Simen1 Skrevet 28. desember 2024 Del Skrevet 28. desember 2024 leticia skrev (20 minutter siden): Denne artikkelen er mer passende på poenget til TS. https://www.nettavisen.no/nyheter/utenriks/jeg-er-kvalm-na-er-det-pa-tide-a-boikotte-thailand-som-reisemal/s/12-95-3423552144 Fra artikkelen: Du mann, som reiser til Thailand og kjøper sex av et utsatt menneske. Du er et egoistisk, følelsesløs lite menneske. Du utnytter et menneske i ekstrem fattigdom. Virkelig, hvem er du? skriver Boisen Skal man fordømme og rakke ned på menn som handler sex i fattige land så må man gjøre det samme med kvinner som gjør det samme. Jeg er for full likebehandling. 4 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 28. desember 2024 Del Skrevet 28. desember 2024 Simen1 skrev (1 time siden): Mange kvinner drar til middelhavet "for å få seg noe". Noen kvinner gjør det ja. Ifølge denne undersøkelsen så er det 0,3 % av kvinnene og 13 % av mennene som har kjøpt sex. Problemet med at norske menn som drar til Thailand for å kjøpe sex er mye større enn at norske kvinner drar til middelhavsland for å kjøpe sex. Like forkastelig begge deler, selv om det er ganske stor forskjell i hvilken skala det foregår. Stemmer disse tallene så er det snakk om at 43 ganger så mange menn som kvinner som kjøper sex. (Ikke nødvendigvis at alle disse skjer i utlandet, men kanskje lettere å komme unna med det der uten å bli straffeforfulgt). https://www.aftenposten.no/norge/i/kwaak/flertallet-blir-horekunder-i-tyveaarene 2 1 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 28. desember 2024 Del Skrevet 28. desember 2024 leticia skrev (15 minutter siden): Men det er ikke til å komme unna at fattigdom gjør folk mer desperate, og får dem til å gjøre ting de ikke ville ha gjort hvis de hadde økonomisk frihet. leticia skrev (26 minutter siden): Du mann, som reiser til Thailand og kjøper sex av et utsatt menneske. Du er et egoistisk, følelsesløs lite menneske. Du utnytter et menneske i ekstrem fattigdom. Virkelig, hvem er du? skriver Boisen Ja det er nå så, men lever man bedre uten de pengene da ? Hadde det blitt bedre for dem om de ikke gjorde noe sånt noe som å selge kroppen sin, eller å stjele et brød, det skal nevnes at det i Norge er ikke ulovlig å selge sex, bare å kjøpe, kvinner kan selge sex dagen lang, men menn kan fremdeles bli straffet for å kjøpe eller å stjele litt havregryn som skulle bli middagen. og kvinner kjøper kanskje ikke like mye sex, men de er gode til å være sugardaddies for guttungene de utnytter de anser kanskje ikke det som kjøp, og menn kjøper nok mer, men kvinner selger nok mer også. 1 2 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 28. desember 2024 Del Skrevet 28. desember 2024 Simen1 skrev (4 minutter siden): Skal man fordømme og rakke ned på menn som handler sex i fattige land så må man gjøre det samme med kvinner som gjør det samme. Jeg er for full likebehandling. Jeg er enig at man må sette likhetstegn (som nevnt). Men man må også erkjenne at det ene er et mye større problem enn det andre, jfr tallene vist i mitt andre innlegg om at sexkjøp for norske menn skjer 43 ganger oftere enn for norske kvinner. Jeg tilbringer selv mye tid ved Middelhavet, men tanken om sex eller sexkjøp har aldri falt meg inn. Men så er jeg i forhold da, mange av de som reiser utenlands for å få aeg sex (både kvinner og menn) er kanskje ikke det. 1 2 Lenke til kommentar
Neffi Skrevet 28. desember 2024 Del Skrevet 28. desember 2024 Ok, men hva om vi ikke brukte whataboutism og ad hominem angrep for å svare på spørsmålet som TS stilte? Jeg hadde droppet/blocket personer som kjøper seg sex, samme om de er dame eller mann, eller nasjonaliteten på handelsobjektet. 3 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 28. desember 2024 Del Skrevet 28. desember 2024 skaftetryne32 skrev (1 minutt siden): Ja det er nå så, men lever man bedre uten de pengene da ? Hadde det blitt bedre for dem om de ikke gjorde noe sånt noe som å selge kroppen sin, eller å stjele et brød, Dette syns jeg er en litt kynisk tankegang, nesten som et påskudd for å si at det er greit å kjøpe. Hvis man ikke hadde denne muligheten hadde man kanskje funnet bedre måter å tjene penger på. Uten kunder vil man ikke få noen inntjening. Men som du sier, noe penger er bedre enn ikke noe. Men hvor mye av pengene får de beholde selv? Hvor mye går til bakmenn? Det er der mye av problemet ligger. Det er ikke det samme som en dame på onlyfans som gjør dette av fri vilje, altså fordi hun vil, ikke fordi hun "må". 2 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 28. desember 2024 Del Skrevet 28. desember 2024 (endret) leticia skrev (11 minutter siden): Noen kvinner gjør det ja. Ifølge denne undersøkelsen så er det 0,3 % av kvinnene og 13 % av mennene som har kjøpt sex. Problemet med at norske menn som drar til Thailand for å kjøpe sex er mye større enn at norske kvinner drar til middelhavsland for å kjøpe sex. Like forkastelig begge deler, selv om det er ganske stor forskjell i hvilken skala det foregår. Stemmer disse tallene så er det snakk om at 43 ganger så mange menn som kvinner som kjøper sex. (Ikke nødvendigvis at alle disse skjer i utlandet, men kanskje lettere å komme unna med det der uten å bli straffeforfulgt). https://www.aftenposten.no/norge/i/kwaak/flertallet-blir-horekunder-i-tyveaarene Poenget er at damer får seg festkjepp uansett. Resten drar til Zanzibar osv. Dessuten lyver folk i slike undersøkelser.. Forklaringen er sånn her.. Sitat Tabubelagt for kvinner En forsvinnende liten andel av kvinnene svarer at de har kjøpt sex: 0,3 prosent. - Det er svært tabubelagt for kvinner å kjøpe sex. Vi vet lite om de få som har svart, men jeg antar det er kvinner som har sex på reiser i utlandet med unge menn, i bytte mot gaver eller penger, sier hun.Træen er fornøyd med andelen som bruker kondom. Sitat slutt... Menn lyver garantert også. Det er massevis av menn single som drar til Thailand for å feste, og det er så utbredt med bardamer og fristende tilbud at single menn ikke klarer å si nei selvom de bare dro for feriens skyld. Jeg har aldri vært i Asia btw.. men kjenner mange som har vært det. Dessuten er jentene generelt veldig interessert i hvite gutter der nede. Kameraten min som er sammen med en fillipinsk jente, blev tilogmed intervjuet av tv kanalen der nede, som i at det var en gladnyhet at han var der. Endret 28. desember 2024 av Gouldfan 2 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 28. desember 2024 Del Skrevet 28. desember 2024 Gouldfan skrev (1 minutt siden): Poenget er at damer får seg festkjepp uansett. Ja, det er riktig. Hvis kvinner virkelig vil ha seg noe så gjør de det uten å måtte reise langt avgårde. Gouldfan skrev (2 minutter siden): Dessuten lyver folk i slike undersøkelser. Det kan hende, men det er vel ingen grunn til å lyve i en anonym undersøkelse? 1 Lenke til kommentar
James G Skrevet 28. desember 2024 Del Skrevet 28. desember 2024 leticia skrev (2 minutter siden): Det kan hende, men det er vel ingen grunn til å lyve i en anonym undersøkelse? Ikke nødvendigvis. Noen vil for eksempel tvile på om anonyme undersøkelser virkelig er anonyme. Andre vil skrive historier om sitt 'ideelle jeg' i anonyme undersøkelser, i stedet for sitt 'virkelige jeg'. 1 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 28. desember 2024 Del Skrevet 28. desember 2024 Grønn420 skrev (På 17.10.2024 den 21.03): Vi må akseptere å aldri være bra nok og være en dørmatte fordi menn flest hadde valgt helt annerledes om de hadde frie valg. Menn HAR frie valg. Hilsen Mann. Horekunder kommer helt nederst i parrnerhierarkiet, enten de er menn eller kvinner. 4 Lenke til kommentar
Neffi Skrevet 28. desember 2024 Del Skrevet 28. desember 2024 Tenk om folk kunne kjøpt seg litt IQ i stedet? Ville du gitt alle pengene dine til en FRP'er om de spurte pent? APere kan også spørre pent, faktisk har vi masse bevis på at de gjør det! OK, men da er problemet løst da? Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 28. desember 2024 Del Skrevet 28. desember 2024 leticia skrev (2 minutter siden): Dette syns jeg er en litt kynisk tankegang, nesten som et påskudd for å si at det er greit å kjøpe. Det er en kynisk verden , og jeg ser ikke et problem med regulert sexarbeid, folk har fri vilje og evne til å tenke selv. Hva du ellers mener at det er får du ta på egen kappe. leticia skrev (3 minutter siden): Hvis man ikke hadde denne muligheten hadde man kanskje funnet bedre måter å tjene penger på. Kanskje, kanskje ikke. leticia skrev (4 minutter siden): Uten kunder vil man ikke få noen inntjening. Tilbud og etterspørsel. Det er ikke mine oppgave å moralisere over andre mennesker sitt valg. leticia skrev (5 minutter siden): Men hvor mye av pengene får de beholde selv? Hvor mye går til bakmenn? Eller bakkvinner ? leticia skrev (5 minutter siden): Det er der mye av problemet ligger. Jeg har aldri vært en tilhenger av organisert kriminalitet, om noe så er jeg veldig i mot det, jeg hater også moraliseringen som gjerne ligger bak disse forbudene som skaper et svart marked. leticia skrev (7 minutter siden): Det er ikke det samme som en dame på onlyfans som gjør dette av fri vilje, altså fordi hun vil, ikke fordi hun "må". Hvordan vet du at kvinner på OF gjør det av en fri vilje, og at kvinnene på gata o.l ikke gjør det ? 2 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 28. desember 2024 Del Skrevet 28. desember 2024 James G skrev (2 minutter siden): Ikke nødvendigvis. Noen vil for eksempel tvile på om anonyme undersøkelser virkelig er anonyme. Andre vil skrive historier om sitt 'ideelle jeg' i anonyme undersøkelser, i stedet for sitt 'virkelige jeg'. Joda, jeg er klar over den feilkilden der. Men sånn i utgangspunktet hvis man ser på andre ting i samfunnet, så er det mye lettere for damer å få seg sex uten å betale for det enn det er for menn, så jeg tror ikke forholdstallene i denne undersøkelsen er så veldig misvisende. 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 28. desember 2024 Del Skrevet 28. desember 2024 skaftetryne32 skrev (9 minutter siden): Det er en kynisk verden , og jeg ser ikke et problem med regulert sexarbeid, folk har fri vilje og evne til å tenke selv. Hva du ellers mener at det er får du ta på egen kappe. Jeg ser heller ikke problemet når man gjør dette av fri vilje. Sånn sett så er holdningene mine tett opp til Amnesty sine når det gjelder dette tema. https://amnesty.no/sexarbeideres-menneskerettigheter-sporsmal-og-svar 2 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. desember 2024 Del Skrevet 28. desember 2024 leticia skrev (38 minutter siden): Noen kvinner gjør det ja. Ifølge denne undersøkelsen så er det 0,3 % av kvinnene og 13 % av mennene som har kjøpt sex. Problemet med at norske menn som drar til Thailand for å kjøpe sex er mye større enn at norske kvinner drar til middelhavsland for å kjøpe sex. Like forkastelig begge deler, selv om det er ganske stor forskjell i hvilken skala det foregår. Stemmer disse tallene så er det snakk om at 43 ganger så mange menn som kvinner som kjøper sex. (Ikke nødvendigvis at alle disse skjer i utlandet, men kanskje lettere å komme unna med det der uten å bli straffeforfulgt). https://www.aftenposten.no/norge/i/kwaak/flertallet-blir-horekunder-i-tyveaarene Takk, da er vi enige om likebehandling skjønner jeg. Skalaforskjellen sier kanskje noe om hvor lett eller vanskelig det er å skaffe seg tilfeldig sex. Hvis mange flere menn enn kvinner opplever det som vanskelig, så vil naturlig nok flere av mennene ty til kjøp. Uten å ha noen tall så vil jeg anta det er vesentlig lettere for kvinner å skaffe seg tilfeldig sex uten å betale. Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 28. desember 2024 Del Skrevet 28. desember 2024 skaftetryne32 skrev (6 timer siden): Bør menn tenke det samme om alle kvinner som har vært på ferie i et Middelhavsland ? Thailand er litt mer enn prostituerte, man kan like lett bare ha dratt alene inn til hvilken som helst by/land å kjøpe sex fra en sexarbeider, Thailand er ikke det magiske landet der sexarbeiderne bor, hele konklusjonen din er ekstremt fordømmende og irrasjonell. Det er jo sikkert billigere å gå til sexarbeider her i Norge enn å reise verden rundt. For prisen for flybillett og hotellrom så kan man sikkert kjøpe seg sex i Norge ganske mange ganger, vil jeg tro. Lenke til kommentar
leticia Skrevet 28. desember 2024 Del Skrevet 28. desember 2024 Simen1 skrev (1 minutt siden): Takk, da er vi enige om likebehandling skjønner jeg. Ja, likebehandling er hele kjernen i min personlighet 😄 Simen1 skrev (2 minutter siden): Hvis mange flere menn enn kvinner opplever det som vanskelig, så vil naturlig nok flere av mennene ty til kjøp. Det kan være riktig, men forskjeller i sexdrift og egne grenser kan også spille inn. Noen vil aldri trå over den "grensen " der med sexkjøp samme hvor lenge de har vært uten sex, eller selv om de aldri har hatt det. Simen1 skrev (5 minutter siden): Uten å ha noen tall så vil jeg anta det er vesentlig lettere for kvinner å skaffe seg tilfeldig sex uten å betale. Der er jeg enig med deg. Det har aldri vært manko på interesserte menn, og slik er det for veldig mange kvinner. 2 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. desember 2024 Del Skrevet 28. desember 2024 (endret) leticia skrev (51 minutter siden): Jeg tilbringer selv mye tid ved Middelhavet, men tanken om sex eller sexkjøp har aldri falt meg inn. Men så er jeg i forhold da, mange av de som reiser utenlands for å få aeg sex (både kvinner og menn) er kanskje ikke det. Tanken har heller ikke falt meg inn, og ja, jeg er en forholdsperson jeg også. Men folk er forskjellige og jeg ville ikke dømt folk så hardt for sexkjøp som en del andre her gjør. I TS sitt tilfelle så lå kjøpet veldig mange år tilbake i tid og gjort er gjort og spist er spist. Det får man ikke forandret på. Folk har sin "bagasje" på godt og vondt. Man finner aldri et menneske uten "bagasje". De som er på jakt etter den perfekte partner uten bagasje eller andre skavanker vil enten forbli singel, eller uinformert/naiv. Tråden viser tydelig at ærlighet straffer seg og varer kortest. TS gjorde det slutt pga ærlighet om et sexkjøp mange år før hun møtte han. Signalet er utvetydig: Lyv, om du har kjøpt sex og blir spurt om det. Løgn lønner seg i lengden. leticia skrev (46 minutter siden): Dette syns jeg er en litt kynisk tankegang, nesten som et påskudd for å si at det er greit å kjøpe. Hvis man ikke hadde denne muligheten hadde man kanskje funnet bedre måter å tjene penger på. Uten kunder vil man ikke få noen inntjening. Men som du sier, noe penger er bedre enn ikke noe. Men hvor mye av pengene får de beholde selv? Hvor mye går til bakmenn? Det er der mye av problemet ligger. Det er ikke det samme som en dame på onlyfans som gjør dette av fri vilje, altså fordi hun vil, ikke fordi hun "må". Som sagt, jeg dømmer ikke folk så hardt som en del andre her. Hvis denne handelen var gjensidig ønsket, og det ikke brøt noen lover i det aktuelle landet, så mener jeg det var ok. Hver sin smak. Det gjelder også selger som har valgt dette yrket framfor alternativene vedkommende hadde. Jeg synes det blir i overkant overmoralistisk å overprøve selgers vurderinger om sitt eget liv og yrkesvalg. Hva om dette passet selger i den perioden av livet? Skal du komme med en moralsk pekefinger og si "fy fy, du får ikke lov til å velge dette- Du må velge noe annet, noe jeg liker at du gjør" ? Angående bakmenn. Hva så? De aller fleste arbeidsgivere i Norge, i vanlige jobber, har "bakmenn", sjefer, som tar en viss del av kaka fra den som faktisk utfører arbeidet. Sjefen tar seg betalt for å formidle og fordele arbeid blant arbeiderne. Det er en symbiose som begge parter drar nytte av. Så, hvorfor mener du det ikke er akseptabelt å jobbe i en bedrift med flere ansatte med ulike roller, som til sammen utgjør et team? Endret 28. desember 2024 av Simen1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 28. desember 2024 Del Skrevet 28. desember 2024 Markiii skrev (6 minutter siden): Det er jo sikkert billigere å gå til sexarbeider her i Norge enn å reise verden rundt. For prisen for flybillett og hotellrom så kan man sikkert kjøpe seg sex i Norge ganske mange ganger, vil jeg tro. Vel, det kan bli ganske dyrt her hjemme også https://www.nettavisen.no/25-000-kr-i-bot-for-kjop-av-seksuelle-tjenester/s/5-29-1051970 1 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 28. desember 2024 Del Skrevet 28. desember 2024 leticia skrev (1 time siden): Denne artikkelen er mer passende på poenget til TS. https://www.nettavisen.no/nyheter/utenriks/jeg-er-kvalm-na-er-det-pa-tide-a-boikotte-thailand-som-reisemal/s/12-95-3423552144 Fra artikkelen: Du mann, som reiser til Thailand og kjøper sex av et utsatt menneske. Du er et egoistisk, følelsesløs lite menneske. Du utnytter et menneske i ekstrem fattigdom. Virkelig, hvem er du? skriver Boisen Å herregud. Kunnskapsløs og påståelig. En dårlig kombinasjon. Harmdirrende moralisme fordi andre mennesker tar andre valg. Gjesp. leticia skrev (1 time siden): Ja de kan. Men det er ikke til å komme unna at fattigdom gjør folk mer desperate, og får dem til å gjøre ting de ikke ville ha gjort hvis de hadde økonomisk frihet. Det gjelder jo det meste. Hvem er det du tror blir med i militæret i USA? Det er unge menn som ikke har andre muligheter. Det er de som melder seg på for å reise ut i verden og dø for landet. Det er veldig mange jobber folk tar, ikke fordi de ønsker å jobbe med det, men fordi de trenger å tjene penger for å overleve. Det er ikke noe spesielt med sexarbeid her. Og når det gjelder Thailand konkret så er det liten grad av tvang eller menneskehandel i turiststrøkene. Der kommer jenter fra særlig nordlige deler av Thailand fordi de kan tjene på en dag mer enn de tjener på en hel måned på arbeid i fabrikk, i uutholdelig hete, ekstremt lange dager, osv. Faktum er at de tjener ekstremt mye penger sammenlignet med en nær sagt hvilken som helst annen jobb de kunne hatt. Den interne sexindustrien er uansett mange ganger større enn turistsexindustrien. Og det er der det foregår mye menneskehandel og tvang. leticia skrev (3 minutter siden): Vel, det kan bli ganske dyrt her hjemme også https://www.nettavisen.no/25-000-kr-i-bot-for-kjop-av-seksuelle-tjenester/s/5-29-1051970 Hvis man ikke ønsker å risikere det, så koster det ofte ikke mange hundrelappene å fly til et europeisk land der det er lovlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå