leticia Skrevet 19. oktober Del Skrevet 19. oktober Gouldfan skrev (2 minutter siden): Nei det er mulig du ikke er veldig ung, men du har gjort klart på forum at du er velstående karriere kvinne som er gift med en karriere man. Ikke enig i at jeg anser meg selv som en velstående karriere kvinne som er gift med en karriere mann. Men du har kanskje fått den oppfatningen likevel fordi jeg er opptatt av økonomisk likestilling. Gouldfan skrev (3 minutter siden): Men altså for alle «vanlige damer» som er single og på byen, så er en åpningsreplikk den mest brukte at man spanderer en drink eller vin på en dame… Jeg drikker ikke alkohol så den hadde funket særs dårlig på meg. Men det er heller kanskje det at jeg ikke har vært singel på lenge... - Om jeg hadde vært singel så hadde jeg ansett det som et dårlig sjekketriks da, ettersom jeg er opptatt av at man betaler for seg selv. Gouldfan skrev (6 minutter siden): Og jeg vet om mange damer selv de som har bra jobber der det er et solid rødt flagg om de ikke blir spandert på når de er ute f.eks. på date. Ok. Jeg syns det er et solid rødt flagg om man som kvinne forventer å bli spandert på. 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 19. oktober Del Skrevet 19. oktober Jeg kunne aldri vært sammen med noen som hadde så stort behov for sex at de kjøpte det, i det hele tatt... 3 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 19. oktober Del Skrevet 19. oktober (endret) leticia skrev (7 minutter siden): Ikke enig i at jeg anser meg selv som en velstående karriere kvinne som er gift med en karriere mann. Men du har kanskje fått den oppfatningen likevel fordi jeg er opptatt av økonomisk likestilling. Jeg drikker ikke alkohol så den hadde funket særs dårlig på meg. Men det er heller kanskje det at jeg ikke har vært singel på lenge... - Om jeg hadde vært singel så hadde jeg ansett det som et dårlig sjekketriks da, ettersom jeg er opptatt av at man betaler for seg selv. Ok. Jeg syns det er et solid rødt flagg om man som kvinne forventer å bli spandert på. Du har gjort dette klart på forumet, bare bra at du er avholds men da spør du om en virgin drink, altså en alkoholfri variant. Alle utesteder iallfall som jeg har besøkt har alkoholfri drinker og øl. Igjen om man er rik singel ung dame så er det ikke en vits å bli spandert på. De fleste unge damer i Norge f.eks. studenter eller andre har ikke penger på bok, og de blir spandert på. Det handler ikke så mye om alkohol eller alkoholfri men om en bekreftelse, sikkert ikke ulik det som er på Instagram og Facebook i dag. Endret 19. oktober av Gouldfan 2 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 19. oktober Del Skrevet 19. oktober Simen1 skrev (9 minutter siden): Spandering i dating-situasjon er bare toppen av isfjellet. Det er bare en litt forslitt frase og forenkling av hva som foregår. Selv om man deler likt så er potensielle partnere med god økonomi generelt mer attraktive enn de med dårlig økonomi (med mindre andre ting fungerer som motvekt). Man kan dele likt, men det er likevel et slags lodd i kampen om økonomisk attraktive partnere. Det trenger ikke være økonomi inne i bildet på månedsvis eller år, men når det begynner å bli snakk om samboerskap eller mer så ligger de økonomiske incentivene og lurer i bakgrunnen. Det skal ikke mange sosiale eksperimenter til for å bekrefte dette. Som mann kan man presentere seg og si man jobber i et "dårlig" eller lavtlønnet yrke og interessen faller som en stein. Gjør man stikk motsatt så glitrer det i øynene, bena u-krysses og hånda blir raskt leken med håret. Du verden så lett gjennomskuelig datingmarkedet er. Eller rettere sagt kjøttmarkedet. Det fungerer faktisk begge veier selv om det ikke vektlegges likt begge veier. Hele datingspillet fungerer sånn at man prøver å selge inn en best mulig vare til den potensielle partneren. "Din beste versjon av deg selv" +++. Begge veier. Eller "sminke grisen" i andre betydninger enn bare utseende. Ok, jeg ser hva du vil frem til. Jeg er ikke nødvendigvis enig i alt, men det er nok noen trender der ene og andre veien hvordan ting fungerer. Man har vel funnet ut at kvinner generelt er mer opptatt av status, mens menn er mer opptatt av ungdommelighet og vakkert utseende. 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. oktober Del Skrevet 19. oktober (endret) Og heldigvis er vi alle forskjellige Eller godt at ikke alle er like. Endret 19. oktober av Theo343 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 19. oktober Del Skrevet 19. oktober Gouldfan skrev (2 minutter siden): Du har gjort dette klart på forumet, bare bra at du er avholds men da spør du om en virgin drink, altså en alkoholfri variant. Alke utesteder iallfall som jeg har besøkt har alkoholfri drinker og øl. Vi har sikkert forskjellig oppfatning hva karrierekvinne vil si, så jeg lar den ligge. Jeg drikker ikke alkoholfrie drinker heller, men en brus funker fint Billig i drift jeg, kresen i matveien er jeg også. så de økonomiske incentivene er ikke så veldig tilstedeværende dersom noen skulle ville ta med meg ut på en date. Gouldfan skrev (6 minutter siden): Det handler ikke så mye om alkohol eller alkoholfri men om en bekreftelse Dumt hvis man ikke er selvsikker nok på seg selv til at man skal søke bekreftelse på denne måten. 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 19. oktober Del Skrevet 19. oktober Theo343 skrev (19 minutter siden): Akkurat. Et godt eksempel på hvordan tråder kan vikle seg inn som ørepropp ledninger til tider. Men flott, man skal absolutt stå opp mot begge deler og i grunn alle former for diskriminering. Da kan det være jeg forvekslet deg og @Kassettspiller i det. Det er bare å beklage. Vi sa begge ifra til grønn420. 1 1 Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 19. oktober Del Skrevet 19. oktober Kvinner i Thailand som selger sex gjør det fordi de må. De må ha tak over hodet og mat. Forholdet mellom kunde og selger er ikke likestilt. Hvis man virkelig ikke skjønner det, og ikke skjønner forskjellen på det og late kvinner på Onlyfans, så har man alvorlige problemer. Som mann kunne jeg aldri tenkte meg å ha sex med noen jeg finner fysisk frastøtende, men disse kvinnene må altså gjøre det jevnlig. 2 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 19. oktober Del Skrevet 19. oktober (endret) leticia skrev (14 minutter siden): Vi har sikkert forskjellig oppfatning hva karrierekvinne vil si, så jeg lar den ligge. Jeg drikker ikke alkoholfrie drinker heller, men en brus funker fint Billig i drift jeg, kresen i matveien er jeg også. så de økonomiske incentivene er ikke så veldig tilstedeværende dersom noen skulle ville ta med meg ut på en date. Dumt hvis man ikke er selvsikker nok på seg selv til at man skal søke bekreftelse på denne måten. Vil du kalle alle «Edit de fleste» unge damer i Norge for usikre? Det er de damene som ikke blir spandert på som sliter med selvsikker følelsen, finnes de også. Jeg sier ikke du var en av dem, men at du ikke hadde behov for å bli spandert på være seg mat eller drikke. Men da er det du som er «spesiell». Tiden endrer seg også, flere kommuniserer på medier eller spiller spill istedenfor å møtes fysisk på byen. Byen holder det jo gående fortsatt, men tror de taper sjukt mot dating apper og andre sosiale medier. Jeg mente ikke å være spydet mht veldig ung, ting endrer seg bare. Endret 19. oktober av Gouldfan 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 19. oktober Del Skrevet 19. oktober Gouldfan skrev (11 minutter siden): Vil du kalle alle «Edit de fleste» unge damer i Norge for usikre? Det er de damene som ikke blir spandert på som sliter med selvsikker følelsen, finnes de også. Nei, ikke nødvendigvis. Jeg syns bare det er en uting å søke bekreftelse på denne måten. Jeg mener at den indre styrken man har i seg selv er mye viktigere enn å lete etter bekreftelse fra forskjellige ukjente menn på byen. Jeg syns det er en ukultur denne måten å få kontakt med / håpe på sex fra damer ved å spandere alkohol på dem. Eller motsatt, å by seg frem for å få gratis alkohol. Gouldfan skrev (17 minutter siden): Men da er det du som er «spesiell». Kan hende. Gouldfan skrev (18 minutter siden): Byen holder det jo gående fortsatt, men tror de taper sjukt mot dating apper og andre sosiale medier. Du har nok rett i at dating apper og sosiale medier har bidratt til en dreining bort fra byen. Men man avtales kanskje å møtes på date på byen likevel da. 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 19. oktober Del Skrevet 19. oktober (endret) leticia skrev (25 minutter siden): Nei, ikke nødvendigvis. Jeg syns bare det er en uting å søke bekreftelse på denne måten. Jeg mener at den indre styrken man har i seg selv er mye viktigere enn å lete etter bekreftelse fra forskjellige ukjente menn på byen. Jeg syns det er en ukultur denne måten å få kontakt med / håpe på sex fra damer ved å spandere alkohol på dem. Eller motsatt, å by seg frem for å få gratis alkohol. Kan hende. Du har nok rett i at dating apper og sosiale medier har bidratt til en dreining bort fra byen. Men man avtales kanskje å møtes på date på byen likevel da. Det er helt innafor at du synes dette, men tror det oftest også er slik at menn spanderer mesteparten på date når man møtes første gangene. Jeg tror dette er veldig gammel kultur i Europeisk sammenheng. Endret 19. oktober av Gouldfan 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 19. oktober Del Skrevet 19. oktober Gouldfan skrev (41 minutter siden): Det er helt innafor at du synes dette, men tror det oftest også er slik at menn spanderer mesteparten på date når man møtes første gangene. Jeg tror dette er veldig gammel kultur i Europeisk sammenheng. Jeg er enig med deg i at det oftest er slik at menn spanderer mesteparten på date når man møtes de første gangene. Hvis det er han som har bedt henne ut på date føles det kanskje litt mer naturlig at også det er han som betaler. Det er nok som du sier, gammel kultur som henger igjen. 2 Lenke til kommentar
Shaolyzm Skrevet 19. oktober Del Skrevet 19. oktober leticia skrev (2 minutter siden): Jeg er enig med deg i at det oftest er slik at menn spanderer mesteparten på date når man møtes de første gangene. Hvis det er han som har bedt henne ut på date føles det kanskje litt mer naturlig at også det er han som betaler. Det er nok som du sier, gammel kultur som henger igjen. Jeg er enig med deg at det er gammel kultur som ligger igjen. Men det er mange menn som ikke vil gjøre dette lenger i et likestillt samfunn. Men da får du nesten aldri noen date nummer to. Det er fortsatt så og si forventet. De som har fordelene vil ikke gi slipp på de. Det pleier å være sånn med det meste, uansett hvilke kjønn som har fordelene. 3 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 19. oktober Del Skrevet 19. oktober Krig og fred skrev (1 time siden): Kvinner i Thailand som selger sex gjør det fordi de må. De må ha tak over hodet og mat. Forholdet mellom kunde og selger er ikke likestilt. Hvis man virkelig ikke skjønner det, og ikke skjønner forskjellen på det og late kvinner på Onlyfans, så har man alvorlige problemer. Som mann kunne jeg aldri tenkte meg å ha sex med noen jeg finner fysisk frastøtende, men disse kvinnene må altså gjøre det jevnlig. De fleste skjønner nok dette veldig godt. Men ved å sammenligne med "late kvinner på Onlyfans" så blir fokuset flyttet litt bort fra den moralske dårlige handlingen det er å kjøpe sex fra noen som må, fremfor hos noen som selv vil. 2 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 19. oktober Del Skrevet 19. oktober Shaolyzm skrev (1 minutt siden): Jeg er enig med deg at det er gammel kultur som ligger igjen. Men det er mange menn som ikke vil gjøre dette lenger i et likestillt samfunn. Men da får du nesten aldri noen date nummer to. Det er fortsatt så og si forventet. De som har fordelene vil ikke gi slipp på de. Det pleier å være sånn med det meste, uansett hvilke kjønn som har fordelene. Men vil man egentlig ha en date nummer 2 med en som ikke tar ansvar for sin egen økonomi? Er det noen man kan tenke seg innlede et langvarig forhold til hvis man selv er for likestilling som mann? Jeg syns det mest naturlige er at hver person betaler for det de selv spiser og drikker. Vi gjør det slik etter mange år. (nei vi har ikke felles økonomi). Så har du nok rett i at de som har fordelene ikke vil gi slipp på de samme hva det gjelder, og samme hvilket kjønn man snakker om. 1 Lenke til kommentar
Shaolyzm Skrevet 19. oktober Del Skrevet 19. oktober leticia skrev (2 minutter siden): Men vil man egentlig ha en date nummer 2 med en som ikke tar ansvar for sin egen økonomi? Er det noen man kan tenke seg innlede et langvarig forhold til hvis man selv er for likestilling som mann? Jeg syns det mest naturlige er at hver person betaler for det de selv spiser og drikker. Vi gjør det slik etter mange år. (nei vi har ikke felles økonomi). Så har du nok rett i at de som har fordelene ikke vil gi slipp på de samme hva det gjelder, og samme hvilket kjønn man snakker om. For meg så kan jeg godt hjelpe til mer økonomisk om partneren bidrar på en god måte etter evne og er en person med gode verdier, personlighet, lojal, trofast. Men jeg er ikke så interessert i å bidra økonomisk før jeg vet person er bra og vi har et godt veletablert forhold først. Det er så mange som blir spandert på som ikke er interessert i mere dates og så sitter du igjen med regningen etter x antall dates og forsøk. Det er frustrerende. Lenke til kommentar
shockorshot Skrevet 19. oktober Del Skrevet 19. oktober Artig filosofisk spørsmål egentlig. Hvis man snur det litt rundt, hadde det vært greit å være sammen med Kristin Kirkemo eller Veronica Orderud hvis hun var drømmedamen din? 1 1 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 19. oktober Del Skrevet 19. oktober Gjest 3f6c0...605 skrev (På 17.10.2024 den 7:43 PM): Jeg trodde at jeg hadde funnet drømmemannen. Men så feil kan man ta. Jeg oppdaget at han hadde kjøpt sex i Thailand gjentatte ganger før han møtte meg. Han var altså ikke utro mot meg, siden dette skjedde før han møtte meg. Men det er så ekkelt at jeg ikke takler det og vurderer å forlate ham. Er jeg urimelig? Anonymous poster hash: 3f6c0...605 Jeg tenker det er helt rimelig å ha preferanser i forhold til partners adferd, holdninger og fortid, og at kjøp av går på tvers av egne preferanser og verdier. Samme "aversjoner" ser en jo også i forhold til "utsvevende" fortid, der også menn gjerne synes det kan være uattraktivt. Slike preferanser er selvfølgelig greit. Så bør en samtidig reflektere over hvor viktig en synes det er, og hva en oppfatter at det sier om den andre. Er det egentlig en person som er "riktig" på alle andre måter, og er riktig nå til tross for fortiden, er det kanskje uhensiktsmessig å la aversjoner mot fortiden styre. Hvis han ellers er drømmemannen tror jeg at jeg ville forsøkt å jobbe med å takle det, om du tror det er mulig. Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 19. oktober Del Skrevet 19. oktober (endret) Simen1 skrev (3 timer siden): @Markiii Jeg regnet med å tråkke på noens øme tær. Du understreker herved poenget mitt. Vanlig dating er preget av økonomiske incentiver, men man velger å definere bort ubehagelige ord i stedet for å ta inn over seg det økonomiske aspektet ved vanlig dating. Vanlig dating har ingenting med sexkjøp å gjøre. Jeg tilbakeviser poenget ditt. Gouldfan skrev (3 timer siden): Det kommer an på, men single gutter uten ring får ikke fred i Thailand og Filippinene om de drar alene, og det er ikke nødvendigvis kun prostituerte, men vanlige damer som kommer bort til deg på kjøpesenteret osv. Det er ikke fantasier jeg kjenner mange folk som har vært i Asia, og kommer hjem med historier, jeg kjenner folk som har flyttet både til Thailand og Filippinene og etablert seg. Jeg kjenner en familie i Fillipinene og to familier i Thailand der mannen er norsk. Ærlig talt, du må finne deg bedre kilder. Du kommer med fantasier. Endret 19. oktober av Markiii 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 19. oktober Del Skrevet 19. oktober Kjøp av sex er jo kriminelt i Norge, helt ok i min bok. Så er ikke så rart at menge norske jenter tenker sånn. Jeg for eksempel har aldri flydd med fly og jeg har aldri vært utenfor Europa. Det er kanskje sært for jenter det også? De som har kjørt med fly har sannsynligvis reist til Thailand og hatt det morsomt der? Det mer fornuftige er å be om en sykdomstest, inklusiv hpv. Det kan også være sær offputing, hpv som man vaksinerer mot idag er det mest dødelige i befolkningen… mht cancer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå