blir sykere av influensa. Men slik er det jo med ignoranse, lite attraktivt.

Enkelt forklart for de som har denne mangelfulle innsikten er at menn har ikke like bra immunforsvar som kvinner. Det så man f.eks ved utbrudd av covid - 19, at det var i større grad menn som ble alvorlig syke og døde av dette. 

At kvinner har bedre immunforsvar kan også være en forbannelse, altså ikke alltid like positivt pga de i mye større grad får autoimmune sykdommer. 

Akkurat når det gjelder manflu, så hører jeg oftere at dette uttrykket blir brukt av menn selv, så hvis man ønsker at uttrykket skal forsvinne så bør man iallefall slutte å bruke det selv.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (4 minutter siden):

Der jeg jobber er vi veldig opptatte av å ivareta de kvinnelige pasientene som har PMS.

Endometriose og PMS (premenstruelt syndrom) er ikke det samme, selv om de begge er relatert til menstruasjon og kan involvere smerter og ubehag. Det er uansett viktig å tilrettelegge for folk som trenger det. 

Man kan faktisk sammenligne PMS med influensa, men poenget mitt er at mange mener menn klager mye over influensa fordi kvinner med alvorligere plager som klager ikke alltid blir tatt seriøst. Det har blitt mye bedre den siste tiden, men begge kjønn opplever fortsatt å ikke alltid bli tatt på alvor.

Men som sagt:

Kassettspiller skrev (17 minutter siden):

Uansett bør man ikke konkurrere om smerteterskelen; la folk klage uten å bli sett ned på eller latterliggjort. Jeg ser dessverre mye av dette når det gjelder menns mentale helse.

Lenke til kommentar
14 minutes ago, Boing_80 said:

Der jeg jobber er vi veldig opptatte av å ivareta de kvinnelige pasientene som har PMS.

De stedene jeg har jobbet sist 20ish år så har policy vært at vi ikke fokuserer så mye på om det er pms, menopause, andropause, migrene, cfs, ibs eller hva det måtte være. Men at man heller aksepterer at mennesker har ulike helsemessige utfordringer og derav kan trenge noen dager innimellom.

Det eneste vi ikke aksepterer er gpp som gjerne kommer av å game om natten før jobb, være på fylla, sexting halve natta med den nye tinder daten, eller andre lignende årsaker.

Endret av Theo343
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...