Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kunne du vært sammen med en mann som har kjøpt sex i Thailand?


Gjest 3f6c0...605

Anbefalte innlegg

Theo343 skrev (1 minutt siden):

Jeg har da ikke sagt at det ikke finnes menn med dårlig kvinnesyn hverken her eller i landet ellers. Men det jeg svarer på er når dere generaliserer alle menn basert på utsagnene til disse få. For det er ikke greit.

Jeg generaliserer ikke alle menn på utsagn fra noen få. Jeg snakker da om de som har disse holdningene som disse få har. Og hvorfor skriver du dere her? Du som så "fint" skrev over her at man drar med seg andre fra motsatt kjønn. Men nå gjør du tydeligvis det samme, med å dra inn andre folk enn den du diskuterer med akkurat nå. 

 

Theo343 skrev (6 minutter siden):

Hvor er det jeg har oversett at man tråkker over mot kvinner? Det må du nesten vise meg for det kan virke som du forveksler meg med noen andre i så henseende.

Nei, jeg bare bemerker meg at du ofte har gjort dette i forhold til snakk om menn, men jeg kan ikke huske å ha sett det samme engasjementet om dårlige holdninger mot kvinner. 

 

Theo343 skrev (10 minutter siden):

Man snakker ikke om enkelte individer når man sier menn.

Nei, og derfor bør man være mer nøyaktig . Slik som å skrive enkelte menn, noen menn, menn som har dårlige holdninger osv. Ellers er generaliseringer ganske vanlig å gjøre. F.eks i statistisk analyse. Men det kan føles urettferdig for folk som ikke passer inn i generaliseringen. 

Hvis du leser innleggene mine nøye i denne og andre tråder så håper jeg du ser at det er holdninger hos noen individer jeg ser på som et problem, og ikke et helt kjønn. Jeg syns det er "dårlig frukt" hos begge kjønn. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gouldfan skrev (4 minutter siden):

Ettersom hva jeg vet så har alle single gutter sex i Thailand, damene løper etter hvite menn der nede med en eneste gang du går av flyet sies det at ”damene” står med welcome skilt og venter på deg.

Norske gutter er ikke vandt til slik oppmerksomhet, og om man i tillegg kanskje har fått et par øl eller vin på flyet så er det litt vanskelig å si nei hele tiden helt fram til hotellet..

Jeg har ikke vært i Thailand btw, men kjenner folk som har vært der og folk som har flyttet dit.

Som vanlig har du en veldig merkelig oppfatning av ting. Mange fantasier om dette emnet, som andre emner jeg har sett deg uttale deg om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Markiii skrev (16 minutter siden):

Som vanlig har du en veldig merkelig oppfatning av ting. Mange fantasier om dette emnet, som andre emner jeg har sett deg uttale deg om.

Det kommer an på, men single gutter uten ring får ikke fred i Thailand og Filippinene om de drar alene, og det er ikke nødvendigvis kun prostituerte, men vanlige damer som kommer bort til deg på kjøpesenteret osv.

Det er ikke fantasier jeg kjenner mange folk som har vært i Asia, og kommer hjem med historier, jeg kjenner folk som har flyttet både til Thailand og Filippinene og etablert seg. Jeg kjenner en familie i Fillipinene og to familier i Thailand der mannen er norsk.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
10 minutes ago, leticia said:

Jeg generaliserer ikke alle menn på utsagn fra noen få. Jeg snakker da om de som har disse holdningene som disse få har. Og hvorfor skriver du dere her?

Dere er opplagt for å henvise til de som i trådene gjør det. Hvis det traff feil på deg så er det flott.  Jeg legger som regel merke til det når jeg leser innleggene. 

Quote

Du som så "fint" skrev over her at man drar med seg andre fra motsatt kjønn. Men nå gjør du tydeligvis det samme, med å dra inn andre folk enn den du diskuterer med akkurat nå. 

Hvilke andre i forumet har jeg dratt inn for å forsterke eller forsvare mine synspunkter? Tror forøvrig ikke jeg kjenner en eneste kvinne i forumet. Ikke at jeg "kjenner" menn heller. De som har dukket opp her har heller ikke blitt tagget for å delta.

Quote

Nei, jeg bare bemerker meg at du ofte har gjort dette i forhold til snakk om menn, men jeg kan ikke huske å ha sett det samme engasjementet om dårlige holdninger mot kvinner. 

Ok, men jeg tror du lurer deg selv her ( "du kunne lurt meg" ). For det at jeg gir motbør til generelt hatprat mot menn betyr på ingen måte at jeg aldri har stått opp for kvinner som blir utsatt for det samme.

Quote

Hvis du leser innleggene mine nøye i denne og andre tråder så håper jeg du ser at det er holdninger hos noen individer jeg ser på som et problem, og ikke et helt kjønn. Jeg syns det er "dårlig frukt" hos begge kjønn. 

 

Jeg  ser det alltid som en god dag når man har oppklart i uriktigheter eller misforståelser. Jeg ser at du ofte eller som oftest er ganske ryddig i dette. 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (5 minutter siden):

@Markiii Jeg regnet med å tråkke på noens øme tær. Du understreker herved poenget mitt. Vanlig dating er preget av økonomiske incentiver, men man velger å definere bort ubehagelige ord i stedet for å ta inn over seg det økonomiske aspektet ved vanlig dating.

På hvilken måte er det økonomiske incentiver? Jeg syns det er naturlig at man betaler sine egne ting når man skal ut på date. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (4 minutter siden):

Hvilke andre i forumet har jeg dratt inn for å forsvare mine synspunkter?

Du brukte ordet" dere" som en forsterker. Det er vanskelig for meg å forsvare andre folk sine synspunkter. Jeg har nok med mine egne. Så det er fint om du forholder deg til dem, og ikke hva også andre måtte ha sagt. 

Endret av leticia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (4 minutter siden):

Det kommer an på, men single gutter uten ring får ikke fred i Thailand og Filippinene om de drar alene, og det er ikke nødvendigvis prostituerte, men vanlige damer som kommer bort til deg på kjøpesenteret osv.

Det er ikke fantasier jeg kjenner mange folk som har vært i Asia, og kommer hjem med historier, jeg kjenner folk som har flyttet både til Thailand og Filippinene og etablert seg. Jeg kjenner en familie i Fillipinene og to familier i Thailand det mannen er norsk.

Det er riktig.
Norske menn er generelt populære blant kvinner i Asia, oftest pga økonomi og kvinnesyn.
Man må jobbe hardt hvis man ikke ønsker å bli kontaktet
Når TS forsøker å problematisere dette, er hun på ville veier.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
leticia skrev (5 minutter siden):

På hvilken måte er det økonomiske incentiver? Jeg syns det er naturlig at man betaler sine egne ting når man skal ut på date. 

Da er du nok veldig ung eller så fjernt rik at du minner om en sketsj på tv.

Hele bylivet i Norge fungerer slik at pene damer blir spandert på drinker eller vin på byen.

Om du er unaturlig rik slik som de raringene i Stoltenberg sketsjene på YouTube så er jo ikke det noen vits. Da kan du fint kjøpe drinkene dine selv og finne andre bekreftelser… f.eks på sosiale medier eller «andre» hobbyer…

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, leticia said:

Du brukte ordet" dere" som en forsterker. Det er vanskelig for meg å forsvare andre folk sine synspunkter. Jeg har nok med mine egne. Så det er fint om du forholder deg til dem, og ikke hva også andre måtte ha sagt. 

Ah men den ser jeg. Akkurat som jeg sier at de i  tråden som snakker om personangrep så er det helt på sin plass å tagge de som er "dere". Med unntak av de ulike gjestenickene som ofte starter disse trådene, for det blir for kjasete.

Men da er vi enige om at ingen i disse trådene gjør dette :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (7 minutter siden):

For det at jeg gir motbør til generelt hatprat mot menn betyr på ingen måte at jeg aldri har stått opp for kvinner som blir utsatt for det samme.

Ok. Men når jeg kun ser den ene siden her, så er det vanskelig å tro at du også står opp for den andre siden. Men, det kan hende du gjør det, selv om ikke jeg har lagt merke til det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (4 minutter siden):

Da er du nok veldig ung eller så fjernt rik at du minner om en sketsj på tv.

Hele bylivet i Norge fungerer slik at pene damer blir spandert på drinker eller vin på byen.

Om du er unaturlig rik slik som de raringene i Stoltenberg sketsjene på YouTube så er jo ikke det noen vits. Da kan du fint kjøpe drinkene dine selv og finne andre bekreftelser… f.eks på sosiale medier eller «andre» hobbyer…

Jeg er ingen av delene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
7 minutes ago, leticia said:

Ok. Men når jeg kun ser den ene siden her, så er det vanskelig å tro at du også står opp for den andre siden. Men, det kan hende du gjør det, selv om ikke jeg har lagt merke til det. 

Det tror jeg nok er mer hvor man orker å putte energien til enhver tid. Her har jeg nok siste tiden valgt å bruke den mot misandri. Men også fordi det forekommer stadig mer av det her. Hadde jeg sett tråder "Synes du der er greit å være sammen med en kvinne som ligger rundt" så hadde jeg nok sagt det samme der. Det er heller ikke lenge siden jeg svarte på "kunne du vært sammen med en ufør" hvor jeg ga mitt perspektiv på at en ufør kvinne kunne bragt mange gode verdier til mitt liv som alle andre mennesker. Tror riktignok vedkommende henviste til en ufør mann men jeg valgte der se det fra mitt perspektiv.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (3 minutter siden):

Ok for du tagget mitt og et annet nick? Men good. Det hadde da kanskje vært mer ryddig å tagget nicket til den du snakket om?

Jeg tagget dere ikke, jeg skreiv at det ville vært mer naturlig at denne personen hadde henvendt seg til en av dere, uten at jeg tagget dere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (8 minutter siden):

Jeg er ingen av delene. 

Nei det er mulig du ikke er veldig ung, men du har gjort klart på forum  at du er velstående karriere kvinne som er gift med en karriere man.

Men altså for alle «vanlige damer» som er single og på byen, så er en åpningsreplikk den mest brukte at man spanderer en drink eller vin på en dame…

Og jeg vet om mange damer selv de som har bra jobber der det er et solid rødt flagg om de ikke blir spandert på når de er ute f.eks. på date.

Det handler om bekreftelse…

Om man er samboer eller gift så har man jo delt økonomi, iallfall har vi det. Da betaler iallfall vi ettersom hvem som har penger.

Jeg betaler hotell nå f.eks og regner med at hun betaler for middag etc…

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
2 minutes ago, leticia said:

Jeg tagget dere ikke, jeg skreiv at det ville vært mer naturlig at denne personen hadde henvendt seg til en av dere, uten at jeg tagget dere. 

Forstår.

Quote

 

Hadde det enda vært et godt poeng der. Det var grønn 420 og theo343 som dro frem antifeminisme og diskriminering. Jeg svarte bare på tiltale. Det hadde vært mer naturlig å sitere en av dem. Så kan man bare tenke seg til hvorfor det nok en gang var meg som havnet i søkelyset hos vedkommende bruker. ;) 

Men skal jeg ta påstanden hans seriøst så handler sexkjøp og den industrien der absolutt om feminisme. 

 

Misforståelser kan oppstå av ulike årsaker.

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (1 minutt siden):

Det tror jeg nok er mer hvor man orker å putte energien til enhver tid. Her har jeg nok mest valgt å bruke den mot misandri. Men også fordi det forekommer stadig mer av det her. Hadde jeg sett tråder "Synes du der er greit å være sammen med en kvinne som ligger rundt" så hadde jeg nok sagt det samme der. Det er heller ikke lenge siden jeg svarte på "kunne du vært sammen med en ufør" hvor jeg ga mitt perspektiv på at en ufør kvinne kunne bragt mange gode verdier til mitt liv som alle andre mennesker. Tror riktignok vedkommende henviste til en ufør mann men jeg valgte der se det fra mitt perspektiv.

Ja, og jeg bruker min energi mest til å kontre antifeminisme og misogyni. Jeg er av en annen oppfatning enn deg av hva som er utbredt her. Og vi har vel i utgangspunktet denne diskusjonen her fordi jeg faktisk sa fra til grønn 420 om at hun generaliserte menn for mye her. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
7 minutes ago, leticia said:

Ja, og jeg bruker min energi mest til å kontre antifeminisme og misogyni. Jeg er av en annen oppfatning enn deg av hva som er utbredt her. Og vi har vel i utgangspunktet denne diskusjonen her fordi jeg faktisk sa fra til grønn 420 om at hun generaliserte menn for mye her. 

Akkurat. Et godt eksempel på hvordan tråder kan vikle seg inn som ørepropp ledninger til tider. Men flott, man skal absolutt stå opp mot begge deler og i grunn alle former for diskriminering.

Da kan det være jeg forvekslet deg og @Kassettspiller i det. Det er bare å beklage.

Endret av Theo343
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (7 minutter siden):

På hvilken måte er det økonomiske incentiver? Jeg syns det er naturlig at man betaler sine egne ting når man skal ut på date. 

Spandering i dating-situasjon er bare toppen av isfjellet. Det er bare en litt forslitt frase og forenkling av hva som foregår. Selv om man deler likt så er potensielle partnere med god økonomi generelt mer attraktive enn de med dårlig økonomi (med mindre andre ting fungerer som motvekt). Man kan dele likt, men det er likevel et slags lodd i kampen om økonomisk attraktive partnere. Det trenger ikke være økonomi inne i bildet på månedsvis eller år, men når det begynner å bli snakk om samboerskap eller mer så ligger de økonomiske incentivene og lurer i bakgrunnen.

Det skal ikke mange sosiale eksperimenter til for å bekrefte dette. Som mann kan man presentere seg og si man jobber i et "dårlig" eller lavtlønnet yrke og interessen faller som en stein. Gjør man stikk motsatt så glitrer det i øynene, bena u-krysses og hånda blir raskt leken med håret. Du verden så lett gjennomskuelig datingmarkedet er. Eller rettere sagt kjøttmarkedet.

Det fungerer faktisk begge veier selv om det ikke vektlegges likt begge veier. Hele datingspillet fungerer sånn at man prøver å selge inn en best mulig vare til den potensielle partneren. "Din beste versjon av deg selv" +++. Begge veier. Eller "sminke grisen" i andre betydninger enn bare utseende.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...